Hoe kunt u zich voorbereiden op het zomeruur?

 

Volgend weekend, in de nacht van zaterdag op zondag, begint het zomeruur. U moet de klok dan één uur vooruitzetten.
Eén uur minder slapen, wat 15 tot 20% minder slaap betekent, kan onze biologische klok verstoren. De meeste mensen doen er één of twee dagen over om zich aan te passen, bij anderen kan het tot een week duren. Dat geldt vooral voor mensen met een zogenaamd nachtritme, die van nature laat gaan slapen en ’s morgens ook laat opstaan. Oudere mensen, kinderen en mensen met een slaapstoornis ondervinden doorgaans meer problemen.

Om slaapproblemen te vermijden, kunt u deze tips volgen:
• Probeer in de week voor invoering van het zomeruur op dinsdag, woensdag en donderdag een zo normaal mogelijk slaapritme te hebben door elke dag op ongeveer hetzelfde uur te gaan slapen en op te staan. Zo bent u goed uitgerust als het uur verandert.
• Ga op vrijdag, zaterdag en zondag een kwartier vroeger naar bed dan normaal.
• Sta op zaterdagochtend een half uur vroeger op dan de voorbije dagen, en op zondag één uur.
• Doe geen middagdutje tijdens het weekend dat het uur verandert.
• Voor kleine kinderen kan het nuttig zijn om de slaapkamer donker te maken, als het buiten nog licht is.
• Vermijd in de dagen voor de uurverandering en tijdens het weekend koffie en alcohol en andere producten die een negatieve invloed hebben op de slaap.
• Neem zeker geen slaappillen.

BRON: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=15775

Het komt weer dichter en dichter. Het zomeruur. Sommige hebben er geen problemen mee andere heel veel. Daarom misschien deze puntjes om je erop voor te bereiden. En je lichaam zal er snel weer aan wennen. Want dan is het weer volop zon en langer licht dat toch ons laat genieten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM