Archive for 16 maart 2016


Plussize model schittert op cover van ‘Women’s Running’

Plussize model schittert op cover van 'Women's Running'

Health- en fitness-magazines kiezen meestal voor slanke covermodellen. Maar waarom eigenlijk? Omdat vollere vrouwen niet sportief ogen? Onzin, vond de redactie van ‘Women’s Running’.

Op de cover van het aprilnummer van het Amerikaanse tijdschrift schittert daarom plussize model én fanatiek hardloopster Nadia Aboulhosn.

‘Iedereen kan hardlopen’
Nadia, die maar liefst 384.000 volgers heeft op Instagram, past niet in het standaard plaatje dat de wereld heeft van een ‘sportieve vrouw’, maar wil met haar cover bewijzen dat het niet uitmaakt wat voor lijf je hebt. “Iedereen kan een hardloper zijn”, vertelt ze aan Buzzfeed.

Een maat zegt niets
Hoewel Nadia plussize genoemd wordt, zou ze zichzelf niet zo omschrijven. “Door die term te gebruiken, creëer je een grens van wat mensen een ‘normaal lichaam’ vinden. Iedereen die groter is, wordt dan gezien als abnormaal”, aldus Nadia. “De wereld ziet mijn lichaam niet als dat van een gezond iemand, maar ik wil mensen laten weten dat je enkel gebaseerd op iemands maat niet kunt beoordelen of iemand fit is of niet.”

‘Dit is normaal’
Het is niet de eerste keer dat een sportmagazine een voller model op de cover plaatst. Zo plaatste ‘Women’s Running’ afgelopen augustus al plussize model Erica Schenk op hun cover en koos ook ‘Sports Illustrated’ in februari voor de curvy Ashley Graham. Nadia hoopt dat het beeld van wat een ‘ideaal’ lichaam is in de toekomst verandert. “Ik probeer te normaliseren wat allang als ‘normaal’ gezien zou moeten worden.”

Nadia’s cover:
Schermafbeelding 2016-03-16 om 15.17.43

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Doe jij de ‘schildpad’? Zo verbeter je je houding op het werk

© Thinkstock.

Moet jij je achter je bureau regelmatig uitrekken omdat je lichaam stroef aanvoelt? Dan doe je waarschijnlijk onbewust de ‘schildpad’, een houding die je nek- en rugpijn bezorgt en op termijn zelfs tot kwetsuren kan leiden.

© Thinkstock

Zelfs als je bij het begin van de werkdag kaarsrecht aan je bureau zit, gaan de meeste mensen na een tijdje over hun bureau hangen. Hun nek gebogen, hun schouders naar voor en hun rug gekromd. De houding wordt ‘de schildpad’ genoemd. “Een jammerlijk gevolg van urenlang met een computer bezig te zijn en naar je scherm te turen”, aldus professor Alan Hedge van Cornell University.

De verkrampte houding heeft zo zijn gevolgen: het zorgt voor extra druk op je nek, ruggengraat en onderrug, wat erg pijnlijk kan zijn en tot permanente kwetsuren kan leiden. Daarnaast gaat het ook op je zenuwen duwen, waardoor het risico op zaken als het carpaal tunnelsyndroom verhoogt. Al deze dingen gebeuren natuurlijk niet op een paar dagen, maar je nek- en rugspieren verliezen snel hun kracht en de slechte houding zal je ook buiten het werk aannemen.

Hoe pak je dat probleem dan aan? Door je werkomgeving aan te pakken, klinkt het. Bij veel mensen staat hun scherm veel te laag. “Om een goede houding te hebben, moeten je ogen net onder de bovenkant van je scherm gepositioneerd zijn wanneer je mooi recht zit. Ook mogen je handen en armen comfortabel rusten op je bureau.”

Laptopgebruikers zullen meteen beseffen dat deze houding haast onmogelijk is. Het is dus belangrijk dat je zorgt dat de computer wat hoger staat (met een laptopsteun) of dat je een extra scherm installeert. “Daarnaast helpt het ook om regelmatig te stretchen en elk uur eens rond te lopen. Je lichaam is er niet voor gemaakt om lang dezelfde houding aan te nemen. Elk uurtje eens een wandelingetje maken, doet al wonderen.”

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondheid/article/detail/2642516/2016/03/10/Doe-jij-de-schildpad-Zo-verbeter-je-je-houding-op-het-werk.dhtml

Heel weinig mensen zitten met rechte rug benen naast elkaar en armen op de juist houding aan hun bureau. Als men lange tijd met een kromme rug zit zal je dit gaan voelen niet alleen aan je onderrug maar ook aan je nek en als je recht staat kan je zelfs het gevoel hebben van slapende benen. Ook de nek kan een schildpad houding aannemen zeker als het computerscherm niet op de juiste hoogte staat. Ga je eigenlijk om een moment een rechte rug vormen maar ga je met je hoofd naar beneden hangen. Ook dat kan problemen geven in schouders en zelfs in de bovenarmen. Wanneer je armen dan weer niet in de juiste houding liggen, leg je teveel druk op je polsen en dan kan zo weer problemen geven aan handen en vingers. 
Ook op geregelde tijdstippen even van je stoel gaan je rekken en even wandelen is een must voor je lichaam. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Vermoed je huiselijk geweld? Dit kun je doen

Vermoed je huiselijk geweld? Dit kun je doen

Stel: je denkt dat je buurvrouw, het vriendje van je kind of een collega te maken heeft met huiselijk geweld. Wat kun je doen? En wat zijn de gevolgen? Opleidingsinstituut Trainers Huiselijk Geweld geeft tips.

Want soms is erover beginnen al een flinke stap in de goede richting.

1. Verzamel meer informatie
Wanneer het je opvalt dat iemand in je omgeving vaak verwondingen heeft en die niet goed kan verklaren, praat dan met iemand in zijn of haar omgeving die je vertrouwt. Vaak ben je namelijk niet de enige die iets gemerkt heeft of kijkt een ander juist op een andere manier naar het verhaal.

2. Durf te praten
Het kan een grote stap zijn om te praten met degene om wie het gaat. Je weet meestal niet wat er aan de hand is en je wilt de ander niet kwetsen. Het vermoedelijke slachtoffer zal zich misschien schamen en verborgen willen houden wat er speelt. Ook is het begrijpelijk dat je bang bent dat je vermoedens niet kloppen. Toch is het beter om het ter sprake te brengen en je gevoelens op tafel te leggen. Zolang je eerlijk en integer blijft, werkt het niet tegen je.

3. Bel Veilig Thuis
De hulplijn van Veilig Thuis (0800-2000) is er voor iedereen die direct of indirect te maken krijgt met huiselijk geweld. Wanneer je belt, krijg je een hulpverlener aan de lijn die aandacht heeft voor jouw verhaal. Hij of zij zal je overzicht geven, beantwoordt al je vragen en geeft advies. En wanneer de hulpverlener inschat dat er professionele hulp nodig is, zal diegene je doorverwijzen. Het is ook mogelijk om anoniem te blijven. Bellen is gratis en de lijn is 24/7 bereikbaar.

4. Directe nood? Bel de politie
Wanneer je merkt dat een ruzie uit de hand loopt en je denkt dat er acuut gevaar krijgt, kun je het best de politie bellen. Zij zijn opgeleid om met huiselijk geweld om te gaan.

BRON: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/vermoed-je-huiselijk-geweld-dit-kun-je-doen/

Dit is wel voor  Nederland. Bij ons is het een ander nummer, dat is 1712 site https://1712.be/ of de blauwe lijn, 0800 12312. Nu als je het vermoeden hebt moet je proberen om er achter te komen of je vermoeden juist zit. Ben je niet zeker maar je kan iets niet meer aanhoren kan je altijd via deze lijnen informatie inwinnen. Sommigen mensen wachten te lang en kan het soms te laat zijn. Al is dat ook normaal als derde persoon omdat er toch een angst mee kan spelen. Maar normaal kan je altijd anoniem bellen en dat kan een opluchting zijn.
Vergeet niet het hoeft niet jouw buren te zijn, collega, kind of vriend(in) kan dit ook meemaken en moet je proberen om er contact mee te krijgen. Natuurlijk bij bepaalde kan je het snel zien lichamelijk geweld maar geestelijk geweld zie je niet en komt ook heel vaak voor.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Zoutmeter confronteert: bijna iedereen eet te veel zout

imageDe ongezouten waarheid is dat Nederlanders gemiddeld 1 kg zout per jaar te veel eten. Nederlanders weten wel dat te veel zout slecht is, maar denken dat een ander te veel zout eet. Om dit te veranderen start de Nierstichting een campagne en lanceert op World Kidney Day, donderdag 10 maart, Zoutmeter.com. Op basis van enkele vragen laat de Zoutmeter zien hoe veel zout je eet en hoe je dat vermindert. Als iedereen in Nederland 3 gram zout per dag minder eet, scheelt dat jaarlijks 1.500 sterfgevallen.
Te veel zout eten verhoogt je bloeddruk en daarmee het risico op hart- en vaatziekten. En het kan nierschade veroorzaken of (versneld) verergeren. Iedereen met een (verhoogd risico op) nierschade is extra gevoelig, zoals mensen met diabetes en hoge bloeddruk. De meeste Nederlanders weten wel dat te veel zout schadelijk is. Slechts 1 op de 5 dénkt meer te eten dan de maximaal aanbevolen hoeveelheid van 6 gram per dag.  Maar de ongezouten waarheid is dat 85% van de Nederlanders te veel zout eet! Vrouwen eten gemiddeld 7,5 gram per dag, mannen zelfs bijna 10 gram. We eten dus ongeveer één kilo zout per jaar te veel.

Zoutmeter.com
https://www.nierstichting.nl/zoutmeter#/
Om Nederlanders bewust te maken van hun (hoge) zoutconsumptie, en hen te helpen minder zout te eten, start de Nierstichting de campagne ‘Wie van zijn nieren houdt, eet minder zout.’ en lanceert Zoutmeter.com. Op basis van enkele vragen over wat je regelmatig eet, zie je hoeveel zout je binnenkrijgt. De Zoutmeter geeft je de ongezouten waarheid, tips om zout te minderen en biedt een receptenboekje met zoutarme gerechten.

Deze animatie legt het ook mooi uit.

Etiketten en kruiden
Slechts 20 procent van al het zout dat je binnenkrijgt voeg je zelf toe aan je eten, tijdens het koken of aan tafel. Zo’n 80 procent zit al in voedingsmiddelen, zoals brood, vlees, kaas en kant-en-klare kruidenmixen en sauzen, maar ook in koekjes en gebak. De verschillen tussen merken en varianten zijn echter groot. Etiketten vergelijken en kiezen voor merken of varianten met minder zout, zorgt ervoor dat je minder zout eet. Net als geen kant-en-klare producten gebruiken, maar zelf koken. Ook belangrijk is het vervangen van zoute kant-en-klare kruidenmixen door verse of gedroogde kruiden. Kijk op de Kruidenwijzer van de Nierstichting voor tips en inspiratie.

Strengere wettelijke normen
De Nierstichting voert bewustwordingscampagnes en biedt hulpmiddelen, maar we doen meer. We lobbyen in Den Haag en Brussel/EU voor normen voor zoutreductie en ondersteunen zorgverleners met informatie en tools om nierpatiënten te helpen minder zout te eten.

BRON: http://50plus.blog.nl/algemeen/2016/03/16/zoutmeter-confronteert-bijna-iedereen-eet-te-veel-zout

Net als suiker nemen wij teveel zout. Ook dit zit in heel wat voeding verwerkt. En door een te veel kunnen er problemen ontstaan. Dus altijd ook weer uitkijken met het zoutvaatje.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Bewezen: een depressie zit niet enkel in je hoofd

© Thinkstock.

Een depressie is een aandoening die je hele lichaam treft, het zorgt zelfs voor veranderingen op het niveau van de cellen. Dat besluiten Spaanse wetenschappers na een grootschalig onderzoek.

Aan de universiteit van Granada namen de wetenschappers 29 voorgaande studies onder de loep. Ze keken naar biologische kenmerken (ook wel biomarkers genoemd) in de cellen bij mensen met een depressie, voor en na de behandeling met antidepressiva. Ze vergeleken die met de biomarkers van een gezonde controlegroep. Heel specifiek keken ze naar het niveau van malondialdehyde, een biomarker die celschade en oxidatieve stress in het lichaam signaleert.

Oxidatieve stress komt voor wanneer het lichaam te veel vrije radicalen produceert en moeite heeft om deze af te voeren. Dit zijn moleculen die een negatieve invloed hebben op proteïnes, lipides en het DNA in het lichaam. Vrije radicalen kunnen heel wat verschillende ziekten uitlokken. Artsen weten weinig over het verband tussen depressie en oxidatieve stress, maar deze studie doet wel vermoeden dat er een is.

Werking antidepressiva
Voor de behandeling hadden patiënten met een depressie een hoog niveau van malondialdehyde en een laag niveau van de antioxidanten als zink en urinezuur, wat een teken van oxidatieve stress is. Na de behandeling was het niveau van malondialdehyde zo gedaald dat de cellen van de meeste behandelde patiënten haast niet meer verschilden van gezonde patiënten.

De resultaten maken duidelijk dat artsen een depressie niet alleen als een psychische aandoening, maar ook als een systemische ziekte moeten behandelen. Die treft immers ook de cellen in het lichaam. Dit kan eveneens de link tussen een depressie en andere ziekten als cadiovasculaire aandoeningen verklaren. De auteurs van de studie concluderen dat antidepressiva zo kunnen werken dat ze oxidatieve stress verlichten en de werking van antioxidanten verbeteren.

Andere kwalen
Voorgaand onderzoek heeft een duidelijk verband aangetoond tussen de mentale gezondheid en de lichaamsfuncties. Experts geloven dat de ziekte erfelijk zou kunnen zijn en ze brachten de aandoening al in verband met ontstekingen. Zij die ermee kampen hebben vaak ook andere problemen met de spijsvertering en hevige hoofdpijn.

Directeur van het centrum voor depressies aan de universiteit van Michigan Sagar Parikh vertelt: “Het brein en het lichaam staan met elkaar in verbinding. “Het behandelen van een mentale aandoening vermindert niet alleen mentale, maar ook lichamelijke pijn.” De resultaten verschenen in de ‘Journal of Clinical Psychiatry’.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/630/Depressie/article/detail/2648435/2016/03/16/Bewezen-een-depressie-zit-niet-enkel-in-je-hoofd.dhtml

Dat klopt het hele lichaam vind er problemen onder. Minder of meer eten geen fut meer hebben, je hart dat problemen kan ondervinden. Maar ook soms organen die problemen kunnen krijgen. Zo zie je dat een depressie heel wat kan aanrichten spijtig genoeg. Ook als er dan nog eens medicatie aan te pas komt dan komt daar nog bij de verslaving, en als er een moment komt voor te stoppen het af te bouwen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

OM IETS TE ONDERNEMEN MOET JE IN EERSTE INSTANTIE DOORZETTEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

64 procent van de Nederlanders kampt met vermoeidheid

Veel Nederlanders kampen met slaapproblemen. 64 procent van de Nederlanders voelt zich niet uitgeslapen in de ochtend. 83 procent zegt door slaapproblemen soms of regelmatig minder goed te presteren op werk of school.

Dat concludeert het Fonds Psychische Gezondheid op basis van een onderzoek onder ruim 21.500 respondenten.

Het meest voorkomende slaapprobleem is slapeloosheid. Ongeveer 10 procent van de Nederlanders ondervindt hier langdurig en ernstige hinder van. Zij hebben gedurende minstens drie maanden moeite met inslapen of doorslapen of allebei en zijn niet uitgerust overdag.

Chronische slapeloosheid heeft vaak een grote invloed op het dagelijks leven. Lidewy Hendriks, psycholoog bij Fonds Psychische Gezondheid, nuanceert dat het niet om een landelijk probleem gaat “maar wel over een flink aantal mensen dat slaapproblemen ervaart.”

Bij 39 procent van de ondervraagden wordt slaapproblemen veroorzaakt door onrust in het sociale leven.

Gevolgen

“Mensen die lijden aan chronische slapeloosheid ondervinden hier overdag veel hinder van”, aldus Hendriks. “Doordat ze niet voldoende uitrusten hebben ze overdag last van extreme vermoeidheid en zijn ze prikkelbaar en labiel.”

Chronische slapeloosheid heeft vaak een grote invloed op het dagelijks leven. Hendriks adviseert niet te blijven doorlopen met slaapproblemen. “Doe er iets aan, vooral om erger te voorkomen.”

BRON: http://www.nu.nl/gezondheid/4230717/64-procent-van-nederlanders-kampt-met-vermoeidheid.html

Vermoeidheid komt bij heel wat mensen voor. De grootste oorzaak is te weinig slaap en of een slecht slaappatroon. Door te vaak wakker te worden. Belangrijk om hier snel iets aan te doen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Vroege vogels zijn gezonder dan uitslapers

© thinkstock.

Ben jij gisteren op tijd gaan slapen en deze morgen al om 7 uur uit je bed gerold? Of had je een lange nacht en wrijf je nog maar net de slaap uit je ogen? Volgens een nieuwe studie van het activity tracker-merk Jawbone, leeft die eerste categorie, ook wel de vroege vogels, het gezondst.

Uit het rapport, dat The Huffington Post mocht inkijken, blijkt dat Jawbone-gebruikers die voor 23u gaan slapen en op tijd opstaan minder calorieën innemen en beter eten dan zij die later gaan slapen en langer blijven liggen. Die uitslapers dronken meer cafeïne, alcohol en consumeerden meer suikers en verzadigde vetten.

Betere voeding en 2 kilo minder
“Als je een jaar lang een uur vroeger zou gaan slapen, dan zou je in theorie maar liefst 2 kilo kunnen verliezen zonder extra inspanningen,” legt dokter en data-analist Kristin Aschbacher uit. Daarbij is het echter wel belangrijk om op te merken dat Jawbone daarbij vooral keek naar het uur waarop de deelnemers gingen slapen, niet zozeer het aantal uur dat ze effectief sliepen.

Het onderzoek van Jawbone komt overeen met eerdere studies over onze slaapgewoontes en gezondheid. Het verband tussen slaap en een beter voedingspatroon werd vorig jaar al vastgelegd in het tijdschrift ‘The American Journal of Clinical Nutrition’. Uit dat onderzoek bleek dat de personen die meer sliepen ook minder verzadigde vetten aten. En uit een studie van de Berkeley universiteit in Californië kwam naar voren dat tieners die laat naar bed gaan, gemakkelijker bijkomen.

Uur vroeger gaan slapen
Al is het niet alleen slecht nieuws, stelt Aschbacher ons gerust. Zelfs als je laat gaat slapen en extreem laat opstaat, en op die manier al een redelijke hoeveelheid slaap krijgt, kan je nog steeds voordeel ondervinden van een uur vroeger onder de wol kruipen.

Wel blijft de vraag natuurlijk of vroege vogels gewoon over het algemeen meer bezig zijn met gezondheid en voeding en daardoor beter eten, of dat slaap een directe invloed heeft op wat we de volgende dag eten. Volgens Aschbacher zijn beide scenario’s mogelijk.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psychologie/article/detail/2648300/2016/03/16/Vroege-vogels-zijn-gezonder-dan-uitslapers.dhtml

Het heeft heel wat voordelen niet alleen wat hier te lezen staat. Maar je hebt of kan heel veel doen als je vroeg opstaat. Je dag begint vroeg en je kan er ook meestal meer van genieten, dan langslapers. Ook is het ’s morgens rustig en als je dan die rust voelt en kan vasthouden geniet je heel de dag ervan.
Hoe ervaren jullie vroeg opstaan?

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Help, mijn kind is onzeker!

© RV.

Als je merkt dat het je kind aan zelfvertrouwen ontbreekt, kan dat je ook als ouder behoorlijk onzeker maken. Redactrice Lynn legt in het maandblad Goed Gevoel haar oor te luister bij kinderpsychologe An Coetsiers van De Praatdoos.

Kinderpsychologe An Coetsiers van De Praatdoos: ‘Het ene kind is van nature al wat zelfzekerder dan het andere. Toch zijn er enkele aandachtspunten waarmee je rekening kan houden om het zelfvertrouwen te boosten.’

Enkele gouden tips:

• Als ouder heb je een voorbeeldfunctie. Kijk dus ook eens naar jezelf. Hoe ga jij om met faalervaringen? Hoe reageer je op een compliment? Onbewust geef je daarmee heel wat informatie aan je kind.

• Overnemen en pushen zijn twee valkuilen. Ga op zoek naar een gulden middenweg en werk met kleine stapjes die haalbaar zijn voor je kind. Succeservaringen zijn belangrijk voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen.

• Probeer je kind niet te overtuigen van het tegendeel – ‘Jij kan dat wel’ – maar toon begrip voor zijn gevoelens.

• Gebruik beschrijvende complimenten. Zeg niet enkel ‘Flink gedaan’, maar laat weten wat je precies goed vindt. Stel ook vragen: ‘Hoe heb je dat aangepakt?’ Zo voelt je kind dat zijn werk gezien wordt.

• Focus op wat lukt en benoem de inspanningen van je kind.

• Help je kind zijn gevoelens onder woorden te brengen.

• Stimuleer kinderen om dingen zelf te doen en laat hen mee beslissingen nemen. In plaats van zelf een verjaardagsfeestje in elkaar te boksen, kan je ook vragen hoe je kind het ziet.

• Durf ook bij onzekere kinderen ‘nee’ te zeggen of een opmerking te geven over iets wat niet goed was. Ook onzekere kinderen moeten leren om met die frustraties om te gaan.

• Vergelijk je kind niet met anderen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/575/Gezin/article/detail/2635320/2016/03/16/Help-mijn-kind-is-onzeker-.dhtml

Dat laatste puntje wordt nog al te vaak gedaan. En juist daar help je kind niet mee. Als je zou zeggen; kijk eens naar je vriendjes hoe die dit allemaal doen. Nee daar heeft het kind geen boodschap aan als het onzeker is. Dan moet je zeker proberen om naar je kind te luisteren en het aan te moedigen om het anders te doen. Gevoelens is voor heel wat kinderen moeilijk om het onder woorden te brengen, en gaan snel over naar emoties. Wat wel van belang is luister naar je kind, voel je kind aan. Waarvoor is het onzeker en help je kind erbij om meer zekerheid te krijgen. Ga ook zeker niet jouw negatieve gevoelens over te brengen. Zo wordt een kind ook onzeker. Meestal zal het er ook uitgroeien het zijn meestal fases waar het kind zich in bevind
Natuurlijk als jezelf onzeker van aard bent dan moet je rekening houden dat je kind dit ook gaat projecteren.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: