Slik: reclame voorzien van bloedeerlijke boodschappen

© Stop The Beauty Madness.

 

De groeiende rebellie tegen onze vastgeroeste, frustrerende schoonheidsidealen kunnen we alleen maar toejuichen. Zeker wanneer niemand daarbij vervalt in het verheerlijken of beschamen van extremen. Het ‘Stop The Beauty Madness’-project pakt uit met 25 krachtige reclamebeelden voorzien van bloedeerlijke boodschappen. Als dat je ogen niet opent…

© Stop The Beauty Madness

“Zelfs als je in het plaatje past krijg je kritiek. Je kan niet winnen.”

De gedachte dat mooi(er) zijn automatisch betekent dat je beter of meer waard bent blijft hardnekkig leven in onze door gladgestreken reclame overspoelde maatschappij. Met een krachtig tegenoffensief wil Stop The Beauty Madness mensen wakker schudden.

Met 25 spraakmakende beelden kadert het project de waanzin die gepaard gaat met het (proberen) voldoen aan schoonheidsidealen. Daarbij wordt in de eerste plaats de waarde in vraag gesteld die we hechten aan het mooie, het “perfecte”.

“Als vrouwen (en uiteraard ook mannen, nvdr.) zodanig bezorgd zijn over hun uiterlijk dat ze zichzelf verstoppen van de wereld, dan mislopen wij allemaal heel wat uitzonderlijke persoonlijkheden en ontwijken we broodnodige conversaties”, stelt bedenker Robin Rice.

Bekijk alle bloedeerlijke beelden hier.

© Stop The Beauty Madness
© Stop the beauty madness
© Stop The Beauty Madness
© Stop The Beauty Madness
© Stop The Beauty Madness
© Stop The Beauty Madness
© Stop The Beauty Madness
Dit doet je toch even nadenken. En zoals ik al meermaals geschreven heb LAAT JE NIET VANGEN MAAR VOEL JE GOED IN JE EIGEN LICHAAM. We hebben allemaal onze min en plus kantjes.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM