Meditatie; de training voor de geest…

Mediteren is heerlijk. Het is een training van de geest. Al het begin is moeilijk. Op HogerBesef kwam ik er het volgende artikel over tegen. Daarin staat omschreven hoe regelmatig mediteren je leven op een positieve manier veranderd.

1

Hoe begin je en hou je het voel:

-Doe het regelmatig.
Doordat je het regelmatig doet wen je aan het proces van mediteren.

-Begin met rustig ademen vanuit de buik.

Hierdoor verlaagt de hartslag en ontspant je lichaam.

-Probeer verschillende houdingen.

Kijk wat voor jou het fijnst is; zittend, liggend of staand.

-Niet storen.

Zorg dat je niet wordt gestoord. Zet je mobiel en je deurbel uit. En neem er de tijd voor.

-Alles wat wel of niet gebeurt is goed.

Stel niet te hoge eisen. Zeker als het niet gelijk lukt om ‘rust’ in je hoofd te krijgen. Alles is goed. Accepteer het en ga verder.

-Mediteer met een doel.

Vaak weten mensen niet dat mediteren een actief proces is waar je een doel in kunt stellen. Wil je meer ‘gronden’, mediteren om je concentratie te verbeteren of om bijvoorbeeld een ander chakra te openen?

-Dankbaar.

Blijf na afloop nog even liggen en voelen. Benoem hoe dankbaar je bent voor wat je in je meditatie hebt bereikt. Heb je het gevoel niets te hebben bereikt? Ben dan dankbaar voor dat wat op je pad komt.

2

Onthou dat meditatie heeft positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving. Wanneer je mediteert kom je op de eerste plaats tot rust. Je laat stress los en krijgt overzicht in je leven. Het helpt je te ontspannen en je leert jezelf beter kennen. Je komt als het ware dichter bij je ware aard. Meditatie kan ook een spirituele belevenis zijn. Daarbij heeft meditatie ook een groot aantal gezondheidsvoordelen.

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2015/09/19/meditatie-de-training-voor-de-geest

Ik blijf er aandacht aan besteden omdat mediteren je tot rust kan brengen. Hoe je moet mediteren wel mensen daar is genoeg over te lezen. Maar weet altijd dat mediteren niet inslapen is. En dat hoor ik toch wel eens. 
Ik zelf mediteer meerdere keren op een dag. En dat is niet alleen zittend hoor, ik doe ook wandel meditatie of gewoon me tot rust brengen waar ik ben. Nu spreken ze hier van mediteren om tot rust te komen, en mediteren met een doel. Dat laatste is echt iets voor mensen die al met mediteren bewust omgaan. Want in zo een meditatie moet je gaan visualiseren en dat vraagt inspanning om bij het stuk van je meditatie te blijven.
Mediteren moet je niet gaan doen om positief te gaan leven. Mediteren moet je voor jezelf doen om lichaam en geest tot rust te brengen. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM