Archive for 28 juli 2014


Bah: handen geven is zo ontzettend vies! (maar wel netjes…)

Schermafbeelding 2014-07-28 om 14.51.53Stoppen met handen geven! Het is namelijk een bron van bacteriën, zo ontdekten onderzoekers van de Aberystwyth University in Wales. De onderzoekers doopten een paar steriele handschoenen in bacteriënsoepje, zodat de handschoenen helemaal bedekt waren met E.coli-bacteriën. Deze bacteriën leven van nature in de darmen, maar kunnen ook voorkomen op rauwe voedingsmiddelen. Van sommige typen E.coli-bacteriën kun je een voedselinfectie krijgen. BAH! Gewoon zwaaien vanaf nu dus maar… Met de besmette handschoenen voerden de onderzoekers een aantal begroetingen uit. Zo schudden ze elkaar een aantal keer de hand, met verschillende kracht. Ook gaven ze elkaar ‘high fives’ en ‘fist bumps’, waarbij de gesloten vuisten elkaar raken. Bij een handdruk bleken er tien keer zo veel bacteriën overgedragen te worden als bij een begroeting waarbij alleen de vuisten elkaar raakten. Een klein contactoppervlak en kort contactmoment vermindert de verspreiding van bacteriën waarschijnlijk.
“Tijdens een griepepidemie of in een ziekenhuis waar antibioticaresistente bacteriën voorkomen, is een handdruk misschien iets om over na te denken”, zegt Dave Whitworth. Grondig de handen wassen na elk toiletbezoek helpt overigens ook de verspreiding van ziekteverwekkers voorkomen. De resultaten van het onderzoek verschenen in het American Journal of Infection Control.

BRON: http://vrouw.blog.nl/algemeen/2014/07/28/bah-handen-geven-zo-ontzettend-vies-maar-wel-netjes

Uit respect of vriendelijkheid geven we elkaar de hand, en laten ook eigenlijk gelijk zien waar onze grens ligt. Maar we staan er niet bij stil dat op handen toch ook heel wat bacteriën voorkomen. Natuurlijk alles wat we doen is bijna met ons handen. En overal zitten bacteriën aan, en mogen we zeker geen angst gaan hebben om elkaar een hand te gaan geven. Want je handen echt proper houden of bacterie vrij kan bijna niet. Velen gaan naar het toilet wassen hun handen en nemen vervolgens het kraantje terug vast of de klink van de deur en hopa daar gaat de overzet van bacteriën al. Dan kan men zeggen dat onze handen echt zuiver zijn NEE mensen en heb er ook geen angst voor.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Stress, een dip, zwanger …? Laat je helpen!

Ernstige vitamine- of mineralentekorten komen in westerse landen gelukkig weinig voor. Maar ook kleine tekorten kunnen al gevolgen hebben voor je gezondheid. Zeker in sommige fases van je leven is het een goed idee bepaalde extra’s te voorzien.

Baby op komst
Dat je zou moeten eten voor twee als je zwanger bent, is een fabeltje. Maar je behoeften aan sommige voedingsstoffen zijn wel aanzienlijk verhoogd tijdens een zwangerschap en daar kan je dus maar beter rekening mee houden.

– Foliumzuur: het belangrijkste argument om extra foliumzuur (vitamine B11) te slikken tijdens je zwangerschap is dat de vitamine neuraalbuisdefecten, zoals een open ruggetje of hazenlip, bij je baby helpt voorkomen. Foliumzuur zit onder meer in brood, aardappelen en groenten als broccoli en spinazie, maar de vitamine is erg gevoelig voor warmte en wordt dan ook makkelijk vernietigd door het koken. Alleen via de voeding tegemoetkomen aan je extra behoefte aan foliumzuur is dan ook onmogelijk. Daarom wordt een supplement aanbevolen. Om er zeker van te zijn dat je foliumzuur op peil is op het moment van de conceptie, is het aan te raden drie maanden voor de bevruchting te starten met een supplement van 0,4 mg per dag en dit door te nemen gedurende de eerste drie zwangerschapsmaanden. In de praktijk krijgen vrouwen doorgaans het advies om foliumzuur te nemen vanaf het stoppen van de contraceptie.

– IJzer: wie gezond en gevarieerd eet, krijgt in principe ook voldoende ijzer binnen, maar als er bij de aanvang van een zwangerschap sprake is van een ijzertekort, is een supplement aangewezen. Het duurt namelijk een hele tijd voor je via de voeding zo’n tekort weer aangevuld hebt en een ernstig ijzertekort kan leiden tot bloedarmoede, wat op zijn beurt een zuurstoftekort voor de foetus kan veroorzaken. Aangezien ijzersupplementen soms tot constipatie of maag- en darmklachten kunnen leiden, neem je zo’n supplement beter niet zonder er eerst over te spreken met je gynaecoloog.

– Omega 3-vetzuren: niet alleen vitamines en mineralen zijn cruciaal voor een goede gezondheid, ook gezonde vetten doen hun duit in het zakje. De ‘visvetzuren’ EPA en DHA bijvoorbeeld bieden heel wat gezondheidstroeven. Zo hebben ze een positieve invloed op ontstekingsreacties, hart- en vaatziekten en diabetes, en zouden ze ook vroeggeboorte kunnen helpen voorkomen. Het lichaam kan deze vetzuren niet zelf aanmaken. Je moet ze met andere woorden opnemen uit je voeding of in de vorm van een supplement. Tijdens de zwangerschap en de borstvoeding wordt dagelijks 200 mg omega 3 aangeraden.

– Multivitaminen: een gezonde en gevarieerde voeding zorgt in principe voor alle vitamines en mineralen die je nodig hebt, ook tijdens je zwangerschap. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, of heb je last van zwangerschapsbraken, waardoor het risico op tekorten op de loer ligt? Dan kan je voor een multivitaminepreparaat kiezen. Omdat sommige vitamines in grote hoeveelheden schadelijk kunnen zijn voor de foetus, is voorzichtigheid wel geboden. Gebruik bij voorkeur preparaten die specifiek bedoeld zijn voor zwangere vrouwen en overleg altijd met je gynaecoloog of vraag raad aan je apotheker.

– Vitamine D: zwangere vrouwen hebben ook extra vitamine D nodig. Die vitamine helpt om calcium goed op te nemen uit de voeding en dat is cruciaal voor sterke botten bij de baby. De Hoge Gezondheidsraad stelt tijdens de zwangerschap een aanbevolen hoeveelheid van 10 microgram vitamine D per dag voorop. Waak er dus over dat je voldoende vitamine D-rijke voedingsmiddelen binnenkrijgt, zoals vette vis en melkproducten. Of kies voor een (multivitamine)supplement.

Winterdip en andere blues
– Vitamine D: vitamine D is niet alleen belangrijk voor gezonde botten, alsmaar meer studies wijzen ook op een link tussen een vitamine D-tekort en depressieve klachten. Dat zou meteen ook het fenomeen van de ‘winterdepressie’ verklaren, dat vooral op het einde van de winter en in het begin van de lente de kop opsteekt. Om voldoende vitamine D aan te maken heb je immers zonlicht nodig. En in de sombere wintermaanden brengen we niet alleen veel meer tijd binnenshuis door, de zon schijnt ook minder uren per dag en vooral veel minder intens. Vitamine D zit weliswaar ook in bepaalde voedingsmiddelen, zoals verse vis, paddenstoelen en boter, maar nooit voldoende om aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid te geraken. Zeker bij mensen met een donkere huid en bij wie maar weinig buitenkomt, kan dan ook een tekort van de vitamine ontstaan. Wie te maken krijgt met een winterdip of die net wil voorkomen, kan dan ook baat hebben bij een vitamine D-supplement. Ook lichttherapie, waarbij met behulp van speciale uv-lampen de aanmaak van vitamine D in de huid gestimuleerd wordt, werpt zijn vruchten af. Naar de rol van vitamine D bij andere, niet seizoensgebonden vormen van depressieve klachten wordt momenteel nog volop onderzoek gevoerd, maar dat er wel degelijk een – al dan niet oorzakelijk – verband bestaat, lijkt steeds meer bewezen.

Voedingspatroon verstoord
– Multivitamines: de beste garantie om de hele waaier aan vitamines die je nodig hebt binnen te krijgen, is natuurlijk gezond en gevarieerd eten. Als je (tijdelijk) eentonig en ongezond eet – bijvoorbeeld omdat je het extra druk hebt en verse maaltijden bereiden er bij inschiet of omdat je een streng dieet volgt – is een multivitaminesupplement zeker het overwegen waard. Zo kan je tekorten voorkomen. Maar pas op: de supplementen kunnen een gezonde voeding nooit volledig vervangen. Voedingsmiddelen zoals fruit bevatten naast vitamines ook nog heel wat andere voor je lichaam noodzakelijke stoffen, zoals mineralen en vezels.

Rooksignalen
– Vitamine C: dat roken nefast is voor je gezondheid, weet zelfs de meest verstokte roker, alleen is ermee stoppen vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Om de schade te beperken kunnen rokers tot ze de moed vinden om hun slechte gewoonte definitief af te zweren alvast een vitamine C-supplement slikken. Roken zorgt namelijk voor meer schadelijke stoffen – vrije radicalen – in het lichaam. Om die tegen te gaan hebben rokers extra vitamine C nodig. Waar voor niet-rokers de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) 70 mg van de vitamine bedraagt, wordt voor rokers doorgaans een ADH van 125 mg vooropgesteld.

Stress troef
– Multivitamines: in stressvolle periodes zijn we nogal eens geneigd om naar ongezonde snacks te grijpen, zoals chips, pizza of een reep chocolade. En de kans dat je na een stresserende dag op het werk of in een periode van spanningen in je privéleven voor een kant-en-klaarmaaltijd of frietjes van de frituur kiest, omdat je het niet kan opbrengen een gezonde en uitgebalanceerde maaltijd te bereiden, is reëel. Zo mis je heel wat gezonde vitamines en mineralen die je lichaam, wanneer het onder spanning staat, net extra nodig heeft om optimaal te blijven functioneren. De kans dat je in een vicieuze cirkel belandt – minder energie en dus nog minder zin om te koken … – is dan ook groot. Stressklachten verdrijven kan jammer genoeg geen enkel supplement, maar voor een broodnodig steuntje in de rug kan je wel een beroep doen op een multivitaminesupplement. Vergeet niet dat dit slechts een tijdelijke oplossing is. Dergelijke tabletten kunnen een gezonde voeding nooit volledig vervangen en zeker als de stressklachten chronisch zijn, moet je op zoek naar een meer structurele oplossing om die de wereld uit te helpen.

Een dagje ouder
Vitamines of mineralen die je de eeuwige jeugd beloven en alle ouderdomskwaaltjes op een afstand weten te houden, bestaan alleen in onze dromen. Maar wanneer je een dagje ouder wordt, kan het wel degelijk nuttig en zelfs noodzakelijk zijn de inname van bepaalde vitamines en mineralen enigszins aan te zwengelen. Niet zozeer omdat je behoefte eraan zou toenemen, maar omdat je lichaam naarmate de jaren vorderen minder goed in staat is deze waardevolle voedingsstoffen op te nemen of aan te maken.

– Vitamine B12: vitamine B12-tekorten komen bij ons westerse voedingspatroon maar weinig voor. Behalve dan bij senioren, die er zelfs relatief vaak mee te maken krijgen. De meest voorkomende oorzaak van een tekort is een verstoorde opname van de vitamine in het maagdarmkanaal, die vooral op latere leeftijd optreedt. In de Verenigde Staten krijgt elke vijftigplusser daarom het advies om extra vitamine B12 te nemen. Bij ons bestaan hierover geen aanbevelingen, maar wie een tekort wil voorkomen kan een dagelijks supplement van 1,5 tot 2 microgram van de vitamine overwegen. Ook als je lange tijd geen dierlijke producten consumeert, bijvoorbeeld omdat je veganistisch eet, is de kans dat je een vitamine B12-tekort ontwikkelt trouwens reëel, want de belangrijkste voedingsbronnen voor de vitamine zijn melkproducten, eieren, vlees en vis. Plantaardige bronnen van de vitamine zijn er niet.

– Vitamine D: op oudere leeftijd is de huid minder goed in staat om vitamine D aan te maken. Daarom wordt een supplement aangeraden aan vrouwen vanaf 50 en mannen vanaf 70 jaar. Ook jongere mensen die weinig buiten komen, kunnen er nood aan hebben.

– Calcium: voldoende calcium is cruciaal voor het onderhoud van een stevig skelet en het voorkomen van botontkalking. Studies wijzen ook op een mogelijk bloeddrukverlagend effect en op een verminderd risico op darmkanker bij een hoge calciuminname. Reden genoeg dus om je calciumniveau op peil te houden. Met het ouder worden daalt het vermogen om calcium op te nemen uit de voeding en verhoogt de uitscheiding ervan via de urine. Daarom kunnen vijftigplussers die weinig zuivelproducten eten – de belangrijkste voedingsbron van het mineraal – een supplement overwegen. Vraag je arts of apotheker om raad en overdrijf zeker niet met deze supplementen, want een overdaad van het mineraal kan maag- en darmstoornissen veroorzaken en wordt ook in verband gebracht met een verhoogd risico op nierstenen. Hou er ook rekening mee dat je calciumsupplementen beter niet combineert met bifosfonaten (geneesmiddelen tegen osteoporose), want dan werkt het geneesmiddel minder en krijg je zelfs een tegengesteld effect.

Slik verstandig
Wie (langdurig) bepaalde medicijnen gebruikt, kan ook behoefte hebben aan extra vitamines. Sommige geneesmiddelen kunnen de stofwisseling of de werking van bepaalde vitamines en mineralen namelijk direct of indirect beïnvloeden, waardoor bepaalde tekorten kunnen ontstaan. Andersom kunnen vitaminesupplementen ook de werking van medicijnen beïnvloeden. Ze kunnen het effect ervan versterken of net tegengaan. Zo kunnen diuretica (plaspillen) er bijvoorbeeld voor zorgen dat je lichaam minder vitamine D opneemt en kan een vitamine K-supplement de werking van antistollingsmedicatie nadelig beïnvloeden. De moraal van het verhaal is duidelijk: wie medicatie gebruikt en vitaminesupplementen overweegt of vice versa, overlegt het best altijd even met zijn of haar arts.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/13/Lekker-Eten/article/detail/1970753/2014/07/28/Stress-een-dip-zwanger-Laat-je-helpen-.dhtml

Eigenlijk halen we genoeg vitamines uit onze voeding als je gezond eet. Toch kan het nooit kwaad om een vitamine meer te nemen. De meeste vitamines schijt je terug af via het lichaam. Maar je kan zeker kleine problemen ermee oplossen, en al zullen sommige nu zeggen dat is maar het denken of het is echt niet nodig om vitamines en mineralen of supplementen bij te nemen in bepaalde gevallen kan het zeker gewenst zijn.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Niet zo blij als iedereen: wat als de zomer je depressief maakt?

Afbeeldingsresultaat voor zomerdepressie

Op warme zomermaanden slaan de meeste Belgen aan het barbecueën, trekken ze naar terrasjes of genieten van zonsessies op het strand. Wie zich dan niet goed in zijn vel lijkt te voelen, droevig, angstig of depressief is tijdens de zomermaanden, lijkt haast alleen op de wereld te zijn. Toch is een zomerdepressie niet abnormaal bij vrouwen.

De langere dagen, de zon en warme temperaturen zouden je meer energie, gemotiveerd en positief moeten doen voelen. Seizoensgebonden depressies zijn niet ongewoon, maar komen meestal in de herfst- of wintermaanden voor. Vooral vrouwen tussen 20 en 40 jaar lopen echter kans op een zomerdepressie. Bij sommige mensen is een biologische trigger de oorzaak, anderen kunnen de hitte niet goed verdragen of hebben moeite de verandering van routine en levensstijl. Dit kan je leven bemoeilijken en depressieve gevoelens veroorzaken. Andere symptomen zijn rusteloosheid, prikkelbaarheid, een verstoord slaappatroon, een slechte appetijt en angstige gevoelens.

De oorzaken van een zomerdepressie
–  Bij mama’s kunnen reizen en de opvang van de kinderen hen zorgen baren.
– Meer tijd doorbrengen met je partner als je relatieproblemen hebt, kan erg stresserend zijn.
– Wie zich vaak eenzaam voelt en weinig sociale contacten heeft, kunnen de zomermaanden een uitdaging vormen. Deze warme, zonnige periode kan lang duren als je niemand hebt om je zomerse ervaringen mee te delen.
– Als je complexen hebt over je uiterlijk, dan is deze periode het moeilijkst om jezelf weg te stoppen achter een dikke laag kledij.

Begrijpen waarom je je slecht voelt, is een eerste stap om deze negatieve gevoelens te overwinnen. Daarnaast kunnen onderstaande tips helpen als je denkt dat je met de zomerblues kampt.

– Je mag de zomer haten en je bent vrij om te genieten van zaken en activiteiten die je zelf kiest. Het niet omdat de helft van België bij mooi weer naar de kust trekt, dat dit ook jouw favoriete uitstap moet zijn.

– Vermijd de grootste oorzaken van negatieve gevoelens. Als je niet van druktes houdt, dan trek je best niet naar deze plaatsen op de warmste momenten van de dag. Dit betekent niet dat je als een kluizenaar moet leven, maar maak wijze beslissingen over de indeling van je dag.

– Als je je tijdens de zomermaanden slecht voelt, kun je misschien beter op een ander moment van het jaar eropuit trekken.

– Als je je slecht in je vel voelt en je denkt dat iedereen naar jouw blubberbuikje zal staren, dan kan het helpen te beseffen dat je in een negatief denkpatroon vastzit. Wat voor jou echt aanvoelt, kan helemaal niet de realiteit zijn.

Anderen kunnen zich op helemaal andere dingen concentreren als jouw glanzende haren, waardoor je buikje naar de achtergrond verdwijnt. Als complexen je leven in ernstige mate treffen, dan kan therapie helpen om bepaalde problemen te overwinnen.

Het komt niet alleen in donkere dagen voor, maar ook meer en meer in de zomer. Zeker in de zomermaanden als de temperatuur te hoog oploopt kan het wel eens problemen geven. Zodat de persoon het moeilijk heeft om ergens iets gaan drinken of niemand heeft om te delen.
Nu dit is eigenlijk iets dat bij vrouwen en jonge mensen meer voorkomt dan bij mannen. Dit heeft te maken dat mannen sneller een stap verder gaan en niet blijven hangen in dat stukje alleen zijn. En meer zelfvertrouwen hebben dat ze alleen zijn. Maar dan ook neem ik niet iedereen tot gelijke, want het kan ook anders bij mannen, even goed als bij een vrouw dus.
Veel heeft soms gewoon al te maken met het zelfbeeld en zelfvertrouwen. Vrouwen gaan ook sneller vergelijken en hen zelf veroordelen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

EEN GESPREK VOLGEN KAN SOMS HEEL VEEL NAAR BOVEN BRENGEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Wait, what?! Meiden onder 10 jaar óók aan de Brazilian Wax

De Brazilian Wax is boomig. Maar liefst 66% van de vrouwen kiest vol overtuiging voor de kale kano. Echter zijn het (helaas) niet alleen vrouwen, ook meisjes onder de 10 jaar bezoeken de waxbar voor een ontharingsbehandeling. Wait, what?!

Massaal (96%) snoeien we ons damestuintje in (het liefst) coupe kaal. Vooral in het zomerseizoen draait de Braziliaan overuurtjes; aangezien we ons weer in de bikini mogen hijsen, laten we de nodige haartjes verwijderen. Echter hebben verschillende actievoerders iets best-wel-shockings ontdekt. Want terwijl wij als negenjarige meisjes een glitterstuiterbal bij de tandarts uitzochten, bezoeken anno 2014 jonge meisjes de waxbar voor een ‘Hollywood Full Wax’. Huh? Hebben die al meer dan drie schaamwieries dan? Anyhow: sommige salons richten zich dus op meiden onder de 10 jaar voor een ontharingsbehandeling down under. En wij vinden dat best shocking.

Lichaamsverandering vieren
Slechts één op de 25 salons weigert een kind onder de 12 jaar voor een behandeling. De andere salons richten zich wel op onder andere kinderen en sommigen zijn zelfs bereid de prijs voor een behandeling flink te laten dalen aangezien de meiden ‘waarschijnlijk minder ontwikkeld zijn dan ouderen’. Oprichter Rani Bilkhu is het hier niet mee eens. Zo vertelt ze aan Metro: “Dit roept niet alleen meer vragen op, ook zal het beeld van de vrouw flink veranderen en wordt het voor jonge meiden op deze manier niet meer toegestaan om de veranderingen van hun lichaam te vieren.”

Vroege puberteit
Niet alleen vindt ze het randje kindermishandeling, ook betreurt ze het feit dat jonge meiden gevoelig zijn voor invloeden van buitenaf, en hiermee dus worden gebruikt voor commercieel gewin van de salons. Bilkhu merkt vaak in haar omgeving dat jonge meiden hun schaamstreek laten waxen. Weigert een salon de behandeling? Dan doen ze het via een andere weg: hun moeders. Deborah Morris, een medewerker bij schoonheidssalon BABTAC, heeft hier een andere mening over. Zo zegt ze: “Het waxen zou een kind kunnen helpen die te maken heeft, of heeft gehad, met een vroege puberteit. Wij adviseren het om de klant te beoordelen op basis van behoefte.”

Wat vind jij? Kinderen wel of niet waxen? 

Natuurlijk wat is de hamvraag om te beginnen met waxen. Nu weten we allemaal dat jonge meisjes snel met haargroei geconfronteerd worden. Maar dan zijn er zeker andere maatregelen dan waxen dat niet echt gezond kan zijn op jonge leeftijd.

Trillende schoen wijst de weg

Verdwaalt u ook wel eens in de stad? Dan is dat binnenkort verleden tijd. Met een zool van het Indiase bedrijf Ducere Technologies in je schoenen loop je nooit meer verloren. Moet je naar links, dan trilt de linkerschoen. Moet je naar rechts, de rechterschoen.

De zolen werden uitgevonden voor slechtzienden, maar tijdens het ontwerpen ontdekten de makers tal van andere mogelijkheden. Net zoals een wagen zich tegenwoordig zelf kan parkeren, leiden ze je blindelings naar je bestemming. Al wat u nodig hebt, is een smartphone met bluetooth, de juiste app én een Lechal-zool.

Daarin zit een toestelletje verborgen dat trillingen uitzendt en via allerlei sensoren uw exacte locatie bepaalt. Eens u uw bestemming in de app hebt ingeven, berekent die de snelste route en doen de schoenen de rest. Door de trilsignalen hoeft u niet constant op uw smartphone te kijken of u nog wel op de juiste route zit en kan u dus ook van de omgeving genieten. De schoenen werken op batterijen die zo’n drie dagen meegaan. Als je niet constant de navigatiemodus activeert – werken de batterijen ongeveer tien dagen.

De schoenen zijn vanaf september te koop. Prijskaartje: 75 à 110 euro. In België kan je ze alvast vooraf bestellen op lechal.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1969474/2014/07/28/Trillende-schoen-wijst-de-weg.dhtml

Kan het nog bizarder zijn. Een schoen die via trilling de weg gaat wijzen. En toch weer goed gevonden eigenlijk om mensen te helpen die slechtzienden zijn of blind. Maar het gaat weer een stukje verder, en ja mensen het is in India gemaakt dan en al te koop in België. En voor wie echt geen richtingverkeer heeft voor de prijs loop je niet meer verloren.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: