Archive for 2 maart 2016


Tibetaans-Amerikaanse leiders en de Amerikaanse supporters nemen deel aan achtste jaarlijkse Tibet Lobby Dag in Washington DC

Tibet Lobby Day logo

Ongeveer honderd Tibetaans-Amerikaanse leiders en Tibet supporters uit alle hoeken van de Verenigde Staten verzamelden zich  op februari 29 en 1 maart in Washington, DC om te lobbyen voor de voortzetting van de steun door het Amerikaanse congres voor Tibet en het Tibetaanse volk.

“Het Amerikaanse Congres heeft de afgelopen decennia een belangrijke rol in het leven van het Tibetaanse volk gespeeld, zowel in ballingschap als in Tibet zelf”, zei ICT president Matteo Mecacci. “In 2015 zette het Amerikaanse Congres een aantal concrete initiatieven in gang, keurde het resoluties goed, hield het hoorzittingen, en organiseerde het een historische delegatie van het Amerikaanse Congres naar Tibet. Het Congres blijft het Chinese beleid in Tibet kritisch ter discussie stellen”, voegde Mecacci toe.

image2.JPG

Sinds februari 2009 is de politieke strijd in Tibet in een nieuwe fase beland. Meer dan 143 Tibetanen hebben zichzelf in brand gestoken als vorm van politiek protest. Bijna alle zelfverbranders hebben opgeroepen tot de terugkeer van de Dalai Lama naar Tibet en voor vrijheid in Tibet. Op een aantal van deze protesten volgde massale bijeenkomsten van de Tibetanen als eerbetoon en uiting van solidariteit met degenen, die zichzelf in brand hadden gestoken. De Chinese regering heeft op de zelfverbrandingen gereageerd door een intensivering van militaire opbouw, waardoor de grieven, die Tibetanen ervaren, zijn verergerd.

“Als Tibetaanse-Amerikanen, we zijn betrokken in het politieke proces”, zei Tencho Gyatso, Associate Director van ICT. Zij voegde hieraan toe: “Levend in een democratie, hebben we een verantwoordelijkheid om ons uit te spreken namens de zes miljoen Tibetanen, die door onderdrukkende beleid van de Chinese regering het zwijgen worden opgelegd.”

image8.JPG

Tibetaanse Amerikanen en Tibet supporters zullen leden van het Congres vragen om de Tibet programma’s te blijven financieren, op te komen voor Tibetaanse politieke gevangenen, de toegang tot de Tibetaanse gebieden voor Amerikaanse functionarissen, journalisten en burgers te bevorderen en de Chinese leiders ter verantwoording te roepen over Tibet.

image7.JPG

image10.JPG

image13.JPG

image11.JPG

BRON: https://www.savetibet.nl/nieuws-en-agenda/nieuwsoverzicht/2016/februari-2016/tibetaans-amerikaanse-leiders-en-de-amerikaanse-supporters-nemen-deel-aan-achtste-jaarlijkse-tibet-lobby-dag-in-washington-dc/

Met nog maar enkele dagen te leven vraagt Joey nog één ding aan haar dochtertje (2)

Joey Feek met haar dochterje Indiana © kos.

Sinds 2014 vecht Joey Feek als een leeuwin tegen baarmoederkanker. Nu zijn haar laatste dagen aangebroken. De geliefde Amerikaanse countryzangeres had nog één wens voor haar dochtertje vooraleer ze voor altijd zou wegzinken in een diepe slaap.

Joey en Rory © Thislifeilive.com.
Rory met Indiana © Thislifeilive.com.

Toen Joey Feek (40) in 2014 de vreselijke diagnose kreeg dat ze terminaal was, liet ze de moed niet zakken. De zangeres die samen met haar man het countryduo ‘Joey + Rory’ vormt, stelde zich nog enkele doelen.

Zo wilde ze de tweede verjaardag van haar dochtertje Indiana in februari dit jaar nog meemaken. Het kindje werd geboren met het Syndroom van Down en is de allerschattigste oogappel van Joey. De vrouw heeft altijd dapper de pijn verbeten en haalde het verjaardagsfeest van haar peuter.

De dagen erna was het lijden ondraaglijk geworden. Joey kon dit gevecht niet winnen. Ze sliep heel veel en had nog maar een paar dagen te leven. Het was tijd om afscheid te nemen van haar geliefden.

Ze gaf de kleine Indiana voor de laatste maal een kus. Het was onwaarschijnlijk hartverscheurend. Zeker toen Joey deze woorden sprak tot haar dochtertje vooraleer weg te zinken in een diepe slaap:

“Ik hou van je.
Wees een grote meid voor papa.
Mama zal altijd over je waken.”

Ook al was het leven veel te kort, Joey is volgens haar echtgenoot heel dankbaar. Ze maakt zich stilaan op om naar de hemel te gaan waar ze als een engel over de schouders van Indiana en Rory zal meekijken.

Over hun laatste momenten samen heeft Rory op 29 februari onderstaande ontroerende blogpost geschreven die menigeen op Facebook naar de keel heeft gegrepen met 188.000 likes en bijna 100.000 shares.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2634199/2016/03/02/Met-nog-maar-enkele-dagen-te-leven-vraagt-Joey-nog-een-ding-aan-haar-dochtertje-2.dhtml

Als dit geen ontroerend verhaal is. Ja zoals er veel zijn en ook daar moet dan eens even bij stil gestaan worden. Soms moet men de strijd opgeven en blijft er iemand achter en moet de zorg op zich nemen. Dat niet altijd even makkelijk is en een zware verwerking kent. Ik heb respect voor deze die voor zo een zware tijd staan. Je kan als men je emoties niet laten tonen aan je kind en soms heb je dan nog eens dat je kind met allerlei vragen komt. Dat is heel zwaar.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

De Verenigde Staten gooien jaarlijks 3 miljard dollar (omgerekend 2,76 miljard euro) weg aan dure kankermedicijnen.

Patiënten krijgen doorgaans in het land te veel medicijnen, waardoor ze een deel daarvan moeten weggooien. Dat concludeert het Memorial Sloan Kettering Cancer Center na onderzoek, meldt BMJ.

De voornaamste oorzaak voor verspilling is dat zusters het kankermedicijn bij patiënten toedienen, om vervolgens de rest vanwege veiligheidsredenen weg te gooien.

De extreem hoge kosten van de gezondheidszorg in de VS heeft de overheid gedwongen sterk te zullen moeten bezuinigen. Toch is er meer geld nodig voor onderzoek naar de bestrijding van kanker.

Kleiner formaat

Het zou volgens het onderzoek een goed idee zijn als producenten medicijnen van kleiner formaat zullen maken. Hierdoor zal de prijs van kankermedicijn per patiënt ook aanzienlijk dalen.

Volgens de onderzoekers geldt dit probleem alleen voor de Verenigde Staten. In Europa wordt er al relatief vaak kritisch gekeken naar de grootte van een medicijn.

BRON: http://www.nu.nl/gezondheid/4223410/vs-gooit-jaarlijks-3-miljard-dollar-kankermedicijnen-weg.html

Is dit geen verspilling. Ja mensen en zoals het dan ook geschreven staat. Maar de verpakking kleiner. En zal men het niet zo duur moeten maken. Want een kleinere verpakking kost veel minder dan een groot.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Sluit hierom een zware maaltijd echt af met zwarte thee

THEE A Zwarte theeVolgens Japanse wetenschappers kun je een zware maaltijd het best afsluiten met een glas of kop zwarte thee. In deze korte blogpost lees je waarom dit een echte aanrader is.

Na een zware maaltijd zoals een lunch kun je het beste zwarte thee gaan drinken als afsluiter omdat het jouw bloedsuikerspiegel verlaagt en de cholesterolopslag vermindert.

Het drinken van een kop koffie na een zware maaltijd is de tweede beste optie.

BRON: http://thee.blog.nl/opmerkelijk-theenieuws/2016/03/01/thee-gezondheid-sluit-hierom-een-zware-maaltijd-echt-af-met-zwarte-thee

Het beste om een maaltijd mee af te sluiten is thee of koffie. Wel is het gewenst om tussen het dessert en de thee of koffie 20 minuten tussen te laten. Dat verminderd zo de bloedsuikerspiegel en de cholesterol. Dus het heeft zijn voordeel om een lekkere maaltijd in alle rust met iets warm af te sluiten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

ALLES IS ONDERHEVIG AAN SLIJTAGE.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Waarom menstruatieverlof niet zo absurd is als het lijkt

Een vrije dag wanneer je maandelijkse cyclus je parten speelt, het lijkt een beetje absurd. Want je bent niet echt ziek als je je maanstonden hebt, toch? Maar een Brits bedrijf geeft dames vrij bij hevige menstruatiekrampen en daar heeft de bedrijfsleider goede redenen voor: Bex Baxter is ervan overtuigd dat de maatregel de productiviteit een boost zal geven.

Het bedrijf Coexist zou het eerste in het Verenigd Koninkrijk zijn om wie last heeft van menstruatiekrampen vrij te geven. De baas van het bedrijf Bex Baxter zegt dat ze het stigma rond vrouwenproblemen wil wegnemen. Ze heeft 24 vrouwen en zeven mannen onder haar hoede. “Over de jaren heen heb ik al werkneemsters gezien die dubbel plooiden aan hun bureau door menstruatiepijn. Maar ze hebben het gevoel dat ze niet naar huis kunnen gaan omdat ze niet echt ziek zijn. Het is oneerlijk. Als iemand pijn heeft, dan moedigen we bij Coexist het personeel aan om te rusten. We wilden deze maatregel in ons beleid opnemen om aan te tonen dat we een werkplek zijn waar vrouwen de tijd mogen nemen voor de natuurlijke cyclus van hun lichaam, zonder dat ze het label zwak opgeplakt krijgen.”Hogere productiviteit
“De misvatting bestaat dat vrij nemen de productiviteit van een bedrijf schaadt. Maar het draait erom werk synchroon te laten lopen met de natuurlijke cyclus van het lichaam. Dames moeten tijdens hun menstruatie hun lichaam verzorgen. Maar meteen na hun periode zijn ze drie keer zo productief als anders, waardoor ze de schade makkelijk en snel weer kunnen inhalen”, getuigt Bex. “Ook ik heb elke maand last van stevige krampen. Mijn team was hier altijd erg begripvol voor. Ik nam altijd vrij als het nodig was, maar heb het later goed gemaakt. Zowel de vrouwen als de mannen in mijn bedrijf staan open voor het idee. Zeker de jongere generatie. Als je rekening houdt met je natuurlijke ritme, dan zullen je intelligentie en creativiteit hier wel bij varen. En dat moet wel goed zijn voor een bedrijf.”

Niet zo nieuw
Maar dit Brits bedrijf is niet zo vernieuwend als je zou denken. In Japan hebben vrouwen al sinds 1947 recht op menstruatieverlof. Ook in landen als Zuid-Korea, Taiwan en Indonesië zijn er wetten die vrouwen vrij laten nemen tijdens hun menstruatie. Onlangs heeft de Chinese provincie Anhui beslist om vrouwen elke maand betaald verlof te geven als ze een doktersattest voorleggen. Nike, een fabrikant van sportkledij, is een van de enige bedrijven op wereldniveau dat in de gedragscode recht geeft op menstruatieverlof.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/2633913/2016/03/02/Waarom-menstruatieverlof-niet-zo-absurd-is-als-het-lijkt.dhtml

Vrouwen kunnen er zo vanaf zien. Maar gaat dit bedrijf het dan ook toelaten als deze langer dan een dag thuis blijven. Meestal duren deze menstruatiepijnen langer dan een dag.
En als je het leest in de Oosterse landen hebben ze dat al heel lang. Maar daar is de bezetting in een fabriek dan ook meer vrouwelijk als mannelijk.

Nu wat gaan ze dan doen bij deze vrouwen die geen problemen ondervinden?

Hoe staan jullie tegenover menstruatieverlof?

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Zo geef je een burn-out geen kans

© Shutterstock.

Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie zijn stress en burn-out dé arbeidsrisico’s waar we ons in de toekomst beter tegen zullen moeten wapenen. De cijfers liegen er niet om: 28,2% van de Belgen heeft regelmatig last van stress ‘van een onaanvaardbaar niveau’, aldus een enquête die SD Worx jaarlijks voert bij 2500 Belgische werknemers. Je kan zelf wel al veel doen om te veel stress op het werk te voorkomen.

1. Aanvaard je grenzen

Perfectie lijkt een beetje de nieuwe norm, maar niemand is perfect. We hebben allemaal onze beperkingen. Ken jezelf, weet wat je sterktes en je zwaktes zijn en aanvaard je grenzen.

2. Zorg voor direct contact

Communiceren doen we vandaag de dag voornamelijk online of via sms. Zelfs tijdens een koffiepauze heeft iedereen al snel zijn smartphone in de hand. Een evolutie die je niet kunt tegenhouden, maar toch is direct contact en actief luisteren en praten met elkaar onvervangbaar. Vergeet dus niet om daar af en toe tijd voor te maken.

3. Doe eens iets nieuws

Af en toe uit je comfortzone treden en nieuwe dingen uitproberen kan frisse energie geven. Zo hou je het enthousiasme op en naast het werk erin.

4. Geniet van de kleine dingen

Als je onder stress staat, laat je snel die dingen vallen die je het meeste nodig hebt om energie op te doen en verder te kunnen doen. Genieten van de kleine dingen van het leven hoort daar zeker bij. Ga wandelen in de natuur, luister naar je favoriete muziek, naar de vogels die fluiten in het park, …

5. Praat erover

Als je last hebt van stress, praat er dan met iemand over. Door je problemen en zorgen te benoemen, heb je er ook beter vat op. Je ziet sneller wat er aan de hand is en wat je eventueel kunt doen. Alles opkroppen kan ervoor zorgen dat je emoties op onaangename manier gaan overkoken.

6. Vraag hulp

Veel mensen zien hulp vragen als een teken van zwakte. Het tegendeel is waar: hulp vragen getuigt van zelfkennis en zelfredzaamheid. Als je iemand vindt die je kan helpen, valt er vaak een grote last van je schouders.

7. Beweeg

Zorg dat je voldoende lichaamsbeweging krijgt. Doe minstens een keer per week aan sport, neem de trap in de plaats van de lift, fiets, wandel, zwem… Beweging verhoogt je energiepeil en doorzettingsvermogen. Sport zorgt ook voor afleiding en brengt je tot rust. Bovendien verbetert een gezonde vermoeidheid de slaap.

8. Time-out

Maak regelmatig een moment vrij voor jezelf en hou je bezig met activiteiten die je tot rust brengen. Lezen, een bad nemen, yoga-oefeningen doen, de activiteiten verschillen van persoon tot persoon. Zoek uit wat werkt voor jou en vermijd dat de spanning te hoog oploopt.

9. Maak keuzes

Een burn-out is een teken van een tekort aan energie en van emotionele uitputting. Als je meer doet dan je aankunt, kom je vast te zitten. Het is daarom belangrijk om keuzes te maken. Sommige activiteiten vergen energie, andere activiteiten geven ons net energie.

10. Eet gezond

Gevarieerde en volwaardige voeding geeft je meer energie, terwijl ongezonde voeding de klachten van stress en een burn-out net versterken. Vermijd daarom suiker, alcohol en tracht voeding te eten die rijk is aan vitamine B en C

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature/article/detail/2630963/2016/03/02/Zo-geef-je-een-burn-out-geen-kans.dhtml

Niemand is perfect en als je dit kan aangeven ga je ook minder onder stress komen te staan. Weet wat je kan en geef dat ook aan. Daarom speelt het woord nee een belangrijke rol.

Communicatie is nog altijd heel belangrijk. Toch gebeurd het niet meer zoals het zou moeten. Mail verkeer sms zijn nu eenmaal in, maar face to face gesprekken worden bijna niet meer gehouden. Ook kan een mail en een sms verkeerd begrepen worden en zo kom je dan weer onder stress te staan.

Genieten nog zoiets weer sommigen mensen het heel moeilijk mee hebben. Als ze het woord genieten horen denken ze aan geld uitgeven. Maar je kan zo genieten van kleine dingen die niets hoeven te kosten of weinig.

Bewegen is belangrijk zeker als je met functie zit die veel van je vraagt. Laat deze dan ook los na de diensturen en geniet van je vrije tijd. Ook dat kan helpen om er niet al te diep in te laten gaan. Zoek de rust op in beweging, meditatie, yoga of een andere sport. Sport moet je van genieten en doordat kan je ook daarin de rust vinden en alles loslaten. Natuurlijk moet je ook die rust vast kunnen houden. Het mag niet zo zijn dat je iets gaat doen en enkele minuten laten zit je terug alles te checken.

Keuzes maken is niet altijd makkelijk maar maak de keuze die goed voelt. Al is ze verkeerd gezien nadien dan heb je toch je gevoel gevolgd en moet je het aanschouwen als een les. Nu hier kan stress door ontstaan, laat dit dan ook niet toe en blijf er niet in hangen maar ga ook weer door.

Iedereen heeft het maar over gezond eten en voeding. Let gewoon op je hoeveelheid en neem niet teveel vetten. Het belangrijkste is dat je de nodige vitamines binnen krijgt en als de zon schijnt ga buiten lees buiten geniet ervan.

En voel je dat je toch bepaalde symptomen hebt vermoeidheid geen slaap meer praat er met iemand over. Soms door juist erover te praten kom je tot inzichten en geraak je niet in een burn-out.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Door deze slaapgewoonte kan je niet meer stoppen met snacken

We weten allemaal wanneer onze innerlijke schranswekker weer eens afgaat. Je denkt aan die XXL-zak M&M’s die nog in de voorraadkast ligt. Dag concentratie! Je slaapritme blijkt de boosdoener te zijn van deze vervelende cravings
Aan het einde van de middag of het begin van de avond kunnen we vaak wel een lekkere snack gebruiken. En dan denken we niet aan een verantwoord stuk fruit of oppeppende soepstengel… Volgens nieuw onderzoek van de Universiteit van Chicago blijkt je behoefte naar ongezonde snacks te maken te hebben met de hoeveelheid slaap van de nacht ervoor.
Extra calorieën
We weten allemaal inmiddels wel dat je minstens acht uur slaap nodig hebt om optimaal te kunnen functioneren, maar de effecten van weinig slaap op je eetpatroon zijn nu dus ook onderzocht. Een slechte nachtrust kan ervoor zorgen dat je de dag erna tot 50 procent meer calorieën tot je neemt.
Hormonen
Wanneer je niet genoeg slaap krijgt, gaat je lichaam hormonen produceren die het een stuk lastiger maken om vet voedsel te weerstaan. Die hormonen zorgen er ook voor dat ons eten een stuk beter smaakt. Krijgen we dus alleen nog maar meer zin in vette of zoute snacks.
Jointje
Die hormonen je lichaam aanmaakt na een slechte nachtrust laten je dus hunkeren naar ongezond voedsel. Volgens de onderzoekers is het gevoel dat je dan tijdens het snacken krijgt vergelijkbaar met het roken van cannabis, een joint dus. Heb je nog meer redenen nodig om vanavond héél vroeg je bed in te duiken?!
Ook als je een slechte nachtrust hebt en uit het bed komt zal je merken dat je naar eten of drinken gaat grijpen. Een slechte nachtrust kan de volgende dag dan ook leiden tot meer eten. Omdat het gevoel er is dat je lichaam voeding nodig heeft. Maar ook een slechte nachtrust zal niet het nodige in je lichaam kunnen verwerken dat dan ook weer leid tot vetophoping. Dus een goed nachtrust is toch belangrijk voor ons lichaam en de geest.
Wat je in de dag eet en dan voornamelijk snack en vettig eten kan ook leiden tot slecht slapen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: