Archive for 15 februari 2016


EEN SPORTBEHA IS ECHT BELANGRIJK

Waarom een sportbeha belangrijk is

Als u sport, is een goede beha geen overbodige luxe. Een sportbeha is comfortabeler dan een gewone beha en geeft meer ondersteuning waardoor pijn in de borsten kan worden vermeden.

Borsten bestaan grotendeels uit klieren en vetweefsel. De huid houdt alles op zijn plek, samen met banden uit bindweefsel (Cooper ligamenten) die vastzitten aan de dieper gelegen borstspieren.

De borst zelf heeft geen spierweefsel. Bij sommige sporten zoals bv. lopen, aerobics, dansen, tennis…, waarbij de borsten heftig wiebelen, ontstaat er grote druk- en trekkracht op de borstweefsels en de huidstructuren. Extra ondersteuning is dan van groot belang omdat het weefsel van de banden gemakkelijk uitrekt en er in de borst zelf geen spieren zijn die de weerslag van de beweging kunnen opvangen. Dit kan niet alleen pijn in de borsten en de nek of rug veroorzaken, maar op de duur ook tot blijvend letsel of hangborsten leiden.

Een derde tot de helft van de vrouwen ervaart pijn in de borsten bij het sporten. Veel vrouwen ervaren bovendien nek- en rugklachten of krijgen schaafplekjes. Hoe hoger de impact van de sport, en hoe groter de borsten, hoe beter ze moeten ondersteund worden. Maar het is een fabeltje dat vrouwen met een kleine boezem geen sportbeha nodig hebben. Kleine borsten ondergaan ook de schokken van uw lichaam tijdens het sporten. Ook de ouderdom speelt een rol: met het ouder worden vermindert de elasticiteit van de huid, waardoor de borsten beter moeten ondersteund worden.

Onderzoek in Engeland en Australië heeft aangetoond dat een goede sportbeha de schokken met 50 tot 80% vermindert.
Een gewone beha vermindert ook de op- en neerwaartse beweging van de borsten bij het lopen, maar in veel mindere mate (20-30%). Dit vertaalt zich ook in ervaren ongemak. Op een schaal van 0 tot 10 werd het discomfort tijdens het lopen met een gewone beha op 6,9 beoordeeld, waar dat met een sportbeha slechts 2,9 was.

Toch zou slechts 40% van de vrouwen een sportbeha dragen tijdens sportactiviteiten en slechts 13% van de adolescenten. Vaak gaat het dan nog om een slechte beha die niet is aangepast aan de omvang van de borsten of de intensiteit van de sport.

Kies het juiste type beha

Afhankelijk van de grootte van uw borsten kunt u kiezen tussen een ingekapselde sportbeha, een compressiesportbeha of een combinatie van beide.

• De ingekapselde beha bestaat uit twee aparte cups van niet-elastisch materiaal. Er zijn geen beugels, wel een elastische onderband die zorgt voor voldoende ondersteuning en brede schouderbanden. Deze beha verdient de voorkeur voor vrouwen met grote borsten (vanaf cupmaat D) en bij bewegingsintensieve sporten. Ook als u last hebt van kneuzingen aan het voorste gedeelte van de borsten, wordt deze beha aangeraden.

• De compressiebeha bestaat uit één enkel vlak elastisch materiaal, meestal met gekruiste bandjes op de rug. Deze beha is geschikt voor vrouwen met kleine tot middelgrote borsten en bij minder intensieve sporten. De borsten worden door deze beha tegen de ribbenkast gedrukt om beweging te verminderen.

• De combinatiebeha heeft twee afzonderlijke cups die meestal niet perfect aansluiten. Deze bestaan eveneens uit niet-elastisch materiaal waarover een tweede laag elastisch materiaal bevestigd is. Dit type beha wordt niet aangeraden.

Kies de beha die past bij uw sport

Hoe intensiever of sneller de beweging des te meer stevigheid u nodig hebt. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde borst (zonder ondersteuning) ongeveer 6 cm op en neer beweegt tijdens het sporten. Zonder beha kan de beweging variëren van bijna 2 cm bij lichte inspanning (zoals wandelen) tot 15 cm bij zware inspanning (zoals lopen). Hoe groter de borst hoe groter deze beweging.

Tot nu toe bestaan er nog geen sportspecifieke beha’s zoals een judobeha of tennisbeha. Maar de meeste merken van sportbeha’s houden wel rekening met de intensiteit van de sport en bieden verschillende modellen aan met termen als low, medium, high en maximum of extreme impact, of light, firm en maximum support.

• Voor rustige activiteiten zoals yoga, tai chi, wandelen, golf, fietsen volstaat een ‘low impact’ beha zoals een racerbackmodel of een beha met gekruiste schouderbandjes.

• Voor intensere sportactiviteiten zoals ski, dans, inlineskaten, nordic wandelen, fitness verdient een ‘medium impact’ beha.

• Voor zeer intense sporten met veel beweging zoals bijvoorbeeld de meeste balsporten, tennis, atletiek, mountain bike, snowboarden en voor vrouwen met een zware boezem, wordt een ‘high impact’ beha aangeraden met een verhoogd middenvoorstuk die elke borst volledig omsluit uit schok- en drukdempend materiaal.

• Voor sporten zoals lopen, aerobics, karate, boksen, judo, paardrijden wordt een ‘maximum’ of ‘extreme impact’ beha aangeraden.
Met een ‘high impact’ beha kunt u ook lage impact sporten beoefenen, maar het omgekeerde is niet waar: zo ga je beter niet lopen of paardrijden met een low impact beha.
Er bestaan tegenwoordig ook badpakken en bikini’s met een ingebouwde sportbeha die zeer geschikt zijn voor watersporten en strandspelen.

Kies de juiste maat en vorm

De pasvorm moet perfect zijn. De beha moet zowel zijdelingse als op- en neerwaartse bewegingen van de borsten afremmen. Hij moet voldoende strak zitten zonder te knellen, en niet verschuiven of schuren.

• Voor de juiste maat sportbeha trekt u een aantal centimeters van de omvang af (gewoonlijk 1 maatje) die u bij een gewone beha gewend bent te dragen.

• Pas de beha altijd. De meeste vrouwen kopen een beha volgens de maat op het label, maar die maat zegt zo goed als niets over de pasvorm. Maten verschillen niet alleen van fabrikant tot fabrikant, maar vaak ook tussen de verschillende modellen van dezelfde fabrikant.

• Probeer verschillende maten en modellen tot u de beste, meest comfortabele en steunende beha hebt gevonden.

• De cups moeten mooi opgevuld worden door de borsten. Wanneer u plooitjes ziet, is de maat te groot. Wanneer het model in de huid snijdt, is hij te klein. Als u een sportbeha past, spring of loop dan even rond om te voelen of uw borsten wel stevig zitten.

• De elastische onderband sluit strak aan (zodat je 1 vinger tussen de onderband kunt schuiven) rond het borstbeen maar zonder dat hij insnijdt. Hij moet vooraan even hoog zitten als achteraan en aan de achterkant niet optrekken. De elastische onderband hoort zo mee te rekken dat de beha comfortabel en stevig zit.
Meer breedte geeft extra stevigheid en optimale stabilisering van de borsten. Bovendien voorkomt dit omhoog kruipen en schuren tegen de huid.
Hef bij het passen uw armen boven uw hoofd om te controleren of de elastische onderrand niet naar boven schuift.

• De schouderbandjes zitten mooi rond de schouders, zonder in te snijden of af te glijden. Brede schouderbanden zorgen voor een betere en gelijkmatige verdeling van het gewicht van de borsten. Ze geven meer steun, snijden niet in de huid en zakken niet af tijdens het sporten. Als u de armen vaak moet heffen, draag dan geen beha met brede bandjes.
Indien de bandjes snijden, zijn ze te strak afgesteld of te smal om het volume te dragen. Kies dan een model dat meer steun geeft of een model met bredere bandjes. Vallen de schouderbandjes af, kort dan de lengte in. Helpt dit niet kies dan voor een sportbeha waarvan de schouderbandjes gekruist kunnen worden of met een sportrug.

• Het rugpand moet goed aansluiten. Hoe breder het rugpand en hoe meer haakjes, hoe steviger de beha steunt. Indien het rugpand niet goed aanluit, zet de sluiting dan op een kleinere stand (als dat kan) of neem een sportbeha met een kleinere omvang.

• Een sportrug zonder sluiting geeft u alle bewegingsvrijheid van de schouders en armen, hinderlijke behabandjes zijn niet zichtbaar en u hebt geen last van afzakkende schouderbandjes. U moet er wel rekening mee houden dat voor en na het sporten de sportbeha over het hoofd aan en uit getrokken moet worden. Dit is niet voor iedereen geschikt en zeker na het sporten als je bezweet bent kan dit lastig zijn.
Een ander nadeel kan zijn dat deze beha’s geen verstelbare schouderbandjes hebben, waardoor ze minder goed passen en steun geven. Ook de omvang moet precies passen omdat deze niet zoals bij een gewone beha rijen met haakjes heeft.

• Een sluiting aan de voorzijde kan praktisch zijn om de beha aan en uit te trekken, bijvoorbeeld na een borstoperatie, bij schouderproblemen enz. Ook bij heel bewegingsintensieve sporten en sporten met veel grondcontact, kan een sluiting vooraan interessant zijn.

• Vervang de beha als hij niet meer mooi aansluit of zijn stevigheid verliest.

Kies het juiste materiaal

• De naden van sportbeha’s zijn plat of afgedekt om de huid te beschermen en om schuren te voorkomen en lopen zo min mogelijk over de tepels. Er zitten liefst geen naden aan de binnenkant of in de cups.

• Harde onderdelen zoals haakjes en oogjes moeten bedekt zijn. Verwijder irriterende labels.

• polyamide of polyester (bv. coolmax, dryfit…).
• Een sportbeha moet u na elke training kunnen wassen, hij moet dus sneldrogend en slijtvast zijn.

Met of zonder beugels?

In goede sportbeha’s is geen beugel nodig. Beugels hinderen de bewegingsvrijheid en het comfort tijdens het sporten. Ze kunnen knellen en insnijden. De ondersteuning wordt bij sportbeha’s gerealiseerd door middel van stevige materialen, door versterkende banden en inzetstukken. In de juiste maat geven ze evenveel ondersteuning als een beha met beugels. Toch dragen veel vrouwen liever een beha met beugel omdat ze vinden dat een sportbeha hun borsten ‘plat’ drukt, of omdat ze denken dat die meer steun biedt.

Waarop letten bij een sportbeha met beugel?

• Goede sportbeha’s met beugel hebben een slanke en sterke beugel die onder- en aan de zijkanten van elke cup loopt. De beugels zijn iets meer flexibel, speciaal ontworpen om enigszins mee je lichaam mee te kunnen buigen. Een traditionele beugelbeha heeft deze flexibele capaciteit niet en kan daardoor makkelijker in je borsten prikken.
Daarbij komt dat de beugels in dikkere, comfortabele materialen verwerkt zijn, verpakt in dubbele tunnels van schok- en drukdempend materiaal met een zeer gedetailleerde afwerking. Zodat ze niet kunnen irriteren, prikken of schuiven en de sportbeha goed blijft zitten waar hij moet zitten.

• De beha moet perfect passen, u mag beugels niet voelen. Bij het aantrekken en sluiten van de beha moet de beugel helemaal rond de borst zitten zonder ergens te duwen.

• Prikken de beugels dan is de beugel te klein. Probeer een cupmaat groter zodat de beugel vlak tegen uw lichaam aan ligt en om je borsten sluit.

• Voelt u de beugels prikken in het stukje huid onder de oksel dan is de beha te groot.

• Ligt de beugel niet plat op uw lichaam, dan kan dit betekenen dat de maagband niet strak genoeg is, probeer dan een omvangsmaatje kleiner.

Wanneer geen sportbeha met beugel?

• Blijvende littekenweefsel in het gebied van de borsten.
• De eerste 3 tot 6 maanden na een borstoperatie, de beugels kunnen schade veroorzaken aan de chirurgische wonden en of littekenweefsel vormen.
• Als u nikkelallergie hebt.
• Zwangere vrouwen: tijdens de zwangerschap veranderen en groeien je borsten. De zwelling kan pijn en schade veroorzaken bij het dragen van een te kleine sportbeha met beugel.
• Als u een hoge ribbenkast hebt kunnen de beugels drukken op de ribben.
• Bij duursporten.
• Als u beugels ongemakkelijk en minder prettig vindt.

BRON: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=14443

Een goede sport beha is zeker een must voor je borsten. Voor iedere sport is er dan wel een te koop of die voor jezelf goed zit, dat hij ademt. Want het mag ook niet gaan irriteren als je aan het sporten bent en het zweet in de beha kruipt waardoor wrijving ontstaat onder de borsten of op de rug. Dus is het echt belangrijk om de toch in een goede gespecialiseerde zaak te kopen. Je betaalt dan misschien iets meer maar dan ben je vast zeker dat je de juiste hebt met een juiste maat.
En vrouwen een goede sport beha zal ook je borsten een goede steun geven bij het sporten.
Net als een goed sport slipje is een beha even belangrijk.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

MENSEN VALLEN DOOR DE MAND ALS ZE ZICH GAAN TONEN MET HUN WARE IK

Eerder weg van kantoor voor een date

EEN DOORDENKERTJE OP DE FOTO

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Cannabisolie zonder de roesstof THC kan een uitkomst zijn voor kinderen met epilepsie. Een apotheek in Den Haag die deze olie maakt ziet steeds meer klanten toestromen, ook uit het buitenland.

In het buitenland is medicinale cannabis vaak nog taboe. Lastig voor de buitenlandse klanten is dat Nederland volgens internationale opiumverdragen geen cannabisproducten de grens over mag brengen, meldt NRC Handelsblad.

Toch reist de Italiaanse Chiara Ponzone (50) elke twee maanden van Milaan naar Den Haag. Daar bezoekt ze een apotheker, overhandigt hem een recept van een Italiaanse neuroloog en een kleine 400 euro. Daarvoor ontvangt ze twee kleine flesjes met olie, bereid uit cannabis. “Eindelijk slaapt mijn dochter weer goed.”

Het is olie met een hoge concentratie cannabidiol. Uit steeds meer serieuze wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat deze olie helpt bij het onderdrukken van onder meer pijn, psychoses en epileptische aanvallen. In de olie zit niet de roesstof THC: je wordt er dus niet high van.

Chronische pijn

De olie met cannabidiol, ofwel CBD-olie, is sinds afgelopen zomer verkrijgbaar in Den Haag. Het aantal klanten neemt sindsdien wekelijks toe, zegt apotheker Paul Lebbink.

Het zijn er inmiddels meer dan vierhonderd; vooral terminale kankerpatiënten, maar ook ouders van kinderen met ernstige epilepsie en mensen met chronische pijn.

BRON: http://www.nu.nl/gezondheid/4214101/haagse-apotheek-maakt-cannabisolie-kinderen-met-epilepsie.html

Meer en meer wordt het gebruikt en ingezet tegen chronische pijnen en mensen die toch met bepaalde problemen kampen. Laten we hopen dat het nu ook wettelijk wordt en veel goedkoper. Want spijtig genoeg het kost nog behoorlijk veel en in België is het nog steeds niet toegelaten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Goedemorgen koffie!!!

Blog A Goedemorgen koffie!!!!

Dit is wat wij nodig hebben op maandagmorgen. Fijne dag!

BRON: http://koffie.blog.nl/koffienieuws/2016/02/15/koffie-consumptie-goedemorgen-koffie

Voor al deze die een maandag net als ik met een koffie beginnen op het werk.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

7 hardnekkige mythes over acne die je niet moet geloven

Puistjes zijn iets voor tieners en van pizza krijg je een vette huid? Over acne doen heel wat halve waarheden de ronde, die je beter niet zomaar gelooft als je huid je lief is. Dermatoloog Hadley C. King uit New York neemt 7 mythes over puistjes onder de loep.

1. Acne is iets voor tieners

Wanneer en hoe fel je te kampen krijgt met puistjes is grotendeels genetisch bepaald. Veel mensen hebben (gelukkig?) enkel tijdens de puberjaren veel last van acne, maar er zijn ook genoeg volwassenen die met puistjes te maken krijgen. “Het komt vaker voor bij volwassen vrouwen dan mannen, omdat zij meer last hebben van hormonale schommelingen”, weet King. Helaas.

2. Je moet vaker je gezicht wassen

Vijf keer per dag je gezicht wassen in een poging het “vuil” te verwijderen zal niet helpen, integendeel. Je verwijdert de natuurlijke oliën die het vocht in je gezicht in balans houden, waardoor je het probleem kan verergeren. “Er zijn verschillende oorzaken voor acne, waaronder hormonen, stress en genen. Je zal die niet zomaar weghalen door je gezicht te wassen,” zegt King. “Bacteriën spelen ook een rol, net zoals producten die je poriën verstoppen en het probleem daardoor verergeren.”

3. De zon helpt tegen puistjes

Het is een mythe dat de zon puistjes doet verdwijnen, zegt King, en in bepaalde omstandigheden kan vooral zon, zee en strand zelfs het acne-probleem verergeren. De zon vermindert ook het immuunsysteem van onze huid, wat we nodig hebben om ons te beschermen tegen infecties en huidkanker. Wel kan wat zonlicht symptomen van huidproblemen zoals eczeem of psoriasis tijdelijk verminderen.

4. Van vette voeding krijg je acne

Over het algemeen klopt dit niet, al kunnen bepaalde voedingsmiddelen een rol spelen bij het krijgen van puistjes. Het is niet het vet op pakweg pizza dat een vette huid veroorzaakt. Wel gelooft King dat bepaalde voedingsmiddelen met een hoge glycemische index acne kunnen verergeren, omdat die onze hormonen beïnvloeden.

5. Zwarte puntjes bestaan niet uit vuil

Als talg en dode huidcellen opgestapeld raken in je poriën, dan krijg je een wit of een zwart puntje op je gezicht. Zwarte puntjes zijn open, en doordat ze in contact komen met lucht krijgen ze de zwatre kleur. Wanneer de porie gesloten is – waardoor er geen lucht aan kan – heb je een wit puntje. Het zwart op het puntje is dus geen vuil, maar de kleur komt er door het contact met de lucht. We vertelden je eerder al hoe je van die vervelende zwarte puntjes verlost raakt.

6. Hygiënisch puistjes uitknijpen is oké

Zelfs met ontsmettingsmiddel en propere handen in aanslag is het niet oké om puistjes open te knijpen. “Door te prutsen aan je puistjes komen er nog meer bacteriën in het beschadigd stukje huid, wat de ontsteking verergert,” legt King uit. “Daardoor is de kans groter op een vlekje of litteken bij het genezen. De enige gelegenheid om eventueel een puistje open te knijpen is volgens haar als het er heel “rijp” uitziet, en de onderliggende porie niet rood, ontstoken of pijnlijk is. Maar zelfs dan is het niet geheel risicoloos.

7. Het wordt erger voor het beter wordt

Ooit al horen beweren dat een nieuwe huidverzorgingsroutine er soms voor zorgt dat het acne-probleem eerst verergert voor het betert? King zegt dat dit over het algemeen niet klopt, al kunnen sommige mensen dit wel ondervinden bij bepaalde voorgeschreven producten. “Anticonceptiepillen kunnen bij sommige vrouwen acne verergeren voor het uiteindelijk beter wordt, en we zien dit fenomeen bij voorgeschreven retinoïden en isotretinoïne ook soms opduiken.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/2617270/2016/02/15/7-hardnekkige-mythes-over-acne-die-je-niet-moet-geloven.dhtml

Erg genoeg zijn er jongeren die er veel last van hebben, en sommige volwassenen hebben dat ook. Vrouwen voor en tijdens hun menstruatie kunnen hier ook meer problemen van ondervinden. Het is soms heel moeilijk om het juiste product te vinden om het te minimaliseren.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Zie je een eend of konijn? Het antwoord zegt veel over je

 
© kos.

Welk dier zie jij in de bovenstaande tekening? Een eend of een konijn? Het antwoord voorspelt hoe creatief je brein is.

Welk dier je eerst ziet, is eigenlijk niet zo belangrijk. Wat wel veel zegt over je brein, is of je ze allebei kan spotten, en hoe snel je kan ‘switchen’ tussen de twee.

De tekening is helemaal niet nieuw: de prent verscheen voor het eerst in 1892 in een Duits tijdschrift, en werd enkele jaren later gebruikt door de Amerikaanse psycholoog Joseph Jastrow. Zijn research maakte duidelijk dat het oog niet het enige orgaan is waarmee we ‘zien’, maar dat ons brein ook een belangrijke rol speelt.

Het onderzoek van Jastrow stelde vast dat hoe sneller je kan switchen tussen een eend en een konijn, hoe creatiever je bent. Volgens Jastrow beseffen creatieve mensen sneller dat je de wereld ook op een andere manier kan bekijken. Zo zullen ze sneller oplossingen vinden voor een probleem.

Zie je de eend of het konijn niet meteen? Dat kan ook aan het jaargetijde liggen: onderzoek bij kinderen wees uit dat ze sneller het konijn zien rond Pasen, maar in oktober vooral de eend opmerken.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/article/detail/2617234/2016/02/15/Zie-je-een-eend-of-konijn-Het-antwoord-zegt-veel-over-je.dhtml

Niet alleen de ogen nemen iets waar het moet ook via het brein omgezet worden. En juist dat kan voor bepaalde vervelend zijn zeker als men niet de connectie kan maken tussen beide. Ook is dat soms van belang met het kijken naar iets. En zeker dat het iets is met een illusie een draaiende beweging of dergelijke.
Hier op deze site kan je dan nog eens uitgebreid zien welke hersenhelft van je dominanter is:
https://www.balancedmind.nl/braintraining/welke-hersenhelft-is-dominanter-links-of-rechts.htm

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: