Archive for 15 maart 2016


Deze dingen vergeten mannen even als vrouwen ongesteld zijn

Mannen snappen geen snars van ongesteldheid. Alsof jij er om gevraagd hebt om ongesteld te zijn. Alsof je zin hebt om chagrijnig te zijn? Alsof je naar een excuus zocht om niet te seksen? Het ligt helaas een stuk ingewikkelder.Hij zielig? Omdat hij een weekje geen seks kan hebben? Nou poe, zielig hoor. Voor het gemak vergeet hij zeker even dat jij veel meer zin in seks hebt dan goed voor je is. Zonder dat je er ook maar íets mee kunt doen. Jij zit tijdens je ongesteldheid op het hoogtepunt van jouw seks drive, je kunt geen seks hebben want dat is vies en dan gaat híj – uitgerekend híj – mekkeren over hoe zielig hij is, omdat híj geen seks kan hebben? Ja, koekoek, en jij dan? Er is een hoop dat mannen even vergeten als vrouwen ongesteld zijn. Zo vergeet hij bijvoorbeeld de onderstaande punten.

1. Dat je poes hartstikke schraal wordt van al die ‘troep’ die het bloeden moet opvangen. In de reclame zien ze er inderdaad nogal lief uit, maar dat is allemaal schijn. En zoals we allemaal weten: schijn bedriegt.

2. En oja, als je dan net ongesteldheid-af bent, dan probeert hij het weer. Ja je wílt wel, maar het is daaronder dus nogal een beetje gevoelig.

3. Hij heeft geen idee hoe jouw dag eronder lijdt. Je moet overal rekening mee houden. Wist je dat sommige yoga-poses zelfs ongezond schijnen te zijn tijdens je ongesteldheid? Dat vertelde een yogi ons ooit. Het heeft met je bloedsomloop te maken.

4. Nee, we zijn niet altijd ongesteld als we chagrijnig zijn. En we zijn niet chagrijnig als we ongesteld zijn omdat we dan een gedoogd excuus hebben om ons achter schuil te houden. We zijn chagrijnig omdat onze hormonen een loopje met ons nemen.

5. Ongesteldheid is de duivel en wij zitten ermee opgezadeld. Vrouwen kunnen echt een beetje van persoonlijkheid veranderen omdat ze ongesteld zijn, puur door de hormoonschommeling.

6. Van die krampen word je ook bloedchagrijnig. Blóedchagrijnig ja. Die krampen kunnen zoveel pijn doen dat je niet eens normaal kunt lopen. Niks geen aanstellerij, het doet echt zoveel pijn en mannen hebben geen idee.

7. We eten heus geen chocolade omdat we onszelf zo zielig vinden tijdens onze ongesteldheid. Oké, vooruit, een beetje dan, want we zíjn ook zielig. Maar we eten chocolade omdat ons lichaam daar naar snakt. We hebben het nodig. Ongesteld zijn kost heel veel energie waardoor je lichaam snakt naar voedsel. En wat zit er in chocolade? Heel veel energie. You’ll need it girl!

8. Zien we eruit alsof we hier op zaten te wachten? Alsof we dachten: ‘vandaag heb ik echt zin om ongesteld te zijn’? Soms is het wel makkelijk dat je door middel van de pil of andere hulpmiddelen kunt plannen wanneer je ongesteld bent, maar dat betekent niet dat je het op dat moment ook wílt. Je kunt het niet eeuwig uitstellen, want het moet er een keer uit.

9. Dat je jezelf lelijker vindt dat bedenkt een man ook niet uit zichzelf. Je haar zit anders, je voelt je opgezwollen. Wat je in principe ook een beetje bent, want je houdt gevoelsmatige liters vocht vast. Dus de vraag of je bent aangekomen is totaal misplaatst en kan maar beter niet gesteld worden op zulke momenten.

10. Je wordt er doodmoe van. Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk. Je moet er altijd aan denken dat je ‘pluggen’ bij je hebt, want anders heb je een grrroot (rood) probleem. En ja: je moet écht terug naar huis of langs de supermarkt of… whatever om dat probleem voor te zijn. Nee, je kunt er geen wc-papier in proppen. Auw.

11. Je kunt er niet altijd wat aan doen als je doorlekt. Soms kan er ineens een vulkaan ontploffen zonder dat je het door hebt.

12. Mannen willen ook nog weleens denken dat ongesteld zijn iets is om grapjes over te maken. We hebben nieuws: it is not!

BRON: http://www.ze.nl/p/161886/deze_dingen_vergeten_mannen_even_als_vrouwen_ongesteld_zijn
We vergeten het niet we worden ook maandelijks met de neus op de feiten gedrukt. En ja soms kan je het als de man vergeten, maar niet iedere vrouw zal dat kunnen zeker als er heel wat pijn komt bij kijken. En nu wij mannen worden er niet maandelijks mee geconfronteerd maar we moet het wel mee doorstaan. hahahaha.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Van agave tot sucrose: zo vind je toegevoegde suiker op het voedingsetiket

Te veel suiker is ongezond, en het spreekt voor zich dat frisdrank en koekjes veel van het zoete goedje bevatten. Maar je moet al een suikerdetective zijn om de toegevoegde suikers in pakweg ketchup of ontbijtgranen te vinden, vakkundig verstopt onder namen als fructosestroop en maltose. Harvard University helpt ons op weg met deze snelcursus ‘toegevoegde suikers ontdekken op het voedingsetiket’.

Toegevoegde suikers verteren snel, wat zorgt voor schommelingen in de bloedsuikerspiegel.

 

agavesiroop
basterdsuiker
bietsuiker
dextrose
druivensuiker
esdoornsiroop of ahornsiroop
fructose (vruchtensuiker)
fructosestroop
fruitsuikerconcentraat
(ga)lactose (melksuiker)
glucose
HFCS (high fructose corn syrup)
honing
invertsuiker
isoglucose
kandijsiroop
kandijsuiker
kristalsuiker
mais(mout)stroop
maltose (moutsuiker)
maplesiroop
melasse of molasse
rietsuiker
rietsuikerkristallen
sacharose
sucrose
trehalose
vruchtensapconcentraat

Om even snel het kaf van het koren te scheiden: niet alle soorten suiker zijn des duivels. “Het is vooral de toegevoegde suiker die problematisch is,” legt Debbie Krivitsky uit, een diëtiste van Harvard University. “Niet de natuurlijke suikers in fruit, die dankzij de vezels trager worden opgenomen. Maar de toegevoegde suiker, zoals honing en stroop.”

Het gevaar van te veel suiker

Of het nu om natuurlijke of toegevoegde suiker gaat, te veel van het goedje eten is nooit goed. Je vergroot het risico op extra kilo’s, hartaandoeningen, diabetes en een hoge bloeddruk. Het gevaar bijtoegevoegde suikers is dat ze vlug verteren en snel geabsorbeerd worden, wat zorgt voor schommelingen in de bloedsuikerspiegel. “Daardoor moet de alvleesklier meer insuline produceren om die suikerspiegel weer stabiel te krijgen. Kan de alvleesklier de vraag naar insuline niet bijhouden, dan stijgt de bloedsuikerspiegel, wat kan leiden tot grotere problemen zoals insulineresistentie en op langere termijn diabetes,” legt Dr. David M. Nathan uit, professor bij Harvard Medical School.

Zo vind je verborgen suikers terug

Toegevoegde suiker vind je vanzelfsprekend terug in snoep, cake, koeken en frisdrank, maar daarnaast ook in andere voedingsmiddelen die niet in de categorie zoetigheden vallen. Denk daarbij onder meer aan dressing, crackers, yoghurt, brood, spaghettisaus, ketchup, lightproducten en ontbijtgranen. Een gouden regel om die suikers op te sporen, is om in de ingrediëntenlijst op zoek te gaan naar woorden die eindigen op “ose”, zoals fructose, dextrose en maltose.

Natuurlijk versus toegevoegd

Je vindt toegevoegde suikers niet apart op het voedingsetiket, aangezien bij het oplijsten van suikers de natuurlijke en toegevoegde op één hoop worden gegooid. Een hele puzzel om het kaf van het koren te scheiden. Zo is fructose een vorm van suiker die van nature in fruit voorkomt, maar die ook onttrokken wordt aan fruit om aan voeding toe te voegen. Dat gebeurt dan in geconcentreerde, grote hoeveelheden, waardoor het toch weer ongezond wordt.

De woorden in de kolom hiernaast wijzen allemaal op verschillende types toegevoegde suiker. Zij komen vrij vaak voor op voedingsetiketten.

Aanbevolen hoeveelheid per dag

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat we nooit meer een koekje bij de koffie mogen. Maar je bewust zijn van verborgen suikers in niet voor de hand liggende producten is belangrijk om je ongewilde suikerinname in te perken. De Wereldgezondheidsorganisatie raadt maximaal zo’n 25 gram oftewel 6 theelepels toegevoegde suiker per dag aan. Maar ook van natuurlijke suikers geniet je beter niet onbeperkt: je eet best maximum tot 2 à 3 stukken fruit per dag, inclusief sapjes en smoothies.

(Door: Nina Dillen)

De WHO raadt maximum 25 gram toegevoegde suiker per dag aan, het equivalent van 6 theelepels. © thinkstock
BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/13/Lekker-Eten/article/detail/2647271/2016/03/15/Van-agave-tot-sucrose-zo-vind-je-toegevoegde-suiker-op-het-voedingsetiket.dhtml
Mensen denken soms dat ze geen suiker nemen omdat ze het niet gebruiken in warme drank. Maar vergeten wel dat er heel veel toegevoegde suikers gebruikt wordt dan men bijna dagelijks neemt. Ik zal de lijst nog iets vergroten en dan sta je helemaal verstelt ervan. 
  1. Agavenectar
  2. Agavesiroop
  3. Ahorncrème
  4. Ahornsiroop
  5. Appelsapconcentraat
  6. Appelstroop
  7. ‘Aroma’ (suiker + smaakstof)
  8. Barbados suiker
  9. Basterdsuiker
  10. Beetwortelsap
  11. Bietenstroop
  12. Bietsuiker
  13. Blackstrap Molasses
  14. Bruine suiker
  15. Caramel (verhitte/gebrande suiker)
  16. Castor melis
  17. Confectiesuiker
  18. D-glucose
  19. Dadelstroop
  20. Demerara
  21. Dextrose
  22. Diastatisch moutextract
  23. Diksap
  24. Donkere/donkerbruine basterdsuiker
  25. Druivensapconcentraat
  26. Druivensuiker
  27. Eindmelasse
  28. Esdoornsiroop
  29. Fruitsuiker
  30. Fructose
  31. Fructose-invertsuikerstroop
  32. Fructosesiroop
  33. Fructosestroop
  34. Fruitsapconcentraat
  35. Galactose
  36. Gebrande suiker
  37. Gebrande suikerstroop
  38. Geconcentreerd vruchtensap
  39. Geconcentreerd (…)sap
  40. Geleisuiker
  41. Gele kandijsiroop
  42. Gierstsiroop
  43. Glucose
  44. Glucosesiroop
  45. Glucosestroop
  46. Glucose-fructosestroop
  47. Gouden siroop
  48. Honing
  49. Invertsuiker
  50. Invertsuikerstroop
  51. Invertsiroop
  52. Invertstroop
  53. Johannesbroodpitsiroop
  54. Kandij
  55. Kandijsuiker
  56. Kandijstroop
  57. Kaneelsuiker
  58. Karamel (verhitte/gebrande suiker)
  59. Karamelsuikerstroop
  60. Kokosbloemsuiker
  61. Kokosbloesemsuiker
  62. Kristalsuiker
  63. Kristallijne fructose
  64. Lactose
  65. Lichte/lichtbruine basterdsuiker
  66. (Magere) melkpoeder: +/- 50% suiker
  67. Maismoutstroop
  68. Maïssuiker
  69. Maisstroop
  70. Malt
  71. Maltodextrine
  72. Maltose
  73. Maple Syrup
  74. Melasse
  75. Melksuiker
  76. Molasses
  77. Moutextract
  78. Moutsuiker
  79. Moutstroop
  80. Muscovado
  81. Nectar
  82. Oersuiker
  83. OERzoet
  84. Organische rauwe suiker
  85. Palmsuiker
  86. Panocha
  87. Panela
  88. Parelsuiker
  89. Perensapconcentraat
  90. Piloncillo
  91. ‘Poedersneeuw’
  92. Poedersuiker
  93. Rapadura
  94. Rietsap
  95. Rietsuiker
  96. Rietsuikerstroop
  97. Rijststroop
  98. Rijstsuiker
  99. Ruwe Rietsuiker
  100. Saccharose
  101. Sacharose
  102. (…)sapconcentraat
  103. Schenkstroop
  104. Siroop
  105. Sorghumsiroop
  106. Speltstroop
  107. Stroop
  108. Sucanat (Sugar Cane Natural)
  109. Sucrose
  110. Suikerstroop
  111. Tafelsuiker
  112. Tarweglucosestroop
  113. Tarwestroop
  114. Treacle
  115. Turbinado
  116. Vanillesuiker
  117. Vruchtenextract
  118. Vruchtensapconcentraat
  119. Vruchtensap op basis van extracten of concentraten
  120. Witte basterdsuiker
  121. Witte suiker
  122. Zwarte rietsuikermelasse

Wil je het voor jezelf onthouden dan kan je dit puntje gebruiken.

Om een begin te maken met het onderscheiden van suiker, kun je het volgende onthouden:

  • Alle woorden die eindigen op ‘ose‘ (glucose, fructose, dextrose etc.)
  • Alles wat eindigt op ‘stroop‘, ‘siroop‘, ‘honing‘ of ‘nectar‘
  • En uiteraard alle termen waarin ‘suiker‘ expliciet wordt benoemd.

In bijna alles wat je koopt van frisdrank tot eten zit suiker in.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Zelfmoordlijn kreeg ruim een kwart meer oproepen in 2015

Zelfmoordlijn kreeg ruim een kwart meer oproepen in 2015
Foto: BDW

De Zelfmoordlijn 1813 heeft vorig jaar 18.283 oproepen beantwoord via telefoon, chat en e-mail. Dat is 26 procent meer dan in 2014, zo meldt het Centrum ter Preventie van Zelfdoding (CPZ) dinsdag. De stijging is vooral te verklaren door de uitbreiding van het vrijwilligersbestand.

Het merendeel van de oproepen naar de Zelfmoordlijn gebeurt nog steeds via de telefoon (14.509), maar ook het aantal gesprekken via chat (2.218) en e-mail (1.556) zit in de lift. Het afgelopen jaar zette het CPZ dan ook sterk in op de werving en opleiding van nieuwe vrijwilligers. Tegen eind 2015 waren er al 75 nieuwe medewerkers en hadden maar liefst 977 mensen zich aangemeld.

De Zelfmoordlijn kiest er ook bewust voor om met vrijwilligers te werken. “De drempel om met een vrijwilliger over een moeilijk en geladen onderwerp zoals zelfdoding te spreken, ligt lager dan de stap naar een professionele hulpverlener”, zegt Kirsten Pauwels, directeur van het CPZ. Zij hoopt dan ook dat centrum de komende jaren nog zal kunnen blijven uitbreiden. “We weten dat we nog altijd niet alle oproepen beantwoorden. Daarom blijven we op zoek naar vrijwilligers, maar zeker ook naar financiële middelen om onze werking verder uit te bouwen”, zegt ze.

De forse stijging van het aantal oproepen naar de Zelfmoordlijn, toont volgens Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen (CD&V) het “groot belang ervan aan voor zij die steun nodig hebben”. “Mijn appreciatie voor het werk van de vrijwilligers is groot”, zegt hij. “Dankzij een doorgedreven traject zijn zij opgeleid om mensen in een suïcidale crisis een luisterend oor te bieden.”

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 1813 en op de site http://www.zelfmoord1813.be.

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20160315_02183610/zelfmoordlijn-kreeg-ruim-een-kwart-meer-oproepen-in-2015

Meer mensen vinden de weg om naar hen te luisteren. Dat is al een eerste stap. Dan is er de grootste stap het niet gaan doen, waar je als hulpverleners niets meer aan kan doen dan. Het is soms spijtig dat men naar iemand luistert dat zeker al zijn voordelen heeft maar eens de telefoon oplegt weet je niet wat er gebeuren kan.
Toch goed dat het nummer bestaat zoals nog meer nummers zijn nut hebben.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

IN HET LEVEN HEB JE ALTIJD MET BEPAALDE KAMPEN TE MAKEN KAMP A EN KAMP B. LAAT JE NIET LIJDEN OM JE IN EEN KAMP TE BEGEVEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hoe je kinderen slapen de eerste vijf jaar, is heel belangrijk

Wanneer je deze avond weer samen schaapjes zit te tellen tot je er bijna zelf bij in slaap valt, bedenk dan even dat je iets heel belangrijks doet voor de gezondheid van je kind. Resultaten van het New Queensland onderzoek tonen namelijk aan dat kinderen slechts de eerste 5 jaar van hun leven de tijd hebben om goede slaapgewoonten te ontwikkelen. Doen ze dat niet in die 5 jaar, dan hebben ze meer risico op problemen op school.

Hou het schaapjes tellen dus nog maar even vol en blijf je kind een duidelijke slaapstructuur meegeven. Het is belangrijk dat ze in een vroege levensfase al beseffen wanneer het ongeveer tijd is om te slapen, dat daar een pyjama bij hoort, toiletbezoek en onder meer tanden poetsen.

Onderzoekster Kate Williams volgde 2880 kinderen geboren in 2004 in Australië tot hun 7 jaar voor een grootschalig slaaponderzoek. Ze stelde vast dat 1 kind op 3 meer kans loopt op gedragsproblemen en emotionele uitbarstingen omwille van het ontbreken van een duidelijk slaappatroon in hun eerste levensjaren. Bij het ontbreken van dit slaappatroon, passen kinderen zich niet goed aan op school.
Tips voor een goede slaapstructuur voor een kind zijn:
– op vaste tijdstippen in bed (uiteraard niet te laat)
– het aantal uren tv beperken voor het slapen gaan
– een structuur rond slapen inbouwen
– en bij moeilijke avonden kalme strategieën hanteren zoals voorlezen of zingen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/575/Gezin/article/detail/2646396/2016/03/14/Hoe-je-kinderen-slapen-de-eerste-vijf-jaar-is-heel-belangrijk.dhtml

Een kind dat slecht slaapt zal in de dag problemen krijgen. Daar zou men nu niet echt onderzoek moeten naar doen. Het goed en vast slaappatroon bevorderd het kind om naar bed te gaan en te gaan slapen. Juist moet men weten dat sommige kinderen het moeilijk hebben om te gaan slapen of hebben zelfs een angst. Het is juist aan de ouders om het gerust te stellen. Je kan voorlezen of even erbij gaan zitten, maar ook hier moet je duidelijke afspraken maken naar het kind toe. Anders kan hier de mogelijkheid erin zitten dat ze het op een moment als een plicht gaan zien, en dan moet je blijven voorlezen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: