Archive for 27 september 2015


OVERLEVEN

WIJ ALS MENS PROBEREN ZO GOED MOGELIJK TE LEVEN OF BETER GEZEGD TE OVERLEVEN.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Je dromen manifesteren en de wet van de aantrekkingskracht!

We hebben allemaal de kracht in ons om te manifesteren wat we willen in ons leven, maar we hebben vijftig- tot zeventigduizend onbewuste gedachten op een dag. Waarvan 80% negatieve gedachten zijn en we dus niet bepaald wonderen manifesteren.
Om met de wet van de aantrekkingskracht te beginnen werken is het belangrijk eerst je denkpatroon te veranderen naar een positieve manier van denken. Veel mensen geven op, omdat men ervan uit gaat dat direct al hun dromen en wensen zullen uitkomen, maar zo werkt het niet helemaal.
Het is belangrijk om eerst oude patronen los te laten die in ons onderbewustzijn zijn vastgegroeid en deze te gaan vervangen door positieve patronen. Met andere woorden gaan we ons brein opnieuw instellen.
Het lijkt erg gecompliceerd, maar dat is het niet. Door dat we elke dag onze focus gaan leggen op het denken en doen van positieve dingen, gaat ons trillingsniveau naar boven. Op die manier zullen we kunnen gaan manifesteren vanuit een plek van rust en inspiratie, waardoor we sneller gaan manifesteren. Als je positieve gedachten in je hoofd houdt, zal je ook sneller mooie ervaringen en resultaten bekomen.

Er zijn negen gewoonten die men in het dagelijks leven kan implementeren om de wet van de aantrekkingskracht en manifestatie te activeren.

1. Let op waar je je aandacht op richt.

Geef je genoeg aandacht aan de dingen die goed gaan? Of ben je te wel bezig met dingen die slecht gaan? Ook al focus je jezelf op het positieve, er zullen altijd obstakels verschijnen. Maar door je op het positieve te blijven richten gaat je trilling naar boven en worden problemen veel makkelijker en soms als vanzelf opgelost. Je wordt zo ook een probleem oplosser en komt makkelijker voorbij de obstakels.

2. Hou een zorgen lijst bij.

Het brein is heel gevoelig voor het aantrekken van negatieve ervaringen. Het is normaal dat we ons zoveel zorgen maken, dat is de tendens van ons brein. Hou een zorgen lijst bij gedurende twee weken en op het moment dat je je zorgen maakt, schrijf je deze op. Dit helpt niet alleen de zware energie van het zorgen maken los te laten, maar ook op het einde van deze twee weken zal je zien dat niet een van de dingen waar je je zorgen over maakte, is uitgekomen. Zo heeft je brein bewijs dat zorgen maken, verspilling van energie is.

3. Oefen een diafragmatische ademhaling.

Dit is een buikademhaling. Het is belangrijk om vanuit de buik te ademen en niet vanuit de borst. Dit activeert het para-sympathisch zenuwstelsel wat helpt om zich ontspannen te voelen en tevreden.

4. Breng stilte in je hoofd door meditatie.

Meditatie legt je gedachten niet echt stil maar zorgt dat je je aandacht weghaalt van stressvolle, negatieve patronen die we met de tijd hebben gecreëerd.

5. Beweeg je lichaam op een manier dat goed voelt.

Negatieve gevoelens worden ook tot in de cellen in ons lichaam opgeslagen. Beweging is een goede manier om stress en negatieve energie los te laten. Je hoeft geen zware inspanning te doen. Zo kan yoga, dansen of wandelen helpen.

6. Houdt een dankbaarheidslijstje bij.

Dankbaarheid is een van de simpelste manieren om je vibratie te verhogen. Als we onze zegeningen gaan tellen en ons geluk gaan erkennen, brengt dit ons automatisch in een vibratie van zich-goed-voelen.

7. Schrijf je doelen op en verbindt je met je waarom.

Dit zal je niet alleen meer duidelijkheid geven, maar je ook tot actie laten overgaan om stappen te ondernemen die je helpen je doelen te bereiken. Je verbinden met jouw waarom, wil zeggen dat je je gaat voorstellen hoe je jezelf zou voelen als je dromen zouden uitkomen. Als we dit gaan doen, zullen we dit ook als een magneet aantrekken. We zullen mensen, omstandigheden, enz. aantrekken die ons zullen helpen om onze doelen te bereiken.

8. Visualiseer hoe de dingen er voor jou zouden uitzien als je dromen zouden uitkomen.

Dat is wat net werd beschreven bij jezelf verbinden met je waarom. Lees elke dag bij het opstaan en het slapengaan de doelen die je hebt opgeschreven. Neem dan vijf minuten de tijd om jezelf te verbinden met de gevoelens die je zou ervaren bij het bereiken van jouw doelen. Zo komt het in je onderbewustzijn terecht.

9. Voel je alsof je al hebt wat je wilt.

Wees als een kind, en denk niet aan dingen die onmogelijk zijn. Het voelen doet twijfel en negatieve energie verdwijnen. Het maakt je opgewonden en brengt positieve gevoelens die ons helpen om actie te ondernemen. Dus ga een testrit doen met je favoriete wagen, voel hoe het zou zijn als je je ware liefde zou ontmoeten, want voelen is geloven.
Het klinkt allemaal misschien een beetje te mooi om waar te zijn. Toch zorgt het ervoor dat je jezelf beter voelt, je gemoed gaat erop vooruit en je zal meer manifesteren.
BRON: https://hogerbesef.nl/dromen-manifesteren-wet-aantrekkingskracht/
We zullen het misschien niet geloven maar het is wel zo. Als je ergens aan begint te denken en je wilt dat echt dan zal het op een moment ook op je pad komen. Het is de wet van aantrekkingskracht. Men heeft een droom die kan waargemaakt worden, want je hebt er ook die echt niet waargemaakt kunnen worden. Je moet juist er voor 100% achter staan en dan ook het nodige doen. Dan ga je merken dat het moment voor je uitgekozen wordt om dat stukje tot je te krijgen. Sommige maken zelfs een collage en hangen dit dan ook ergens waar ze het altijd zien en even kunnen voorstaan. En wanneer iets gekomen is gaan ze die doorkruisen op de collage. 
Dus soms kan het wel eens leuk zijn om hier iets mee te doen. Men kan het spiritueel zijn maar ook psychologisch. Omdat we energie uitzenden via gedachten en zo ook dit tot ons kunnen laten komen. Bepaalde psychologen werken zelfs op deze manier om negatieve gedachten om te zetten in positieve. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Seks in elke levensfase anders: de voor- en de nadelen

StagesSexOuders willen er liever niet over nadenken hoe hun kinderen seks hebben en andersom is dat nog veel sterker.

Het idee dat je vader en moeder, die jou notabene geconcipieerd hebben, ‘het’ nog doen vinden de meesten gruwelijk.

Laat staan als je je inbeeldt dat opa en oma nog seks hebben……

De bekende sexperte Tracey Cox is ervan overtuigd elke levensfase zijn plussen en minnen kent op het gebied van de lijfelijke lusten.

Late tienerjaren
Plus: Alles aan seks is nieuw en spannend en dat alleen al maakt het leuk. Hormonen gieren door het lichaam waardoor elke aanraking een dubbel effect heeft.
Min: Omdat alles nieuw is, kan het weleens heel nerveus zijn. Klungelen en foutjes maken horen erbij, te snel klaarkomen voor jongens en pijn en onzekerheid bij het vrijen voor meisjes zijn gebruikelijk.

Twintigers
Plus: Ook als single is er veel plezier in bed beleven. Leerzaam is het eigen lichaam te ontdekken met verschillende partners en erachter te komen wat je voorkeuren zijn. In onze 20;ers ontmoeten mensen meestal hun levenspartner en beleven zij hun ‘seksuele nirwana’. Geweldige vrijpartijen met de persoon waarvan we houden: veel beter wordt het niet.
Min: Wie de ware nog niet gevonden heeft, kan snel uitgekeken raken op zichzelf of die partner, waarvan beseft wordt dat deze niet eeuwig is. Ook onenightstands kunnen leuk zijn, maar na een tijdje vult dat de eenzaamheid niet meer op.

Dertigers
Plus: De seks wordt vaak intenser, zeker wanneer je kinderen hebt. Het verbonden weten met de partner geeft meer intimiteit dan ooit.
Min: De frequentie van seks neemt sowieso af. Carrière, huishouden, kinderen. Vaak zijn stellen te moe en verlangen ze meer naar slaap dan naar bijslaap.

Veertigers
Plus: Nu de kinderen minder aandacht vragen, krijgt het seksleven van de ouders weer een boost. Of niet natuurlijk, wat ook veel echtscheidingen veroorzaakt in deze fase. Qua seks is er meer zelfvertrouwen dan ooit. Dit zorgt voor meer communicatie, maar ook voor de behoefte meer te experimenteren.
Min: Dat laatste kan ook buiten de deur betekenen. Bij mannen gaat het allemaal wat minder snel en wordt het minder op de daad gericht. Het seksleven van vrouwen piekt juist nog even vlak voordat zij de overgang ingaan.

Vijftigers
Plus: De frequentie van seks hangt op deze leeftijd af van hoe leuk partners elkaar nog vinden. Veel 50′ers zijn gescheiden en zoeken in deze fase een nieuwe partner, met wie de seks vaak beter is dan ooit.
Min: Rond deze leeftijd wordt het lastiger voor vrouwen omdat hun hormonen helemaal ontregeld raken door de menopauze. Daardoor kunnen sommigen seks wat naar de achtergrond verschuiven, terwijl anderen kiezen voor intiemere vrijpartijen.

Zestigers
Plus: Eindelijk ontdekken dat seks op latere leeftijd wel degelijk leuk is. Veel koppels beschrijven hun liefdesleven als ‘beter dan ooit’ omdat echt alle grenzen wegvallen.
Min: Kwaaltjes kunnen hun tol eisen. Wie echter begripvol en creatief is, kan deze problemen makkelijk het hoofd bieden.

Zeventig plus
Pro’s: De seks wordt totaal anders ervaren. Het gaat niet meer over klaarkomen, maar wel om de heerlijk intimiteit met de partner en de tijd die je daar weer voor hebt. Kussen, strelen, masseren, tantra-seks voor gevorderden.
Min: Tsja, het lichaam wordt strammer

BRON: http://seks.blog.nl/lustig/2015/09/27/seks-elke-levensfase-anders-de-voor-en-de-nadelen

Hoe ouder we worden hoe we ook anders omgaan met seksualiteit. Men praat er niet graag over maar het is een fase die we in ons leven ook doormaken. Bij de jeugd is het allemaal nog spannend en spanning die ze willen voelen. Aandacht naar elkaar is er bijna niet bij alleen drang om voortplanting. Hou ouder men wordt hoe intenser en intiemer wordt het. Dan komt het erop neer om gevoel te delen op een andere manier. De drang naar voortplanting is er niet echt meer maar wel intens genieten van elkaar. Dat echt iets is dan ook gevoelsmatig heel veel over kan brengen. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Angststoornis kan van ouder op kind worden doorgegeven

Kinderen die opgroeien in een gezin met een angstige ouder lopen tot 50% kans om ook zelf een angststoornis te ontwikkelen. Dat blijkt uit een studie gepubliceerd in The American Journal of Psychiatry. Gezinstherapie kan echter de kans op de ontwikkeling van een angststoornis bij het kind proportioneel verlagen.

Angst voor honden, angst voor vreemden of pleinvrees, het zijn slechts enkele angststoornissen die het leven van volwassenen ernstig kunnen verstoren. Maar nu blijkt dat ouders met een angstoornis ook de gemoedstoestand van hun kinderen ernstig beïnvloeden. Zo hebben kinderen met een angstige ouder tot 50% kans om zelf een angststoornis te ontwikkelen.

En dat is niet meer dan logisch, volgens professor Golda Ginsburg van de University of Connecticut. Een angststoornis is vaak het resultaat van negatieve levenservaringen in combinatie van voorgeprogrammeerd genenmateriaal, maar angsten kunnen daarenboven ook aangeleerd worden door de ouders. Kinderen kopiëren immers het gedrag van de ouders.

Maar het onderzoek heeft ook uitgewezen dat de vicieuze cirkel met behulp van therapie doorbroken kan worden. De onderzoekers hebben gedurende één jaar 136 families waarvan minstens één van de ouders met een angststoornis kampte van dichtbij gevolgd en al dan niet met adequate therapie ondersteund.

Sommige families werden gedurende twee maanden intensief door een psycholoog begeleid, andere families kregen allerhande informatiebrochures aangereikt en de restgroep kreeg helemaal geen hulp aangeboden. Het onderzoek wees uit dat slechts 9% van de kinderen die gezinstherapie had gevolgd een angststoornis ontwikkelde, in vergelijking met 21% die informatie naar huis meekreeg en 31% die aan hun lot werden overgelaten.

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20150926_01888286/angststoornis-kan-van-ouder-op-kind-worden-doorgegeven

Dat klopt helemaal en ouders staan er niet bij stil. Maar het kind spiegelt, projecteert en kopieert maar voelt ook veel aan. Als een ouders of broer of zus ergens een angst voor heeft zal de mogelijkheid er inzitten dat ook het kind daar vroeg of laat een angst voor gaat hebben. Neem maar een ouder en kind die aan het wandelen zijn en er komt iemand met zijn grote hond voorbij. Als de ouder al zegt kijk uit en gaat een meter van het dier weg, in plaats van te vragen is hij kinderen gewoon en het kind ermee in aanraking laten komen zal er geen angst ontstaan. Maar omdat de ouder al een angst zelf heeft gaat het kind dat gewoon projecteren. Nog zo een mooi voorbeeld is; als vriendinnen in de avond gaan wandelen of stappen en ze komen in een verlaten straatje dat ze door moeten, en een iemand begint angstig te doen en te praten gaan andere min of meer ook een angst hebben. Zo merk je dat heel wat geprojecteerd wordt en zeker als kind. Een kind in lerende en als je op dat moment zo gaat doen als ouder of volwassene dan zal het kind dit als een les zien en in zich houden van dit is gevaar. Gevaar is angst opwekken. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Met deze ochtendyoga begin je fris aan je dag

Het is zondag, en dan blijven we allemaal graag wat langer in de warme gezelligheid van onze dekens liggen. Maar té lang uitslapen zorgt vaak dat we er de rest van de dag ook een tikje groggy bijlopen. Deze yoga oefeningen voor na het opstaan zorgen dat je toch fris aan je dag (of namiddag) kan beginnen.

Neerkijkende hond

Deze yogapose is ideaal om je spieren te stretchen en op te warmen, zodat je lichaam langzaam wakker wordt. Begin met de kathouding (op handen en knieën) en ga langzaam over in de neerkijkende hond. Hou deze pose even aan en buig dan beurtelings iedere knie om zachtjes die stijve gewrichten los te maken.

Lage lunge

Ga vervolgens over in een lage lunge, door je rechtervoet tussen je handen te plaatsen en je linkerbeen naar beneden te brengen. Strek je handen recht omhoog. Hou deze pose een minuut aan, en verander vervolgens van been. Let ondertussen extra goed op een beheerste ademhaling.

Zijwaartse stretch

Keer terug naar de neerkijkende hond, zet je voeten iets uit elkaar en breng vervolgens je rechterbeen gestrekt naar voren voor de zijwaarse stretch. Leun zachtjes met je torso naar voren, en plaats je vingertippen tussen je voeten op de vloer. Hou 15 tot 30 seconden aan, en wissel dan van kant.

Gestrekte vooroverbuiging

Stretch die stramme schoudergewrichten na een lange nacht. Sta met je voeten op heupbreedte, strek je armen naar achteren, vingers in elkaar. Adem uit en buig voorover terwijl je je armen zo ver mogelijk omhoog strekt. Kom langzaam weer omhoog en herhaal vijf keer.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/300/Yoga/article/detail/2468828/2015/09/27/Met-deze-ochtendyoga-begin-je-fris-aan-je-dag.dhtml

ZONNEGROET
De zonnegroet werd traditioneel beoefend in de morgen bij het opkomen van de zon met als doel om de energie in het lichaam te activeren ter voorbereiding op allerlei krachtige asana’s. Het is sterk aanbevolen om elke sessie van yoga asana’s te starten met de zonnegroet omdat dit een uitstekende algemene warming-up oefening is die bestaat uit 12 houdingen voor je ruggengraat. Het omvat een reeks oefeningen voor je ruggengraat, die zorgt voor flexibiliteit in de ruggengraat en in de andere ledematen van het lichaam. De zonnegroet is zeer heilzaam voor iedereen, maar speciaal voor ouderen en mensen die erg stijf zijn, omdat het de flexibiliteit van het lichaam snel verbetert. De zonnegroet is geen asana, maar een serie van rustige, vloeiende bewegingen, gecoördineerd door de ademhaling. Het doel van de zonnegroet is het opwarmen van de ruggengraat en het verhogen van de energie in het lichaam.

De zonnegroet geeft een eerste warming-up en bereidt het lichaam voor op verdere asana’s. Je gebruikt hierbij honderden spieren, reguleert je ademhaling en je focust je gedachten; de zonnegroet is zeer effectief en moet 6 tot 12 keer herhaald worden.

Beginpositie: sta rechtop, met een rechte rug en ontspannen schouders. De voeten staan op heupbreedte. De knieën zijn recht, maar niet overtrekt; de armen zijn ontspannen naast het lichaam.

1.stap-zonnegroet1. Adem in en uit, breng je handpalmen samen voor de borst.

– Schouders en ellebogen zijn ontspannen
– Knieën zijn recht, maar ontspannen; de achterkant van de nek is lang
– Reik met de kruin van je hoofd richting het plafond

 

 

 

stap-2-en-102. Adem in en reik met je armen omhoog en naar achteren.

– De nek is ontspannen en de armen zijn naast de oren, diagonaal omhoog kijkend
– Knieën zijn gestrekt, heupen duwen naar voren. Denk eraan om het hoofd niet naar achteren te gooien

 

 

 

2.stap-surya-namaskar3. Adem uit en buig naar voren, plaats de handen op de grond naast de voeten.

– Als je je handen niet op de grond kan plaatsen met gestrekte benen, kun je je benen een beetje buigen
– Reik met je neus naar je knieën

 

 

 

3.stap-hoe-doe-je-de-zonnegroet4. Houd je handen daar, adem in en breng je rechterbeen zo ver mogelijk naar achteren.

– Plaats de rechterknie op de grond, punt de rechtervoet
– Duw je bekken naar voren, zonder de 90 graden hoek van de linkerknie te verliezen
– Het hoofd komt omhoog, terwijl de handpalmen op de vloer blijven naast de voeten in een rechte lijn
– Het rechter- en linkerbeen gaat afwisselend naar achteren bij elke helft van de zonnegroet

4.stap-hoe-doe-je-de-surya-namaskar5. Houd de adem vast en breng de linkervoet naar achteren.

– Het lichaam is in een rechte lijn (push-up positie) van het hoofd tot de hielen
– Kijk 1 voet weg van je handen

 

 

stap-56. Adem uit en breng je knieën, borst en voorhoofd op de grond.

– Houd de heupen omhoog
– Zonder je lichaam te bewegen naar achteren, breng de borst naar beneden op de grond tussen je handen. Daarna breng het voorhoofd naar de grond
– Knieën, borst en voorhoofd raken de vloer, heupen zijn van de vloer

stap-67. Adem in en “schep” naar voren, kijk omhoog.

– Open de borst omhoog en breng het hoofd zo ver mogelijk naar achter.
– Benen blijven op de grond.
– Beweeg je handen niet als je in deze houding komt
– Ellebogen zijn recht en schouders duwen naar beneden, voeten zijn gepunt

 

stap-78. Adem uit, krul je voeten en duw de heupen omhoog.

– Zonder de handen of voeten te bewegen, duw je de heupen richting het plafond
– De handen zijn plat op de grond, hielen op de vloer. Hoofd is tussen de armen; kijk naar je voeten, probeer de borst naar de knieën te brengen
– Deze pose is bekend als de Inverted-V pose
stap-89. Adem in en breng de rechtervoet naar voren tussen de handen.

– Breng de vingers en tenen in 1 lijn
– Laat de linkerknie naar de vloer zakken, punt je linkervoet, duw je bekken naar voren reikend richting de rechterhiel
– Breng je hoofd omhoog, hetzelfde als positie 4
– Het rechter- en linkerbeen komt afwisselend naar voren bij elke helft van de zonnegroet

stap-910. Adem uit en houd de handen daar, breng het linkerbeen naar voren, naast de rechtervoet.

– Breng het voorhoofd richting de knieën, neus tussen de knieën, handen houden de enkels vast
– Houd de knieën gestrekt

 

 

Zonnegroet stap 1111. Adem in; reik met de handen omhoog, buig naar achteren – hetzelfde als positie 2.

 

 

 

 

 

Zonnegroet stap 1212. Adem uit, ontspan de handen.

 

 

 

 

 

BRON: http://www.arhantayoga.nl/yoga-oefeningen/zonnegroet

Zelf doe ik het iedere morgen yoga oefeningen. Nu ik heb bewust de zonnegroet erbij gezet omdat eigenlijk dat echt een goede oefening voor ’s morgens is. En waar eigenlijk alle oefeningen inzitten om aan het optimale dag te beginnen. Juist als je de oefeningen doet moet je ook je ademhaling oefenen want daar krijg je heel wat zuurstof mee binnen. Als je de oefeningen kent kan je ook altijd je aandacht op een lichaamsdeel gaan liggen. Zo ga je nog intenser bezig zijn. En mensen het vraag niet veel tijd hoor. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: