Archive for 4 maart 2016


ICT voorzitter Richard Gere brengt in Engelse Parlement Tibet ter sprake bij de Voorzitter en Kamerleden

PM question

Parlementslid Gisela Stuart vraagt premier Cameron of deze het Tibet-initiatief van onder meer de EU, VS, Duitsland, Japan en Canada gaat steunen.

China’s onderdrukkende beleid in Tibet is gisteren (2 maart) aan de orde gesteld bij de Britse premier tijdens een bezoek aan London van Richard Gere, bestuursvoorzitter van de International Campaign for Tibet.

Parlementslid Gisela Stuart (Labour) bracht Richard Gere’s briefing aan de kamerleden ter sprake bij premier David Cameron tijdens het wekelijkse vragengesprek met minister-president, op een moment dat het Lagerhuis over het algemeen vol zit met Kamerleden. (De vraag, die op 26 minuten in het debat wordt gesteld, kan worden bekeken op de BBC of op C-Span .

Mevrouw Stuart vroeg aan de minister-president of deze het voorbeeld van de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, de EU en Japan zou willen volgen. Deze landen hebben in eenzeldzame gezamenlijke verklaring naar de Chinese autoriteiten geschreven, waarin ze hun bezorgdheid over “de onderdrukkende in Tibet ingevoerde terrorismebestrijdingswetten” naar voren brengen. De minister-president zei in zijn reactie dat hij ‘goed zal bestuderen’ wat de heer Gere met parlementsleden heeft besproken.

Richard Gere with the Speaker of the House of Commons, John Bercow MP.

Richard Gere met de voorzitter van het House of Commons, John Bercow MP.

Tijdens zijn bezoek aan Londen deze week had Richard Gere een vergadering met de Voorzitter van het House of Commons, John Bercow MP (foto), waarin zij het Chinese beleid in Tibet bespraken en het belang van de Dalai Lama als een groot leider van onze tijd. In 2012 organiseerde de heer Bercow in Kamers van de Voorzitter een lunch voor de Dalai Lama, tijdens diens bezoek aan het Verenigd Koninkrijk voor de uitreiking van de Templeton-prijs in het St. Paul’s Cathedral.

In een aparte vergadering ontmoetten Britse parlementariërs Richard Gere in Westminster om de situatie in Tibet te bespreken en de beste manier waarop Kamerleden het Tibetaanse volk kunnen ondersteunen. Het huidige Chinese beleid werd besproken en de verontrusting over de nieuwe en meer systematische maatregelen, die nieuwe gevaren met zich meebrengen voor het overleven van Tibet’s unieke religie en cultuur. Het belang van Tibet milieu als de ‘Derde Pool’ van de aarde werd ook aangekaart, onder verwijzing naar ICT’s rapport over het water in Tibet . De groep bestond uit Tim Loughton (voorzitter van de All Party parlementaire groep over Tibet), Gisela Stuart (Labour), en Chris Law (Scottish National Party), die hieronder staan afgebeeld.

Richard Gere

BRON: https://www.savetibet.nl/nieuws-en-agenda/nieuwsoverzicht/2016/maart-2016/ict-voorzitter-richard-gere-brengt-in-engelse-parlement-tibet-ter-sprake-bij-de-voorzitter-en-kamerleden/

We moeten er over blijven praten en schrijven. Al zal het moeilijk zijn om China te overtuigen van Tibet. Dat ze deze mensen gewoon moeten laten zoals ze kennen en willen. Maar het nadeel is het is al van voor 1959 dat het bezig is en dat China niet snel zal opgeven spijtig genoeg. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

VROUW geeft een gezicht aan 24 slachtoffers van verkrachting

VW1016P001.jpgVROUW Magazine geeft in haar 10e editie een gezicht aan 24 vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting. Een aantal met betekenis, want per week doen 24 vrouwen in Nederland hiervan aangifte. Slechts een fractie van het werkelijke aantal, want de meeste slachtoffers zwijgen uit schaamte en angst. Met de publicatie wil VROUW Magazine stilstaan bij dit onderwerp en op die manier een steun in de rug zijn voor alle vrouwen die te maken hebben (gehad) met seksueel geweld.

 

 

In VROUW Magazine doorbreken deze week 24 moedige vrouwen het taboe. Stuk voor stuk zijn zij slachtoffer van seksueel geweld. Hun verhalen zijn hartverscheurend en aangrijpend.

Marieke ‘t Hart, hoofdredacteur: “Deze vrouwen zijn ongelooflijk sterk. Het zijn echte overlevers en we zijn trots op hen dat zij zo dapper zijn om het taboe en de schaamte rond verkrachting te doorbreken. Een lichtend voorbeeld voor andere vrouwen. We hopen dat vrouwen die dit lezen en hiermee te maken hebben zich gesteund voelen.”

Harde cijfers
* Naar schatting is 1 op de 8 vrouwen en 1 op de 25 mannen ooit verkracht.
* Van de 100.000 slachtoffers per jaar is 90% vrouw, de rest man.
* Het verkrachtingsrisico is tussen de 12 en 24 jaar vier keer zo groot.
* In 6% van de gevallen is de dader een vrouw.
* 7% van de verkrachte vrouwen raakt zwanger.
* Van de misbruikte kinderen vertoont 30% geen signalen.
* 50% van de slachtoffers voelt zich ‘verlamd’ tijdens de verkrachting.
* Het risico op posttraumatische stressstoornis na verkrachting is 45% bij vrouwen en 65% bij mannen.
* Elk jaar worden 200 meisjes geregistreerd als slachtoffer van een loverboy.
(Bron: Centrum Seksueel Geweld, Rutgers, vraaghetdepolitie.nl)

Over VROUW
VROUW is onderdeel van TMG, één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio.  VROUW is een platform voor, door en over de Nederlandse vrouw. Het zijn altijd sterke, inspirerende, positieve vrouwen die centraal staan in VROUW magazine, op VROUW.nl , in VROUW Glossy en op de VROUW krantenpagina in DeTelegraaf. Vrouwen die hun ervaringen delen met andere vrouwen om te inspireren en aandacht te vragen voor iets wat hen na aan het hart ligt.

BRON: http://50plus.blog.nl/algemeen/2016/03/04/vrouw-geeft-een-gezicht-aan-24-slachtoffers-van-verkrachting

Toch treurig als je de cijfers van Nederland leest. Nog heel wat jonge meisje laten zich verleiden door loverboys of zelfs in een vriendenkring. Als ze meestal niet op de verleiding ingaan dan nemen de jongens het maar. Nu dit zijn cijfers die gekend zijn, maar men vergeet en ik blijf het schrijven verkrachting en seksueel geweld gebeurd ook thuis, in een relatie. Daar staan er heel veel niet bij stil maar ook dat gebeurd. Waar gaat dit heen. Want men zou een angst hebben als jonge meisjes en vrouwen op straat lopen. En het is niet alleen in Nederland, het is in heel wat landen eigenlijk het zwaarste probleem. Hier komt dan nog bij dat meestal de dader of wel geen straf krijgt of heel laag. Zodat het slachtoffer in angst blijft leven. Wat als deze vrijkomt. 

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

LICHAAM

VEEL MENSEN ZIJN TOCH HULPVAARDIG ALS HET GAAT OVER HET LICHAAM LICHAAMSGEWICHT EN LICHAAMSBOUW.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

10 tips bij het niet kunnen slapen

Gerelateerde afbeelding

Niet kunnen slapen is vervelend. Al zijn we nog zó moe, soms lukt het simpelweg niet om in slaap te vallen. Zo ongeveer een kwart van de bevolking heeft problemen met slapen. Hoog tijd dus om je eens goed te verdiepen in manieren om je nachtrust te verbeteren, zodat jij straks heerlijk uitgerust je dag kan beginnen! Dokterdokter geeft je tien tips om te slapen.

1. Voldoende daglicht

Wanneer je overdag niet voldoende daglicht krijgt, is de kans op het niet kunnen slapen ’s avonds een stuk groter. Door ’s ochtends het daglicht mee te krijgen, geef je je lichaam een seintje dat het tijd is om wakker te worden. Wanneer je gedurende de dag dan ook nog een aantal keer naar buiten gaat voor minimaal tien minuutjes, zorg je ervoor dat jouw interne klok synchroon gaat lopen met die van het daglicht. Dat brengt je uiteindelijk veel baat bij een goede nachtrust!

2. Kruip lekker vroeg je bed in

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar bij het niet kunnen slapen is eerder naar bed gaan een oplossing. Dit heeft te maken met het natuurlijke ritme wat hierboven al werd genoemd. Zodra het buiten donker wordt, begint ons lichaam namelijk melatonine aan te maken – en van melatonine worden we moe. Door naar bed te gaan en op te staan in een ritme dat meewerkt met het daglicht, voel je je waarschijnlijk ook fitter gedurende de dag.

3. Weg met die cafeïne!

Drink je wel eens koffie? Dit kan een oorzaak zijn voor het niet kunnen slapen. Cafeïne heeft namelijk een lange werking. Wanneer je koffie drinkt, kickt de cafeïne na een half uur tot tweeënhalf uur in. Wanneer de cafeïne dan eenmaal zijn werk doet, kan het tot wel zes uur actief blijven in je lichaam. Het beste is dus om geen koffie meer te drinken na drie uur ’s middags. Dat geldt eigenlijk voor alle cafeïne-bevattende drankjes; dus ook cola en energiedrankjes. Zelfs decafé en de meeste theesoorten bevatten cafeïne. Wat je wel kunt drinken ’s avonds is kruidenthee. Dat bevat geen cafeïne.

4. Zorg voor een goed klimaat

Een goed klimaat in je slaapkamer is belangrijk. Heb je het te warm tijdens het slapen? Dan is de kans groter op nachtmerries. Wanneer je het daarentegen te koud hebt, word je vaak en onnodig wakker tijdens je slaap.

Wat is dan de perfecte temperatuur? Onderzoek heeft aangetoond dat dat rond de zeventien graden is. ’s Ochtends is je lichaamstemperatuur namelijk kouder dan ’s avonds. Om lekker te kunnen slapen zal je lichaamstemperatuur dus iets moeten kunnen dalen gedurende de nacht.

5. Ontspan

Spanningen, stress en piekeren zijn allemaal redenen voor het niet kunnen slapen ’s avonds. Het is daarom belangrijk om zoveel mogelijk te ontspannen wanneer je gaat slapen. Hoe je dat doet, lees je hier.

6. Vermijd beeldschermen

Een grote reden voor het niet kunnen slapen, is het feit dat we vaak voor het slapen gaan nog tv kijken of op onze laptops en mobieltjes zitten. Beeldschermen geven blauw licht, wat ons lichaam associeert met daglicht. Je lichaam krijgt dus een seintje dat het ochtend is en het wakker moet worden, en dat is wat je nu net niet wilt.

Daarbij komt dat de bewegende beelden op die schermen je hersenen onrustig maken. Het is daarom het beste om minimaal een uur voordat je gaat slapen te stoppen met het kijken naar beeldschermen.

7. Kleed je schaars

Onderzoek heeft aangetoond dat je het beste slaapt wanner je weinig of geen kleding aan hebt. Vind je dat niet fijn? Zoek dan luchtige en ruime kleding, deze hebben vaak hetzelfde effect.

8. De effecten van alcohol

Alcohol voor het slapen gaan heeft zo zijn voor- en nadelen. Niet kunnen slapen zal je er vaak niet door ervaren; door alcohol val je juist snel in slaap en slaap je ook langer. Maar je wordt niet wakker met een uitgerust gevoel en het is niet goed voor de kwaliteit van je slaap (je slaapt niet diep). Wees je dus bewust van de voor- en nadelen van alcohol.

9. Sport op de juiste tijd

Beweging kan je slaap bevorderen en het niet kunnen slapen tegengaan, maar niet te vlak voordat je gaat slapen. Een à twee keer per week intensief bewegen is goed voor je nachtrust. Ook een beetje bewegen voordat je gaat slapen is goed. Denk bijvoorbeeld aan een rondje wandelen of yogaoefeningen, maar doe dit allemaal niet te intensief. Wanneer je vlak voordat je gaat slapen sport, zal je nog te veel adrenaline hebben om in slaap te vallen.

Seks is daarentegen een ander geval. Hoewel je dit ook als ‘sport’ kan zien, bevordert het juist je slaap. Het helpt je om je drukke gedachten om te zetten in een positieve en liefdevolle mindset, wat je helpt in slaap te vallen. Daarnaast komen er na een orgasme hormonen vrij die je direct slaperig en kalm maken.

10. Snooze niet

Snoozen haalt je slaap- en waakritme compleet door de war, wat het niet kunnen slapen ’s avonds dus in de hand werkt. Een wekker is hoe dan ook niet goed voor je slaapritme, omdat het je slaapcyclus op een onnatuurlijke wijze onderbreekt. Hoe vaker je snoozed, hoe meer het je slaapritme door de war haalt. Door elke keer het opstaan uit te stellen, geef je je lichaam steeds een seintje om weer slaaphormonen aan te maken. Dat proces onderbreek je dan steeds opnieuw, omdat je wekker vijf of tien minuten later weer afgaat. Dit is slecht voor je slaapritme. Beter is dus om gelijk op te staan als je wekker gaat.

BRON: http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/10-tips-bij-het-niet-kunnen-slapen/

Ontspan puntje vijf is belangrijk voor het slapen gaan. Toch is het niet voor iedereen even makkelijk om te ontspannen. Er bestaan zoveel leuke geluiden om de rust te vinden, of als je het kan gewoon mediteren. Dat kan je al zittend op bed, of in de dodenhouding liggend. Puntje 7 is eigenlijk ook een heel belangrijk. Er zijn mensen die zich aankleden net of ze gaan buiten wandelen. Hoe minder je aan hebt hoe beter zal je slapen. Je eigen lichaamstemperatuur zal je bed snel warm maken. 
Een goede nachtrust is echt gezond voor je lichaam en voor de volgende dag goed te presteren.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Dingen waar elk koppel weleens over ruziet

Het is heel normaal om eens ruzie te hebben. Het kan gewoon een keertje voorkomen dat jullie het ergens niet over eens zijn en dat een verhitte discussie uitdraait op een ruzie. Geen nood aan de man! Over deze dingen hebben alle stellen weleens ruzie!

Zo nu en dan is een keertje bekvechten helemaal niet zo slecht voor je relatie. Zo leer je hoe je samen uit conflicten kunt komen. Bovendien is het goedmaken ook lang niet altijd zo slecht! Het is dus hartstikke oké als jij en je lover weleens over deze dingen hebben geruzied!

Geld
Het kan botsen tussen jou en je vriend wanneer hij geld uitgeeft alsof het water is terwijl jij probeert te sparen of wanneer jij veel meer verdient dan hij (zo’n egodingetje). Door ruzie te maken, praat je er in ieder geval wel over. Zo kunnen jullie diepgewortelde geldjaloezie tenminste bespreekbaar maken. Zo komen jullie er misschien nog sterker uit ook!

Flirten
Wanneer je vent net een seconde te lang naar die ene chick keek wiens tieten bijna uit haar shirtje vallen, wil je hem al meteen een draai om de oren geven. Maar ook wanneer jij in de kroeg een vriendelijk praatje maakt met een jongen, wil je vent meteen dat je verantwoording aan hem aflegt. Voor je het weet sta je te ruziën om praktisch gezien niets.

Toekomst
Jij wilt eigenlijk wel graag solliciteren naar een baan aan de andere kant van het land, maar je vriend wil veel liever in de stad blijven waar jullie nu wonen. Of jij wilt al kinderen en hij nog niet, of andersom natuurlijk. Een ruzietje is zo gestart.

Seks
‘Jij neemt nóóit initiatief.’ Een man kan flink pissig worden wanneer jij even geen zin hebt en ‘m daarom niet als een bezetene betast. Maar pas op wat je zegt wanneer hij vraagt waarom jij nooit begint. Voor je het weet vat hij jouw ‘ik heb gewoon geen zin’ op als een ‘je bent niet aantrekkelijk’. En dan zijn de rapen gaar!

Opruimen
En dan vooral het gebrek eraan. Wanneer jij continu je best doet om te voorkomen dat jullie huis verandert in een zwijnenstal en hij zijn spul overal laat slingeren, zou het best eens kunnen dat dit voor wrijving zorgt. En wanneer hij met z’n ‘ik zet het vuilnis altijd buiten’- argument komt, is dat niet genoeg!

Rijstijl
‘Lieverd, daar komt een auto van rechts aan, hoor.’ Hè, hè, dat heb je zelf ook wel gezien, hóór! Je hebt je ogen niet in je achterhoofd. Voor je het weet, geef je je vriend een snauw voor zijn semi-lief bedoelde advies. En wanneer hij gepikeerd zegt dat jij niet zo moet snauwen, verandert het gekibbel in een ruzie. Ja, het kan snel omslaan.

Familieleden
Jij vindt dat je schoonmoeder een tikkeltje opdringerig is. Maar wanneer je dat voorzichtig probeert aan te kaarten, schiet je vriend meteen uit z’n slof. Zijn moeder ‘bedoelt het alleen maar goed’. Vervolgens word jij boos omdat je het niet kwaad bedoelde maar omdat je het er gewoon over wilt hebben met hem. En dan wordt híj weer boos want hij begrijpt altijd álles verkeerd. Gezellig.

De meeste ruzies in een relatie gaan over geld en over andere denkwijze. Toch is dat niet altijd nodig maar is het van belang om naar een oplossing te zoeken. Onbegrip is meestal de aanleiding van een ruzie.
Ook kunnen derde voor ruzie zorgen in een relatie, en dan meestal dat deze zich gaan bemoeien met allerlei zaken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

BENEN KRUISEN

Waarom je nooit je benen mag kruisen bij de kapper

© thinkstock.

Niets zo ontspannend als een namiddagje bij de kapper. Magazines in de aanslag, benen over elkaar, koffietje erbij en genieten van wat welverdiende quality time met jezelf. Al is er iets in dat rijtje dat je eigenlijk nooit zou mogen doen.

Ben jij iemand die standaard met de benen over elkaar geslagen zit? Wel, die houding laat je maar beter achterwege als je plaatsneemt in de kappersstoel, of de kans is groot dat je thuiskomt met een snit die toch niet zo flatterend is als je eerst dacht.

Hoezo? Wel, als je je benen over elkaar slaat, leun je onbewust steeds meer naar één kant. In mensentaal: je zit scheef. En dat betekent: een scheve coupe. Omdat je lichtjes naar een kant gezakt zit, valt ook je haar op een andere manier, waardoor je snit wanneer je plots weer recht loopt, er helemaal anders zal gaan uitzien.

Nog dingen waar je voor moet opletten: je hoofd niet scheef houden terwijl je leest en niet te veel bewegingen maken wanneer je praat, en dan stap je gegarandeerd buiten met een gloednieuw én symmetrisch kapsel.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/308/Haarverzorging/article/detail/2635391/2016/03/03/Waarom-je-nooit-je-benen-mag-kruisen-bij-de-kapper.dhtml

Het gaat hier niet om het kapsel of het zitten bij de kapper. Maar vrouwen en ook wel mannen hebben de neiging om de benen over elkaar te leggen of te kruisen. Dit voor een lange tijd. Dit is eigenlijk een heel ongezonde houding. Je kent er bloedvaten mee af in de knieholte waardoor op termijn spatader kan ontstaan. Afwisselen is dan een belangrijke factor. Ook als je zo zit klopt het dat je niet helemaal recht zit omdat je de druk gaat leggen op de been waar de ander op rust. Ook tors je de heupen, dat na lange termijn voor heupproblemen kan zorgen. Men staat er niet altijd bij stil, maar een houding is voor ons lichaam heel belangrijk.
Als je te lang met het been op het ander blijft zitten zal je dat ook zien er ontstaat een rode vlek waar je het been opgelegd hebt. En dan merk je dat het toch een last is voor het andere been. Als je dan nog hoge hakken draagt leg je op je onderste benen eigenlijk heel veel last op. Dus af en toe wisselen. Zit je toch vaak met gekruiste benen, ga dan ’s avond op de grond liggen en leg je benen even naar boven tegen een muur. Zo krijg je een goede doorstroming.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: