Archive for 24 september 2014


SLAAP JE SLECHT NAAST JE PARTNER

Daarom slaap je slecht naast je partner

Daarom slaap je slecht naast je partner

Een wriemelende partner of een snurker: sommige mannen en vrouwen zijn geen aangename bedpartner en houden hun wederhelft wakker. De Amerikaanse dokter Ilene Rosen, verbonden aan de universiteit van Pennsylvania, somt vijf ‘gewoonten’ op die nefast zijn voor de nachtrust van de ander en wat je eraan kan doen.

Je partner is verslaafd aan de snooze-knop

De wekker gaat af, je partner drukt op de snooze-knop en blijft nog vijf minuutjes liggen. En daarna nog vijf minuten, en nog eens… Dit kan er echter voor zorgen dat hij net veel vermoeider uit bed rolt. De reden? Als je het opstaan uitstelt, slaap je nog wat extra in korte stukjes en raakt je lichaam in de war. Beter meteen uit je bed springen, dus. Bijkomend nadeel: als je samen slaapt, heeft ook je partner hier last van. Het kan helpen om af te spreken wanneer jullie gaan opstaan en het ook effectief te doen.

De ander kijkt tv in bed

Of je nu op een tablet, gsm of tv naar je favoriete programma’s kijkt terwijl je partner de slaap probeert te vatten: hij zal een minder goede nachtrust hebben. Deze schermpjes geven immers blauw licht af en die verstoren onze interne klok. ‘Bedtijd betekent alle lichten uit, geen tijd voor tv of social media’, zegt Rosen in de Huffington Post.

Je partner droomt nogal levendig

Praten, grootse bewegingen maken… het houdt je partner uit zijn slaap. Zeker als hij plots een elleboog tussen zijn ribben krijgt gepriemd. ‘Vechten’ in slaaptoestand kan de dromer en de partner in gevaar brengen en kan een signaal zijn van een verstoorde REM-slaap. Dit fenomeen is goed te behandelen bij de slaapdokter.

Er wordt gesnurkt

Snurken is een van de hoofdredenen waarom partners apart gaan slapen, maar daarmee pak je de kern van het probleem niet aan. Snurken kan een gevolg zijn van overgewicht, alcohol drinken voor het slapengaan of een slaapprobleem. Een aanpassing in de levensstijl – vermageren en alcohol voor bedtijd achterwege laten – kan het probleem verminderen. Luid gesnurk kan echter ook op een dieperliggend slaapprobleem wijzen. Dan is een bezoek aan een slaapkliniek aangeraden.

Je lief is een knuffelaar, jij niet

Voor sommige mensen is knuffelen en indommelen een zalige manier om de nacht in te zetten. Maar als je slaappartner daar niet van houdt en zich verstikt voelt, zal hij de slaap niet makkelijk kunnen vatten. Probeer een compromis te vinden voor jullie bedritueel: vijf minuten knuffelen en elkaar daarna loslaten is een mogelijkheid om het voor jullie beiden aangenaam te maken.

BRON: http://www.vandaag.be/lifestyle/154425_daarom-slaap-je-slecht-naast-je-partner.html

Het is normaal leuk als men naast elkaar kan en mag slapen. Maar wat al de ene echt niet zo slaapt als jij en je wakker houd. Neem een mooi voorbeeld snurken of dromen. Dan heb je er nog die tv kijken of op de lap-top zitten als de ander wilt slapen. Op zo een moment kan er wrijving ontstaan of zelfs ruzie. Probeer dit zeker te vermijden en probeer een alternatief met beide te zoeken. Of koop twee aparte beden en in het slechtste geval allebei een aparte kamer.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

DE WERELD DRAAIT ROND EN WIJ ALS MENS MOETEN MAAR ZIEN NIET TE VALLEN OF VERTRAPPELD TE WORDEN.

Een intens diep doordenkertje waar heel wat inzit als ik de zin meermaals lees.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Simpele tips die je ogen oplichten en laten stralen

Soms ben je gewoon niet gezegend met mooie grote ogen die je blik echt weerzinwekkend maken. Heel veel vrouwen hebben namelijk kleinere ogen of kiezen onbewust voor de foute make-up waardoor hun kijkers kleiner lijken. Dat is nu voorbij: met deze tips kan je je prachtige ogen in de kijker zetten.

Het lijkt logisch maar veel dames durven hier wel al eens in de fout gaan: te donkere oogschaduw gebruiken zorgt ervoor dat je ogen optisch verkleinen. Om net het omgekeerde effect te verkrijgen, kies je best voor lichte oogschaduw. Ook een kleur met wat glitter in is ideaal om het licht te weerkaatsen. Besteed vooral aandacht aan het binnenste deel van je ooglid en gebruik een witte of beige tint en wrijf het goed uit.

Ook je wenkbrauwen zijn een grote troef: ze zijn namelijk het hoogste deel van je oogkas en hebben meestal een vorm die ietwat omhoog gaat in het midden. Om die vorm extra te accentueren, kan je een likje concealer aanbrengen die net iets lichter is dan je huidkleur.

Vaak lijkt de huid onder de ogen ook grauw en kan je last hebben van donkere kringen. Ook dit kleine beautyfoutje kan je makkelijk oplossen door een concealer te gebruiken. Kies voor op deze plaats eentje met een roze of gele ondertoon: deze kleuren zijn ideaal om donkere plekjes te verbergen.

Je onderste ooglijntje kan je dan weer bijwerken met een wit in plaats van zwart oogpotlood. Dit zet je blik open en geeft je klare en frisse look. Je wimpers mag je wel aanzetten met zwarte of bruine mascara. Zorg ervoor dat de mascara goed op de lengte werkt en je haartjes mooi openzet. Een wimperkruller kan hierbij een handje helpen.

Nu de focus op je ogen ligt, houd je de rest van je gezicht neutraal. Kies een zachte tint voor je lippen en een blush die je een mooie roze gloed geeft.

BRON: http://www.nina.be/nina/nl/2203/Beauty/article/detail/2061436/2014/09/24/Simpele-tips-die-je-ogen-oplichten-en-laten-stralen.dhtml

Door de juiste opmaak van je ogen kan je deze heel goed naar voren brengen. Ogen is dan ook het prijskaartje van het lichaam waar toch heel weinig mensen niet aan denken. Maar de eerst indruk gaat altijd naar de ogen. En in een gesprek gaat 73% gericht naar de ogen en spreken die eigen mee.

Yogaleraar en MS-patiënt komt lesgeven in Utrecht

ja

 

Op 14, 15 en 16 november 2014 komt de Amerikaanse yogadocent Garth McLean naar iYoga Utrecht. Hij geeft er zes workshops, waarvan er drie speciaal gericht zijn op yogaleraren en patiënten met neurologische aandoeningen zoals MS (multiple sclerose) en Parkinson. Als MS-patiënt is McLean zelf ervaringsdeskundige.

Garth McLean kreeg in 1996 de diagnose Relapsing-Remitting Multiple Sclerose (RR-MS). Op aanraden van zijn neuroloog begon hij met yoga. Sindsdien heeft Garth door zijn dagelijkse beoefening van Iyengar yoga de lichamelijke gevolgen van de MS onder controle kunnen houden en geeft hij yogalessen over de hele wereld. Garth McLean heeft persoonlijk les gehad van BKS Iyengar.
Iyengar Yoga = kwaliteit
Iyengar yoga is wereldwijd één van de meest gerenommeerde vormen van yoga, genoemd naar de grondlegger, BKS Iyengar, die onlangs op 95-jarige leeftijd overleed. Het is een vorm van yoga die door het gebruik van hulpmiddelen zoals blokken, riemen en dekens toegankelijk is voor iedereen, beginner, ziek of gezond. In de lessen ligt de nadruk op kracht, balans en vitaliteit. Je blijft vaak langer in de houdingen, waardoor je concentratie en stabiliteit toeneemt. Ontspanning door inspanning dus. Leraren worden volgens een internationaal erkend systeem in minimaal 3 jaar opgeleid, waardoor de kwaliteit gewaarborgd wordt, en er is een grote nadruk op het therapeutisch toepassen van yoga.
Ervaringen van MS-patiënten
Claudia is sinds 3 jaar gediagnostiseerd met MS, en heeft veel baat bij haar yoga-beoefening. “Na een yogasessie zijn mijn spieren meer ontspannen waardoor tintelingen in benen en voeten verdwijnen. M’n spieren zijn sterker en m’n lichaam is flexibeler waardoor ik me beter voel. Vermoeidheid die vaak kenmerkend is voor MS patiënten, is bij mij heel beperkt.” Ze heeft een veeleisende baan, een actief sociaal leven en volgt 2-3 yogalessen per week. Maar yoga heeft ook andere voordelen: “Afgezien van de lichamelijke verbetering, ben ik mentaal ook sterker en flexibeler geworden. Yoga helpt me de diagnose MS en de gevolgen te accepteren. Uiteraard is yoga geen wondermiddel maar het helpt mij de regie over m’n lichaam en emoties te houden.” Ook Helen is enthousiast: “Iyengar yoga is zeer behulpzaam voor mij vanwege de hulpmiddelen. Anders zou ik geen yoga kunnen doen. Ik doe nu 4 jaar Iyengar Yoga, en doe ook hydrotherapie en Pilates, heb het meeste baat bij yoga. Mijn lichaam is sterker geworden en ik heb meer zelfvertrouwen. Met deze slopende ziekte is het heel fijn om een verbetering te zien, want dat gebeurt niet vaak!”. En zoals Garth zelf zegt in het filmpje dat van hem op YouTube te zien is: “als je door middel van yoga je angst en twijfel kunt uitschakelen, stel je dan eens voor wat je met de rest van je leven kunt doen.”
iYoga Utrecht
Sinds januari 2014 worden er in het voormalige winkelpand aan de Minrebroederstraat 23 in Utrecht Iyengar Yogalessen gegeven. Claas Hille en Hiske van der Meulen besloten midden in de crisis hun baan op te zeggen om zich volledig op de yoga te richten Er zijn 7 dagen per week lessen, en regelmatig workshops gericht op een speciaal thema. Twee maal per week is er een ‘special needs’-les waar in kleine groepen gewerkt wordt zodat mensen met fysieke of stress-gerelateerde klachten ook yoga kunnen doen.
Het kan zeker helpen om spieren los te krijgen. En zo ook nog te genieten van het leven met bepaalde ziektes.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: