Archive for 29 januari 2016


Jongeren willen foto’s op sociale media kunnen blokkeren

’Sharenting’, ouders die foto’s van kroost online zetten, is onderschat probleem

Jongeren willen de mogelijkheid om beelden van hen te blokkeren op sociale media, ook als ze die niet zelf hebben geplaatst. Dat was een van de conclusies bij de zitting van het jongerenparlement die de Privacycommissie vandaag organiseerde in de Kamer.

Honderdtwintig jongeren werkten in het parlement een reeks aanbevelingen voor de regering uit. Een van de opvallende conclusies is dat ze een foto of filmpje waarin ze voorkomen willen kunnen blokkeren, of op zijn minst ‘blurren’. “Een mogelijkheid is een alarmknop, waarmee het beeld tijdelijk onzichtbaar wordt voor andere gebruikers en er een dialoog kan worden opgestart”, vat een deelnemer het samen.
Bart Tommelein is ervan overtuigd dat we een dergelijke maatregel in wetgeving zouden kunnen omzetten, ook tegenover multinationals als Facebook of Twitter. “Ik ben vrij optimistisch dat we dergelijke sites snel een strenger kader kunnen opleggen, omdat de neuzen van de Europese lidstaten stilaan in dezelfde richting wijzen”, zegt hij.Jongeren moeten daarnaast beter worden geïnformeerd over hun rechten op het internet, vinden de 120 deelnemers. Privacyinstellingen bestaan, maar veel gebruikers zijn er niet van op de hoogte. Daar is een rol voor de school weggelegd. “Wanneer men zijn eerste stappen zet op de sociale media is dat het ideale moment om te informeren en te discussiëren”, zegt professor Michel Walrave, die de debatten begeleidde.

Te vaak

Ook voor de ouders is een rol weggelegd, al zijn het soms net zij die zich beter moeten beheersen, vinden de jongeren. Het zogenaamde  ‘sharenting’, ouders die hun kroost te vaak fotograferen en online plaatsen, blijkt niet te onderschatten. “Ouders moet worden aangeleerd het standpunt van hun kinderen in te nemen als ze iets delen”, aldus Walrave. “Mogelijk moet hierrond een campagne worden gevoerd, al kan het ook nuttig zijn het onderwerp aan bod te laten komen in fictieprogramma’s.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/2600673/2016/01/29/Jongeren-willen-foto-s-op-sociale-media-kunnen-blokkeren.dhtml
Je zet niet altijd zelf een foto online, soms zijn het je ouders of familie vrienden die dit wel eens doen. Zonder eigenlijk erbij stil te staan dat het soms gebruikt kan worden. Ik bedoel dan dat men ermee gepest kan worden of dat men er andere gedachten mee heeft. Het is dan ook verstandig te weten wat men doet met vakantiefoto’s of andere die je toch wilt delen. Dat het soms voor deze die erop staan anders kan uitdraaien dan een gevoel van leuk. 
AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbindenhttp://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Dit citaat kwam ik vandaag tegen. Weet niet van wie het komt. 

JE HEBT TWEE SOORTEN VRIENDEN
DE EERSTE KAN MEN KOPEN
DE ANDEREN ZIJN ONBETAALBAAR

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Onrustige benen, er is iets tegen te doen

benenOnrustige benen, ofwel het Restless Legs Syndroom (RLS), is een chronische aandoening. De remedie is vaak lastig te vinden, omdat er verschillende vormen van onrustige benen bestaan. Een irriterend, branderig, onbestemd gevoel in de onderbenen. Het gevoel dwingt je vaak tot bewegen. Zo’’n klacht kan erop duiden dat je last hebt van onrustige benen. Pijn doet het niet, maar de irritatie kan zó groot zijn dat het leidt tot slaapklachten, en zelfs ernstige beperkingen in je sociale leven.

Meer vrouwen dan mannen

Naar schatting heeft vijf tot tien procent van de Nederlanders last van het Restless Legs Synroom, denkt neuroloog Ron Willems. Hij ziet vaker vrouwen dan mannen met onrustige benen.

Diagnose onrustige benen

Vaak kloppen mensen bij Willems aan nadat ze al een tijd tevergeefs proberen een juiste remedie te vinden. ‘Bij nieuwe patiënten probeer ik eerst vast te stellen of het inderdaad om onrustige benen gaat. Dat is niet eenvoudig. Er zijn vier criteria vastgesteld, maar die zijn niet zo gemakkelijk te hanteren’, zegt Willems. Eén criterium is bijvoorbeeld dat de onaangename gevoelens in de benen verminderen als je gaat bewegen. Maar hoe bepaal je dat precies? Willems: ‘Je hebt geen middelen tot je beschikking om zoiets objectief te meten, zoals het maken van een scan of het meten van bloedwaarden. Dat maakt dat je de diagnose niet zo makkelijk kunt stellen.’ De andere drie criteria zijn dat het gaat om onaangename gevoelens, die gevoelens ontstaan in rust en zijn het hevigst in de avond en nacht.

Onrustige benen: een domino-effect

Over de oorzaak van onrustige benen is nog weinig bekend. Er wordt wel veel onderzoek gedaan. ‘Er zijn grofweg twee vormen te onderscheiden’, zegt Willems. ‘Bij de erfelijke vorm is waarschijnlijk sprake van een verstoring van de dopamine-huishouding.’ Bij de overige 20% van de gevallen gaat het om zogenoemde secundaire RLS. Hier is de aandoening een gevolg van bijvoorbeeld ijzergebrek, diabetes mellitus, nierfalen of de ziekte van Parkinson. ‘Vaak blijkt bij deze patienten sprake te zijn van  psychische spanningen’, zegt Willems. ‘Meestal hebben ze ook niet alleen last van rusteloze benen, maar ook van begeleidende klachten, zoals hoofdpijn, rugpijn of depressiviteit.’ Een multidisciplinaire aanpak is dus vaak vereist, inclusief psychologische begeleiding. Willems: ‘Onrustige benen lijken onderdeel uit te maken van een domino-effect. Alleen is niet duidelijk wat precies het eerste steentje is dat omvalt.’

Therapievormen

‘In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is er vaak wel een remedie te vinden’, beweert Willems. Maar het is niet zo dat er een wonderpil is die je van het probleem afhelpt. Met medicatie is vaak wel een eerste succes te bereiken. ‘Het is een kwestie van proberen. Ik begin vaak met het toedienen van zogeheten dopamine-agonisten. Dat zijn medicijnen die hetzelfde effect hebben als dopamine. De dosering luistert nogal nauw, ik volg mijn patiënten dan ook nauwkeurig, zodat ik weet welk effect het medicijn heeft.’ Bekende dopamine-agonisten zijn bijvoorbeeld Adartrel en Sifrol. In een volgend stadium geeft het toedienen van alternatieven, zoals anti-epileptica en opiaten vaak resultaat.

Maar volgens Willems bestaat een succesvolle therapie uit meer dan alleen medicijnen slikken. ‘Ik zeg altijd tegen mijn patiënten dat ze de ouderwetse drie R’’s in hun achterhoofd moeten houden: zorg voor voldoende rust, leef regelmatig en let op je persoonlijke hygiëne (reinheid).’

BRON: http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/onrustige-benen-er-is-iets-tegen-te-doen/

Het kan natuurlijk door een slechte bloeddoorstroming komen of door stress. Er kan heel wat aan gedaan worden maar als mensen met deze klacht bij me komen dan probeer ik eerst of ze baat halen met dagelijks magnesium te nemen. Door dit kan het al heel wat verminderen, is het niet zo dan is het nodig om langs een arts te gaan. Ook ’s avonds je benen met een douche van warm en koud water afwisselen, je laat de douche straal van boven naar onder gaan en zo terug je neemt hierbij ook de voeten mee. 
Ook kan het de oorzaak van medicatie zien die je neemt of genomen hebt. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Topmodel Helena Christensen ontwerpt sjaal voor goede doel

Voormalig topmodel Helena Christensen ontwierp een sjaal voor vrouwen die als gevolg van bestraling hun haar zijn verloren. 

Helena doet dit voor het merk Christine Headwear.

Voel je mooi
Dit Deense merk legt zich volledig toe op hoofddeksels voor vrouwen die kaal zijn geworden. Helena vertelt over de sjaal die zij ontwierp: De print die ik ontwierp, is gebaseerd op een foto die ik gemaakt heb van een bloeiende kersenboom in de lente in New York. Het opbloeien van de flora en fauna verspreidt een positieve energie. Ik vind dat de grafisch uitziende takjes met de kleine ontspruitende blaadjes een prachtig visueel effect geven. Ik voel me gelukkig als ik naar de sjaals kijk en ik hoop dat dit ook geldt voor de vrouwen die de sjaals gaan dragen.

Look Good Feel Better
De gehele opbrengst gaat naar de stichting Look Good Feel Better. Zij informeren en adviseren over uiterlijke verzorging bij kanker.

In Nederland zijn de sjaals vanaf eind februari bij diverse haarsalons verkrijgbaar.

Screen Shot 2016-01-28 at 22.46.05

Helena Christensen:

Screen Shot 2016-01-28 at 22.46.16

Screen Shot 2016-01-28 at 22.46.11

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

MOOI

HET MOOISTE IS WAT JEZELF MOOI VIND.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Verkouden? Deze middeltjes helpen wel (of juist niet)

Hoesten, niezen, snuiten: rond deze periode van het jaar krijgt iedereen er wel eens mee te maken. De ene zweert bij kippensoep, de ander bij hoestsiroop. Maar welke middeltjes werken echt en welke zijn geld- en tijdverspilling? The Today Show zocht het uit.

Honing

Een flinke pot honing in huis halen kan bij een opkomend hoestje zeker geen kwaad. Thee met honing verlicht de hoest en verzacht de pijn van een zere keel. Honing kan volgens een studie van Mayo Clinic hetzelfde effect hebben als het hoestonderdrukkend middel dextromethorphan.

Vitamine C

Er is geen sluitend bewijs dat vitamine C helpt tegen ziektesymptomen. Er zijn wel studies die suggereren dat vitamine C de duur van een verkoudheid kan verkorten, maar het is niet bewezen dat vitamine C griepsymptomen verzacht. Er is ook geen bewijs dat vitamine C bij voorbaat beschermt tegen het oplopen van een verkoudheid. De vitamine is volgens onderzoek wel nuttig bij verkoudheid als je lichaam er een tekort aan heeft.

Warme dranken

Dit eeuwenoud huismiddeltje werkt absoluut: warme thee kan het hoesten, niezen en de verstopte neus verzachten. Warme dranken zorgen ervoor dat vastzittend vocht in de sinussen en de borst makkelijker loskomt, waardoor verstopping vermindert. Ook tegen een pijnlijke keel werkt een hete kop thee of soep onmiddellijk verzachtend

Chili peper

Deze hoort thuis in de categorie ‘fabels’. Er wordt wel eens beweerd dat bepaalde bestanddelen in chili pepers verstopping tegen gaan en preventief werken tegen verkoudheid, maar onderzoek spreekt dat tegen.

Hoestsiroop

Bespaar je de kosten van een hoestsiroop, en koop liever een voorraad thee en honing aan. Er bestaat niet zoiets als hoestsiroop die voor àlle hoesten werkt, en veel van die siropen geven slechts de illusie dat je hoest verbetert. Je voelt je door een placebo-effect misschien beter, maar de symptomen van jouw verkoudheid gaan niet sneller verdwijnen.

Zout water

Een oplossing van warm water en zout om je neus te spoelen helpt om verstopping tegen te gaan en de sinussen te spoelen. Let er wel op dat je het water goed laat doorkoken zodat al het vuil eruit is. Ook gorgelen in de keel met zout water kan keelpijn verlichten. Geen zin om zelf te experimenteren met zoutoplossingen? Een neusspray biedt ook verlichting, al gebruik je die beter niet langer dan een paar dagen na elkaar. Kijk voor de juiste richtlijnen op de bijsluiter.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/2600409/2016/01/29/Verkouden-Deze-middeltjes-helpen-wel-of-juist-niet.dhtml

We hebben het allemaal in huis maar sommige zullen er niet snel naar grijpen als ze ziek zijn. Of willen dat het heel snel voorbij gaat. Dan is er maar een oplossing een arts en medicatie. Maar als je lichaam jezelf laat genezen en je neemt thee en een goede zoutoplossing op in je neus en keel te doen kom je ook van je verkoudheid af. Want ik hier niet lees maar zeker kan helpen is vitamine D en gember in je thee doen met citroen.
Ik neem ik dan vitamine C in en voor mij helpt het wel maar ga dit zeker niet tegenspreken wat hier geschreven staat.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hoe een gedicht schrijven al je zorgen kan verdrijven

Moest het je ontgaan zijn, vandaag is het Gedichtendag. De laatste keer dat je jezelf aan een stukje poëzie waagde, is waarschijnlijk al even geleden. Hoewel de drempel om zelf de pen vast te nemen hoog is, zijn er toch heel wat redenen om het wel te doen. Je mentale en zelfs lichamelijke gezondheid zullen er wel bij varen.

There has been a death in the family.
There has been a death in the family.No eulogy, no coffin,
No funeral, no black.

And yet, there has been a death in the family.

No undertaker, no hearse,
No cemetery, no grave.

And yet, there has most assuredly been a
death in the family.

No belly, no fullness
No lifeline, no baby.

There has been a death in the family.

The Miscarriage – Linda Wasmer Andrews

Therapeuten sporen patiënten met een mentale stoornis aan om poëzie te lezen of schrijven om zo persoonlijke groei te stimuleren of een genezingsproces te versnellen. De Nederlandse dichter Ellen Deckwitz (33) zei aan het einde van vorig jaar dat poëzie haar, naast pillen, gered heeft van een depressie. In het Westen is het al lang traditie om onszelf via poëzie uit te drukken.

Waarom is het goed?
Er zijn verschillende redenen waarom schrijven zo’n goede uitlaatklep voor emoties kan zijn. Het gebruik van metaforen en beelden kan de auteur helpen een stem te geven aan emotionele ondertonen die anders moeilijk te verwoorden zijn. Het gebruik van ritme kan helpen om de tekst nonverbale kracht bij te zetten, op dezelfde als manier als muziek dat doet. Omdat poëzie zo abstract is, kan dit een middel zijn om makkelijker op pijnlijke ervaringen terug te blikken. Net zoals bij het schrijven van proza, kan poëzie helpen je gedachten in een ander kader te plaatsen. Schrijven kan de herinnering aan een traumatische gebeurtenis minder overweldigend maken, maar er net betekenis aan geven.

Wetenschappelijk bewijs
De afgelopen 25 jaar zijn er meer dan 200 studies verschenen over de mentale en de lichamelijke gezondheidsvoordelen van expressief schrijven. Het maakt deel uit van heel wat verschillende types psychotherapie en je kan het uitoefenen zonder de hulp van een therapeut. Er is wetenschappelijk bewijs dat een persoonlijke tekst schrijven heel wat positieve gevolgen kan hebben: een beter humeur, minder bezoekjes aan de dokter, een verhoogd aantal immuuncellen, meer enzymen in de lever en een betere reactie van antilichamen op aanvallen van buitenaf. Deze studies keken vooral naar het schrijven van proza, maar volgens Linda Wasmer Andrews, experte in mentale gezondheid voor Psychology Today, zijn deze resultaten ook van toepassing op poëzie.

Andrews schreef zelf in 1982 een gedicht over haar miskraam vroeg in de zwangerschap. Op menselijk en medisch vlak was die gebeurtenis niet zo bijzonder. Maar op emotioneel vlak betekende het voor haarzelf een enorme klap. “Door mijn gedicht kon ik het trauma beter verwerken. Mijn gedicht sprak ook lotgenoten aan, want het verscheen in magazines en op blogs. En toen ik het net had geschreven, durfde ik het eerst aan niemand laten zien, maar achteraf voelde ik me beter. Ik besefte het zelf niet, maar het schrijven van poëzie was een onbewuste vorm van zelftherapie in mijn rouwproces.”

Doctoraatstudente aan de universiteit van Toronto Lea Tufford schrijft dat poëzie kan helpen gevoelens samen te brengen en dat het een uitlaatklep kan zijn voor emoties die door elkaar versterkt worden. Zij organiseerde een studie naar poëzie als therapie om een ander probleem te verwerken: onvruchtbaarheid. Zo ontdekte de onderzoekerster dat emoties in een gedicht verwerken vrouwen helpt om beter vat op hun gevoelens te krijgen.

Schrijven in het algemeen is een goede uitlaatklep voor emoties te verwerken. Ook ga je merken door te schrijven dat je eigenlijk je eigen inzichten kan krijgen op bepaalde vragen. Al is het nu een gedicht al is het een open brief naar jezelf je gaat merken dat er iets in te vinden is. Zeker als je dan nog eens gaat schrijven vanuit gevoel en niet vanuit gedachten, dan kan je veel naar boven laten komen. Ook kan je onder het schrijven je gaan richten op je ademhaling en zo krijg je dan weer een mooie techniek om je rust te vinden. In die rust zal of kan je ook heel emotioneel worden laat dat ook gebeuren en blijf genieten op dat moment van het schrijven. Probeer altijd te schrijven in alle stilte, ga je muziek opzetten kan je weer laten leiden door de muziek en ga je toch anders schrijven. Probeer ook alleen te zitten of te zijn. Als je van jezelf weet dat je het emotioneel kwaad kan krijgen kan je altijd iemand vragen om in je nabije omgeving te blijven

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: