Bijna doodervaring.

Kort weg BDE

Wat is het nu eigenlijk.

Sommige praten er over met anderen, maar niet tegen iedereen. Uit angst niet geloofd te worden.

Het is eigenlijk iets dat je krijgt na een ongeval, reanimatie of een operatie. Het is een ervaring van bewustzijnsstaat tijdens een reële levensbedreigende situatie. Dat maakt dat de persoon zichzelf uit het lichaam ziet gaan. En waar dan ook de verhalen van komen de lichttunnel.

Waarop de persoon dan op zeker moment terug in zijn lichaam gaat en terug bijkomt en zijn leven verder kan zetten.

De gevoelens die erbij komen voor de persoon:

Gevoel dood te zijn

Vrede en pijnloosheid

Buiten het lichaam voelen

Door een ruimte te gaan

Aantrekking door een bepaald licht

Vertouwen voelen en aanwezigheden voelen

Kleuren en prachtige dingen zien

Een beleving krijgen van de evaluatie en het eigen leven

Ontmoetingen met andere bekende overledenen

Door een bekende terug gewezen te worden.

Terug in het pijnlijk lichaam treden

Op dat moment dat de persoon terugkeert in het lichaam dan is eigenlijk het ergste geweken, moet dan nog wel opgevolgd worden maar, meestal komt deze er door.

Dan pas begint voor de persoon de verwerking.

Hoe ga je ermee om

Kan ik erover praten

Hoe verder met mijn leven?

Al deze vragen krijgt men door eigenlijk het leven op een andere manier te gaan bekijken. Door enkele seconde kan het gedaan zijn, en als men kan moet men van het leven genieten.

Kan men het tegen iedereen vertellen? Nee want er lopen heel wat septische mensen rond, zeker rond dit fenomeen. Het is niet aantoonbaar en men kan het niet laten zien nog voelen of het wel daadwerkelijk zo is. En toch alle die het ooit meegemaakt hebben vertellen bijna allemaal het zelfde. Deze zijn dan ook niet bang meer voor de dood en wat er achterna komt.

Het filmpje van Pim van Lomme is dan wel een mooi stukje inzicht dat men krijgt.

http://niburu.nl/paranormaal/5176-pim-van-lommel-bijna-doodervaring-video

Nu zelf heb ik het ook mogen ervaren, misschien spijtig voor mij niet. Het was een prachtige ervaring waar ik nog wel eens terug aan denk. Omdat er zoveel rust in zit.

Ja mijn leven is helemaal veranderd na die BDE ervaring. Omdat ik bewust ben geworden dat het door een knip van je vingers het leven kan eindigen. Met een knip bedoel ik enkele seconde. Ik heb me zien uittreden en door de tunnel gaan. De rust en de warmte die ik daarvan kreeg is niet te beschrijven. Nadien viel ik als een harde klap terug in mijn lichaam. En mocht ik mijn lessen hierop aarde verder zetten.

Daarom mensen heb geen angst voor de dood je weet niet wat er is en daarom moet je er ook niet wakker van liggen. Alleen is het een verschil hoe men de dood voorkrijgt. Door een helse ziekte waar men door lijden moet, spontaan, of door een ongeval. Weet altijd en spijtig dat ik het zo beschrijf het is ons eigen levensboek daar het in voorkomt. Alleen zullen wij niet meer echt weten wanneer. En misschien ook maar goed.

Ik hoop met dit stukje een verduidelijking te hebben mogen geven van BDE ervaring en wat het eigenlijk is.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO

Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Eindelijk verklaring voor bijna-doodervaring

Er bestaat mogelijk een perfect wetenschappelijke uitleg voor bijna-doodervaringen, waarbij mensen zeggen dat ze bijvoorbeeld een lange tunnel met fel wit licht hebben gezien. Amerikaanse onderzoekers vermoeden dat zo’n ervaring het gevolg is van een verhoogde hersenactiviteit in de eerste ogenblikken na een hartstilstand.

‘Vele mensen geloofden dat ze de hemel zagen tijdens zo’n bijna-doodervaring, omdat de wetenschap hen geen overtuigend alternatief bood’, aldus Jimo Borjigin, professor neurologie aan de universiteit van Michigan en hoofdauteur van het onderzoek dat maandag werd gepubliceerd door de Amerikaanse academie der wetenschappen.

‘We zijn vertrokken vanuit het idee dat als dergelijke ervaring het gevolg is van een hersenactiviteit, ze moest kunnen worden gedetecteerd bij mensen en dieren, zelfs nadat de doorstroming van het bloed door de hersenen gestopt was’, legt Borjigin uit. Samen met haar team registreerde de professor de elektrische activiteiten van de hersenen (via een elektro-encefalogram) van negen verdoofde ratten, waarbij een hartstilstand werd opgewekt. Bij elke rat werd binnen de 30 seconden een verhoogde hersenactiviteit vastgesteld. Eenzelfde fenomeen doet zich overigens voor bij ratten die stikken.

‘We waren verrast door de hoge activiteit van de hersenen’, zegt medeauteur George Mashour. De activiteit lag soms zelfs hoger dan tijdens een normale, wakkere toestand. ’Het lijkt erop dat het brein in staat is tot een goed georganiseerde elektrische activiteit in de eerste fases van de klinische dood’, aldus de onderzoekers.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=14482

