Archive for 21 maart 2016


International delegatie van parlementariërs monitort Tibetaanse verkiezingen in ballingschap in India

Dharamsala – Een delegatie van parlementariërs en voormalige parlementsleden kwam gisteren in Dharamshala, India, aan om als waarnemer de Tibetaanse verkiezingen in ballingschap, die vandaag plaatsvinden, te monitoren.

Tibetanen in ballingschap (ongeveer 150.000 verspreid over meer dan 30 landen) kiezen om de vijf jaar in twee rondes zowel de politieke leider van de Tibetaanse regering in ballingschap (de Sikyong) als ook de leden van hun parlement in ballingschap (45 zetels). De eerste verkiezingsronde vond plaats op 18 oktober 2015. Voor de positie van Sikyong zullen dit jaar twee kandidaten strijden, de zittende Sikyong, Lobsang Sangay, en de voorzitter van het parlement, Penpa Tsering, terwijl het voor het parlement in ballingschap 94 kandidaten wedijveren.

De Tibetaanse verkiezingswaarnemingsmissie (TEOM) voor 2016 is een door International Campaign for Tibet  gecoördineerd initiatief van het Internationale Netwerk van Parlementariërs voor Tibet, en heeft tot doel om het door Tibetanen in ballingschap gekozen democratische proces en daarmee de aspiraties van het Tibetaanse volk te steunen. In 2011 besloot de Dalai Lama besloten om zijn politieke autoriteit over te dragen aan een gekozen leiderschap en dienovereenkomstig werden wijzigingen in het Tibetaanse Handvest doorgevoerd.

De internationale delegatie bestaat uit de volgende leden: Thomas Mann, lid van het Europees Parlement en voorzitter van het Internationale Netwerk van Parlementariërs coor Tibet, Andre Gattolin, Senator (Frankrijk), Lisa Singh, Senator (Australië), Consiglio di Nino, voormalig senator, voorzitter van Canada Tibet Committee (Canada), Norman Baker, voormalig parlementslid, voorzitter van de Britse Tibet Society (UK), Matteo Mecacci, voormalig parlementslid, voorzitter van de International Campaign for Tibet (Italië), mevrouw Zsuzsa Anna, assistent van Laszlo Tökes, lid van het Europees Parlement (Hongarije), de heer Bhuchung Tsering, Vice President van de International Campaign for Tibet.

Gisteren heeft de delegatie in Dharamsala overleg gevoerd met vertegenwoordigers van de Tibetaanse regering in ballingschap, de centrale kiescommissie en NGO’s en zal op 20 maart het stemproces in zowel Dharamsala als Bir monitoren. Na de verkiezingen zal de delegatie een eindverslag uitbrengen met aanbevelingen op basis van internationaal overeengekomen normen voor democratie.

Op 21 maart om 11.00 uur zullen de vertegenwoordigers van de Tibetaanse verkiezingswaarnemingsmissie delegatie een persconferentie houden en een verklaring afgeven over de verkiezingen bij het Departmeent voor Voorlichting en Internationale Betrekkingen in Dharamshala.

Contactpersonen:.

Tsering Tsomo: 098-16-875856

Bhuchung Tsering: +1 202- 250-0361

Matteo Mecacci: +1 202-731-0852

BRON: https://www.savetibet.nl/nieuws-en-agenda/nieuwsoverzicht/2016/maart-2016/international-delegatie-van-parlementariers-monitort-tibetaanse-verkiezingen-in-ballingschap-in-india/

Voedingsstoffen die goed zijn voor je lichaam

voedingslabelAntioxidanten, voedingsvezels, onverzadigde vetzuren: het zijn allemaal gezonde voedingstoffen, maar een teveel ervan werkt averechts. Ons eten en drinken bevat vele ingrediënten, zoals de bekende koolhydraten, eiwitten, vitaminen en vetten. Die hebben allemaal hun eigen nut. Sommige voedingsstoffen zijn minder bekend, maar dragen op hun eigen manier hun steentje bij aan je gezondheid. Een overzicht van vijf gezonde bouwstenen.

Voedingsvezels

Voedingsvezels zijn delen uit plantaardige producten. Je vindt ze vooral in groenten, fruit, brood en aardappelen. Voor mensen zijn deze vezels niet te verteren; in de dunne darm worden ze niet afgebroken.

Het zijn strikt genomen geen voedingsstoffen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen nut hebben: integendeel. Ze zorgen namelijk voor een goede werking van de darmen en voorkomen daarmeeverstopping, en daarmee bijvoorbeeld ook de vorming van aambeien. Ook zijn ze een probaat middel tegen overgewicht. Calorieën bevatten ze namelijk bijna niet, maar ze zorgen wel voor een “vol gevoel”. Sommige vezels helpen tegen aderverkalking en hoge bloeddruk. Mannen zouden extra baat hebbenbij de consumptie van vezels.

Antioxidanten

Een antioxidant is een stof die ervoor zorgt dat levensmiddelen niet met zuurstof reageren, waardoor er geen schadelijke “vrije radicalen” kunnen ontstaan. Deze deeltjes vind je bijvoorbeeld ook in sigarettenrook en vervuilde lucht. Ze kunnen de celstructuur en het DNA aantasten. Er zijn vele soorten antioxidanten, je vindt ze in allerlei voedingsmiddelen. De bekendsten zijn vitamine C en vitamine E. Het dagelijks eten van minstens twee stuks fruit die veel antioxidanten bevatten, wordt in onderzoeken in verband gebracht met een kleinere kans op prostaatkanker. Blauwe bessen, frambozen, bramen, aardbeien, pruimen en granaatappels bevatten veel antioxidanten.

Bekend zijn de flavonoïden, die je vindt in fruit, groente en rode wijn. Ook het stofje ECGC, dat je vindt in groene thee, is een antioxidant. Mogelijk beschermen antioxidanten tegen kanker en hart- en vaatziekten, maar overtuigend aangetoond is dat nog niet. Wel is bekend dat voedselsupplementen met antioxidanten erin juist averechts kunnen werken. Zo verhoogt een te grote inname van het antioxidant betacaroteen de kans op diverse vormen van kanker.

Onverzadigde vetzuren

Vet is essentieel om je lichaam te kunnen functioneren. Vet bestaat uit glycerol en vetzuren. Het is een belangrijke brandstof, vetzuren vormen bovendien een belangrijke bouwsteen voor onze cellen. Maar je hebt gezond en ongezond vet. Het beste zijn vetten die onverzadigde vetzuren bevatten. Dezeverlagen het cholesterolgehalte en verkleinen dus de kans op een hartinfarct. Hoe hoger het gehalte, hoe zachter of vloeibaarder is het product. Je vindt ze vooral in plantaardige olieën, dieethalvarines, margarine en vette vis.

De zogeheten meervoudig onverzadigde vetzuren – ook wel essentiële vetzuren genoemd – kunnen niet door ons eigen lichaam aangemaakt worden. De bekendste zijn omega 3-vetzuren of visvetzuren (zoals alfa-linoleenzuur). Ze komen bijna uitsluitend voor in vissoorten als makreel, haring, zalm en tonijn, die ze weer halen uit algen. Omega 6-vetzuren zoals linolzuur vind je onder meer in teunisbloemolie en bernagieolie (olie van komkommerkruid). Let op: een teveel aan meervoudige onverzadigde vetzuren kan de kans op kanker vergroten, doordat cellen beschadigd worden.

Water

Water zit vrijwel overal in, ook in vast voedsel. Groenten en fruit bevatten zelfs heel veel water. Als energiebron is water ongeschikt, de voornaamste functie is de afvoer van schadelijke stoffen. Een volwassene moet ongeveer anderhalve liter water per dag binnenkrijgen door te drinken. Daarnaast komt er – als het goed is – nog één extra liter water binnen via voeding. Nederlands kraanwater is net zo zuiver en gezond als bronwater als een fles. Flessen mineraalwater bevatten soms extra mineralen, maar een teveel aan mineralen is weer slecht voor de nieren.

Weinig drinken kan leiden tot verstopping en uitdroging. Ook je afweersysteem heeft trouwens te lijden onder een gebrek aan vocht. Zoals met alles, is ook hier te veel niet goed, zelfs bij water. Marathonlopers bijvoorbeeld hebben wel eens de neiging om meer water te drinken dan gezond is. Een halve liter water per uur is een veilige hoeveelheid. Watervergiftiging kan optreden als je extreem veel water drinkt: drie liter of meer water per uur. Het kan leiden tot een coma en zelfs de dood.

Zout

Zout is belangrijk voor de vochtbalans van je lichaam. Het regelt je bloeddruk en is bovendien belangrijk voor de overdracht van prikkels in de cellen van je spieren en zenuwen. In zout zit veel natrium, maar ook andere mineralen zoals kalium, chloride en fosfaat. Zout heeft een slecht imago. Dat komt doordat aan voedingsmiddelen vaak zout is toegevoegd als smaakversterker of conserveermiddel. Het gevolg is dat we in Nederland gemiddeld twaalf gram zout per persoon per dag eten. En dat is twee keer zo veel als ons lichaam nodig heeft. Belangrijkste zoutbronnen zijn brood, vlees(waren), soep en kaas.

Te veel zout eten kan leiden tot een hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten. Waarschijnlijk verhoogt het ook de kans op maagkanker. Ook is te veel zout slecht voor je botten, want het teveel aan zout plas je uit, samen met het mineraal calcium dat zo belangrijk is voor je bottenstelsel.

BRON: http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/eten-drinken/voedingsstoffen-die-goed-zijn-voor-je-lichaam/

Heel wat voedingsstoffen zijn goed, alleen niet iedereen wilt ze nemen. Zout en suiker hebben we nodig zeker in de zomer. Maar je moet er niet mee overdrijven. En dat is met alles zo. Water hebben we nodig maar weet dat je heel veel water neem op een dag, niet alleen het glas kraantjeswater. Je zou eindeloos erover kunnen schrijven, juist omdat bepaalde mensen een dieet volgen of anders eten en zo deze voedingsstoffen toch niet allemaal binnen krijgen, of in mindere maten. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

5 tips om pijn te bestrijden zonder medicatie

Vrouwen ervaren vaker meer en intenser pijn dan mannen, hebben tal van onderzoeken al aangetoond. Dan slik je toch snel een pilletje voor je weer aan de slag gaat? Pijnstillers kunnen heel wat bijwerkingen hebben en soms zelfs gevaarlijk zijn, maar er zijn gezondere alternatieven. Wist je dat je pijn met je brein kunt controleren?

Vrouwen lopen meer risico op verschillende chronische pijnaandoeningen als fibromyalgie, migraine, geïrriteerd darmsyndroom en lupus. Bij veel aandoeningen hebben vrouwen 200 tot 800 procent meer kans om deze te ontwikkelen. En endometriose is bijvoorbeeld een ziekte die alleen dames treft. Vrouwen ervaren deze aandoeningen ook ernstiger dan mannen. Kortom, pijn is pijnlijker voor vrouwen.

Oorzaken
De verklaring dat vrouwen gevoeliger zijn voor pijn is erg complex. Het immuunsysteem speelt gedeeltelijk een rol: dames lopen meer kans op pijnlijke onstekingsaandoeningen, zoals artritis en veranderingen in het immuunsysteem. Ook hormoonswisselingen zijn een boosdoener. Een daling van oestrogeen bijvoorbeeld als gevolg van de menopauze kan ook leiden tot chronische pijn.

Psychologische oorzaken
Dat pijn vaker vrouwen treft, is erg belangrijk bij de behandeling ervan. Want wat is pijn? De wetenschappelijke definitie luidt: een negatieve zintuigelijke en emotionele ervaring. Psychologische redenen kunnen dus ook die andere ervaring van pijn verklaren. Vrouwen hebben bijvoorbeeld meer kans op angststoornissen en depressies. Dit zijn allebei risicofactoren voor de intensere ervaring van pijn bij chronische aandoeningen. Wanneer je werkt aan je emotionele stress kan dit dus ook een positief effect op je gezondheid hebben.

Sommige experts geloven namelijk dat vrouwen gevoeliger zijn voor pijn omdat we het meer aandacht geven en het minder goed uit ons brein kunnen sluiten. Pijn heeft een nut, want het is een teken van gevaar. Het signaleert dat we bescherming of hulp moeten zoeken. Maar wanneer het chronisch wordt, heeft het uit evolutionair opzicht geen nut meer. Daarom is het belangrijk dat je leert om chronische pijn te bestrijden.

5 tips voor psychologische pijnbestrijding bij vrouwen

1. Ontspannen
Als je je zorgen maakt over je gezondheid, werk of je bankrekening kun je relaxatietechnieken gebruiken om stress en negativiteit tegen te gaan. Je kan ademhalingsoefeningen, meditatie en yogaoefeningen uitproberen. Deze technieken gaan de lichamelijke effecten van stress en pijn tegen. Het kalmeert ook je hersenen en verzacht de verwerking van pijn in je zenuwsysteem. Om optimale resultaten te halen kun je dit verschillende keren per dag doen. Net zoals je dat met medicatie zou doen. Gebruik deze technieken zeker als je je begint te focussen op de pijn of wanneer het zo erg wordt dat je er stress van krijgt.

2. Persoonlijk leven
Onderzoek door pijnpsychologe Beth Darnall heeft aangetoond dat vrouwen zich vaak zorgen maken dat ze te kort schieten in hun relatie of familie door hun gezondheidsproblemen. Daarom pushen ze zichzelf te ver wanneer ze hun lichaam net moeten verzorgen. Dit kan de pijn net erger maken. Onthoud dat je eerst jezelf moet verzorgen, voor je aan anderen kunt beginnen denken. Als je echt moeite hebt om jezelf om de eerste plaats te zetten, ga dan langs bij een psycholoog om hieraan te werken.

3. Stress en pijn
Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen feller reageren op stress, en dat deze reactie hun pijnervaring feller maakt. Zoek naar de oorzaken van stress in je leven, klein en groot, en werk hieraan. Door bijvoorbeeld 10 minuutjes vroeger te vertrekken naar een afspraak, maakt dat je meer ontspannen arriveert. Elke dag zou je naar nieuwe opties moeten zoeken om stress te bestrijden.

4. Verwachtingen  
Soms is het nodig dat je je verwachtingen over jezelf en je lichaam bijstelt. Je kan dingen van je lichaam verwachten die niet erg realistisch zijn gezien je gezondheidssituatie. Dit aanvaarden kan een erg moeilijke stap zijn, want soms ben je droevig omdat je leven niet meer zoals voorheen is. Werk samen met een psycholoog als je voelt dat je hoge verwachtingen je stress bezorgen.

5. Eigenliefde
Een studie aan de universiteit van Stanford heeft aangetoond dat meditatieoefeningen kunnen helpen bij pijnpatiënten. De meeste deelnemers aan dit onderzoek waren vrouwen. Uit de resultaten bleek ook dat liever voor jezelf zijn woede en de ervaring van pijn beperkt. Als je nogal hard bent voor jezelf als het wat minder gaat, is het erg belangrijk dat je wat eigenliefde kweekt.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/150/Pijn/article/detail/2652996/2016/03/21/5-tips-om-pijn-te-bestrijden-zonder-medicatie.dhtml

Pijn het vraagt zoveel van je lichaam. En je kan er dan wel iets aan doen, maar soms is ze zo hevig en moet je toch naar medicatie grijpen of naar natuurlijke producten. Men kan mediteren men kan de pijn verzachten door te leren er gaan aandacht aan te geven. Toch kan de pijn zo hevig zijn dat je niet anders kan om iets bij te nemen, probeer dan iets natuurlijk in plaats van medicatie. Als het niet aanslaand kan je nog overgaan naar medicatie.
Het is natuurlijk ook over welke pijn het gaat. En op welke hoogte de pijn aanvoelt. Ook dat speelt allemaal mee om het op een andere manier te verzachten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

PRIJSKAARTJE

OP ALLES VIND JE EEN PRIJSKAARTJE ZELFS OP HET LEVEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Heb je ooit een bezoekdroom gehad…

Heb je ooit het gevoel gehad dat je tijdens een droom een bezoekje kreeg van een overleden persoon van wie je erg veel hield? Als dat zo is heb je een ‘bezoekdroom’ gehad en mag je jezelf zeer gelukkig prijzen. Bezoeken overleden personen van wie je hield je soms in je dromen????

2

Hoewel het één van de meest spirituele en fascinerende dromen is die je maar kunt hebben, ze blijven in een waas van mysterie gehuld. Tenminste dat valt te lezen op de site www. Viraal.co. Experts zijn zich nog maar recent in deze intrigerende onderbewuste wereld gaan verdiepen. Volgens een wetenschappelijk artikel van Patrick McNamara, dokter in de Psychologie, hebben bezoekdromen enkele gemeenschappelijke eigenschappen. Enerzijds zijn er de fysieke eigenschappen van de overledene tijdens de droom (gezond versus ziek) en anderzijds zijn er de emoties die de dromer voelt (vredig versus angstig).

“De overledene verschijnt doorgaans in dromen zoals hij vroeger was. Vaak voordat hij bijvoorbeeld ziek werd” schrijft Patrick McNamara. “Sterker nog, de overledene verschijnt veel jonger en gezonder dan hij op het einde van zijn leven was. De overledene verzekert de dromer: ‘Ik ben OK en ben nog altijd bij jou. Deze boodschap wordt eerder telepathisch overgebracht dan dat ze letterlijk wordt uitgesproken. Bezoekdromen zijn eerder helden, levendig en intens en worden ervaren als een echt bezoek wanneer de dromer ontwaakt.” Ben je nieuwsgierig geworden. Kijk dan op de site van Viraal.co. Daar kun je een filmpje vinden van Lauri Moore; professioneel medium. In haar video leer je meer over bezoekdromen en hoe je weet dat je er eentje hebt gehad.

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2016/03/21/heb-je-ooit-een-bezoekdroom-gehad

Meestal gaat dit over een overleden persoon, of over een ex liefde. Ze komen in je droom voor om een verwerking. Dit komt meestal voor helemaal in het begin als de persoon heen gegaan is of dat een relatie afgelopen is. Ze zijn helder maar ook gevoelsmatig kan dit heel intens aanvoelen. Juist is het durven om te aanvaarden. Op zo een moment sta je heel diep open en leg je een verbinding. Dit op geestelijk niveau. Eens je de verwerking hebt gehad zullen deze dromen ook minderen.
In heel uitzonderlijke gevallen komt de persoon altijd voor en dan kan het ook te maken hebben dat deze jouw beschermer is. In dat geval sta open voor het gevoel ieder symbool en geuren en kleuren in je droom. Het kan voor jezelf van belang zijn.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Tieners krijgen te vaak te veel of verkeerde antidepressiva

down

Artsen zouden zich slecht aan de richtlijn voor het voorschrijven van antidepressiva aan kinderen en tieners met een depressie houden. Dat is de uitkomst van een onlangs verschenen onderzoek van de afdeling Psychiatrie van het Universitair Medisch Centrum Groningen en de afdeling Farmacie van de Rijksuniversiteit Groningen.

Volgens de onderzoekers krijgt minder dan een op de vijf jongeren bij aanvang van de medicatie het juiste middel voorgeschreven. Ook zou de voorgeschreven startdosering vaak hoger zijn dan nodig is. Zo kreeg meer dan de helft van de onderzochte tieners de startdosis van een volwassene voorgeschreven.

In Nederland gebruiken ongeveer 10.000 jongeren tot achttien jaar antidepressiva. Volgens de richtlijn zou medicatie alleen voorgeschreven moeten worden aan jongeren die lijden aan een ernstige depressie.

BRON: http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2016/03/20/tieners-krijgen-te-vaak-te-veel-of-verkeerde-antidepressiva

Als het niet anders kan oke. Er wordt te snel dit geneesmiddel voorgeschreven, en er wordt niet naar de oorzaak gezocht. Praten is hier het belangrijkste en er zijn alternatieven. Maar spijtig genoeg wordt dit niet naar voren gebracht. Het onderdrukt dan wel maar er zijn ook nadelen aan verbonden, die meestal niet worden vermeld.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: