5 avondrituelen die je morgen mooier maken. Beloofd.

 
© thinkstock.

Op deze donkere dagen is het moeilijk om fris en fruitig uit je bed te springen als de wekker gaat. Een goed beautyritueel voor je gaat slapen helpt je om stralend op te staan. En dat is makkelijker dan je denkt!

1. Dubbel reinigen

Veel make-up artists van de sterren zweren er bij: reinig je huid niet 1, maar 2 keer voor het slapengaan. Eerst verwijder je met wat melk of micellair water op een watje of doekje je make-up. Daarna kan je dieper gaan werken en ook sporen van luchtverontreiniging (waar je meer last van hebt door de centrale verwarming op kantoor) van je huid halen. Masseer een olie of crèmereingiger in op je schone huid. Maak dan een washandje nat onder warm water en druk het even kort tegen je huid. Zo gaan je poriën open en kunnen de laatste vuiltjes weg. Herhaal een paar keer tot je alle olie verwijderd hebt. Spoel na met een plens koud water om je huid te verfrissen.

2. Masseren met nachtcrème

Neem even de tijd om je huid flink te masseren met een goede nachtcrème. Gebruik niet teveel, want dan ga je je huid verstoppen en de helft wrijf je dan toch maar op je kussen uit. Een goede nachtcrème helpt om je huid sneller te herstellen ’s nachts waardoor je minder uren rust nodig hebt, zodat ook een kort nachtje nog steeds telt als beautyslaap.

3. Zet de verwarming af

Draai de verwarming in je slaapkamer uit en als je er tegen kunt zorg je nog voor wat frisse lucht. De warme lucht van centrale verwarming is erg droog en zal je huid ook dehydrateren. Zo sta je ’s morgens op met droogtelijntjes en meer rimpels. Kan je niet zonder verwarming? Investeer dan in een goede luchtbevochtiger. Zeker als je een droge huid hebt maakt dit een enorm verschil. Je huid zal meer soepel voelen, je lippen drogen minder uit.

4. Kies een goed hoofdkussen

Er wordt wel eens gefluisterd dat je op een zijden of satijnen hoofdkussen minder rimpels zou krijgen. Dat klopt deels, het kreukt je gezicht minder dan een katoenen exemplaar. Maar wat eigenlijk belangrijker is, is dat je kussen goed schoon is. Was het 1 keer per week op 60° om alle bacteriën te verwijderen. Zo heb je minder kans op onzuiverheden.
Nog een tip: zorg dat je kussen hoog genoeg is. Zo wordt lymfevocht beter afgevoerd, waardoor je met minder wallen opstaat.

5. Drink een slaapmutsje

Maar geen met alcohol in. Alcohol droogt je lichaam uit en dat zie je ’s morgens aan je huid. Denk maar even terug aan je laatste kater. Blijf ook weg van zoute snacks voor het slapengaan, die kunnen ervoor zorgen dat je vochtophopingen rond je ogen krijgt. Toch genoten van een glaasje wijn met borrelnootjes? Slaap dan op een hoger kussen om het vocht af te voeren.
Maar ideaal is een kopje thee of wat water.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/2535242/2015/11/24/5-avondrituelen-die-je-morgen-mooier-maken-Beloofd.dhtml

Voor het slapen gaan is het toch van belang om bepaalde dingen te doen als vrouw. Het aller belangrijkste is de make-up van je gezicht te halen. Het zal je niet mooier maken de tips, maar het zal zeker je gezicht en huid ten goede komen. Dus vrouwen geniet van de tips. En het is toch altijd leuk dat je fris en met een zacht huidje je bed uit mag komen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM