Archive for 21 juli 2015


Volslanke vrouwen protesteren op InstagramVolslanke vrouwen protesteren op Instagram

https://instagram.com/ohhdoubleyou/
https://instagram.com/gingergirlsays/

Enkele dagen geleden raakte bekend dat Instagram de hashtag ‘#curvy’ (vrij vertaald: ‘met rondingen’) blokeerde, omdat hij te veel resultaten gaf die in strijd waren met het anti-naaktbeleid van de sociaalnetwerksite. Maar dat is niet naar de zin van sommige gebruikers.

Om diezelfde reden verbood Instagram ook de hashtags ‘#nipple’ en ‘#thinspo’, die laatste omdat er te veel resultaten kwamen die magerzucht verheerlijkten. Maar het is vooral het verbod op de hashtag ‘#curvy’ dat bij gebruikers in het verkeerde keelgat schoot, omdat het werd opgevat als een afkeuring van vrouwen die op de sociaalnetwerksite tonen dat ze trots zijn op hun ronde vormen.

Om het verbod te omzeilen, protesteren plus size-bloggers en modellen door foto’s van hun lichaam te posten en hun ongenoegen te uiten in het bijschrift. Het verbod op de hashtag wordt omzeild door een andere schrijfwijze,’ #curvee’, te gebruiken, of gewoon ‘bring curvy back’ te schrijven.

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20150721_01784902/volslanke-vrouwen-protesteren-op-instagram

Ik vind het al ver gezocht dat men moet gaan protesteren om dit soort dingen. Mogen volslanke vrouwen, of vrouwen met een maatje meer dan niet gezien worden. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

 

Waarom je maar beter niet in de sauna gaat na het sporten

© thinkstock.

In tegenstelling tot wat je zou denken, is een heteluchtbad helemaal niet zo ontspannend na het sporten. In tegendeel, het kan namelijk zorgen voor extreme dehydratie. Laat die sauna in je fitnessgebouw de volgende keer dus maar links liggen.

“De voordelen van een sauna hebben allemaal te maken met het opwarmen van het lichaam. Je bloed stroomt immers beter, waardoor je bloedvaten uitzetten en de circulatie in je spieren verbetert,” vertelt professor in de gezondheidswetenschappen Daniel Vigil. “Het gevaar schuilt vooral in het feit dat wanneer al die bloedvaten zijn uitgezet, je bloeddruk ook helemaal in orde moet zijn. Anders val je flauw.”

“Het probleem is dat sauna’s in fitnessgebouwen eigenlijk bedoeld zijn om je bloed te doen stromen vóór je aan het sporten begint, niet als relax-moment achteraf,” legt Vigil uit. “Na een workout is je lichaam gedehydrateerd door al het zweten. Wanneer je je lichaam dan blootstelt aan nog meer warmte zal je nog meer zweten, wat meer dehydratie betekent en dat kan problemen opleveren voor je bloeddruk en interne organen,” volgens Vigil.

Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam, stelt Vigil. “Als je je goed en sterk voelt, dan kan je zeker nog even naar de sauna. Maar als je je wat slapjes of zwak voelt, dan blijf je er beter weg.”

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondheid/article/detail/2399904/2015/07/21/Waarom-je-maar-beter-niet-in-de-sauna-gaat-na-het-sporten.dhtml

Iedereen die in een fitness sport moeten weten dat ze na het sporten even moeten rusten om dan de sauna in te gaan. Wie dat niet doet met de problemen erbij nemen. Door het sporten verlies je al het nodige zout en suikers dan is het ook gewenst om eerst tot rust te komen bij een heerlijk drankje om nadien te kunnen relaxen. En ja naar het lichaam luisteren is altijd belangrijk. Ook als je een sauna doet voor de rust te vinden. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

REDDEN

JE KAN MAAR EEN DING REDDEN, JEZELF.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

How to handle: een praatgrage vriendin

Bij alles wat je zegt weet zij het beter. Zij heeft altijd al een keertje meegemaakt wat jij hebt meegemaakt. Elke ziekte heeft ze al gehad. Jouw praatgrage vriendin heeft altijd wel een reden om altijd aan het woord te zijn.

Nee, houd die kaken van je nou eens op elkaar joh! Na je wereldreis wil jíj een keer het middelpunt van belangstelling zijn. Eén keertje maar. Is dat al te veel gevraagd? Het is tenslotte jóuw welkomsfeestje waar ze alle pijlen op haar wil richten. De hele dag door. Eigenlijk moet je haar gewoon niet meer uitnodigen de volgende keer. Dat zei je de vorige keer ook al. Toen je ziek was en jouw vriendinnengroepje (waar zij onderdeel van is, omdat ze anders helemaal geen vriendinnen meer heeft) bij jou op ziekenbezoek kwam en zij bij elke kwaal die werd aangehaald een haakje wist te vinden om het over haar kwaal te hebben. Doodmoe word je ervan. Wordt het niet eens tijd om haar de waarheid te vertellen?

1. Het kan maar zo zijn dat ze al die aandacht vraagt omdat het niet vanzelf komt. Zij blijft maar om aandacht vragen, jij blijft het maar negeren. Hoe meer zij om aandacht vraagt, hoe erger jij het negeert. En zo belanden jullie samen in een vicieuze cirkel die alleen maar negatiever wordt. Geef haar eens uit jezelf de aandacht waar ze om vraagt.

2. Misschien heeft ze geen idee van haar gedrag. Zeg het tegen haar. Bespreek dat je haar gedrag storend vindt en dat het zelfs zover gaat dat je twijfelt om haar nog uit te nodigen. Het is hartstikke moeilijk om hierover te praten. In zekere zin beledig je haar. Maar pas als ze weet dat er een probleem is en pas als ze weet wat het probleem is kan ze er wat aan doen.

3. Praat gewoon. Over het algemeen ben jij degene die de vragen stelt en geeft zij veel te veel antwoorden. Wanneer zij alle avonturen over haar weekend eruit heeft gegooid is dat voor jou het moment om jouw avonturen van het weekend te bespreken. Dikke kans dat ze gewoon reageert zoals jij hoopt dat iemand reageert.

4. Weerspiegel jezelf in haar. Gedraag je tegenover haar precies hetzelfde als wat zij bij jou doet. Schettert zij ergens doorheen, dan schetter jij ergens doorheen. Weet zij beter hoe het is om een stinkende baas te hebben? Nee, jij weet dat veeeel beter. Komt er bij haar een griepje op? Stop haar dik onder de wol en zorg ervoor dat ze de hele dag thee en droge beschuitjes een. Dat is toch het allerbeste voor een ziek persoon? Dat zal haar leren. Wacht met deze manier wel tot niks anders meer werkt. Het is beste een hardnekkige namelijk.

BRON: http://www.ze.nl/p/159958/how_to_handle_een_praatgrage_vriendin
Hier spreekt men nu over een vriendin, maar je hebt ook zo van die vrienden. Waar je iets tegen vertelt maar dat de ander het al heeft meegemaakt en nog veel erger. Ze hebben zo iets van praat maar maar ik sta toch boven je. Ze zijn dan ook altijd heel snel om het gesprek naar hun kant te keren, zodat de ander niet verder durft eigenlijk. En juist dat mag je niet laten gebeuren. Ze zijn eigenlijk uit op macht onbewust. En dat voelen ze ook als het bij iemand pakt. Belangrijk is om te proberen er ook boven te gaan in een gesprek. Een voorbeeld van iemand die ziek is en je verteld het er tegen. Dan zal deze ook zeggen heb ik gehad en dat is heel erg dat van jou is niet er tegen vergeleken. Als je dan er niet op ingaat dan heeft deze je bij je gevoel en dat mag je niet laten gebeuren. Deze zal dan ook uitleggen in geuren en kleuren wat ze eraan gedaan hebben. Zodat jezelf niets meer hebt in te brengen, dan is het aan jezelf om hier een stop te roepen, en aan te geven dat je dit niet gewenst vind dat ze zo praat. Het komt niet alleen bij vrouwen voor, mannen doen dat ook en ook onderling. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Er bestaat nu ook een formule voor het perfecte orgasme

Bijna alles ter wereld valt in een formule samen te vatten, zo ook het perfecte orgasme.

Elke keer een perfect orgasme bij het vrijen? Dat is wat deze formule van erotische winkel Ann Summers belooft. Na een uitgebreid onderzoek bij 1.000 vrouwen en 600 mannen kwamen zij met het recept voor een spetterend orgasme. Geloof ervan wat u wil, maar dit zou de perfecte formule voor mannen en vrouwen zijn.

Vrouwen

Een glas wijn (24%) gecombineerd met voorspel (24%), een vibrator (35%) en een partner waar je al lange tijd mee samen bent (45%) is  voor de meeste vrouwen de perfecte combo voor een orgasme. Stress wordt door 25% onder hen aangeduid als de factor die de sfeer het meest bederft.

Mannen

Vervang het glas wijn door een erotische film (35%), voeg daarbij seks in twee standjes -liefst op z’n hondjes (31%) en de vrouw vanboven (21%)- werk af met wat glijmiddel (11%) en een partner waarmee je al geruime tijd samen bent (43%). De grootste moodkiller voor mannen? Te veel alcohol (25%).

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/599/Orgasme/article/detail/2399676/2015/07/20/Er-bestaat-nu-ook-een-formule-voor-het-perfecte-orgasme.dhtml
Eerst en vooral wat is een perfect orgasme? Dat zal van persoon tot persoon afhangen, en dan mogen ze er ook niet om liegen. Want als men daadwerkelijk zou weten hoeveel er faken in bed om de partner een goed gevoel te geven zou je van de % nog versteld staan. En is een formule gebonden aan een orgasme. Sommige mensen zullen met een wijntje al iets luchtiger zijn dan zonder, of zal een film iets meer gevoel naar boven kunnen brengen. Maar is een orgasme belangrijk? Is het niet het totaal plaatje dat belangrijk is, ervoor en erna blijven gevoelens ook nog hangen die gedeeld kunnen worden.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

9 slaapfouten die je maakt na 9 uur ’s avonds

© thinkstock.

Tussen proberen genoeg te slapen en het ook effectief doen zit een wereld van verschil. Je kans om in slaap te vallen op een redelijk uur en ook te blijven slapen hangt af van enkele dagdagelijkse gewoontes die je makkelijk kan veranderen.

Deze 9 gewoontes zouden wel eens een gigantische invloed kunnen
hebben op je slaappatroon.

1. Je eet af en toe een gigantisch avondmaal
Een onregelmatig eetpatroon kan een grote invloed hebben op je slaap. Vroeg of laat dineren heeft amper invloed, zolang je het maar consequent op ongeveer hetzelfde tijdstip doet. Het is bovendien ook beter om een groot ontbijt te nemen en een klein diner omdat dat je bloedsuikerspiegel stabiliseert. Vettig eten doet er bovendien langer over om te verteren, waardoor je lichaam langer wakker blijft.

2. Je checkt je werkmails
Het slechtste wat je kan doen is na een lange werkdag ’s avonds opnieuw je smartphone bovenhalen om je werkmail te checken. Als je baas je echt dringend nodig heeft, zal hij of zij je wel bellen. Alles wat niet levensnoodzakelijk is, kan wachten tot morgen.
3. Je drinkt ettelijke cocktails
Een cocktail of twee helpt je misschien wel sneller indommelen, maar je slaapkwaliteit lijdt onder je alcoholgebruik. En dan hebben we het nog niet over de gevolgen die je ongetwijfeld de ochtend nadien ondervindt.

4. Je hebt ruzie met je partner
Kwaad naar bed gaan heeft vaak desastreuze gevolgen voor je slaap, zeker wanneer je het type bent dat in bed het hele voorval begint te overdenken. Probeer dus steeds je conflicten op te lossen voor je in bed kruipt, voor een betere nachtrust én een betere relatie.

5. Je start een nieuwe serie op Netflix
Wanneer je begint met het kijken van een nieuwe serie raak je er al snel volledig van in de ban. 30 minuten worden al snel 3 uur, en voor je het weet beïnvloedt al die tijd voor de televisie de aanmaak van melatonine in je lichaam. Dit hormoon is verantwoordelijk voor het slaperig gevoel dat je krijgt wanneer je moe wordt.

6. Je drinkt ’s avonds nog een kopje koffie
Het ene lichaam reageert sterker op cafeïne dan het andere. Wil je je echter vergewissen van een perfecte nachtrust, dan is het beter om na 2 uur in de namiddag geen cafeïnehoudende drankjes meer te drinken.

7. Je checkt Facebook en Instagram voor het slapengaan
Het lijkt rustgevend, nog eventjes je Facebook of Instagram checken vlak voor het slapengaan. Niets is echter minder waar. Je smartphone checken voor het slapengaan heeft een negatieve invloed op je slaapkwaliteit.

8. Je begint aan een nieuw boek
Als je denkt dat je goed bezig bent omdat je leest voor het slapengaan in plaats van tv te kijken of op je smartphone bezig te zijn, ben je eraan voor de moeite. Door te lezen stimuleer je immers je brein in plaats van het tot rust te laten komen.

9. Je neemt vitamines
Niets mis met op regelmatige basis ervoor zorgen dat je lichaam de nodige vitamines binnenkrijgt. Vitamines nemen vlak voor je naar bed gaat is echter niet het beste idee. Vooral vitamine B vormt daarbij een probleem omdat die een energiegevend effect heeft.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Slaapproblemen/article/detail/2399759/2015/07/20/9-slaapfouten-die-je-maakt-na-9-uur-s-avonds.dhtml

Je staat er soms niet bij stil als je niet snel of moeilijk in slaap geraakt. Toch zijn het soms kleine puntjes die juist op dat moment de slaap belemmeren. Heftige ruzie of een discussie hebben voor het slapen gaan, kan bij de ene een wakkerende nacht betekenen. Dus het is belangrijk om toch dit uit te praten als het gaat. Nu het lezen voor het slapen gaan zal voor de ene rustgevend werken voor de ander zal er iets gestimuleerd worden. Dan is het natuurlijk weer aan jezelf hoe ermee om te gaan. En het hangt heel veel af van de lectuur die men op dat moment leest.
Dus in het algemeen heb je veel zelf in de hand om goed te slapen. En eigenlijk de grootste fout is stress of wakker liggen van bepaalde problemen. Zo maak jezelf maar ziek en zal het probleem niet opgelost worden.  

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: