Archive for 28 februari 2016


SYSTEEM

SOMS KAN JE NIET ANDERS DAN HET SYSTEEM VOLGEN, AL IS HET TEGEN JE ZIN IN, ER KOMT DAN EEN STERK MOMENT DAT JE DAT SYSTEEM OOK KAN BREKEN, EN IN JE VOORDEEL ZAL ZIJN.
UIT ZOIETS KOM JA ALTIJD HEEL STERK UIT

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Afgrendeling van Tibet: afsluiting voor buitenlanders verdiept isolatie

Fidh_logo.jpg HRIC-logo.png

Gezamenlijke verklaring van de Internationale Federatie voor Mensenrechten (FIDH) en International Campaign for Tibet (ICT)

Update: Human Rights in China onderschrijft onze gezamelijlke verklaring

Vooruitlopend op de 10 maart herdenking van de Tibetaanse opstand van 1959, wordt de Tibetaanse Autonome Regio (TAR) vanaf heden tot eind maart gesloten voor bezoekers. Alle buitenlanders worden geïnstrueerd om te vertrekken per 25 februari. FIDH en de bij haar aangesloten organisatie International Campaign for Tibet veroordelen dit jaarlijkse proces van afgrendeling van Tibet van de buitenwereld.

De autoriteiten sturen naar verluidt aankondigingen uit naar alle grote steden en provincies, dat alle buitenlandse bezoekers het gebied moeten hebben verlaten met als deadline 25 februari.

10 maart 2016 markeert de 57ste herdenking van de Tibetaanse opstand, die leidde tot de vlucht van de Dalai Lama in ballingschap in 1959. Ook is het de achtste gedenkdag van een ongekende golf van protesten, die Tibet in maart 2008 overspoelden, en daarbij het politieke landschap transformeerden. De TAR is sindsdien in maart ieder jaar voor buitenlanders gesloten, naast de intensieve militarisering van het plateau en de sterkere nadruk van de centrale autoriteiten op politieke controle over Tibet, die in verband wordt gebracht met de ‘stabiliteit’ van de gehele Volksrepubliek China. Grootschalige militaire oefeningen, geïntensiveerd grensbeveiliging, oefeningen voor de troepen in het reageren op zelfverbrandingen en de kwaadaardige aanvallen tegen de Dalai Lama zijn ook toegenomen sinds 2008.

Terwijl de strenge en onderdrukkende maatregelen, waaronder de verhoogde inzet van Communistisch Partij kader, sinds de protesten in 2008 zijn ingevoerd in de TAR, worden de systematische lange-termijn veiligheidsmaatregelen nu ook uitgerold in de oostelijke Tibetaanse gebieden Kham en Amdo. Deze uitbreiding van de controlemaatregelen lijkt deel uit te maken van een op het hoogste niveau in Beijing vastgestelde agenda, in lijn met de geïntensiveerde ‘anti-terreur’ campagne.

“Het gaat nu veel verder dan een simpel ‘hardhandig optreden’ en is veel meer verfijnd, en angstaanjagend”, vertelde een Tibetaanse bron ICT na een gesprek met een aantal Tibetanen uit verschillende delen van Tibet. “Beveiliging is onzichtbaar en overal. Het is niet langer alleen in de straten patrouillerende gewapende politie. Vaak weten we niet wie de politie is, omdat ze opgaan in de maatschappij, en ambtenaren zitten in onze huizen, en vragen over elk onderdeel van ons leven. [1]

De organisaties dringen er bij de Chinese autoriteiten op aan om een einde te maken aan de afsluiting en isolatie van de TAR, de fundamentele vrijheden van alle Tibetanen te waarborgen, en vrije toegang tot de TAR aan buitenlanders toe te staan, zodat deze de situatie in Tibet zelf kunnen zien.

Voetnoot:.

[1] voor meer informatie zie: http://www.savetibet.org/tightening-of-an-invisible-net-new-security-measures-in-eastern-tibet-heighten-surveillance-control/

BRON: https://www.savetibet.nl/nieuws-en-agenda/nieuwsoverzicht/2016/februari-2016/afgrendeling-van-tibet-afsluiting-voor-buitenlanders-verdiept-isolatie/

Voor wat laat China de Tibetanen niet gewoon vrij gaan waar ze willen. Heeft China dan zo een angst dat er nog meer aan het licht gaat komen, dan dat de wereld er nu van weet?
Laat ook toeristen binnen zonder problemen, maar ook deze worden gescreend door China en moeten het nodige invullen voor ze naar daar mogen gaan. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

RSI-klachten: de gevolgen van een slechte werkhouding

RSI-klachten: de gevolgen van een slechte werkhoudingHet is zo verleidelijk om lekker onderuit te hangen in je stoel tijdens werk, maar gezond is anders. Een slechte werkhouding kan vervelende klachten opleveren. Heb jij last van pijn in je bovenrug, nek, schouders, armen, ellenbogen, polsen, handen of vingers? Dan zou het zomaar kunnen dat dit RSI-klachten zijn. RSI staat voor Repetitive Strain Injury. Dokterdokter vertelt je alles over RSI en geeft handige tips om de klachten te verminderen.

Wie krijgt RSI-klachten?

RSI is een verzamelnaam voor klachten, symptomen en syndromen die voor kunnen komen in je bovenrug, nek- en schoudergebied, ellenbogen, polsen, handen en vingers. De klachten zijn vaak werk gerelateerd, omdat ze vooral voorkomen door herhaalde bewegingen, stilzitten en een slechte werkhouding.

In Nederland heeft zo’n 3,2 miljoen mensen last van RSI-klachten. Dat zijn ongeveer twee op de vijf werkende mensen. Hoewel het vaak wordt gedacht, komen RSI-klachten niet alleen voor bij beeldschermwerkers. Ook werkenden als musici, schoonmakers of slagers kunnen last hebben van RSI-klachten.

RSI-symptomen

De symptomen van RSI verschijnen heel geleidelijk, waardoor veel mensen de klachten in het begin niet opmerken. De klachten van RSI herken je alsvolgt:

  • Fase 1: vaak beginnen RSI-klachten met tintelingen in je bovenrug, nek, schouders, ellenbogen, polsen, handen of vingers. Ook kun je op die plekken een koud of dood gevoel hebben en lichte pijn ervaren.
  • Fase 2: deze klachten kunnen doorgroeien tot chronische pijn en stijfheid. Als je pijn in je nek hebt, kan dat ook zorgen voor hoofdpijn.
  • Fase 3: wanneer de klachten blijven aanhouden, kun je krachtverlies ervaren. Ook kun je last krijgen van irritatie, zwelling, slapheid, verlies van het grijpvermogen, een doof gevoel en soms verbleking van de huidskleur.
  • Fase 4: de klachten houden aan, ook ’s nachts. Je gewrichten kunnen gaan kraken en je huidtemperatuur verandert. Je huid kan ook verkleuren en zwellen.

Pas als de laatste fase zich voordoet mag je spreken van de officiële benaming ‘RSI’. Het gevaar bij RSI ligt hem juist in het sluipende verloop. Vaak kijken mensen er niet echt van op als ze zo nu en dan een wat stijve nek hebben bijvoorbeeld. De pijn gaat vaak weg na het werk, waardoor je het gemakkelijk weer vergeet. Maar als na verloop van tijd de klachten steeds erger worden, kan dit vervelende pijnklachten veroorzaken.

RSI-klachten voorkomen met een goede werkplek

Doe je beeldschermwerk? Dan kun je RSI- klachten voorkomen met behulp van een ergonomische werkplek. Dat wil zeggen: een werkplek afgesteld op je juiste werkhoudingen, zodat je geen last krijgt van (verdere) spierpijn. Hierbij kun je denken aan de volgende dingen:

  • Bureau: je bureau stel je af op een hoogte waarbij het bureaublad net op of licht onder je ellenbooghoogte valt. Helemaal perfect is een zit-sta tafel, deze kan afstellen op sta- én zithoogte, zodat je je werkhouding voldoende kunt afwisselen.
  • Bureaustoel: een goede afstelling van de stoel is als deze minimaal vijftien graden achterover kantelt. De hoek tussen je rugleuning en je zitting, op de plek van je bekken, dient minder dan negentig graden te zijn. Zorg ervoor dat je altijd rechtop zit.
  • Beeldscherm: je beeldscherm hoort minimaal zestig centimeter van je gezicht af te staan. Een ideale hoogte is wanneer je tussen de tien en twintig graden naar beneden moet kijken.
  • Muis: Houd je muis zo dicht mogelijk bij je lichaam. Voorkom verder de volgende bewegingen tijdens het klikken en scrollen:
    • Het strekken van je pols richting de rugzijde van je hand
    • Het zijwaarts buigen van je pols richting je pink
    • Het naar binnen draaien van je onderarm
  • Toetsenbord: Een compact toetsenbord is goed, omdat het de afstand naar de muis verkleint. Voor blindtypers is een gesplitst toetsenbord het beste, omdat dit voor een goede houding van de polsen en onderarmen zorgt.

Zorg ook dat er voldoende afwisseling in je werkzaamheden zit. Je muis- en typwerkzaamheden kun je het best zoveel mogelijk afwisselen. Het beste is om niet langer dan zes uur achter elkaar computerwerk te doen. Elke twee uur een pauze is het minimum, dan kunnen je spieren zich even ontspannen. Ook oefeningen kunnen helpen je RSI-klachten te voorkomen of verminderen.

RSI: oefeningen om je spierklachten te verminderen

RSI: oefeningen om je spierklachten te verminderenRepetitive Strain Injury  (RSI) kan erg vervelend zijn, maar RSI-klachten zijn goed te verminderen of zelfs te voorkomen met RSI-oefeningen die je gemakkelijk op je werkplek (bijvoorbeeld in je pauze) kunt uitvoeren. Deze RSI-oefeningen helpen de doorbloeding en ontspanning van de spieren te verbeteren.

Bij het doen van RSI-oefeningen is het belangrijk om bewegings-, rek- en ontspanningsoefeningen af te wisselen, voor een optimaal resultaat.

Bewegingsoefeningen

  1. Ga iets voorovergebogen staan en zwaai je armen voorlangs langs elkaar.
  2. Draai met je linkerarm naar voren en je rechterarm naar achter, en omgekeerd.
  3. Slinger met je armen rond je lichaam, laat daarbij je armen slap. Laat de schouders eerst heel ontspannend meedraaien, daarna ook je heupen en hoofd.
  4. Laat je armen hangen en schud je handen los, alsof je water van je handen afslaat.

Rekoefeningen

De volgende RSI-oefeningen doe je tien seconden per keer en herhaal je drie keer. Zorg dat je spieren warm zijn voor deze oefeningen, koude spieren bevorderen blessures.

Schouder- en nekoefeningen

  1. Strek je rug, trek je kin een beetje in en breng je oren naar je schouders. Ontspan je schouders daarna weer rustig.
  2. Pak je rechter-elleboog vast met je linkerhand. Breng dan je rechterarm zo ver mogelijk voor je lichaam langs naar links. Doe hetzelfde (maar dan andersom) met je andere arm.
  3. Strek je rechterarm omhoog naast je hoofd, buig je onderarm zodat deze tussen je schouderbladen ligt. Pak dan met je linkerarm je rechter-ellenboog en breng die naar achteren en beneden. Doe dit ook met de andere arm.

Pols- en elleboogoefeningen

  1. Breng je rechterarm naar voren tot deze horizontaal staat aan de grond, houd daarbij je ellebogen gestrekt. Leg daarna je linkerhand onder je rechterhandpalm en buig je rechterhand naar boven. Wissel van arm.

Ontspanningsoefeningen

Ook deze ontspannende RSI-oefeningen kun je het beste voor tien seconden doen. Neem daarna eventjes pauze nemen en herhaal drie keer.

Schouderoefeningen

  1. Een goede schouderoefening is om tijdens het inademen de schouders rustig op te trekken naar je oren. Bij het uitademen laat je de schouders weer rustig en ontspannen vallen.
  2. Zet je handen op je achterhoofd en breng de ellebogen voor je gezicht naar elkaar toe. Breng daarna je ellebogen weer uit elkaar.
  3. Breng tijdens het inademen je schouders naar voren en omhoog (maak daarbij niet je rug krom!) en tijdens het uitademen naar achteren en omlaag. Let daarbij op de schouderbladen die je bij het uitademen naar elkaar brengt en naar beneden laat zakken.
  4. Plaats je rechterhand op je rechterschouder en je linkerhand op de linkerschouder en draai achterwaartse rondjes met je schouders.

Nekoefeningen

  1. Buig met je kin naar je borst toe en daarna weer omhoog.
  2. Buig weer met je kin naar beneden en maak dit keer een onderkin door je kin in te trekken.
  3. Draai je hoofd heel rustig herhaaldelijk naar links en naar rechts.
  4. Buig je hoofd naar je schouders, afwisselend naar links en naar rechts.

Pols- en vingeroefeningen

  1. Draai rustig enkele rondjes met je polsen.
  2. Strek en buig je vingers naar een vuist, ontspan daarna weer rustig je hand.
  3. Spreid je vingers zo ver mogelijk uit elkaar en breng ze daarna weer naar elkaar toe.

Genoeg RSI-oefeningen dus om mee aan de slag te gaan! De oefeningen mogen geen pijn doen. Heb je veel last dan kun je het best even stoppen. Neem rustig de tijd voor RSI-oefeningen en raffel ze niet af. Zo maak je een goed begin om je RSI-klachten te verminderen of zelfs helemaal te voorkomen.

BRON: http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/algemeen/rsi-klachten-de-gevolgen-van-een-slechte-werkhouding/ ,  http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/rsi-oefeningen-om-je-spierklachten-te-verminderen/

Een goede houding zowel op het werk als thuis is van belang. Toch zullen we allemaal wel eens te maken hebben met spierpijnen en klachten. Wat je snel kan doen is af en toe enkele minuten even iets anders gaan doen. Rek en strek oefeningen kan je overal doen, zelfs aan je bureau. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Ja hoor, liefde op het eerste gezicht bestaat écht

© thinkstock.

Je mag nog zo je best doen om meerdere keren te daten voor je in een relatie stapt, onbewust heb je in de eerste seconden van een ontmoeting al beslist of je iemand leuk vindt. Een team van neurowetenschappers en psychologen onderzocht wat er in het brein gebeurt als je iemand voor het eerst ziet.

Rondlopen op straat, even opkijken als er mannelijk/vrouwelijk vlees passeert en meteen in gedachten even bepalen of je hem of haar leuk vindt. Deze banale situatie gebeurt meerdere keren per dag, maar blijkbaar nemen we echt een definitieve beslissing in ons hoofd op die paar seconden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van University of Freiburg, dat onderzocht wat er in onze hersenen gebeurt in die paar seconden dat we iemand nieuw ‘scannen’.

Psycholoog Bastian Schiller ging kijken naar het onbewust proces dat we gebruiken om sociale gegevens te verwerken, zoals iemand leuk vinden of net niet. Hij en zijn team gebruikten hiervoor de Impliciete Associatie Test, een psychologische proef die de sterkte meet van iemands automatische associatie tussen concepten en kenmerken in het geheugen. Zo wordt er gepeild naar de reactie op nieuwe ideeën, of in dit geval: nieuwe mensen.

Op basis van die testen en breinscans concludeerde Schiller en zijn team dat je in die paar seconden meteen geoordeeld hebt of je iemand leuk vindt of niet. Liefde op het eerste gezicht is dus niet alleen voor in slappe romantische komedies, we kunnen er zelf ook wat van. Net zoals iemand níet leuk vinden op het eerste gezicht trouwens, wat dan weer net iets minder positief is. Een eerste indruk blijft met andere woorden erg belangrijk.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/2630288/2016/02/27/Ja-hoor-liefde-op-het-eerste-gezicht-bestaat-echt.dhtml

Liefde op het eerste gezicht bestaat zeker. Het is een gevoel een connectie dat je doorgeeft aan de ander. Het zijn fracties van seconden en nadien kom je aan de praat. De ogen spelen hier een belangrijke rol in, dan gaan men (on)bewust het lichaam scannen. En zal het eerste woord gedeeld worden. Het gevoel voel je in heel je lichaam stromen. Daarom kan je soms in enkele seconden aanvoelen of het iets wordt ja dan nee. Enkele factoren spelen een belangrijke rol geur, smaak en hormonen. 
Liefde is: Hier komt een bepaald hormoon vrij, fenylethylamine PEA. Wordt ook de molecuul van de liefde genoemd. Dit zorgt dan weer voor het activeren van dopamine en adrenaline.
Op zo een moment ontstaat de verbinding een aantrekkingskracht. Dit deel is zo mooi om het te voelen. Als die seconden voorbij zijn dan komt er weer een ander hormoon vrij het oxytocine. Ook knuffelhormoon genoemd. En zo voel je de eerste liefde eigenlijk intens diep.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: