Archive for 4 mei 2015


ONZE EXPERT BEANTWOORDT UW VRAGEN OVER INTIEME HYGIËNE

We hebben heel wat vragen binnengekregen over intieme hygiëne. Dr. Catherine Solano is arts-seksuologe en expert bij e-gezondheid. Ze beantwoordt uw vragen zonder taboes.

De meest gestelde vragen waren onder meer: Welk product voor de intieme hygiëne gebruik ik het best? Mag ik strings dragen? Welk typetoilet is aangewezen na het vrijen? Bestaat er zoiets als een allergie voor wc-papier?

Is het absoluut nodig om een specifiek product voor intieme hygiëne te gebruiken?

Neen, dat hoeft zeker niet! Sommige vrouwen verkrijgen een heel goed comfort van de schaamstreek gewoon door zich te wassen met water, andere zelfs met banale zeep. Zolang het soort toilet dat u gebruikt geen ongemakken geeft, is het voor u geschikt. Vrouwen met een kwetsbaarvaginaal slijmvlies dat makkelijk geïrriteerd raakt, doen er wel goed aan om een specifiek hygiënisch product te kiezen dat de natuurlijke zuurtegraad van de zone respecteert en problemen van irritatie of infecties vermijdt of zelfs voorkomt.

Kunnen strings irritatie geven in de intieme zone?

Ja, het koordje van de string wrijft over het slijmvlies en dat kan leiden tot chronische irritatie in de loop van de dag. Als zich dat voordoet, moet u enkele dagen een slipje dragen dat geen wrijving geeft. Sommige vrouwen verdragen een string zonder enig ongemak. Andere krijgen door de wrijving problemen die regelmatig terugkeren en doen er dus goed aan om dit type ondergoed te vermijden.

Hoe met ik me wassen na het vrijen?

Het allerbelangrijkste is dat u snel gaat plassen. Dat is een voorzorgsmaatregel die het risico op een blaasontsteking flink verkleint. U kunt de vaginale zone gewoon met water wassen of met een specifiekhygiënisch product. Vrouwen die zeep of douche-gels zonder ongemakken verdragen, kunnen die gerust gebruiken. Maar niet alle vrouwen kunnen ertegen. En nog dit: was nooit de binnenkant van de vagina, ook niet na hetvrijen.

Ik draag vrij vaak inlegkruisjes en vind dat ze irritatie geven. Wat kan ik doen?

Gebruik inlegkruisjes best alleen sporadisch. Veelvuldig gebruik droogt de schaamstreek uit, wat irritatie en zelfs een risico op infecties geeft. Als u geen last hebt van vaginale afscheiding, is de beste oplossing gewoon regelmatig van slipje veranderen, eventueel ook overdag. Draag ook liefst katoenen ondergoed, dat ontziet het slijmvlies veel meer dan synthetisch textiel.

Kan wc-papier agressief zijn voor het slijmvlies?

Ja, er bestaan zelfs allergieën voor het soort wc-papier dat in toilettenwordt gebruikt. Dat is bijvoorbeeld het geval bij gekleurd of geparfumeerd papier. De kleurstoffen of parfums in het papier kunnen agressief zijn of zelfs allergieën veroorzaken. Sommige vrouwen krijgen steeds terugkerende problemen van de intieme zone door bepaalde soorten wc-papier. Het is vaak de oorzaak van irritatie van de intieme zone zonder dat men zich daarvan bewust is. Gebruik ook bij verhoogde gevoeligheid van de intieme zone ongekleurd papier, eventueel van biokwaliteit. U kunt zelf de test doen om te zien of de situatie verbetert door te veranderen van wc-papier.

BRON: http://www.e-gezondheid.be/onze-expert-beantwoordt-uw-vragen-over-intieme-hygiene/actueel/995

De hygiene van het vrouwelijke is voor heel wat een probleem. Want ze willen er zelfs speciale producten voor kopen om het te wassen. Dat helemaal niet nodig is. Gewoon water is voldoende. Zo zal je de Ph waarde niet omlaag halen en zal je vagina niet gaan irriteren. Wel vergeten heel wat vrouwen dat een string eigenlijk een ware boosdoener is om te dragen. Al kan het mooi en goed zitten. Het is van belang om eigenlijk je vagina haar eigen werk te laten doen. En een slijmverlies of een vis geur of wit verlies dat te lang aanhoud ga naar de apotheker en men zal zeker iets geven dat het snel veranderd of ga naar je arts als je alle zekerheid wil hebben. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

‘Kankerinfo’ beantwoordde in 6 maanden al 4000 vragen

© Twitter, Stichting Tegen Kanker.

Kankerinfo, de nieuwe dienst van de Stichting tegen Kanker, heeft sinds de oprichting in oktober vorig jaar al ongeveer vierduizend vragen beantwoord. “Het succes van de dienst schuilt vooral in de bereikbaarheid. Wat je in het ziekenhuis vergat te vragen, kan je onmiddellijk aan Kankerinfo voorleggen, zonder te moeten wachten op een nieuwe afspraak”, zegt de Stichting.

Wie vragen heeft over kanker kan gemakkelijk bij Kankerinfo terecht. De dienst is bereikbaar via het gratis nummer 0800 15 802 of via een webformulier op www.kanker.be/info. Binnen de drie dagen beantwoordt een team van experts, bestaande uit artsen, verpleegkundigen, psychologen en sociaal assistenten, de vraag. Sinds januari kan je er daarnaast ook voor psychologische ondersteuning terecht.

In de eerste zes maanden heeft Kankerinfo al 4.000 vragen beantwoord, 70 procent daarvan telefonisch en 30 procent via mail. Het grootste deel van de vragen zijn medische vragen over de behandeling (43 procent), gevolgd door psycho-emotionele vragen (27 procent) en vragen over de werking van de Stichting tegen Kanker (14 procent).

“Vooral patiënten en naasten nemen contact op met Kankerinfo. De dienst is in de eerste plaats een aanvulling op de informatie die iemand ontvangt in het ziekenhuis. Tijdens een consultatie zijn er soms vragen die men niet durft of vergeet te stellen. Andere vragen rijzen pas na de consultatie”, luidt het. “Wat Kankerinfo niet doet is het stellen van diagnoses en het geven van behandelingsadviezen. Het spreekt zich evenmin uit over de kwaliteit van ziekenhuizen.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2308395/2015/05/04/Kankerinfo-beantwoordde-in-6-maanden-al-4000-vragen.dhtml

Niet alle vragen worden beantwoord in een kliniek en daar sta je dan. Met je onbeantwoorde vragen waar kan je ermee heen. Je bij de kankerinfo lijn kunnen ze helpen. Of toch het nodige delen om verder te komen. Durf het aan als je met vragen zit en niet alleen voor de patiënt maar ook voor de naasten. Want ook deze zitten met vragen durven ze niet altijd stellen als de persoon erbij is en dan kan het ook makkelijker zijn via deze weg. En als je merkt hoeveel vragen ze krijgen zie je toch dat heel wat er gebruik van maken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Een hond in huis halen? Bekijk dan eerst even deze hartverscheurende video

Een huisdier is niet voor even, maar voor je hele leven. Een huizenhoog cliché, maar deze aangrijpende video van DeadLens Pictures maakt het wel pijnlijk duidelijk.Natuurlijk zijn kinderen en honden niet hetzelfde, maar veel hondenbezitters beschouwen hun huisdier wel als hun eigen kind. Begrijpelijk, door de relatie die je ermee opbouwt wanneer je hem in huis haalt. Ze maken deel uit van de familie. En wanneer je een hond opneemt in je gezin, heb je dezelfde verplichting tegenover hem dan tegenover je eigen kinderen. Honden zijn net zo goed levende wezens.

Met deze hartverscheurende video wil DeadLens Pictures ons laten zien wat er gebeurt wanneer je die verplichtingen niet nakomt. Hoe? Door in het filmpje de hond te vervangen door een klein, schattig meisje. Ben je nog altijd zeker dat je het in je hebt om die hond in huis te halen?

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/2307271/2015/05/03/Een-hond-in-huis-halen-Bekijk-dan-eerst-even-deze-hartverscheurende-video.dhtml

Blijf echt naar de film kijken want als je dit helemaal uitgezien hebt dan pas voel je de emoties in je opkomen. Een huisdier en zeker een hond is voor heel lang. Net als een kind. Je heeft hem liefde je geeft hem eten en drinken. Net als een kind. En als je de film ziet dan is het aangrijpend dat op het laatste het kind veranderd wordt door een pup.
Veel mensen nemen een huisdier maar weten niet echt de impact ervan. En gaan dan een drastische maatregel doen bind hem maar ergens vast of drop hem maar ergens.
Men spreekt over kindermishandeling dat ook in het filmpje voorkomt en dan spreekt men over dierenmishandeling.
Voor iemand een huisdier koopt zou men alle gegeven moeten weten en moet er contact blijven gehouden worden.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

WIE HET LEVEN VAN EEN ANDER PROBEERT ZUUR TE MAKEN,
MAAKT HET VOOR ZICHZELF SOMS HEEL MOEILIJK.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Wandelmeditatie; al wandelend tot rust komen…

Regelmatig kom ik de term ‘wandelmeditatie’ tegen. Zelf heb ik nog niet ondervonden hoe het werkt, wel weet ik inmiddels dat ik het fijn vind om te mediteren. Meestal zoek ik een rustig plekje op en zet een rustgevende muziek aan. Ik sluit mijn ogen en probeer zo helemaal tot rust te komen en maak mijn hoofd leeg.

2

Bij wandelmeditatie is het de kunst om al lopend te mediteren. Je gebruikt dus je lichaam om het stil in je hoofd te krijgen. Simpelweg door mee te geen in de cadans waarmee je loopt. Door het ritme van je voetstappen te volgen keer je naar binnen. Het mooie aan wandelmediatie zou zijn dat het niet om het tempo gaat waarmee je loopt, maar puur om de rust die ontstaat tijdens het lopen. Volg het ritme van je lijf  je in- en uitademing hoe je stappen zet en de beweging van armen. Volgens mensen die regelmatig aan wandelmeditatie doen, stel je tijdens een wandeling je zintuigen open voor wat je onderweg tegenkomt. Daardoor wordt het uiteindelijk stiller in je hoofd en kun je steeds meer naar binnengaan.

1

Deze wandelingen worden door heel Nederland gegeven. Soms gaat het om één wandeling, de andere keer om een heel weekend. Ook voor mensen die niet zo lang kunnen wandelen worden er wandelingen aangeboden. Het zou de manier zijn om diep te kunnen ontspannen want bij deze vorm van mediatie leer om tijdens het lopen met je volle aandacht in je lichaam aanwezig te zijn. Mensen die het vaker doen zijn erg enthousiast en kunnen, nadat ze een paar keer aan dit soort wandelingen hebben meegedaan, de aangeleerde technieken zelf gebruiken. Ervaringen van mensen zijn erg welkom.

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2015/05/03/wandelmeditatie-al-wandelend-tot-rust-komen

En wandelmeditatie is prachtig. Je bent in beweging je geniet van heel wat geuren. Maar je ziet ook heel veel rond je heen. Helderder dieper en intenser ga je een wandeling doen. Na zo een wandeling die meestal een drie kwartier duurt of een uur. Heb je echt heel je lichaam kunnen voelen. Nu zelf ga ik met mensen nog een stapje verder en in het midden van de wandeling laat ik ze stoppen en aan iets voelen wat ze op dat moment aanspreekt. Dan kunnen er heel veel gevoel naar boven komen maar ook emoties los komen. Probeer het eens voor jullie zelf uit.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

THEEPAUZE

Waarom het nu tijd is voor een theepauze

© thinkstock.

Wie na zijn pauze weer fris en monter aan het werk wil, drinkt volgens neurologen best groene of zwarte thee. De flavonoïden (antioxidanten) in deze theesoorten zorgen een half uur tot een uur later namelijk voor een hogere hersenactiviteit.

© thinkstock

Thee kan niet alleen ontspannend werken, het geeft je brein blijkbaar ook een stevige boost. Uit neurologisch onderzoek aan Newcastle University blijkt dat flavonoïden in groene en zwarte thee de hersenactiviteit prikkelen.

Ongeveer een half uur tot een uur na het drinken zorgt de stimulerende werking voor een opvallend hogere activiteit in specifieke hersengolven. “De significante stijging in de thèta-golven toont de impact van thee aan op de cognitieve werking en alertheid”, verklaart Dr. Edward Okello.

Tijdens de studie kregen proefpersonen elektroden op het hoofd die de hersengolven in kaart brachten na het drinken van groene of zwarte thee.

© thinkstock
Een theepauze of gewoon een pauze inlassen heeft zijn voordelen. Zeker als je alleen werkt en dan toch even met andere een praatje kan maken. Of het nu met thee of met koffie of iets anders is, het is eigenlijk een gelukzalig gevoel dat je kan aanvoelen op zo een moment.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hoe u in 1 minuut in slaap kunt vallen

Heeft u last van stress en kunt u daardoor ’s avonds de slaap maar moeilijk vatten? Dan biedt deze ademhalingstechniek van Harvard-doctor Andrew Weil u misschien dé oplossing.

Stress, het wordt wel eens de ziekte van onze tijd genoemd. Dat stress gevolgen heeft voor uw gezondheid, zal niet verbazen. Het hangt van persoon tot persoon af hoe die stress zich manifesteert. Sommigen hebben last van een versnelde ademhaling, anderen van gespannen spieren of een verhoogde bloeddruk.

Wie last heeft van stress, heeft vaak moeite in te slapen, omdat al deze symptomen sterker voelbaar worden op het moment u de slaap probeert te vatten.

4-7-8

Doctor Andrew Weil, die in 1968 zijn titel behaalde aan Harvard University, pleit er daarom voor zich te concentreren op de ademhaling. “Diep ademhalen heeft invloed op de fysiologie en denkprocessen, inclusief je humeur. Door je simpelweg te concentreren op je ademhaling, kan je je stilaan ontspannen”, schrijft Weil op zijn website. Hij promoot er de ademhalingstechniek ‘4-7-8’.

Het opzet van de oefening is simpel:
1. Plaats het tipje van je tong tegen je gehemelte, net voor je voorste boventanden. Houd je tong daar gedurende de hele oefening.
2. Adem alle lucht in je longen uit via je mond. Maak daarbij een ‘woosh’-geluid.
3. Sluit je mond en adem traag in door je neus terwijl je innerlijk tot vier telt.
4. Houd je adem in tot je innerlijk tot zeven hebt geteld.
5. Adem opnieuw uit door je mond terwijl je innerlijk tot acht telt. Maak opnieuw het ‘woosh’-geluid van stap 2.
6. Herhaal deze lus nog drie keer, zodat je de cyclus vier keer hebt gedaan.

Kort samengevat: Adem 4 tellen in, houd je adem 7 tellen in en adem vervolgens 8 tellen uit.

Stresserende periode

Alina Gonzalez, auteur van het artikel ‘Hoe ik leerde in 1 minuut in slaap te vallen’ op de website Byrdie, zegt dat de oefening haar hielp om in een stresserende periode makkelijker in te slapen. Misschien ook een trucje voor u om uit te proberen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondheid/article/detail/2307034/2015/05/02/Hoe-u-in-1-minuut-in-slaap-kunt-vallen.dhtml

Laat ons echt duidelijk zijn. In een minuut val je nooit in slaap. Maar je kan wel veel rustiger worden om beter in slaap te vallen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

Life in Copenhagen

Life in Copenhagen, Denmark, after moving during Covid-19.

%d bloggers liken dit: