Tv-spot van Belgische kankerstichting gooit hoge ogen

video De emotionele spot van de Belgische kankerstichting Mimi Ullens kon al bijna 16 miljoen kijkers beroeren op Youtube en wordt nu ook tijdens het beroemde reclamefestival Lions in Cannes in de kijker gezet. ‘Al was het maar één seconde’ is genomineerd in maar liefst 12 categorieën en vormt zo duchtige concurrentie voor alle grote namen uit de marketing- en reclamewereld.

Voor het filmpje werkte de relatief kleine privéstichting Mimi Ullens samen met reclamebureau Leo Burnett. Eind 2013 lanceerden ze de pakkende tv-spot waarvoor 20 kankerpatiënten werden uitgenodigd voor een ‘makeover’. Ze werden opgemaakt en kregen een nieuw kapsel aangemeten, zonder dat ze zichzelf konden zien. Vervolgens werden ze voor een spiegelglas geplaatst, waarachter een fotograaf zat, klaar om die ene seconde van verrassing en zorgeloosheid vast te leggen. Het doel van het filmpje? Om de ziekte, al was het maar voor één seconde, te kunnen vergeten.

Het internationale reclamefestival in Cannes bekroont jaarlijks de meest creatieve campagnes en de Lions gelden daarbij als de Oscars van de reclamewereld. Dit jaar loopt het festival van 15 tot 21 juni.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1914796/2014/06/11/Tv-spot-van-Belgische-kankerstichting-gooit-hoge-ogen.dhtml