EEN RELATIE MET JE DOCENT

‘Ik kreeg een relatie met mijn docent’

Afbeeldingsresultaat voor relatie met docent

 

Verliefd op een docent. Het klinkt als een fout highschoolsprookje, maar het overkwam Laura. Het duurde niet lang voordat ze een relatie kreeg met een docent die lesgaf op haar hogeschool. “We waren de roddel van de hele school.”

Wat doe je als een docent ineens voor je neus staat en opbiecht verliefd op je te zijn? Laura (21): “Ik wist niet wat ik hoorde. Zo naïef als ik was, had ik er nooit over nagedacht dat dit kon. Ik bedoel, wie begint er nou een relatie met een docent die ook nog eens tien jaar ouder is?”

Zonnestraaltje
Wat begon als onschuldig af en toe een kopje koffie drinken, draaide uiteindelijk uit op een heuse relatie. “Ik leerde M. kennen op onze hogeschool. Anderhalf jaar geleden ging ik studeren en naast mijn studie wilde ik me ook met andere belangrijke dingen bezighouden. Dus sloot ik me aan bij de medezeggenschapsraad. Het begon al eigenlijk bij de eerste kennismaking. We deden een rondje. De één was net verloofd, van de ander was zijn vrouw voor de tweede keer zwanger en toen kwam M. Hij vertelde wat over zichzelf en zei er gelijk bij dat hij vrijgezel was. Ik zocht er niks achter.” De eerste paar maanden werkten Laura en M. nauw met elkaar samen. “Samen moesten we veel dingen regelen. Toen ik er een week niet kon zijn, omdat ik stage moest lopen, maakte hij de opmerking dat het niet meer gezellig was, omdat zijn zonnestraaltje weg was. Ik zocht er niks achter. Ik kaatste terug dat ik via Facebook wel een zonnetje zou sturen. ‘Kun je daar naar kijken’, zei ik.”

‘Ik ben verliefd op je’
“Twee dagen later raakten we via Facebook opnieuw aan de praat. We hadden het over werk en hij begon weer over dat zonnetje. De zon scheen niet bij hem. Bij mij wel. Toen hij vroeg waar ik was en ik ‘het centrum’ antwoordde, vroeg hij of we een kop koffie konden drinken. We moesten nog veel bespreken voor een vergadering. Maar eenmaal daar aangekomen, ging het daar natuurlijk niet over. We kletsen over hele normale dingen, het leek wel een date, maar ik ving zijn signalen niet op.” Na die ene kop koffie, volgden er meer en na een paar dagen gaf M. zijn nummer aan Laura. “Ik zag hem opeens elke dag. We gingen over op WhatsApp en stuurden elkaar continu berichtjes. Ik had ooit een boek van hem geleend en beloofde dat als ik ‘m uit zou hebben, we de film konden kijken. Zo gezegd, zo gedaan en hij kwam naar me toe. Na de film hebben we uren zitten praten, tot hij zich omdraaide en zei: ik ben verliefd op je.”

Dat zag Laura niet aankomen. “Achteraf was het allemaal vrij duidelijk, maar op het moment zelf wist ik niet wat ik ermee aan moest. Dat zei ik hem ook. Hij was een leuke man, maar de problemen zag ik al in de lucht hangen. Hij ging naar huis en zei dat ik er nog maar even over na moest denken. Want hij vond me echt leuk.” Toen Laura het weekend naar haar ouders ging, besefte ze zich iets. “Ik vond hem ook meer dan leuk. Ik zei tegen mijn ouders dat ik naar een vriendin ging en ging weer terug naar mijn studentenkamer. Alleen maakte ik een korte tussenstop bij hem thuis. Lang hebben we erover gepraat, hoe het moest, maar we hebben eraan toegegeven. Uren hebben we daarna zitten zoenen.”

Roddels 
“Niemand mocht het in het begin van ons weten. Toen M. besloot bij zijn baas te peilen wat de regels hierin eigenlijk waren en het geen probleem bleek te zijn, vertelde hij wat er speelde tussen mij en hem. Zolang hij geen les aan me gaf, was het prima, kreeg hij te horen. We hingen het niet gelijk aan de grote klok, maar ik besloot het mijn moeder ook te vertellen. Ze reageerde zoals ik had verwacht. Ze was blij voor me, maar had zo haar bedenkingen.” Het kon Laura niet schelen. Ze wilde alleen nog maar bij M. zijn. “Elke dag, week na week, 24/7 waren we bij elkaar. Dat is denk ik achteraf gezien wel de killer geweest van onze relatie. Het verschil in leeftijd merkten we niet eens. We waren veel te veel bezig met elkaar leren kennen en onszelf aanpassen. Hij hield van cultuur en wist duidelijk wat hij wilde. Ik niet, ik zag het allemaal wel.” Wat Laura en M. niet wilden, waren de roddels. “Helaas kwamen die er wel. Steeds meer mensen leken er vanaf te weten. Niet zo heel gek, want ook al probeerden we elkaar wel een beetje te vermijden, we gingen altijd samen roken, koffie drinken en werkten ook nog eens samen. Toen belde de schoolkrant ons allebei individueel op. Wat onze kijk was op relaties tussen leerlingen en docenten. We hielden allebei wijs onze mond en wezen op het protocol. Toen het artikel verscheen, werden we helaas wel de roddel van de school.”

Niet veel later brak de zomervakantie aan en Laura en M. zouden elkaar voor een lange tijd moeten missen. “De vakantie op zich was al een drama, ik had echt geen zin, maar besloot toch te gaan. Na een week kwam ik thuis en zocht hij me op. Maar toen hij in de deuropening stond, wist ik al hoe laat het was. Hij vertelde dat hij niet meer verliefd was en de relatie wilde beëindigen. Ik gaf hem een mep en stuurde hem de deur uit.” Toch wilde Laura een verklaring. “Een mail van drie pagina’s kreeg ik. Dat het leeftijdsverschil toch wel een ding was en dat als ik geen student was geweest het allemaal anders was geweest.”

Zo dichtbij, maar ook zo ver weg
“Het vervelende is alleen dat we tot op de dag van vandaag wel nog steeds een kantoor moeten delen. Nog irritanter is dat hij me steeds aanraakt en constant contact probeert de zoeken. Na ja, eigenlijk vind ik het niet erg want ik app hem zelf net zo goed terug, al is dat de laatste tijd wel anders. Hij heeft namelijk een nieuwe vriendin en ja, ook zij is een student. Ze is inmiddels wel afgestudeerd en geeft ook les op dezelfde hogeschool. Gelukkig kom ik haar niet vaak tegen, maar mijn gevoel voor hem is wel gelijk over. Had ik eerst nog hoop dat hij bij me terug zou komen als ik zou zijn afgestudeerd, nu heb ik daar helemaal geen zin in. Ik ben een beetje klaar met hem.”

“Of ik nog wat geleerd heb? Van M. heb ik geleerd dat alleen zijn ook heel lekker is, zoals alleen reizen. Dat doe ik nu vaker. Als ik het over mocht doen, zou ik het zo weer doen. Het leuke aan deze geheime liefde was, dat wanneer we elkaar aankeken in een ruimte vol mensen, we stiekem wisten dat we ’s avonds weer samen konden zijn. Het hing in de lucht. Wel jammer was het dat het echt geheim moest blijven. Ik kon hem niet zomaar even aanraken of zoenen als hij drie meter bij me vandaan stond. Hij was altijd heel dichtbij, hij kende me als geen ander en we hebben veel met elkaar gedeeld, maar hij was toch ook zo ver weg.”

Tegenwoordig hoor je dat meer en meer dat een docent een relatie aangaat of krijgt. En niet alleen een mannelijk docent ook vrouwelijke krijgen soms gevoelens voor een student. Hoe ga je ermee om, ik vermoed dat een docent bepaalde dingen gescheiden moet kunnen houden. Zo niet er dan met een vertrouwenspersoon over kan praten, van hoe ermee om te gaan of hoe men dit kan oplossen. En zeg niet mensen dat het je niet zou overkomen. Want als ik zie hoe jong de docenten zijn soms en als ze les moeten geven aan 18 jarige en ouder dan kan het wel gebeuren.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

2 Comments:

  • Myrthe: ‘Ik had als scholier een relatie met mijn leraar’

    Bijna elke puber krijgt ermee te maken: een eerste echte liefde. Maar wat als die liefde een leraar blijkt te zijn? Het overkwam Myrthe (26). Zij viel op haar vijftiende als een blok voor haar wiskundedocent, die op dat moment veertien jaar ouder was dan zij.

    “Het moment waarop ik hem zag, kan ik me nog wel goed herinneren. Zijn krulletjes dansten speels rond zijn gezicht en zijn driedagenbaardje stond hem fantastisch. Ik kon mijn geluk ook niet op toen bleek dat hij in het tweede semester van mijn derde jaar mijn mentor werd. Mijn ouders lagen op dat moment in een vechtscheiding en mijn nieuwe mentor nam me na de tweede mentorles apart om hierover te praten. Ik vertrouwde hem meteen en deed mijn hele verhaal bij hem. Hij luisterde begripvol en gaf me zijn mobiele nummer voor als ik behoefte had om hem te berichtten.”

    “Ik maakte dankbaar gebruik van zijn mobiele nummer toen mijn moeder mijn vader uitschold aan de telefoon. Ik sms’te mijn mentor en kreeg binnen een minuut al een berichtje terug. Hij was heel lief en stelde me gerust. Ons sms-contact hield alleen nooit meer op. Weken verstreken waarin wij elkaar fanatiek sms’ten. Tijdens de lessen behandelde hij me normaal, maar toch ontwikkelde ik gevoelens voor hem. Hij was zo leuk. Als 15-jarige had ik niet heel veel ervaring in flirten, maar toen ik hem vertelde onzeker te zijn over mijn uiterlijk, zei hij me dat ik prachtig was.”

    “De sms’jes die we stuurden werden steeds flirteriger en op een gegeven moment zelfs seksueel. Ik vond de aandacht van hem heerlijk en stuurde hem elke keer spannende berichtjes terug. Lichamelijk contact hadden we tot dan toe niet, tot hij na de wiskundeles vroeg of ik wat langer wilde blijven. Hij vroeg hoe het nu met me ging en legde zijn hand op mijn bovenbeen. Ik voelde zoveel spanning, het was heerlijk. Ik wilde meer van dit en besloot hem die avond te sms’en of ik langs mocht komen. Tegen mijn moeder loog ik dat ik naar een vriendinnetje toeging en die avond zoenden we voor het eerst bij hem op de bank.”

    “Na mijn bezoekje kreeg ik vrijwel meteen een berichtje van hem dat dit niet weer mocht gebeuren. Hij was mijn docent en hij was bovendien veertien jaar ouder dan ik. Gelukkig kon ik hem er snel van overtuigen dat ik het geheim zou houden en we best verder konden met elkaar. Pas nu zie ik in dat hij zich wel iets te makkelijk liet overtuigen.”

    “Een paar maanden gingen we zo verder. Seks hadden we niet, maar onze sms’jes waren alles behalve onschuldig. Het schooljaar kwam inmiddels bijna tot een einde. Na veel overleg met mijn ouders, decaan én mentor, werd besloten dat ik havo niet zou afmaken maar ik na het mbo zou gaan omdat ik behoefte had aan de praktijk. Ik zag dit als dé oplossing. Ik zou nu geen leerling meer zijn van mijn mentor. We konden nu echt een relatie aangaan. Helaas leek hij er niet zo over te denken en kapte hij onze relatie vlak voor de zomervakantie af. Ik was er kapot van.”

    “Na een halfjaar nam ik een vriendinnetje in vertrouwen bij wie ik in de klas had gezeten op de middelbare school. Het moment waarop ik het haar vertelde, vertrok haar gezicht. Ik dacht dat ze zo erg was geschrokken van de situatie, maar na een paar minuten bleek het tegendeel waar. Al die tijd waarin hij mij sms’te, stuurde hij precies dezelfde dingen naar haar. Ik was woest! Ik sms’te mijn oud-mentor meteen en maakte hem uit voor de lelijkste dingen. Ik kreeg geen reactie van hem en overwoog even de school op de hoogte te stellen. Dat laatste heb ik niet gedaan. Dat bleek ook niet nodig te zijn, want ik hoorde twee jaar later dat hij ontslagen was wegens ongewenste intimidatie…”

    BRON: http://www.ze.nl/artikel/228484-myrthe-ik-had-als-scholier-een-relatie-met-mijn-leraar

  • Hayley was 13 toen ze hopeloos verliefd werd op haar leraar, nu vertelt ze hoe die romance haar

    Hayley McGregor was amper dertien jaar toen ze hopeloos verliefd werd op haar toneelleraar. De naïeve tiener van toen besefte niet dat Andrew Willson (26) op die manier handig misbruik van haar kon maken. Pas twintig jaar later vond ze de moed om tegen haar ouders te vertellen wat er gebeurd was en diende ze klacht in. De man gaf vorig jaar toe dat hij te ver met haar gegaan was, met een celstraf van twintig maanden tot gevolg. Nu vertelt Hayley in een monoloog openlijk over de enorme impact die de schijnbare kalverliefde op haar leven gehad heeft.

    “Ik denk niet dat ik me ooit zo speciaal gevoeld heb als die keer dat ik na een repetitie in zijn wagen mocht stappen”, begint Hayley. “Ik was niet het enige meisje dat vlinders in de buik had voor mijnheer Willson. Lang, slank en dan nog die sprankelende ogen: geen enkele andere leerkracht kwam qua aantrekkelijkheid nog maar in de buurt op onze school in Bacup. En net hij bood me dan een lift naar huis aan.”

    “Wie zou daar niet van genoten hebben? De andere meisjes waren aan het kijken en ik wist dat ze stikjaloers zouden zijn. Voor een verlegen, mollig 13-jarig meisje dat vreselijk worstelde met haar zelfvertrouwen was dat een moment van stille triomf. Nu besef ik natuurlijk dat van dat beeld helemaal niets klopte.”

    De eerste kus
    “Die avond heeft hij me voor het eerst gezoend. De kus voelde toen – in al mijn naïviteit – heel speciaal. Nu zie ik er enkel nog het begin van een destructieve relatie in, die me met een depressie en een zwaar wantrouwen tegenover mannen zou opzadelen.”

    “Maar op dat moment geloofde ik natuurlijk echt dat hij verliefd op me was. Ik fantaseerde zelfs dat we op een dag samen zouden zijn. Dat hij getrouwd was en een jonge zoon had, kon me niet schelen.”

    “Stomp in de maag”
    “Pas jaren later – in augustus 2013 – slaagde ik erin via therapie de pijnlijke waarheid onder ogen te zien. Alle twijfels die ik zo lang verborgen had weten te houden, bracht ik toen onder woorden. ‘Zoiets gebeurt constant, Hayley’, vertelde de psycholoog. ‘Dit is wat alle pedofielen doen’.”

    “Dat woord kwam bij mij aan als een stomp in de maag. Het duiveltje op mijn schouder probeerde me nog wijs te maken dat hij me enkel het hof gemaakt had, maar diep vanbinnen wist ik dat hij gelijk had. ‘Ik kan niet genoeg benadrukken hoe verkeerd het was wat je leraar gedaan heeft’, zei hij nog.”

    “Maar zelfs mijn ouders werden ingepakt. Zij dachten dat hij mijn mentor was, de drijfveer achter mijn passie voor toneel. In werkelijkheid heeft hij mijn onschuld afgepakt.”

    Mark Owen van Take That
    “Toen ik Willson voor het eerst zag, deed hij me aan Mark Owen denken. Niet toevallig was dat de zanger van mijn favoriete band Take That. Een leerkracht die er goed uitziet, is binnen de schoolmuren bijna net zo populair als een popster. Toen hij me voor de eerste keer een complimentje gaf – ik had mooie ogen – voelde ik me op onvoorstelbare wijze geflatteerd. Er was dan toch nog één persoon die vond dat ik niet lelijk was. En zo wist hij me aan te trekken.”

    “Zijn tweede meesterzet was het vertrouwen van mijn ouders winnen. Mijn vader en hij zagen allebei graag voetbal en zo ontstond een vriendschap. Vandaar ook dat ze zich nooit vragen gesteld hebben als hij me naar huis bracht. Ik stapte recht in zijn web zonder ook maar de minste weerstand te bieden.”

    “Hij was mijn droomprins”
    “De dag na onze eerste kus nam Willson me apart in de klas. ‘Je weet toch dat ik getrouwd ben?’, vroeg hij. Ik knikte teleurgesteld, maar hij stelde me meteen gerust. ‘Voor mij voelt dit aan als een echte relatie’, legde hij uit. Die woorden klonken natuurlijk als muziek in mijn oren. Net een sprookje en hij was mijn droomprins.”

    “We deelden tijdens de les heimelijke blikken naar elkaar uit en raakten elkaar in het passeren lichtjes aan. Als mijn ouders me niet konden oppikken van school – mijn vader was brandweerman en werkte in shiften – zette hij me thuis af. En dan kusten we bij het afscheid.”

    “Haar gevoelens deden er niet toe”
    “En zo ging het langzaamaan verder en verder: elke woensdag bleef ik zogezegd wat langer in de dansles, maar in werkelijkheid zat ik bij hem. We spraken af op een parking in de buurt en dan reden we naar een verlaten wegje. Daar bleven we dan nog een half uur praten, kussen en strelen.”

    “Ik had geen schrik op dat moment. Ik vertrouwde hem en hij peperde me constant in dat hij voor mij zou kiezen van zodra ik 18 jaar zou worden. Dat klinkt misschien naïef en dat is het ook. Maar toen was ik er rotsvast van overtuigd dat we samen zouden blijven. Natuurlijk wilde ik zijn vrouw niet kwetsen, maar in mijn Hollywood-fantasie deden haar gevoelens er niet toe.”

    Seksueel
    “Het feit dat onze relatie geheim moest blijven, maakte het in mijn ogen nog gewichtiger. ‘Je begrijpt toch dat je mij in de problemen zal brengen als dit uitkomt?’, vertelde hij op zachte toon. ‘Ik ben je leerkracht, maar ik kan mijn gevoelens voor jou niet onderdrukken’.”

    “Na verloop van tijd werden onze aanrakingen meer seksueel getint. Ik had liever dat hij me gewoon kuste en romantische dingen in mijn oren fluisterde, maar ik wilde hem ook niet teleurstellen. En dus kwam er een volgende stap.”

    “Voelde me afgewezen”
    “Maar de echte daad wilde hij liever nog wat uitstellen. We zouden wachten tot ik 16 was. Op het moment voelde ik me een beetje afgewezen, maar nu begrijp ik het perfect: hij wilde helemaal niet ‘wachten tot de tijd rijp was’ of ‘mij in bescherming nemen’. Nee, hij wilde enkel voorkomen dat hij in de rechtbank zou belanden wegens verkrachting.”

    “Ik was 14 toen hij voor het eerst zei dat hij van me hield. Het jaar nadien schonk ik hem mijn maagdelijkheid. Hij werkte toen al op een andere school, een overstap waar ik lang niet goed van geweest ben. Mijn hart ging kapot, maar mijn ouders en jongere broer merkten er niets van. Ik was het toch al gewend om geheimen met me mee te dragen.”

    “Ik ga hem zien!”
    “In maart 1995 kocht mijn vader tickets om Leeds op Wembley aan het werk te zien. ‘En o ja: we kunnen overnachten bij Andrew Willson’, voegde hij er haast achteloos aan toe. Op het moment zelf heb ik enkel geknikt, maar eigenlijk wilde ik het van de daken schreeuwen: ‘IK GA HEM ZIEN!'”

    “Die nacht is het gebeurd. Ik lag in mijn pyjama op het kleine bed beneden, terwijl mijn ouders en de Willsons boven sliepen. Ik hoorde voetstappen en voor ik het goed en wel besefte, voelde ik het gewicht van Andrew bovenop mij.”

    Ontmaagding
    “Dit was niet de manier waarop ik hoopte ontmaagd te worden. Ik was vooral bang dat mijn ouders ons zouden ontdekken. Het enige waar ik aan kon denken, was: ‘Waarom? Waarom nu? Ik ben pas 15.'”

    “Na de daad kreeg ik geen knuffel. Hij maakte zich zelfs meer druk om de vuile lakens dan om mij en dat bracht me van mijn melk. Maar de dag erna voelde ik ook trots: nu was ik een echte vrouw. Binnenkort zouden we samen zijn.”

    Maandenlange stilte
    “Maar het tegendeel gebeurde: maanden gingen voorbij, zonder dat Willson contact met me opnam. Ik wist niet wat ik moest denken. Ik biechtte alles op aan mijn vriendin Nicola. Ze probeerde me te troosten, maar wist niet goed hoe. En intussen ging ik de dieperik in. Mijn hart was kapot, mijn punten op school zakten. Toen de leerkrachten vroegen wat er aan de hand was, antwoordde ik dat het de vermoeidheid was.”

    “Ik bleef mezelf inpeperen dat ik mijn maagdelijkheid verloren had aan een man die ik graag zag. Zelfs op dat moment besefte ik niet dat hij iets verkeerds gedaan had.”

    21ste verjaardag
    “Ik probeerde alles achter mij te laten. Ik begon af te spreken met een leuke jongen en ik vond werk in de toneelwereld. Maar de schaduw van Willson bleef altijd over me heen hangen.”

    “De maskers vielen uiteindelijk toen ik mijn 21ste verjaardag vierde. Mijn ouders hadden een feestje georganiseerd voor familie en vrienden, maar hadden ook een gast uitgenodigd die ik totaal niet verwacht had. Daar stond mijnheer Willson, in een donker pak met eronder een knappe T-shirt.”

    “Onverwachte emotie: haat”
    “Voor het eerst zag ik een man die er veel ouder uitzag dan ik. Hij begon grijs te worden en had ook veel minder haar. Plots kwam er een onverwachte emotie in mij naar boven: haat. Ik was een kind geweest, hij een volwassene. Wat we samen hadden, was geen liefde.”

    “Ik heb hem op dat feestje genegeerd, nadien deed ik mijn best om verder te gaan met mijn leven. Ik schopte het tot actrice en toneeljuf. Maar de relaties die ik kreeg, bleven nooit duren.”

    “Ouders voelden zich enorm schuldig”
    “Het duurde lang vooraleer ik naar de politie durfde stappen. Ik heb het eerst tegen mijn ouders verteld en zij waren er natuurlijk niet goed van. Ze voelden zich enorm schuldig. Ze hadden Willson volkomen vertrouwd, nooit hadden ze zoiets ook maar durven vermoeden.”

    “Willson werd uiteindelijk gearresteerd in de school waar hij lesgaf. De politie had gehoopt om hem vier of vijf jaar achter de tralies te kunnen steken, maar dankzij zijn gedeeltelijke schuldbekentenis kwam hij ervan af met twintig maanden.”

    “Andere meisjes beschermd”
    “Ik voelde een enorme teleurstelling. Maar hij staat nu tenminste op de lijst met seksuele delinquenten, dus hij zal nooit meer kunnen lesgeven. Door dit te doen, heb ik toch andere meisjes kunnen beschermen.”

    “Ik ben nu 36. Gedurende meer dan twintig jaar heb ik mezelf schuldig gevoeld, ik vond mezelf niets waard. Er volgden een hoop mislukte relaties. Intussen ben ik al drie jaar samen met mijn vriend Leroy, maar nog vind ik het moeilijk om te geloven dat hij me niet in de steek zal laten.”

    “Oogkleppen moeten afvallen”
    “Maar ik ga niet meer zwijgen. Ik doe mijn verhaal in de hoop dat ik er anderen mee kan helpen. Misschien zullen andere vrouwen – of mannen – nu durven uitkomen voor hun eigen donkere geheimen. Of misschien zullen de oogkleppen afvallen bij jonge meisjes die nu verliefd zijn op hun leraar.”

    “Een lieve lach kan leiden naar complimentjes, een kus,… Langzaamaan wordt de intimiteit intenser, tot er geen weg terug meer is.”

    Hayley McGregor heeft haar hele verhaal ook neergepend in een boek, met de veelzeggende titel ‘Teacher’s Pet’.

    BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/3155254/2017/05/11/Hayley-was-13-toen-ze-hopeloos-verliefd-werd-op-haar-leraar-nu-vertelt-ze-hoe-die-romance-haar-leven-kapotmaakte.dhtml

    Het gebeurd vaak en soms kunnen beide het gevoel niet weerstaan. Alleen moet zo iemand weten met wat hij/zij bezig is. Het is strafbaar en deze is schuldig op alle gebieden. Maar vaak komt het doordat er mooi woorden gezegd worden en zo het slachtoffer in zijn/haar macht heeft. Het is niet alleen naar mannelijke leraars toe ook naar vrouwelijke. Ook jongens kunnen verliefd worden op hun lerares.
    En misschien hebben we ooit ook wel zo een gevoel gehad.

    Aum Shanthi


Geef een reactie

struikuiltje

Persoonlijk blog

Welkom bij De Kniezebietertjes

Zuinig, gezond en zelfvoorzienend leven, Familierecepten & Een kijkje in ons (niet alledaagse) leventje met een mannetje met Smith Magenis Syndroom

Beejoie

by Moi

She writes about it

'' Every seed must rise through dirt to enjoy the sunshine. '' - Matshona Dhliwayo

Notenerd

my Blog & Back up-brain

Spiritualiteit

Voor een Nieuwe Tijd

Domynikha Schrijft

Mijn verhalen, Gedichten en Hersenspinsels

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

VKoN

Volwassen Kind/Slachtoffer van een Narcist(e)

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

MaBeautility

Passie voor beauty, bloggen, lifestyle, dans en make-up

GEDICHTEN & HANWERKEN & RECEPTEN & VIDEO’S

Mooie onderwerpen : GEDICHTEN van VEERTJE op een plaatje & HANWERKEN & RECEPTEN de moeiten waard om uit te proberen

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

B E Y O U L I E

Be true to who you are

Personal Plus Training

Personal training op locatie

Redheadrebel

Take the bull by the horns

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Femke's dagboek

Een kijk op dagelijkse beslommeringen

Sil at Sea

-IETS MET MAANLICHT & ZEEZICHT-

Kanker en dan .....

Het leven is een achtbaan

MichielZiet.com

Dagelijkse dingen die soms meer bijzonder zijn dan je denkt

Elyzenn

tussen Focus en Flow

Aquarius

Een klasse WordPress.com site

Theo Herbots 🆕 #Foto🎇-Video🎦-Blog

YOU CAN TRANSLATE 🗣🇧🇪 THIS BLOG IN 110 LANGUAGES BELOW ⬇️👇 // MAAK KENNIS MET MIJN NIEUWE INTERNET-ZAAK DIE DRAAIT ROND GEZONDHEID EN SOCIAL-MEDIA, VERGEET OOK NIET MIJN HOMEPAGINA EN MIJN BLOG TE BEZOEKEN

Lief Huis

Over veilig thuis zijn

Mieke Van Looy's

One Shot of Wonderness a Day

Neverendingnotes

Niksjes, Nutjes, Notities & Nieuwsgierigheden

'T is Maan

haken, breien, tuinieren, hardlopen en meer!

VanGodenEnMensen

(Nieuws) Over religie en filosofie door Paul Delfgaauw

Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

