Archive for 19 augustus 2014


WAT IS DE IDEALE MAALTIJD OM GOED TE SLAPEN?

Wat is de ideale maaltijd om goed te slapen?

Ons avondmaal beïnvloedt de kwaliteit van onze slaap.

Daarom, als u moeilijkheden hebt om de slaap te vatten, of als u slecht slaapt, lees dan dit artikel!

Om goed te slapen: een koninklijk ontbijt, een prinselijke lunch en een schraal avondmaal, luidt een oud gezegde.

Het staat inderdaad al geruime tijd vast dat een overvloedig avondmaal niet bepaald bevorderlijk is voor de slaap.

Bij de mens wordt de structuur van de slaap ook beïnvloed door de overgang van tafel naar bed. Verschillende studies hebben duidelijk aangetoond dat het verbruik van koolhydraten binnen 30 à 60 minuten de neiging tot slaperigheid verhoogt.

Onze grootmoeders hadden dan ook gelijk: voor een goede nachtrust gaat niets boven een glas warme melk met honing ’s avonds…

Allerlei processen in de hersenen

Een koolhydraatrijke maaltijd verhoogt het serotoninegehalte in de hersenen. Deze kleine neurotransmitter veroorzaakt niet alleen een gevoel van verzadiging, maar ook van slaperigheid na de maaltijd.

Hoe werkt dat mechanisme nu precies?
Consumptie van koolhydraatrijke eetwaren verhoogt de insulineconcentratie in het bloed. Insuline, een hormoon, bevordert de penetratie in het hersenweefsel van een klein aminozuur, tryptofaan, de voorloper van serotonine.
Omgekeerd verhoogt een eiwitrijke maaltijd de waakzaamheid door de synthese van stimulerende stoffen in de hersenen: adrenaline en dopamine. Zo’n maaltijd vermindert ook de serotoninesynthese in de hersenen. Een kleine hoeveelheid voedingseiwitten is dan ook altijd een must om beter te presteren….

Andere ingrediënten?

De productie van serotonine hangt ook af van een aantal co-factoren zoals ijzer, magnesium, essentiële vetzuren en vitamines B3 en B6. Tekorten aan die voedingsstoffen komen frequent voor bij de algemene bevolking en zouden gedeeltelijk kunnen verklaren waarom sommige mensen zo moeilijk inslapen…

Wat moet u eten vóór u naar bed gaat?

Uw ideale maaltijd vóór het slapengaan zou er als volgt moeten uitzien:

  • vooral zetmeelproducten (brood, pasta, granen, aardappelen, rijst,…).
  • groenten, vis, gevogelte, … : eetwaren die rijk zijn aan vitamine B3, B6, ijzer, magnesium en essentiële vetzuren (vis).
  • weinig vetten (smeer- en bakvetten), sausen, gefrituurde gerechten enz. (zodat uw spijsverteringsstelsel niet de hele nacht actief hoeft te zijn).
  • weinig opwekkende eetwaren: koffie, thee, cola, chocolade en andere energiedranken. Cafeïne vertraagt de slaap en vermindert de slaapkwaliteit.
  • weinig gekruide spijzen.
  • weinig alcoholische dranken; alcohol heeft immers een vals rustgevend effect.

’s Morgens een opkikkertje nodig?

Voor u geldt precies het tegendeel: u hebt energie nodig om goedgezind uit bed te komen of niet in een hoopje te vallen?

Eet dan voldoende eiwitrijke producten bij het ontbijt (kaas, magere fijne vleeswaren, eieren), bij de lunch (het winnende trio “vlees of vis, groenten en melkproducten” is moeilijk te kloppen) en op reis (verkies een broodje kaas boven chocolade of een wafel tijdens uw rustpauzes), kwestie van niet in te dommelen….

BRON: http://www.e-gezondheid.be/wat-is-de-ideale-maaltijd-om-goed-te-slapen/2/actueel/1229

Geen al te zware maaltijd maar met de nodige voedingsstoffen die je nodig hebt. Ook niet al te laat en teveel eten bevorderd een goede slaap.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

‘Aantal uitgevoerde borstkankeroperaties zegt niets over kwaliteit’
Het aantal borstkankeroperaties dat jaarlijks in een ziekenhuis wordt uitgevoerd, zegt niets over de kwaliteit van de operaties in dat ziekenhuis en de kans op overleving.
‘Aantal uitgevoerde borstkankeroperaties zegt niets over kwaliteit’

Ziekenhuizen die meer dan 75 operaties per jaar uitvoeren, hebben dezelfde resultaten als ziekenhuizen met meer dan 200 operaties per jaar.
Dat blijkt uit onderzoek van Sabine Siesling van de Universiteit Twente en het Integraal Kankercentrum Nederland (IKL). In Nederland voert elk ziekenhuis tegenwoordig meer dan 75 operaties per jaar uit.

Deze conclusie staat haaks op de huidige tendens dat zorgverzekeraars nog maar met een beperkt aantal ziekenhuizen contracten willen sluiten, namelijk die waar de meeste operaties worden uitgevoerd. ”Zorgverzekeraars kijken alleen maar naar volume, maar dat criterium is nergens op gebaseerd”, aldus Siesling maandag.
59.000 patiënten
Voor het onderzoek analyseerde Siesling de gegevens van bijna 59.000 patiënten die tussen 2001 en 2005 in Nederland aan borstkanker zijn geopereerd. Ze bekeek hoeveel van hen na gemiddeld tien jaar waren overleden en of het aantal operaties dat per jaar per ziekenhuis werd gedaan hierop van invloed was.
Het bleek dat het voor de overlevingskans nauwelijks uitmaakt of er 75, 100, 150 of meer dan 200 operaties per jaar worden uitgevoerd.
Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen en medisch specialisten. Het tijdschrift Breast Cancer Research and Treatment publiceert ook over het onderzoek.

BRON: http://www.nu.nl/gezondheid/3855116/aantal-uitgevoerde-borstkankeroperaties-zegt-niets-kwaliteit.html

6 tips om niet meer te overeten

© thinkstock.

We weten eigenlijk wel dat we met één bord voldoende gegeten hebben. Waarom kunnen we het dan niet laten om nog eens op te scheppen? En ons daarna schuldig te voelen om dat overvol gevoel? Met deze tips zal je niet snel meer overeten.

© thinkstock
© thinkstock

Leg je vork neer tussen happen in
We hebben de neiging om in een automatisch ritme te komen als we eten: we scheppen wat op onze vork of lepel, stoppen het in onze mond, en terwijl we kauwen laden we weer wat voedsel op het bestek. Als je je vork effectief neerlegt, creëer je pauzes, en ga je vanzelf langzamer eten. Je zal veel sneller beseffen wanneer je een vol gevoel hebt, zonder te overeten.

Eet halve porties
Iedere mama leert haar kind om mooi zijn bord leeg te eten, maar op termijn gaan we onze porties onbewust aanpassen aan de grootte van het bord, niet aan ons hongergevoel. Als je je porties met de helft vermindert, zal je verbaasd zijn over hoeveel je eigenlijk maar nodig hebt om een vol gevoel te krijgen.

Draai je vork ondersteboven
Wist je dat niet iedereen op dezelfde manier zijn vork vasthoudt? Amerikanen hebben de neiging om het eten te scheppen, terwijl Europeanen eerder prikken. Als je andere manier eens probeert, die je niet gewoon bent, zal je iets trager en ook bewuster eten.

Zet je tv uit
Het is best gemakkelijk om je maaltijd voor de tv te verorberen, en ondertussen je favoriete programma mee te pikken. Onderzoek heeft echter aangetoond dat je de beeldbuis best even uitschakelt. We eten immers tot 14 procent meer als we onze aandacht voor het eten delen met de tv.

Drink water voor de maaltijd
Raar maar waar, onze hersenen kunnen ons honger- en dorstgevoel niet altijd even goed onderscheiden van elkaar. Om te voorkomen dat je te veel eet omdat je dorst hebt, drink je best zo’n 30 minuten voor de maaltijd een groot glas water. Je maag zal zich zo ook al wat vullen, en je honger zal sneller gestild zijn.

Maak een vuist als je eet
Toegegeven, het is een vreemde tip, maar het schijnt te werken. Als we een vuist maken, linken we dat allemaal met het woord ‘nee’. Het gebaar betekent ‘stop’, en de link is ingeburgerd. Als je een vuist maakt tijdens het eten, zal je jezelf onbewust eraan herinneren dat je niet te veel mag eten.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/3904/Gezond-afslanken/article/detail/1998243/2014/08/19/6-tips-om-niet-meer-te-overeten.dhtml

Bepaalde mensen kunnen geen nee of stop zeggen, en blijven maar eten. Ze overeten hen zelf. Met heel kleine trucjes kan je dit soms veranderen. Maar dan mag je natuurlijk achteraf ook niets bijnemen. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Mannen van de generatie Y lijden massaal aan bindingsangst

GenYVrouwen van nu die een serieuze partner zoeken waarmee zij zich kunnen settelen en een gezin kunnen vormen, doen het er het beste aan naar oudere mannen uit te kijken.

Daaronder hebben vrouwen het gevoel nog met ‘jongetjes’ bezig te zijn, die er alles aan doen om hun vrije, ongebonden leventje zo lang mogelijk te behouden.

Uit onderzoek in opdracht van Nickelodeon UK blijkt dat het niet alleen een gevoel is, maar dat mannen niet echt volwassen zijn tot ze gemiddeld 43 jaar oud zijn.

Dat is maar liefst 11 jaar later dan de vrouwen die op hun 32ste al tot wasdom zijn gekomen..

Volgens een studie van Pew Research Center, waar METRO over bericht, is slechts 26% van Generatie-Y (1980-1990) al getrouwd en het lijkt er niet op dat dit snel zal stijgen.

Ter vergelijking 48% van de Babyboomers (1945-1955) waren getrouwd op de leeftijd tussen de 18 en 32 jaar.

Generatie-Y vertrouwt mensen bijna niet. Amper 19% van de deelnemers verklaarden dat ze vreemde mensen durven vertrouwen terwijl dat percentage bij de generatie van de ouders met 40% veel hoger ligt.

Social media, het hoge aantal echtscheidingen en de ontelbare misdaden tegen de menselijkheid die ze hebben meegemaakt in hun korte levens hebben diepe littekens achtergelaten en zorgen voor bindingsangst.

Daarbovenop komen nog een aantal andere problemen, zoals de recessie en hoge studieschulden, hoewel die vaak ook tellen voor vrouwen, maar zij blijken ze beter aan te pakken dan de gemiddelde man van dezelfde leeftijd.

De grootste afknapper voor vrouwen zijn mannen die niet alleen niet weten wat ze willen, maar ook niet weten wie ze zijn.

Mannen zijn sneller tevreden met het feit dat ze nog gewoon bij hun ouders wonen en durven rustig te wachten tot ze een carrière in de schoot geworpen krijgen, terwijl vrouwen eerder geneigd zijn hun problemen aan te pakken.

De mannen van de generatie Y zijn ook 10x banger om te trouwen met de verkeerde dan dat ze bang zijn om over te schieten.

Volgens een rapport van ‘Journal of Economic Behavior & Organization’ hebben vrouwen meer vertrouwen.

Nu weten de single vrouwen dat alles wat ze meemaken met mannen (of jongens) niet abnormaal is en dat het goed komt zodra hij 43 kaarsjes kan uitblazen. Of voor diegenen met haast: zoek een man die minstens 10 jaar ouder is!

BRON: http://relatie.blog.nl/onderzoek/2014/08/19/waarom-vrouwen-van-nu-mannen-van-hun-leeftijd-maar-watjes-vinden

Raar toch dan mensen meer angst krijgen om zich te binden. Is het echt een bindingsangst of heeft het te maken met de maatschappij waar ze onzeker van zijn en zo toch niets durven opstarten. Een relatie is ook niet zomaar even iets, je moet er beide voor gaan. En ja de meeste jongeren gaan heel lang naar school en hebben het moeilijk om werk te vinden. Waardoor er een angst bestaat zich echt een gezin te vormen. Andere zijn nooit zelf zeker en durven een stap uit het vertrouwde nest niet maken.

Pei-schijf beschermt je in moeilijke tijden

Jaren geleden maakte ik een reis naar China. Een machtig land vol met tegenstrijdigheden, maar ook een plek waar je goed kunt zien hoe groot de verschillend tussen onze werelden zijn. Nergens anders voelde ik de magie zo sterk als in dit land.

pei

Opvallend is dat enorm veel Chinezen nog geloven in rituelen en gebruik maken van onder meer amuletten en talismannen. Ik heb er al veelvuldig over geschreven, maar opvallend is toch de Pei-schijf. Het zou hier om een gelukbrengende amulet gaan. Eigenlijk is het een platte, ronde schijf met in het midden een gat. De schijf zelf is (doorgaans) van jade. Deze steen staat symbool voor zuiverheid en sereniteit en wordt geassocieerd met het hartchakra en stimuleert liefde en verzorging. Het is een beschermend kristal dat de drager tegen letsel behoedt en voor harmonie zorgt.

pei-1

Het is dan ook niet vreemd dat je in China heel wat mensen met deze amulet (om) ziet lopen. De Pei-schijf staat in China niet alleen symbool voor de hemel, maar het zou je ook  in moeilijke tijden beschermen. Ben je bang dat er problemen op komst zijn, dan moet je de steen tussen je vingers nemen en net zo lang wrijven tot het gevaar geweken is.  Inmiddels is de Pei-schijf een geliefd artikel onder de toeristen. Ze zijn in allerlei vormen en maten verkrijgbaar en soms in een mooi sieraad verwerkt. De oudere, authentieke exemplaren zijn moeilijker te vinden. De Pei-schijf heeft nog meerdere betekenissen, maar als amulet is de meest voorkomende. Zeker hier in Nederland (Westen). Ik heb er nog steeds spijt van dat ik geen exemplaar heb meegenomen van mijn reis naar China, maar de herinnering er aan blijft.

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2014/08/19/pei-schijf-beschermt-je-moeilijke-tijden

Eigenlijk kan heel wat je beschermen, alleen moet je ervoor openstaan. Dat kan een steen zijn dat kan iets anders zijn. Maar in een steen zit energie en kracht en dat kan eruit komen als het nodig is.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

IEDEREEN BEGINT ZICH MISNOEGD TE VOELEN, DOOR DAT WAT ER ALLEMAAL GEBEURD IN HUN EIGEN LAND

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Bewezen: yoga bevordert hersenactiviteit bij ouderen

© thinkstock.

Yoga is goed voor je hersenen. Ouderen die drie keer per week aan yoga doen, ervaren een opmerkelijke verbetering in hersenfuncties die relevant zijn in hun dagelijkse leven. Dat blijkt uit een nieuwe studie aan de universiteit van Illinois.

Wetenschappers onderzochten 108 mensen tussen 55 en 79 jaar. 61 van hen volgden yogalessen, de rest volgde evenveel sessies waarbij ze stretchoefeningen deden en met gewichten werkten in de plaats van yoga.

Acht weken
Na acht weken bleek de groep die yoga had gedaan sneller en preciezer te presteren in geheugentests. Ook hun mentale flexibiliteit en hun vermogen om van de ene taak op de andere over te schakelen bleken beter dan voordien. De groep die stretchoefeningen had gedaan en met gewichten had gewerkt, toonde geen verbetering op die vlakken. De verschillen tussen beide groepen waren niet het resultaat van verschillen in leeftijd, geslacht of sociale klasse, melden de wetenschappers.

Hatha yoga
De proefpersonen deden aan hatha yoga. Dat is een oude spirituele Hindoe-praktijk die meditatie en de focus op de ademhaling omvat, naast een reeks voorgeschreven poses. Het is de eenvoudigste en ook populairste vorm van yoga. Neha Gothe, die het onderzoek leidde, vermoedt dat de focus op het lichaam, de geest en de ademhaling tijdens de yogasessies leidt tot het toegenomen concentratievermogen.

Minder stress
Eerdere studies hebben aangetoond dat yoga helpt bij angsten, depressies en stress. “We weten dat stress en angst een negatieve invloed hebben op onze kennisfuncties. Het is dus mogelijk dat de kennisprestaties van de proefpersonen uit de yogagroep zijn verbeterd omdat hun stressniveau was gedaald”, voegt ze er aan toe. “Verder onderzoek moet uitwijzen welke onderliggende hersenmechanismes hier aan het werk zijn”.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/300/Yoga/article/detail/1997101/2014/08/19/Bewezen-yoga-bevordert-hersenactiviteit-bij-ouderen.dhtml

Het zijn gezonde oefeningen voor lichaam en geest. En dat maakt dat je ook de hersenactiviteit stimuleert. Ook is het natuurlijk goed dat je nooit een overbelasting gaat doen zowel lichamelijk als geestelijk. Want door mee te willen doen in de groep kan het wel eens zijn dat je zoiets hebt van, nog een beetje, maar je moet luisteren naar je lichaam naar je geheel. En dan wordt Yoga iets heel mooi om te beoefenen.

Heb jij ook spijt van je scheiding?

Het stopzetten van een jarenlange relatie of huwelijk is een zware beslissing, waar niemand licht overgaat. Wie scheidt van zijn partner heeft daar ongetwijfeld goede redenen voor. En toch heeft een recent onderzoek aangetoond dat de helft van hen er later spijt van krijgt.

Natuurlijk krijgt niet iedereen spijt van het stopzetten van zijn of haar relatie, maar dit onderzoek toont aan dat toch een goede helft van de mensen later twijfels krijgt bij zijn beslissing. De onderzoekers namen een enquête af bij 2.000 Britse mannen en vrouwen die ofwel gescheiden waren, ofwel een relatie van meer dan vijf jaar achter de rug hadden. 54 procent van hen kreeg er na een tijdje spijt van dat ze de relatie beëindigd hadden, omdat ze hun partner misten of zich realiseerden dat ze hem of haar nog steeds graag zagen.

42 procent van de ondervraagden misten hun relatie zo hard dat ze overwogen om het opnieuw te proberen. Een groot deel van hen ondernam nieuwe toenaderingspogingen, en 21 procent maakten samen een nieuwe start. Ze rapporteerden dat ze sterker en gelukkiger waren samen dan voor hun scheiding.

Volgens de onderzoekers wordt de beslissing soms in een opwelling genomen: “Een scheiding is een enorme stap, en soms wordt de beslissing genomen in de hitte van het moment. En later besef je dan dat je dat eigenlijk niet wil, maar is het te laat om de woorden terug te nemen.” Uit de resultaten bleek ook dat veel mensen niet meteen spijt krijgen, maar na een tijdje wel beseffen dat ze misschien niet de juiste beslissing genomen hebben. Voor velen duurde het bijna een jaar voor ze zich realiseerden dat ze hun partner misten.

Uit het onderzoek bleek ook dat 95 procent van de mensen geloofde dat tijd voor jezelf je relatie kan redden. “Op die manier besef je wat je relatie waard is, en leer je je partner weer appreciëren”, klinkt het.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/509/Huwelijk/article/detail/1996933/2014/08/19/Heb-jij-ook-spijt-van-je-scheiding-.dhtml

Soms kom je het wel eens tegen, dat op een moment spijt komt dat men uit elkaar is gegaan. Soms kan dit leiden tot terug bij elkaar gaan soms ook niet. Meestal komt dit gevoel voor in het eerste jaar en zeker als er kinderen zijn. Het is toch van belang om over die gevoelens te praten met elkaar. Want meestal kom je dan nog goed overeen. Natuurlijk kan het anders lopen als een van de partners iemand nieuw leert kennen. Maar dan ook nog kan er een gevoel van spijt aanwezig zijn.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Striemen lelijk? Deze vrouwen tonen hoe mooi ze zijn

Eerder deze maand ging een open brief van een Amerikaanse moeder viraal waarin ze pestende tieners op hun plaats zette nadat ze met haar striemen lachten. Nu richtten twee anonieme moeders de Instagramaccount ‘Love Your Lines’ op waar dames met schitterende foto’s kunnen bewijzen dat striemen allesbehalve lelijk zijn, maar een prachtig onderdeel van het lichaam kunnen vormen.

Heel veel vrouwen krijgen met striemen te maken op een bepaald punt in hun leven. Niet alleen mama’s worden hier na de zwangerschap door geteisterd. Iedereen die een lichamelijke metamorfose heeft meegemaakt, kan ermee te maken krijgen. Toch wordt vrouwen goed ingepeperd dat deze littekens ontsierend zijn. Er bestaan heel wat trucjes om striemen te verdoezelen, roddelmagazines halen er plezier uit om ze op te sporen bij sterren en ze goed in de verf te zetten.

Twee mama’s die de negativiteit rond striemen beu waren, besloten de online pesterijen omtrent imperfecte vrouwenlichamen te bestrijden met de Instagramaccount Love Your Lines. Die werd amper een week geleden opgericht, sindsdien verzamelde de pagina al meer dan 22.000 volgers en kun je er 95 kunstwerkjes van striemen bewonderen.

De oprichters leggen uit wat ze willen bereiken met hun pagina: “We willen graag een foto van je lichaam ontvangen waarvan je denkt dat die anderen zal inspireren om zich zichzelf goed te voelen. Toon een lichaamsdeel waar je het vroeger moeilijk mee had. Alvast bedankt om moedig te delen.”

Elke foto haalt op de pagina honderden ‘likes’ en positieve commentaren en dames prijzen elkaar volop voor hun moed. Deze pagina past helemaal in de social media-trend waarin surfers strijden tegen pesterijen. De vele haatcampagnes op basis van uiterlijkheden botst tegenwoordig op heel wat verzet. Dit maakt dat steeds meer surfers hun onzekerheden met elkaar delen om lotgenoten moed in te spreken.

Een mooi voorbeeld is de Tanis Jex-Blake, een moeder van vijf kinderen Tanis Jex-Blake die een open brief aan de tieners die haar uitlachten om haar striemen op het strand. “Het spijt me dat mijn eerste poging sinds 13 jaar tot zonnen in het openbaar. Het spijt me dat mijn buik niet plat en strak is. Het spijt me dat ik striemen over heel mijn buik heb. Maar het spijt met niet dat mijn lichaam vijf prachtige kinderen heeft gevoed en op de wereld heeft gezet.” Een ander voorbeeld is de #Fatkini, onder deze hashtag zetten dames die zichzelf volslank vinden foto’s in bikini op sociale media. Zo willen ze hun rondingen vieren en de wereld tonen dat je niet slank hoeft te zijn om mooi te zijn.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psychologie/article/detail/1996612/2014/08/19/Striemen-lelijk-Deze-vrouwen-tonen-hoe-mooi-ze-zijn.dhtml

Aan striemen is niet echt veel te doen, dan ermee te leren leren. Het hoeft zelfs niet alleen te komen van een bevalling het kan spontaan optreden. Zowel jonge als volwassenen hebben er last van, en het komt meer voor bij vrouwen dan bij mannen. Zo komen het vaakst voor op de billen, buik, zijkant van het lichaam en soms op de schouderbladeren en armen.
Ga zeker eens naar de instagram kijken waar de persoon zich laat zien.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: