Deze workout past het best bij je lichaamsbouw

Deze workout past het best bij je lichaamsbouw
Wie zwoegt in de fitness om een gestroomlijnd lichaam te krijgen maar toch niet het gewenste resultaat bekomt, pakt het misschien verkeerd aan. Of een training aanslaat, hangt immers voor een groot deel af van je lichaamsbouw en wat je eet. De Nederlandse experts achter de site Buikspierentraining.nl koppelen elk type aan de juiste workout en het beste dieet voor een strak resultaat.

De Ectomorf
Ben je fijn gebouwd, kom je moeilijk aan en heb je een minimum aan lichaamsvet, dan ben je hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde ectomorf. Al je traint zal je merken dat het moeilijk is om spiermassa op te bouwen, maar dankzij het lage vetpercentage lukt een sixpack nog net. Een trainingsschema dat op je lijf geschreven is, is er eentje waarbij je minstens één rustdag inlast tussen twee sportsessies. Oefeningen met een kettlebell zijn een goed idee. De workout wordt zo iets zwaarder en je zal sneller resultaat zien.

Dieettip
Jouw training gaat mooi samen met een dieet waarbij je vijf tot zeven keer per dag een kleine maaltijd eet. Wie snel resultaat wenst, kan tussendoor een shake (weight gainer) drinken om bij te komen. Die helpt je om aan het aantal eiwitten en koolhydraten per dag te komen. Geen fan van shakes? Bonen, haver, pasta en bruine rijst eten zijn goede alternatieven.

De Mesomorf
Dames en heren met brede schouders, smallere taille, lange romp en weinig lichaamsvet mogen zich gerust een atletisch type of mesomorf noemen. Je grootste voordeel is dat je in staat bent om in een korte tijd mooie resultaten te bereiken, al moet je er wel voor zweten. Je lichaam kan zwaardere trainingen aan: je kan reeksen oefeningen meerdere keren herhalen. Ook deze types nemen best een dag rust na het sporten.

Dieettip
Voor mensen met dit lichaamstype is voeding met een laag vetgehalte de beste keuze. Om de inname van vet te beperken, kan je kiezen voor magere eiwitten zoals kip, kalkoen en mager rundvlees. Vergeet ook niet om dagelijks twee liter water te drinken, eventueel aangevuld met eiwitshakes.

De Endomorf
Heb je ronde vormen, een brede botstructuur, eerder een traag metabolisme en problemen om vet kwijt te raken? Dan sluit je lichaamstype het best aan bij deze categorie. Regelmatige trainingen zijn belangrijk om resultaat te krijgen. Beginnen met buikspieroefeningen is aangewezen om lichaamsvet kwijt te raken.

Dieettip
Vetrijde producten zijn niet je beste vrienden. Magere producten, rijk zijn aan eiwitten, zijn dat wel en helpen je om minder lichaamsvet op te bouwen. Daardoor ga je makkelijker trainen en dus ook vlotter afvallen.

 

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20151024_01936655/deze-past-het-best-bij-je-lichaamsbouw

Men kan veel sporten en diëten, als men niet naar de lichaamsbouw kijkt kan je wel eens ongelukkig worden dat er geen gram afgaat. Het is niet alleen de sport of het dieet dat je doet afvallen het heet ook te maken met je lichaam. Breek je snel vetten af zet je ze om allemaal punten om aan te denken. Niemand heeft het zelfde lichaam en daar moet altijd rekening mee gehouden worden wil men aan het lichaam gaan werken. Daarom is het ook verstandig om de drie belangrijkste maten op te meten voor je begint, borst, buik en heupen. En ook te bekijken hoe nu je levenspatroon is. Want het kan zijn dat je een slechte verbranding hebt zoals hier de Endomorf genoemd wordt en dan moet je ook gaan kijken naar het voedingspatroon. En je dan ook meer richten op buikspieroefeningen. Zo heeft ieder lichaam zijn eigen om aan te werken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM