Archive for 31 maart 2015


Scheiden; het hoeft geen gevecht te zijn
ADVERTORIAL

Scheiden; het hoeft geen gevecht te zijn

Hoe vreselijk ook, de koek is op. Jij en je partner hebben besloten dat scheiden de enige juiste keus is. Maar hoe voorkom je dat jullie breuk eindigt in een vechtscheiding? 

Ruziën om de financiën, het huis en de kinderen is zeker niet altijd nodig. Met hulp van een mediator, die bemiddelt en helpt met afspraken maken, kunnen jullie dat ‘gevecht’ voorkomen.

Ook de politiek pleit voor verplichte mediation
De cijfers liegen er niet om; maar liefst één op de drie huwelijken eindigt in een scheiding – jaarlijks zo’n 33.000 – en in veel van die gevallen worden de kinderen er de dupe van. Het is dan ook niet voor niets dat eerder dit jaar in de politiek geluiden gingen om mediation verplicht te stellen voor scheidende ouders. Mediation is namelijk een goede manier om vreedzaam uit elkaar te gaan. Dat is fijn, want zeker als jullie kinderen hebben, moeten jullie na de scheiding als ouders met elkaar door.

Waarom een mediator en geen advocaat?
Bij een scheiding komt meer kijken dan bezittingen verdelen en bepalen wie straks alimentatie betaalt. Een mediator biedt in die emotionele en heftige tijd daarom meer ondersteuning dan een advocaat, die zich vooral druk maakt over de juridische afhandeling van de zaak. Een mediator doet dat ook, maar besteedt ook aandacht aan de rationele en emotionele kant van jullie scheiding. De brandjes die tijdens het regelen van een scheiding bijna altijd ontstaan, worden eigenlijk direct geblust en het belang van eventuele kinderen staat voorop. Bovendien hebben jullie altijd samen één mediator en dat scheelt flink in de kosten.

Hoe werkt mediation?
Mediation begint met een gratis kennismakingsgesprek. Omdat jullie samen cruciale, persoonlijke dingen gaan bespreken, is het belangrijk dat jullie een klik hebben met de mediator. Voelt het goed? Dan voeren jullie met z’n drieën een serie gesprekken – een traject van zo’n zes weken. In goed overleg worden alle afspraken vastgelegd die belangrijk zijn voor jullie toekomst. Ook praat de mediator met jullie kinderen om hen de scheiding beter te kunnen laten begrijpen en zodat zij ook hun wensen en zorgen kunnen bespreken.

Stressen is niet nodig
Zodra alles rond is stuurt de mediator jullie afspraken via een advocaat naar de rechtbank en is het alleen nog even wachten op goedkeuring van de rechter. In zo’n anderhalve maand kunnen jullie de scheiding dus inhoudelijk en doeltreffend regelen, zonder onnodige stress.

Benieuwd?
Wil je alvast bekijken waar je aan moet denken als je overweegt te scheiden of de knoop al hebt doorgehakt? DAS helpt je op weg met de gratis informatiegids vol tips over scheiden.

BRON: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/scheiden-het-hoeft-geen-gevecht-te-zijn/

Ik  heb er echt nog niet echt genoeg kennis mee om te delen dat een mediator beter is. Natuurlijk een advocaat en dat weten we allemaal gaat voor de financiële kant van de scheiding en de goederen. Dat de ander persoon meer dingen gaat bespreken en proberen denk ik een gulden middenweg te vinden. 
Toch heb ik het gevoel dat je beide misschien nodig hebt in zo een moeilijke tijd. 
Natuurlijk een vechtscheiding hoeft niet daar doe je niets goed mee. Maar bijna alle echtscheidingen draait uit op een vechtscheiding. Dan nog niet zo zeer door de partners zelf maar doordat tegen hen gezegd wordt en dat ze zo meestal beide tegen elkaar opzetten. Dat zeker in zo een tijd niet nodig is. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

WIE

WIE PAST HET SCHOENTJE?
WIE TREKT HET ZICH TE SNEL AAN?

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

“Vorige levens hebben een grote invloed op je huidige leven”

“Vorige levens hebben een grote invloed op je huidige leven,” zegt reïncarnatie-therapeute Sylvia van der Reijden stellig. Ze probeert mensen van angsten en trauma’s af te helpen door terug te gaan naar een vorig leven. Met dit nieuws komt NineforNews.

1

Bij reïncarnatie-therapie wordt een lichte trance gebruikt om een blokkade in het onderbewustzijn op te sporen, zodat je de situatie kunt herbeleven, zegt ze. Omdat er volgens haar goede en slechte afgesloten levens bestaan, kunnen mensen terugkeren als slachtoffer of als dader. Van der Reijden was zich naar eigen zeggen als kind al bewust van paranormale gaven hoewel ze die toen nog niet precies kon bevatten. “Ik had waarnemingen die ik aan anderen vertelde,” zegt ze. “Hierdoor vond men mij een merkwaardig en eigenwijs kind. Bij mij is sprake van hooggevoeligheid waardoor ik dingen ervaar die voor een ander niet waarneembaar zijn.”

2

Onafgemaakte zaken uit vorige levens kun je als een blokkade, trauma, angst of fobie meenemen naar het huidige leven, aldus Van der Reijden. Daarnaast worden talenten en kwaliteiten uit vorige levens meegenomen, voegt ze toe. “Als mensen overlijden maken ze daarna op zielsniveau afspraken met elkaar om gezamenlijk te incarneren op aarde,” zegt ze. “Mensen die je in dit leven omringen, kun je dus al in een vorig leven zijn tegengekomen. Je kunt ze ook later pas tegenkomen. Je merkt al vaak bij een eerste ontmoeting dat er een klik is.” Volgens Van der Reijden is er dan eigenlijk sprake van herkenning op zielsniveau. De therapeute: “De ziel verzamelt steeds meer liefde en wijsheid. Ieder persoon heeft een ziel met een uniek niveau van wijsheid dat door de levens heen is opgebouwd.”

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2015/03/31/vorige-levens-hebben-een-grote-invloed-op-je-huidige-leven

Soms kan het nuttig zijn om een te gaan kijken in je vorige levens. Het kan soms tot inzichten brengen. Dit wordt meestal gedaan in een lichte vorm van hypnose. En dat gaan ze zo terug in de tijd met je. Begin hier zeker niet aan, als je niet echt de persoon vertrouwd en op kan rekenen. Het op een moment laten zien of voelen hoe het komt hoe je nu in dit leven staat.
Maar dan is de sessie gedaan en dan blijven sommige mensen toch met vragen achter. Het is om op het juiste moment in je leven te zeggen en nu ga ik anders leven ik laat alles los en begin terug. En dat is toch nog voor heel veel mensen moeilijk of beangstigend. Om dat wat ze kennen los te laten. Om zo een ander leven op te starten.
Een klein voorbeeld van zoiets is, als men in het vorig leven een moeilijk leven gekend hebt heb je daar lessen uit getrokken en ga je het nu in dit leven beter hebben. Deze mensen zullen dan ook zo een therapie niet gaan doen of volgen natuurlijk.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Heeft u extra vitamine D nodig?

 Is het aangeraden vitamine D-supplementen te nemen? Dat blijft een van de meest prangende vragen in de voedingsleer. De aanbevelingen maken nog steeds het voorwerp uit van vele discussies. Volgens dr. JoAnn Manson, professor geneeskunde aan Harvard Medical School, is het “het wilde westen”. “In de plaats van opheldering, leiden de vele onderzoeken alleen maar tot meer vraagtekens”, zegt ze aan het Amerikaanse Time Magazine.

Ons lichaam heeft vitamine D nodig. Maar of het aangeraden is supplementen in te nemen en of dokters ons vitamine D-niveau routinematig moeten controleren, staat ter discussie

 

De enigen voor wie regelmatig testen aangeraden is, zijn zij met malabsorptieproblemen – zoals coeliakie – of mensen met osteoporose of wie een bypassoperatie heeft ondergaan

 

Ons lichaam heeft vitamine D nodig om calcium uit de voeding in het lichaam op te nemen. De vitamine is daarom noodzakelijk voor de groei en het behoud van stevige botten en tanden. De belangrijkste bron van vitamine D is zonlicht, maar ook vette vis en in mindere mate vlees en eieren bevatten vitamine D.

Hoevéél vitamine D ons lichaam nu juist nodig heeft, of het aangeraden is supplementen in te nemen en of dokters ons vitamine D-niveau routinematig zouden moeten controleren, staat echter nog steeds ter discussie.

Een studie die zopas in het vakblad JAMA International Medicine verscheen, toonde alvast aan dat de inname van vitamine D het risico op valpartijen bij oudere personen in Finland niet verlaagde. Het onderzoek vergeleek de effecten van sporten en de inname van D-supplementen op valpartijen en de resulterende verwondingen. Opmerkelijk daarbij was dat sporten de kans op een ernstige verwonding wel met de helft bleek te verminderen.

Dat betekent echter niet dat het innemen van supplementen helemáál niet loont. De Amerikaanse non-profits Institute of Medicine en US Preventive Services Task Force evalueerden recent al het bewijsmateriaal dat er voorhanden is en besloten dat supplementen in veel gevallen wel gunstig zijn – al zijn er enkele belangrijke kanttekeningen.

Enkel voordelen voor beendergestel

Volgens beide non-profits zijn 600 internationale eenheden – of 15 microgram – voldoende voor de meeste gezonde volwassenen en leidt een hogere dosis vitamine D niet noodzakelijk tot meer gezondheidsvoordelen. Ze benadrukken dat de aangetoonde voordelen beperkt zijn tot het beendergestel. Er is niet voldoende bewijs dat D-supplementen kunnen beschermen tegen hartziekte, kanker, diabetes of cognitieve achteruitgang – iets wat wel eens gesuggereerd wordt door kleinere studies.

Meer is dus niet per se beter; in sommige gevallen is het zelfs slechter. Te veel vitamine D kan immers leiden tot calcium in de urine, wat nierstenen kan veroorzaken. Extreem hoge dosissen kunnen calciumafzettingen in de bloedvaten veroorzaken. Dat kan dan weer leiden tot klonters die hartaanvallen veroorzaken.

In ons land bedraagt de aanbevolen dagelijkse inname volgens de Hoge Gezondheidsraad 10 microgram per dag voor volwassenen, of 15 microgram voor personen met risico op osteoporose. Om die aanbevelingen te halen, is volgens de raad soms een verrijking van voedingsmiddelen of een supplement in de vorm van geneesmiddelen nodig.

Etnische verschillen

Toch zijn er ook onderzoekers die waarschuwen voor een behandeling met supplementen, wanneer uit een bloedtest blijkt dat iemand een vitamine D-tekort heeft. Naast de doseringsrisico’s zijn er ook studies die uitwijzen dat de labotesten voor het type vitamine D dat in het bloed circuleert – 25-hydroxyvitamine D – mogelijk niet de meest betrouwe maatstaf zijn voor het vitamine D-niveau. Bovendien gebruikt niet elk labo dezelfde standaardtest en hanteren ze verschillende standaarden voor wat beschouwd wordt als een normaal niveau.

Meer informatie is echter op komst, want meerdere grote onderzoeken staan op de agenda. Daarbij zullen proefpersonen willekeurig verschillende hoeveelheden vitamine D-supplementen toegediend krijgen, zodat onderzoekers de effecten op hun gezondheid kunnen bestuderen – van botproblemen tot hartziekte, kanker, diabetes en meer. Aan de grootste studie, VITAL, nemen 26.000 proefpersonen deel. De studies worden uitgevoerd in Europa, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland, en de resultaten worden verwacht in 2017.

Verwacht wordt ook dat de studies duidelijkheid zullen verschaffen over raciale en etnische verschillen in het vitamine D-niveau. Sommige studies suggereerden immers dat het vitamine D-niveau mogelijk aan de basis ligt van etnische verschillen bij hartziekte en bepaalde kankers.

Intussen raadt dr. JoAnn Manson aan dat dokters niet systematisch vitamine D-bloedtesten bestellen voor al hun patiënten en dat mensen niet meer dan 600 internationale eenheden van de vitamine innemen als ze voor het overige gezond zijn. De enigen voor wie regelmatig testen wel aangeraden is, zijn zij met malabsorptieproblemen – zoals coeliakie – of mensen met osteoporose of wie een bypassoperatie heeft ondergaan.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/788/Vitamine-D/article/detail/2270013/2015/03/30/Heeft-u-extra-vitamine-D-nodig-.dhtml

Veel mensen weten niet dat ze een te kort hebben. Soms juist doordat ze bloed laten prikken dat het naar boven komt. Maar de persoon voelt zich moe heeft geen fut meer dan kan dit al wijzen op een te kort. Ook als je ziek bent en je neemt vitamine D bij ga je sneller opknappen. Mensen die kanker hebben of gehad hebben is het niet slecht om dit bij te nemen. Je kan het altijd bespreken met je arts of specialist.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hoe een dagboek bijhouden helpt tegen stress

We weten allemaal dat praten over stress helpt om alles in perspectief te plaatsen. Maar soms hebben we nood aan iets extra’s om onze gedachten te ordenen. Een dagboek, bijvoorbeeld.

Met een dagboek bedoelen we echter geen ‘liefste dagboek’, gevolgd door een ellenlang verslag van je levensverhaal, maar korte kattebelletjes over de gebeurtenissen van de dag en enkele emoties. Op die manier wordt je dagboek een handige tool om over de dagelijkse gebeurtenissen maar ook je eigen acties en emoties te reflecteren.

Bovendien heeft zo’n persoonlijk dagboek het voordeel dat je ook bepaalde factoren van stress kan behandelen waarover je liever niet praat met anderen. Hier zijn enkele tips om ermee te beginnen (én het vol te houden):

– Welke onderwerpen behandel je? Focus je op de actuele stressfactoren. Schrijven over stress helpt je om meer afstand te nemen en de verschillende opties beter te beoordelen.

– Welke techniek gebruik je? Om stress te verminderen moet je toch zeker met twee zaken rekening houden. Eerst schrijf je wat er precies gebeurde (de feiten over de objectieve gebeurtenis). Vervolgens ga je na hoe je je precies voelde bij die gebeurtenissen en waarom.

– Wat is de inhoud? Hou je zeker niet in. Schrijf een vijftiental minuten non stop zonder enige vorm van censuur, totdat je alles hebt kunnen neerschrijven. Spellingsfouten en grammatica zijn niet van belang, het hoeft immers geen literaire roman te zijn.

Wanneer moet je schrijven? Probeer het iedere dag te doen, maar het belangrijkste is en blijft dat je vooral schrijft wanneer je er nood aan hebt.

– Moet je het delen met anderen? Het is aan te raden om je dagboek voor jezelf te houden. Wanneer je schrijft met de gedachte dat je het aan iemand zou laten lezen, bestaat het gevaar dat je voor die ander gaat schrijven. En een dagboek is net voor en door jezelf.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psychologie/article/detail/2270098/2015/03/30/Hoe-een-dagboek-bijhouden-helpt-tegen-stress.dhtml

Een dagboek bijhouden of gewoon dagelijks wat dingen opschrijven op een vel papier is zeker goed. Door te schrijven kan je dingen loslaten, maar ook kan je ze na het schrijven even terug lezen en ga je bepaalde inzichten eruit halen die dan weer je sterk kunnen maken. Schrijven is een therapie om dingen snel een plaats te geven. Men spreekt dan van schrijf het uit je gevoel, dan uit je denken lees het na schrijf wat je eruit hebt gehaald aan inzicht en gooi het weg of leg het weg. En bij heel wat mensen helpt dit ook.
Juist veel mensen doen het nu op computer en niet meer echt in een boek. Want als je schrijft in een boek kan je ook de emoties of het gevoel zien aan de woorden de zinnen die de persoon schrijft. Hoe iemand schrijft daar is al veel uit te halen en dan gaat het zeker niet om de tekst.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: