Archive for 21 november 2015


GOED GAAN

MENSEN DIE EEN MASKER DRAGEN ZULLEN TEGEN IEDEREEN ZEGGEN HET GAAT ME GOED.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Mensen hebben dikwijls het gevoel er alleen voor te staan.

Sommige mensen denken er alleen voor te staan, hebben geen moed om hulp te zoeken en proberen heel veel zelf te verwerken te doen. Alleen zijn deze mensen op een moment uitgeblust en voelen zich ziek. Weten niet meer wat te doen en krijgen dan ook het gevoel van eenzaamheid over zich heen. Juist omdat ze niet kunnen praten of denken dat ze niet gehoord worden. Ook omdat ze soms een angst hebben verkeerd begrepen te voelen. Het is juist door te praten en te aanvaarden dat de luisteraar(ster) er anders mee om kan gaan, dat er inzichten kunnen komen. Vanuit die inzichten kan je dan een ander gevoel gaan aannemen en dingen voor jezelf gaan plaatsen en ze een plaats geven. Zodat je dan toch niet dat eenzaam gevoel moet aanvoelen of voelen dat je er alleen voorstaat.
Toch is het van belang om dingen tot je gevoel te brengen. Doe je dat niet dan ga je ook in een slachtoffer rol vallen en ga je merken dat er geen hulp geboden wordt of niet naar je geluisterd wordt. Dit omdat je meer in gedachten bezig bent dan in gevoel of met beide om een balans te krijgen. Maar die balans vind je niet omdat je maar op een negatieve manier blijft denken, en ook zo je gevoel is.
Juist daarom krijgen heel wat mensen het gevoel van eenzaamheid.
Toch komt er een moment dat ze het in willen zien. Dat ze hun problemen kunnen inschatten en opsommen.
Problemen op allerlei vlakken
Hulp zoeken en aanvaarden
Niet in de slachtoffer rol vallen
De eenzaamheid aanpakken en aan werken.
Want het kan goed zijn dat bepaalde mensen ook zoiets hebben van hier is ze weer ze wilt aandacht krijgt zo ook maar doet er toch niets mee. Deze mensen zijn hun eigen slachtoffer en gaan opzoek om de eenzaamheid niet te voelen, maar ook om medelijden of compassie op te wekken zodat ze zich eigenlijk in de belangstelling voelen staat.
Juist met deze soort van mensen moet je uitkijken. Je hebt het niet altijd door, en als je het door hebt zullen ze dan ook andere naar hun toe proberen te trekken. Om toch maar gehoord te worden. Meestal zijn het ook die nog mooie praatjes verkopen om zo geloofwaardig over te komen. En proberen zo medelijden op te wekken. Als ze die dan niet krijgen steekt de eenzaamheid op, en zullen weer in een bepaalde rol gaan vallen om ook zo de aandacht te trekken.
Ga maar eens na, misschien ken jezelf wel iemand in je onmiddellijke omgeving die zo door het leven gaat. Die zo ingesteld is. Het is moeilijk soms zelfs moet je loslaten om er niet in mee getrokken te worden.
Mensen bepaalde gevoelens heeft men zelf in de hand. Als je hier voor jezelf niet uitkomt probeer dan te kijken hoe het komt dat je dit gevoel hebt. Is het een situatie is het iets dat je los hebt moet laten en zo in een verwerking zit. Durf hulp te zoeken om zo ook deze gevoelens onder woorden te brengen of op te schrijven. Dan kan je eraan werken. En ga je merken dat er meer is dan alleen dit gevoel.

Nogmaals.
We mogen niet vergeten eenzaamheid bestaat niet echt. Je bent nooit alleen, maar gevoelsmatig kan je alleen voelen, en moet je aan jezelf gaan werken om dat gevoel te veranderen.

 

Ik heb voor twee uiterste foto’s gekozen. Bij de eerste kan je zien de eenzaamheid maar eigenlijk kan het ook de rust zijn dat deze zoekt zodat ze even alleen kan zijn. De tweede mediterend tegen een boom, zal je nooit het gevoel van eenzaamheid voelen je voelt zoveel door je lichaam stromen. En niet alleen dat maar je bent nooit alleen nogmaals en dat zie je in beide foto’s de eerste het water de zonsondergang, de andere het bos de bomen. 

Stel jezelf ook maar eens de vraag of je dit gevoel soms of geregeld hebt?

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Hoogste terreurniveau: 3 manieren om je angst de baas te blijven

© shutterstock.

Dreigingsniveau 4 Het dreigingsniveau voor het Brussels Gewest is vannacht opgetrokken naar niveau vier. Dat is het hoogst mogelijke niveau in ons land. Om te vermijden dat je straks niet meer buiten durft te komen, spraken wij met psycholoog Pieter-Jan De Schryver over hoe je angst de baas blijft.

“Angst is een emotie die als functie heeft om jezelf zo weinig mogelijk in gevaar te brengen. Dat gevoel is natuurlijk soms gegrond, maar in dit geval eigenlijk niet,” vertelt Pieter-Jan De Schryver.

Dat zei ook Damiaan Denys, psychiater aan het Academisch Medisch Centrum Amsterdam, op Radio 1 vanmorgen. “Angst is eigenlijk bijna nooit gebaseerd op werkelijke feiten. Het heeft alles te maken met hoe wij dingen anticiperen, hoe het zou kunnen zijn. We zijn als mens zeer slecht in het inschatten van de werkelijke risico’s, dat is nu nogmaals aangetoond. We schatten de kans hoog in dat er ons iets overkomt door alle heftige berichtgeving, maar die kans is eigenlijk uitzonderlijk klein,” aldus Damiaan Denys.

Al is het natuurlijk menselijk dat we sinds de aanslagen in Parijs angstiger dan anders door het leven gaan. Als je dan in die gevoelens bevestigd wordt door een hoger terreurniveau, is het helemaal begrijpelijk dat je alvast dit weekend liefst binnenblijft. Om die angst voor jezelf een plaats te kunnen geven, vroegen wij aan De Schryver enkele manieren om daar mee om te gaan.

1. Informeer jezelf maar bekijk het in de context
“Het is belangrijk om jezelf te blijven informeren, maar blijf alles wel in de context zien. Zo loop je bijvoorbeeld veel meer gevaar onderweg in de auto naar een voetbalstadium dan in het voetbalstadium zelf.”

2. Nuanceer je eigen angst
“Probeer de angst wetenschappelijk te bekijken, herhaal de feiten in je hoofd en nuanceer het. Want zoals hierboven al gezegd, loop je veel meer kans om te sterven in een auto-ongeluk of aan een ziekte dan door een terroristische aanslag.”

3. Wees moedig
“Eigenlijk is de beste manier nog om met angst om te gaan, simpelweg moedig zijn. En dat kan alleen maar als je een beetje angstig bent. Zet je normale leven verder, ga in tegen je eigen angst. Als je eenmaal naar buiten ben geweest en je hebt iets gedaan dat je misschien niet goed durfde, is het belangrijk om jezelf ook te belonen. Zo stimuleer je jezelf om vaker moedig te zijn.”

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/646/Angst/article/detail/2532259/2015/11/21/Hoogste-terreurniveau-3-manieren-om-je-angst-de-baas-te-blijven.dhtml

Men moet alert blijven en het is zeker niet leuk als je de straat op moet. Maar probeer echt je angst niet de bovenhand te laten nemen. Ze zijn echt een psychische zit (oorlog) aan het spelen. En dat is nog erger. Want niemand vertrouwd nog iemand en iedereen ziet in de ander een terrorist of men ziet in een pak al een bom. Mensen echt alertheid is nodig en je moet niet gaan opzoeken als je niet zeker bent, maar blijf rustig. Nu hoor je overal bommeldingen en ja er moet acht aan gegeven worden, maar voor 60% is er totaal niets aan de hand. En is het juist omdat mensen zo een angst zijn gaan krijgen nu de laatste dagen. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Leerkrachten focussen te veel op slechte punten (en zo kan het anders)

© Thinkstock.

De evaluatie van kinderen op school door leerkrachten kan veel beter, dat heeft een bevraging van de Gezinsbond onder ouders aan het licht gebracht. De krant Het Nieuwsblad meldt dat leraars zich te veel concentreren op slechte punten en te weinig positieve feedback geven, aldus de ouders.

Of het nu gaat om het oudercontact of een opmerking op het rapport, leerkrachten concentreren zich eerder op de zwaktes van de leerling en niet op de sterke punten. Directeur gezinspolitiek Christel Verhas van de Gezinsbond zegt dat ouders zo geen globaal beeld krijgen van hun kind op school, vaak horen ze enkel waar het fout gaat en niet op welke vlakken hun kind het goed doet. Ook professor in de onderwijskunde Martin Valcke (UGent) zegt dat Vlaamse leerkrachten moeten leren ook op andere dingen te focussen. “Punten op zich zeggen weinig. Het is belangrijker om op te lijsten wat de leerling al bereikt heeft en duidelijk te maken op welke vlakken er nog een tandje bijgestoken moet worden. Zo krijgen de ouders een breder beeld van de schoolprestaties.”

Zo evalueer je leerlingen op een bredere, positieve manier:

– Maak je verwachtingen op voorhand duidelijk. Geef tijdens de les zelf al duidelijk aan wat de leerlingen exact moeten kunnen.

– Geef aandacht, vertrouwen en positieve feedback.

– Niet de punten op zich zijn belangrijk, maar wel de inspanning van de leerling. Als hij of zij hard gewerkt heeft voor slechts een matig resultaat, verdient dat toch een schouderklopje. Maak duidelijk wat de leerling goed heeft gedaan en wat de werkpunten zijn.

– Zorg er ook voor dat er geen onderlinge concurrentie onder de leerlingen ontstaat. Dit kan je doen door cijfers nooit luidop te lezen.

– Vermijd negatieve opmerkingen, maar geef schouderklopjes als leerlingen het goed doen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/575/Gezin/article/detail/2531079/2015/11/20/Leerkrachten-focussen-te-veel-op-slechte-punten-en-zo-kan-het-anders-.dhtml

Het zijn niet alleen leerkrachten die geen feedback kunnen geven ouders hebben het daar ook moeilijk mee naar hun kinderen toe. Bepaalde ouders pushen hun kinderen zo hard dat ze eigenlijk alleen maar schoolboeken kennen in plaats van kind zijn. En die willen dat ze maar 8 of 9 halen maar het kind is daar niet echt blij mee en het kind heeft een angst als het met lagere punten naar huis komt. Is dat niet erg? Ouders en leerkrachten zouden beter het kind moeten stimuleren en feedback geven en niet alleen stil te staan bij mindere punten. Dat wekt bij het kind geen goed gevoel op. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: