Archive for 5 september 2014


IK GEEF

IK GEEF JE EEN LACH, IK GEEF JE EEN TRAAN, IK GEEF OM JOU.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

 

YOGANANDA

Filmtip: Awake, The Life of Yogananda 

De film Awake: the Life of Yogananda is een onconventionele biografie over de Indiase Swami Yogananda (1893 – 1952) die yoga en meditatie naar het westen bracht in de jaren twintig van de vorige eeuw. Deze documentaire verhaalt over het leven en de leringen van Paramahansa Yogananda die de spirituele klassieker Autobiografie van een Yogi schreef. Er zijn miljoenen exemplaren van dit boek verkocht en het is een must-read for zoekers, filosofen en yoga leerlingen tot op de dag van vandaag. Het was het enige boek dat Steve Jobs op zijn iPad had en hij was er zelfs zo’n grote fan van dat er e-books van deze titel werden gegeven aan degenen die zijn begrafenis bijwoonden.
awake_main_image
Het was ook een boek dat de bijzondere interesse had van George Harrison, Russel Simmons en vele yogi’s. Door zijn eigen zoektocht naar verlichting en zijn worstelingen op zijn pad als uitgangspunt te nemen, maakte Yogananda eeuwenoude kennis toegankelijk voor een modern publiek. Hij verkreeg door zijn boek heel veel volgelingen en hielp miljoenen hun aandacht naar binnen te richten, terwijl ze de verleidingen van de materiële wereld weerstonden met als doel zichzelf te realiseren.De film werd gefilmd in 30 landen over de hele wereld gedurende drie jaar en onderzoekt de wereld van yoga, modern en eeuwenoud en vanuit oosters en westers perspectief. Archiefmateriaal uit het leven van Yogananda vormt de rode draad van het verhaal, de film is echter meer dan een standaard biografie. Ook interviews en ander beeldmateriaal komen aan bod.Samen met een andere belangrijke wijze Swami Vivekananda (1863 – 1902) kan Yogananda worden gerekend tot de belangrijkste boodschappers van de Indiase (yoga)filosofie in het Westen.

Zie voor een trailer hier: https://www.youtube.com/watch?v=GyLkg3uDe1c

Een interessant boek over het leven van Swami Vivekananda in het Westen ishier te vinden.

BRON: http://spiritualiteit.blog.nl/algemeen/2014/09/05/filmtip-van-de-maand-awake-life-yogananda

Zelf heb ik het boek van zijn autobiografie in mijn rek staan. Ik heb er heel wijze dingen uit mogen leren, en mogen gebruiken. Het is een persoon geweest die zijn rust vond in kleine dingen. Hier zijn dan ook heel wat Yoga en meditatie technieken op gebaseerd. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Zo pijnlijk is het om afscheid te nemen van je doodgeboren baby

© thinkstock.

De geboorte van een kind: het zou de mooiste gebeurtenis in het leven van ouders moeten zijn. Wanneer je echter bevalt van een doodgeboren baby weet je niet meer wat je moet doen. Je kind achterlaten in het ziekenhuis is dan ook het meest pijnlijke moment dat je als koppel kan meemaken. Om toch enige tijd met je kind door te brengen, kan je kiezen voor een ‘knuffelwieg’, een gekoelde draagmand waardoor je afscheid kan nemen van je oogappel.

© thinkstock.

Toen Shelley Lamond te horen kreeg dat haar kleintje er vlak na de geboorte niet meer ‘was’, kon de mama nog geen afscheid nemen. Om haar verdriet wat te verzachten en de ouders toch nog enige tijd met hun baby te gunnen, kozen de dokters van een Australisch ziekenhuis ervoor om een knuffelwieg te gebruiken voor kleine Mabel. De wieg is een soort gekoelde draagmand waardoor baby’s nog even in de kamer kunnen blijven en niet meteen naar het lijkenhuis verhuisd moeten worden.

De medische apparatuur zorgde ervoor dat Shelley en Rick Lamond nog 48 uur extra konden doorbrengen met Mabel. Ook de andere kinderen van het koppel kregen de kans om dag te zeggen tegen hun kleine zus. “Het is letterlijk een manier om wat extra tijd met je kleintje door te brengen. Het zijn de enige herinneringen die je samen met hen zal hebben, die troost heb je echt nodig als ouder”, zegt Shelley.

De arme vrouw weet dan ook waarover ze spreekt: in het totaal moesten zij en haar man al afrekenen met vier doodgeboren kinderen. “Van mijn eerste twee kleintjes heb ik geen oprecht afscheid kunnen nemen. Enkel Mable en Elsa heb ik uitgebreid dag kunnen zeggen. En geloof me, zoiets heb je echt nodig als ouder.”

Aan het afscheid van haar twee eerste kinderen heeft de vrouw dan ook pijnlijke herinneringen overgehouden. “Als je geen knuffelbed ter beschikking hebt, moet je het verpleegkundig personeel verwittigen wanneer je afscheid wilt nemen en moeten ze je baby in het lijkenhuis gaan halen. Je kleintje wordt dan naar je toe gebracht in een rare groene zak. Het is absoluut niet fijn om je eigen vlees en bloed op die manier te zien. Het maakt alles nog tien keer pijnlijker.”

“Een knuffelwieg kan je tenminste een persoonlijke touch geven. Je kan je favoriete dekentje of knuffel erin zetten om je baby te vergezellen. Het helpt je gewoon die vreselijke gebeurtenis een plaats te geven, al weet je dat je leven nooit meer hetzelfde zal zijn.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/article/detail/2036052/2014/09/05/Zo-pijnlijk-is-het-om-afscheid-te-nemen-van-je-doodgeboren-baby.dhtml

Negen maanden heb je het gevoeld voelen bewegen en dan is er plots dan ene woord. Het is het moeilijkst om te verwerken om ermee om te gaan. Zeker als het onverwacht komt. Het doet altijd pijn maar nog meer dat je geen gehuil hoort dat je de dokters en zelfs een specialist rond ziet lopen geen gehoor, stilte. Dan krijg je het als ouder koud je weet niet wat er gebeurd. Dan hoor je het en moet je naar huis met lege handen, waar meestal alles klaar is om de baby een warm huisje te geven. Maar het kan niet. 
Belangrijk is dat je toch probeert op een menswaardige manier afscheid te nemen. 

Nu wil ik het wel even op het spiritueel vlak gooien ook. Als het gebeurd is het een teken dat het kind niet klaar was om op de wereld te komen. Dat het een les is voor beide ouders dat deze er misschien nog niet klaar voor waren. Maar zoiets kan je niet tegen iedereen zeggen. Omdat het soms heel hard kan overkomen. Een mooi gegeven is dat men het gevoel heeft gehad dat toch ook een teken is dat je het leven in je lichaam mag ontvangen. 
Maar nogmaals dit stukje is niet voor iedereen weg gelegd en kan dus heel wat problemen teweeg brengen. 

Mensen probeer ermee om te gaan, en erover te praten zodat je het goed kan verwerken wil je aan een nieuw leven beginnen. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Zo reduceer je stress op je werk

werkstress
Ga je vaak met tegenzin naar je werk? En kun je ‘s avonds als je thuiskomt alleen nog maar moe en futloos op de bank neerploffen, terwijl je de hele dag al achter de computer hebt gezeten? Misschien is het werkstress die je uitput. Overmatige stress is ongezond en kan leiden tot een burnout. Zorg ervoor dat je de symptomen van stress op tijd herkent en bescherm jezelf door actie te ondernemen met de volgende praktische tips.

1. Krijg inzicht in je stressfactoren

Is het je baas, waar je geen nee tegen durft te zeggen? Of ben je een slechte planner? Maak eens lijstje met je stressfactoren. Pas als je je van je zwakke plekken bewust bent, kun je er iets aan gaan doen.

2. Multitasken

Eerst even een misverstand uit de weg ruimen: multitasken werkt niet. Óók niet voor vrouwen. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat we niet zo goed zijn in meerdere dingen tegelijkertijd doen. Multitasken gaat dus altijd ten koste van je efficiëntie.

3. Grenzen stellen

Leer ‘nee’ zeggen. Klinkt als een open deur, maar het blijkt voor veel mensen moeilijker dan ze aanvankelijk hadden gedacht. Een truc om te voorkomen dat je te snel ‘ja’ zegt is om even helemaal geen uitspraak te doen. Geef jezelf tijd om na te denken, door te zeggen ‘ik kom later op je vraag terug’.

4. Het hoeft niet perfect.

Ben je een perfectionist? Dan stel je hoge eisen aan jezelf en ben je veel gevoeliger voor stress. Realiseer je dat niet perfect vaak al goed genoeg is. Je zou het zogenaamde ‘Pareto-principe’ ofwel de 80-20 regel kunnen toepassen op je werk: meestal is het maar 20% van je werk, dat voor 80% van het resultaat zorgt. Als je altijd voor de volle 100% gaat, kost die laatste 20% vaak 80% van de totale tijd die je aan het werk besteedt. Voor hoeveel procent resultaat ga jij?

5. Outsourcen

Probeer niet alles zelf op te lossen. Vraag om hulp, want 1+1 = meestal 3. Geef ook andere mensen verantwoorlijkheden, op vlakken waar juist zij beter in zijn dan dat jij dat bent. Je zult zien dat processen veel sneller zullen gaan lopen en dat samenwerking over het algemeen positief wordt gewaardeerd.

6. Opruimen

Creëer een prettige werkplek voor jezelf, door je bureau en je desktop regelmatig op te ruimen. Stapels papieren en losse bestanden zorgen ervoor dat je het overzicht verliest. Maak er een gewoonte van, om op een vast tijdstip (bijvoorbeeld aan het einde van iedere werkdag) je werkplek te ordenen. Opruimen geeft ruimte, letterlijk en figuurlijk.

7. Neem vaker een korte vakantie

Soms kan een lang weekendje weg je al het gevoel geven dat je volledig op vakantie bent geweest. Splits je grote vakantie op in kortere tripjes en gebruik je vrije dagen zo het meest effectief.

8. Bewegen

Als gevolg van stress spannen je spieren zich aan. Dat gebeurt met name als je de hele dag achter een bureau zit. Je kunt die spierspanning te lijf gaan door zoveel mogelijk te bewegen. Haal koffie voor collega’s, neem de trap in plaats van de lift en loop naar collega’s toe in plaats van te mailen of te bellen. Ga  er bij staan als je belt en gebruik je middagpauze om buiten een wandeling te maken.

9. Wees matig met koffie.

Het is goed om meerdere korte pauzes in te lassen, maar zorg er dan wel voor dat je niet teveel koffie leut. Koffie kan de gevoeligheid voor stress vergroten en je kunt er prikkelbaar en nerveus van worden. Drink water of (kruiden)thee en reduceer zo je koffiegebruik tot maximaal twee kopjes per dag.

10. Kalmeer jezelf met de juiste muziek

Luisteren naar Mozart, en dan met name naar zijn pianosonates, zorgt ervoor dat je je beter kunt ontspannen en nadenken. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit zogenaamde Mozarteffect ervoor zorgt dat je IQ zelfs tijdelijk omhoog gaat. Dit effect is niet alleen bij Mozart vastgesteld, maar ook bij vergelijkbare klassieke muziek. Popmuziek heeft dit effect helemaal niet.

11. Werk en prive scheiden

Werk en privézaken die door elkaar heen lopen, kunnen een bron van stress zijn. Zowel op het werk als thuis. Zorg voor een duidelijke scheiding tussen werk en privé.

12. Andere baan

Blijft je werk ondanks alles een bron van stress? Ga hierover dan in gesprek met je leidinggevende. Ook een psycholoog kan je tips geven om de werkstress beter te hanteren. Als dat allemaal niet helpt, ben je misschien toe aan een andere baan. Dat is geen kwestie van falen, maar van kiezen wat het beste voor je is.

Auteur: Ine Mulder

BRON: http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/zo-reduceer-je-stress-op-je-werk/

Stress komt het meeste voor op een werkvloer. Daarom is het ziekteverzuim hierin met de grootste %. Op puntje 12 zou ik zeggen ga de oorzaak aan en verwerk het nodige voor je naar ander werk gaat uitkijken. Doe je dat niet zal je terug in het zelfde patroon rollen en zal stress blijven bestaan. 
Belangrijk is dat je afwisselend kan werken, dat je niet altijd achter je bureau moet zitten. Nu kan ik begrijpen dat er sommige gaan zeggen ik kan zo maar niet van mijn stoel gaan en een wandelingetje maken. Maar je kan wel op een rustige manier een WC bezoekje brengen. Dat ook soms al genoeg kan zijn om afleiding. 

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Waarom te veel slaap even slecht is als slapeloosheid

© thinkstock.

Je weet dat je een degelijke nachtrust nodig hebt om overdag goed te functioneren. Hele nachten wakker liggen, maak je dan ook liever niet mee. Maar ook te veel slapen blijkt niet ideaal te zijn.

Een goede nachtrust: het lijkt heel makkelijk. Je gaat in je bed liggen en valt hopelijk binnen enkele minuten in slaap waarna je ’s ochtends fris en monter wakker wordt. Dacht jij dat enkele extra uurtjes per dag goed zouden doen? Dan mag je opnieuw denken. Wetenschappers stellen namelijk dat te veel slaap een nieuw en groeiend probleem is in onze maatschappij.

Te veel slapen zou dezelfde effecten op je lichaam hebben als wanneer je aan slapeloosheid leidt. Zo zou je lichaam vatbaarder zijn voor infecties en zal je sneller ziek worden wanneer je te lang in je bed blijft liggen. De wetenschappers stellen dat je je lichaam in gevaar brengt wanneer je minder dan zes of meer dan negen uur slaapt per nacht. Volgens hen bestaat de ideale slaapperiode uit zeven uur rust per nacht.

Verder zouden mannen iets meer slaap nodig hebben dan vrouwen. Gemiddeld hebben dames 7.38 uur nodig, terwijl mannen zich beter voelen met 7.46 uur nachtrust achter de kiezen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Slaapproblemen/article/detail/2035432/2014/09/05/Waarom-te-veel-slaap-even-slecht-is-als-slapeloosheid.dhtml

Het kan al eens gebeuren dat je langer of minder slaapt als anders. Geen probleem dat het niet langer aanhoud dan 30 dagen. Want zowel teveel slapen als te weinig is ongezond. Ergens bouw je veel minder weerstand op, dat maakt dat je sneller ziek kan worden. Maar ook het lichaam kan minder goed herstellen. 

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: