Beeldschermen in de slaapkamer maken je dik, moe en seksloos 

Recent meldden we u hier op relatie.blog dat techniek en dan met name smartphonesslecht zijn voor de relatie.

Maar de door ons zo gekoesterde communicatie-apparatuur met beeldschermen blijkt ook de aanmaak van melatonine te verminderen.

Dat betekent dus dat het de kwaliteit van de slaap ernstig verstoord……………..

Dat wordt bevestigd door onderzoek van de Manchester University.

Het is belangrijk om in het pikkedonker te slapen. Alleen dan kunnen hormonen het voedsel op de juiste manier omzetten inenergie.

Niet alleen het licht van smartphones en tablets heeft een verstorende werking, maar ook omgevingslicht als straatlantaarns kunnen de productie van melatonine verstoren. Ook blijkt het licht een negatief effect te hebben op de stofwisseling.

Zelfs een klein beetje licht in de slaapkamer heeft effect op het lichaam. Eerder bleek al uit Spaans onderzoek dat het toedienen van melatonine aan ratten helpt obesitas en diabetes te bestrijden.

Volgens slaaponderzoeker Simon Kyle zijn veel mensen geïnteresseerd in de onderzoeksresultaten. ‘We leven in een 24-uursmaatschappij, steeds meer mensen hebben een slaaptekort en meer en meer worden mensen blootgesteld aan kunstlicht. We willen weten hoe een verandering in het slaap/waakpatroon kan worden betrokken bij het bestrijden van ziektes als obesitas en diabetes.’

Amerikaanse onderzoekers vonden ook een verband tussen blootstelling aan blauw licht en honger. Al na 15 minuten op je laptop of tablet komt het hongergevoel op. De onderzoekers adviseren dan ook alle apparatuur ruim voor het slapen gaan uit te zetten en vooral geen smartphone of tablet op je slaapkamer op te laden.

Er zijn deskundigen die beweren dat zelfs in sluimerstand geschakelde TV’s, laptops en GSM’s de slaap slecht beïnvloeden door hun straling. Zij adviseren voor ‘s nachts een apparatuurloze omgeving.

Mocht je veel en laat achter een beeldscherm werken: installeer dan Flux, een programma dat de kleuren van het licht gedurende dag laat veranderen, net als in het echte buitenlicht. En daarbij een uur voordat je wil inslapen alle beeldschermen vermijden.

Wat zeker goed is voor de nachtrust? Een weinig alcohol, meditatie, rustig eenboek lezen, een fijne massage en natuurlijk seks! EN: liefde bedrijven en slapen gaan het beste in een schone, opgeruimde slaapkamer. Welterusten!

BRON: http://relatie.blog.nl/onderzoek/2015/01/03/tv-laptop-en-smartphone-aan-de-kant-ermee-voor-het-slapen-gaan

Niet alleen in de slaapkamer is het slecht, maar ook juist voor je gaat slapen of dat je uren voor je laptop zit voor je naar bed gaat kan voor heel wat slaapproblemen zorgen. En niet alleen dat maakt ook gaan de meeste nog eens eten, want ook dat gevoel speelt op als ze ’s avonds aan de laptop zitten. Ze willen dat gevoel ook voldaan en gaan snoepen, tot ze eigenlijk ziek ervan zijn. Maar ze voelen zich voldaan omdat het zoeken naar iets de laptop en het eten is. Maar kunnen dan niet slapen of hebben problemen in de nacht.
Nu het laatste woord is niet altijd zo. Want sommige zoeken dat ook juist op en zullen niet seksloos zijn. Wel naar hun partner toe maar zijn dan eigenlijk voldaan door wat ze gezien hebben, of gedeeld hebben in woorden. En dan willen ze gaan slapen en ook dat kan een probleem opleveren

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM