Kijk naar deze mishandelde vrouw en haar blauwe plekken zullen verdwijnen

https://vimeo.com/108381287

Mooi staaltje technologie in Londen vorige week: op een interactief billboard stond een vrouw afgebeeld die het slachtoffer geworden was van huiselijk geweld. Hoe meer voorbijgangers naar haar keken, hoe sneller de blauwe plekken en verwondingen verdwenen.

Om dat kunststukje te verwezenlijken, werd de techniek van de gezichtsherkenning ingeschakeld. “Vaak genoeg grijpen mensen niet in als ze zo’n slachtoffers zien”, vertelt Polly Neate van Women’s Aid. “Ze hebben het er te lastig mee of vrezen dat ze toch niet het verschil kunnen maken. Ze wenden hun blik eigenlijk af, waardoor die vrouwen nog meer geïsoleerd raken en het moeilijker krijgen om hulp te zoeken.”

Alle mensen die in de buurt waren van dit billboard kregen een gratis sms om de boodschap te verduidelijken. “Bedankt om je blik niet af te wenden van huiselijk geweld”, klonk het.

Vrouwenmishandeling staat weer volop in de schijnwerpers. Het Zuid-Afrikaanse Leger des Heils gebruikte recent zelfs de fameuze Twitterjurk om het probleem aan te kaarten. “Waarom is het zo moeilijk om zwart en blauw te zien?”, stond op de affiche naast een bont en blauw geslagen vrouw.

Permalink voor ingesloten afbeelding
TheSalvationArmySA @SalvationArmySA

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/2248114/2015/03/11/Kijk-naar-deze-mishandelde-vrouw-en-haar-blauwe-plekken-zullen-verdwijnen.dhtml

Zowel een vrouw als man als kinderen zouden niet mogen mishandeld worden in een relatie. Het komt nog veel te vaak voor en men weet soms als slachtoffer niet waar heen. Huiselijk geweld blijft meestal tussen de muren door angst, en gaat van kwaad naar erger.
Kom ermee naar buiten, je mag een leven hebben zonder blauwe plekken, en je gelukkig voelen. Dat zeker niet makkelijk is als je in zo een relatie gezeten hebt.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM