Archive for 22 februari 2016


BAARMOEDERKANKER

Baarmoederkanker

Gezondheid.be en Gezondheidsplein.nl bieden u samen video’s aan over medische onderwerpen.

Wat is baarmoederkanker eigenlijk precies? In deze animatie wordt uitgelegd wat de risicofactoren en de mogelijke symptomen zijn. Ook de verschillende behandelingen en onderzoeken bij baarmoederkanker, zoals een hysteroscopie, worden besproken.

BRON: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=19044

Het is altijd goede informatie als men het op film kan bekijken. Het is het ergste waar een vrouw mee geconfronteerd mee kan worden net als borstkanker. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Haal meer uit je workout met de juiste ademhaling

© thinkstock.

Als er trucjes zijn die onze workout kunnen vergemakkelijken, dan horen we dat altijd graag. De juiste ademhalingstechniek is er zo één van, die je best aanpast aan de sport die je doet. Traag of snel, door de neus of door de mond? Personal trainers leggen uit welke techniek het beste bij welke workout past.

© thinkstock
© thinkstock
© thinkstock
© thinkstock
© thinkstock

“Ik vertel dit misschien duizend keer per dag aan klanten,” begint celebrity trainer Joey Thurman, waarmee hij meteen duidelijk maakt hoe belangrijk een juiste ademhalingstechniek is. “Zonder een aangepaste ademhaling loop je het risico op blessures en is je training minder efficiënt, doordat je spieren niet voldoende geactiveerd worden.” Ook personal trainer Joshua Carter bevestigt: “Hoe je ademt tijdens het sporten, heeft een zichtbare invloed op je resultaten.” Beide trainers leren ons de kneepjes van het sporten met de juiste ademhaling.

De plank

Een plank is een zware maar ook efficiënte spieroefening, waar je op de onderarmen en tenen steunt en al je spieren opspant. Vooral je buikspieren trek je strak aan, waardoor je wel eens het gevoel krijgt dat je niet goed kan ademen. Dat is niet de bedoeling, en de correcte techniek ziet er zo uit: zodra je in een plank staat, adem je lang en diep in door de neus. Span elke spier in je lichaam op terwijl je inademt. Span achtereenvolgens je buikspieren aan, trek je billen strak en span je beenspieren op. Als je longen volzitten, zouden je spieren strakgespannen moeten staan. Adem dan rustig uit langs je mond. Je spieren blijven idealiter gespannen, maar ze ontspannen ook een klein beetje bij het uitademen. Herhaal dit proces bij een volgende in- en uitademing.

Push-ups

Voor de meeste krachtoefeningen geldt steeds dezelfde regel bij het in- en uitademen: adem in terwijl je het“passieve” deel van de oefening doet, zoals terug naar de startpositie keren, en adem uit tijdens het “actieve” deel van de oefening, als je rechtkomt of je spieren aanspant. Ook bij push-ups is deze regel van toepassing. Doordat je bij deze oefening een korte en snelle beweging maakt, vertaalt zich dat meestal in een korte, snelle in- en uitademhaling.

Squats

Adem in door je neus als je naar beneden zakt. “Diep inademen als je naar beneden gaat zorgt ervoor dat je borst en ruggengraat in één rechte lijn blijven, waardoor de druk op je lage rug afneemt,” zegt Thurman. Uitademenzou net zo lang moeten duren tot jeopnieuw rechtstaat. Kom je snel recht, adem dan uit in korte uithalen. Doe je de beweging trager en meer gecontroleerd, adem dan trager uit.

Gewichten heffen

“Als je gewichten heft, dan vraag je veel van je lichaam en je spieren,” zegt Thurman. “Zonder een aangepaste ademhaling kunnen er dan snel blessures opduiken.” Het klinkt tegenstrijdig, maar bij deze oefeningen kan het net wel nuttig zijn om je adem even in te houden. “Bij de meeste oefeningen moet je uitademen tijdens het passieve deel van de oefening. Maar je adem even inhouden tijdens het gewichtheffen zorgt ervoor dat je rug in de juiste positie blijft, je benen de juiste spanning hebben en je spieren goed benut worden. Stel jezelf even voor dat er iemand een riem rond je taille spant, zodat je borst zich vult met lucht en je buik zich niet kan uitzetten. Dit zal je rug beschermen.”

Adem diep in als je de gewichten vastneemt, span je buispieren aan en hou je adem in als je de gewichten boven je hoofd brengt. Adem daarna uit en opnieuw in, hou even vast en breng de gewichten weer naar beneden.

Training van het bovenlichaam

Voor oefeningen waarmee je het bovenlichaam traint, zoals de biceps en triceps, is het belangrijk om zo natuurlijk mogelijk te ademen en geen specifiek ritme te volgen, zegt Thurman. Merk je toch dat je de adem inhoudt, probeer dan luidop het aantal herhalingen te tellen. Zo houd je de luchtwegen open. De enige uitzondering op deze regel is bij bewegingen die over het hoofd gaan. Dan adem je in bij het opspannen van de spieren, en adem je weer uit als je beweging op zijn hoogtepunt is. Dat is belangrijk om je lage rug te stabiliseren.

Cardiotraining

Tijdens het lopen of roeien is het belangrijker erop te letten hoe je ademt dan wanneer je ademt. “Ik wil alleen maar dat mensen inademen langs hun neus enuitademen langs de mond. Lopen is een veeleisende sport en correct ademen is dan erg belangrijk. Het juiste ritme vinden lukt dan vanzelf wel.” Krijg je steken in de zij, dan kan het wel helpen om je ademhaling aan te passen. Probeer dan dit ritme: twee stappen bij het inademen, twee stappen bij het uitademen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondheid/article/detail/2624407/2016/02/22/Haal-meer-uit-je-workout-met-de-juiste-ademhaling.dhtml

Nu bij iedere oefening training yoga of meditatie is ademhaling van belang. Ademhaling brengt zuurstof in je lichaam dat je om kan zetten naar kracht maar ook naar energie. Om zo de rust te vinden. Ademhaling en het juist ademhalen is echt een goede optie in gelijk wat je doet. Eigenlijk zelfs als je werkt gaat wandelen of noem maar op.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

ALS JE GEHAAST BENT, VRAAG JEZELF DAN EENS AF VOOR WAT JE ZO MOET HAASTEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

6 verschillende theebloemen in een mooie cadeauverpakking

Mooie kadoverpakking met 6 verschillende theebloemen. Verkrijgbaar in de winkels van Kaldi (http://www.kaldi.nl). Kijk nu op de website van Kaldi voor een winkel bij jou in de buurt! 

Deze theebloemen zijn handgemaakt van samengebonden groene theeblaadjes, met in het hart een of meer bloemen.

De theebloem ontvouwt zich in heet water van een bolletje tot een prachtig theeboeket.

THEE A Kaldi logohttp://www.kaldi.nl

BRON: http://thee.blog.nl/theenieuws/2016/02/20/thee-theewinkels-6-verschillende-theebloemen-in-een-mooie-cadeauverpakking

Leuk als je vrienden eens wilt verrassen met leuke en smakelijke thee.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Honden dromen hetzelfde als mensen

Onderzoek bevestigt nu wat iedereen met een hond eigenlijk wel wist: honden dromen net als mensen als ze slapen. Heb je wel eens gezien dat een slapende hond heftig begint te bewegen en te piepen? Het lijkt dan net of ze wakker zijn, maar eigenlijk zijn diep in dromenland.

Dr. Stanley Coren, een professor aan de University of British Columbia heeft onderzocht dat een hond van gemiddelde grote ongeveer twee tot drie minuten droomt. Op dat moment zitten ze in hun REM slaap, een diepe slaap waarin ze de gebeurtenissen van hun dag verwerken. Kleinere honden dromen korter dan dat, maar wel vaker en bij grote honden is dat andersom: ze dromen langer, maar minder vaak. Puppy’s dromen het meest van allemaal. Dat komt omdat ze zoveel nieuwe dingen zien die in hun dromen verwerkt worden.

Het is niet zo verassend dat we hetzelfde dromen als honden, aangezien we genetisch en fysiek voor 95 procent hetzelfde zijn. Maar dromen we ook over dezelfde dingen? Volgens Dr. Coren wel. We dromen over wat we hebben meegemaakt, maar voor honden zijn dat natuurlijk andere dingen dan voor mensen.

BRON: http://www.vrouwen.nl/view/127852/Honden+dromen+hetzelfde+als+mensen

Dit is een leuk weetje. Ik hoor dit ook bij mijn hondje en ook deze kan soms heel gek doen in haar slaap. Ik wist wel dat ze ook dromen, maar dat ze dat hetzelfde deden als mensen wist ik niet.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Rianne: ‘Ze dachten dat ik een burn-out had, maar het bleek een whiplash te zijn’

Na een ongeluk had Rianne last van hoofdpijn, vermoeidheid en verminderd zicht. De huisarts noemde het een burn-out en ze kwam twee maanden thuis te zitten. Maar de klachten bleven en uiteindelijk bleek het een whiplash te zijn.
Rianne:
“Op 21 juli 2013 veranderde mijn leven drastisch door een auto-ongeluk. Het was een warme zomerdag en mijn vriend en ik waren aan het kibbelen over de inrichting van de studiekamer. Uiteindelijk besloten we naar IKEA te rijden om nog een boekenkast te kopen. Het ongeluk gebeurde op de provinciale weg en ik zag het gewoon gebeuren. Een tegemoetkomende auto wilde afslaan over onze weghelft, maar hij remde niet. Mijn vriend probeerde nog uit te wijken, maar toch raakten de twee auto’s elkaar. Door de uitwijkmanoeuvre van mijn vriend raakten wij van de weg en belandden we zo’n drie meter lager in de greppel.”
Spierpijn
“Mijn vriend had gelukkig niets en de andere bestuurder had slechts een brandwond op haar arm door de airbag. Maar ik moest mee met de ambulance naar het ziekenhuis. Tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van dat ik niet heb gevraagd of de sirene aan mocht. Ik zou willen dat we meer vaart hadden gemaakt. Ik had een beetje last van mijn nek, maar dat leek in het begin meer op flinke spierpijn. Ik besteedde er geen aandacht aan, want mijn borstbeen en ribben deden tien keer zoveel pijn. Deze bleken later ook zwaar gekneusd te zijn. In de week erna bleef ik wel veel last houden van mijn nek, maar de huisarts gaf aan dat het inderdaad spierpijn was en dus heel normaal.
Na drie weken kwam ik bij een fysiotherapeut die constateerde dat er twee nekwervels heel erg scheef stonden. Na drie behandelingen hebben ze die weer recht kunnen krijgen, maar mijn klachten bleven. Al direct na het ongeluk heb ik constant tegen mijn vriend en mijn ouders gezegd dat ik een raar gevoel had in mijn hoofd. Ik voelde me altijd vermoeid, had bijna non-stop hoofdpijn en had daarbovenop nog andere vage klachten.
In februari 2014 dacht de huisarts dat ik een burn-out had. Ik heb twee maanden thuis gezeten en heb daarna stap voor stap mijn uren weer opgebouwd. Binnen twee maanden ging het weer slecht en was ik terug bij af. Ik meldde mij regelmatig een dag ziek omdat ik te vermoeid was om te gaan werken of omdat ik ontzettende hoofdpijn had. Na een halfjaar rommelen ben ik in januari 2015 weer naar de huisarts gegaan met al mijn klachten. Ik had uitstralende pijn, hoofdpijn, concentratieproblemen, geheugenproblemen, een voortdurend gevoel van vermoeidheid en een verminderd gezichtsvermogen. Daarnaast presteerde ik op mijn werk al geruime tijd niet goed, want ik had totaal geen concentratie. Huishoudelijke klussen kon ik niet langer dan een uur volhouden, een ochtend winkelen of naar een verjaardag gaan betekende dat ik daarna totaal uitgeput was. Dit was toch niet een burn-out?”
Revalidatie
“De huisarts gaf aan dat ik zeer waarschijnlijk toch een whiplash had opgelopen bij het auto-ongeluk. Helaas is er direct na het ongeluk geen röntgenfoto gemaakt, dus bewijzen dat ik het heb of dat het daarvan is gekomen is lastig. De huisarts stuurde mij weg met de woorden ‘leer er maar mee leven’. Dat was het. Ik kreeg het gevoel dat ik alles zelf maar moest uitzoeken.
Gelukkig kende ik een bedrijfsarts die mij kon leren omgaan met mijn klachten. Hij stelde een revalidatietraject van 16 weken voor, waarbij de focus op je mentale en fysieke gesteldheid ligt. Ik ben daar in maart mee begonnen en ben er net klaar mee. Ik heb leren accepteren dat ik niet meer zo word als vroeger en dat ik mijn klachten wat kan verminderen als ik in balans ben.
Ik werkte tot april fulltime, maar door de vermoeidheid ben ik een dag minder gaan werken. Het is minder goed voor de portemonnee, maar wel beter voor mij. Ik ben inmiddels binnen mijn bedrijf op zoek naar een andere functie, omdat het mij frustreert dat ik niet 100 procent kan functioneren in mijn huidige functie. Nog steeds heb ik last van mijn zicht en kan ik aan het eind van de dag niet meer lezen wat er op mijn laptop staat. Ook thuis merk ik het; ik verdeel mijn klussen meer over de week en mijn vriend doet meer in het huishouden.”
Overtuigd
“Op dit moment ben ik weer heel erg met het ongeluk bezig, omdat we bezig zijn met de letselschadezaak. De afhandeling van deze zaak kan zomaar nog een paar jaar op zich laten wachten. Een whiplash is iets dat door veel mensen wordt gezien als iets dat niet echt is. Nog te vaak worden mensen met een whiplash gezien als aanstellers of wordt er geroepen dat de pijnprikkels psychisch zijn. Vooral verzekeraars willen liever niet uitkeren, omdat een whiplash niet altijd kan worden bewezen met tests. Zelfs niet alle artsen zijn overtuigd dat het echt is.
Soms zou ik willen dat mensen bij mij aan de buitenkant konden zien dat er aan de binnenkant iets mis is. Ik zal nooit meer dezelfde worden, maar ik weiger om de gevolgen van de whiplash mijn leven te laten beheersen.”
Dat is toch een groot verschil burn-out of whiplash. Normaal wordt dat meestal gecontroleerd na een aanrijding als men naar spoed gaat. Als men het dan niet aangeeft dat je betrokken bent geweest in een verkeersongeval dan kan het wel eens moeilijk zijn als je niet klaagt van je nek.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: