Kom uit die depressie of paniekaanval

“You are today where your thoughts have brought you; you will be tomorrow where your thoughts take you.”

Je herkent het vast wel, je hebt van die weken dat alles mis lijkt te gaan. Je zit niet lekker in je vel en op je werk, in je relatie loopt het niet zo lekker en financieel gaat het je ook al niet voor de wind. Kortom, je bent rijp voor een depressie of een complete paniekaanval. Waarom komen we eigenlijk zo snel in een depressie terecht en kunnen we niet gewoon gelukkig zijn? We laten je zien wat de meest voorkomende fouten zijn die gemaakt worden. Je houdt de paniek en de angst vaak zelf in stand. Lees maar:

Weerstand

Wat we vaak doen en willen is een negatieve situatie direct omzetten naar een positieve wat natuurlijk heel normaal is. Maar als dit vervolgens niet blijkt te lukken worden we geirriteerd en kwaad op een ander of onszelf. Dat komt omdat we de controle willen houden over de situaties maar sommige situaties heb je nou eenmaal niet zelf in de hand. Probeer los te laten waar je geen grip op hebt, dat geeft een rustiger gevoel.

Je slecht voelen door het slecht voelen

Ik voel me slecht, het komt nooit meer goed, ik denk dat ik dood ga, ik denk dat ik gek ga worden. We voeden als het ware ons eigen brein met nog meer negatieve gedachtes waardoor we de depressie zelf in stand houden. Probeer in een paniek situatie eens even stil te staan, niks te denken en te voelen waar je angst of boosheid vandaan komt. Je zal vaak zien dat het je eigen gedachtes zijn die jezelf helemaal gek kunnen maken.

Stop met zinloze vragen aan jezelf

Waarom overkomt het mij? Wanneer houdt dit eens op? Allemaal vragen waar je niks aan hebt want je krijgt er geen antwoord op en je wordt er alleen maar gefrustreerder van. Als je dan toch wilt nadenken, denk dan na over hoe je het op kan lossen. Hoe je van dat gevoel af kan komen. Kijk niet terug maar vooruit. Wat kan ik doen, zodat ik beter met deze situaties om kan gaan zodat ik niet direct weer van me stuk gebracht wordt, mocht het nog eens gebeuren.

Ga anders om met je angst

We hebben een interne alarmbel welke ons waarschuwt voor gevaarlijke situaties. De vijand die eraan komt bijvoorbeeld. Angst heb je nodig om te kunnen overleven. Maar deze alarmbel kan je ook zelf constant in werking zetten, het is een gevoel, een chemische reactie in je hersenen. En alles wat jij denkt is te beinvloeden. Probeer dus eens minder naar die alarmbel te luisteren, zodra je deze alarmbel af voelt gaan, focus jezelf op iets anders. Kijk bijvoorbeeld naar het kleine meisje dat speelt met haar blonde lokken of probeer de geuren van je omgeving op te snuiven. Je zal merken, hoe vaker je dit herhaald, hoe minder vaak die alarmklok af zal gaan. Je lijf herkent situaties dan namelijk niet meer als een angst.

Geluk zit in jezelf

Het is misschien een kortzichtige gedachte en zeker als je niet lekker in je vel zit is dat moeilijk te geloven maar bedenk maar eens dat je nu een heel ander leven zou hebben. Je zou rijk zijn, een geweldige relatie hebben en alles zou voorspoedig verlopen. Hoe voel jij je dan? Ben je dan gelukkiger dan nu? Voel je jezelf dan completer? Waarschijnlijk is je antwoord als je lang genoeg na gedacht hebt: NEE. Dat komt omdat geluk binnen in jou zit. Waar je ook gaat en staat het reist met jou mee. Natuurlijk kan je bepaalde gevoelens voor een periode onderdrukken of uitschakelen en zullen sommige dingen even beter voelen als je bijvoorbeeld meer geld op je bankrekening hebt staan. Maar jouw hart, jouw liefde voor jezelf veranderd daar niet door. Dus om echt gelukkig te zijn, moet je diep bij jezelf naar binnen gaan en je afvragen wat jou nou echt gelukkig maakt. Dat kan zijn dat je meer tijd wilt hebben voor jezelf, meer ruimte, meer rust. Creëer dat dan voor jezelf. Vaak zijn het kleine dingen die jou gelukkig maken en hoef je helemaal niet heel je wereld en leven op z’n kop te zitten.

Dus wapen jezelf tegen alle negatieve gedachtes en angsten. Wees ze baas.

BRON: http://www.vriendinnenonline.nl/body-en-mind/kom-uit-die-depressie-of-paniekaanvaal

Je komt in een situatie te recht en je voelt de paniek over je komen. Het belangrijkste is te weten dat paniek ook een vorm van eigen veiligheid is, alleen mag de paniek niet je lichaam gaan overnemen. Anders ga je merken dat je niet meer kan denken en functioneren dat soms in bepaalde situaties dan juist nodig is. Uit een depressie komen is niet altijd makkelijk omdat het nauw samen hangt met paniekaanvallen. Dit meestal nog in negatieve zien naar jezelf toe. Probeer weerstand op te bouwen in de positieve zien en geen negatieve gedachten of gevoelens te hebben. Als je voelt dat je angst hebt voor iets of bepaalde dingen, probeer er anders naar te kijken in de positieve zin. Zie het als iets leuk, je zal altijd merken dat je adrenaline door je lichaam stroom. Dat mag maar voor je eigen goed doel. Het kan alleen maar lukken als je positieve gedachten en gevoelens blijft houden. Dan ga je geen slachtoffer worden van je paniekaanvallen of depressie. 
Maar nogmaals het is niet makkelijk en in woorden is het allemaal snel gezegd dan het in daden uit te voeren. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM