Archive for 29 augustus 2013


EVEN MET VAKANTIE

BESTE LEZERS EN BLOG SCHRIJVERS.

VANAF MORGEN TOT 14 SEPTEMBER ZAL IK EVEN MINDER OP MIJN BLOG ZIJN WEGENS VAKANTIE. EN VANAF 9 SEPTEMBER HELEMAAL NIET WANT DAN BEN IK EVEN NIET THUIS.

DUS GENIET VAN HET LEZEN OP ANDERE BLOGS EN VANAF IK THUIS BEN ZAL IK MIJN WOORDEN WEER MOOI MET ZIJN ALLE DELEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

10 yogaposes die je hoofdpijn verlichten

 

© thinkstock. De kattenpose.

 

Als we hoofdpijn voelen opkomen, dan is onze eerste reactie vaak het grijpen naar een pijnstiller. Maar het kan ook anders: met yoga. Aangezien yoga-oefeningen de spanning kunnen verlichten, een boost geven aan de bloedcirculatie en je geest kalmeren, vormen ze een goede natuurlijke remedie tegen hoofdpijn. Vooral de volgende tien yogaposes zouden hulp kunnen bieden.

1. Kattenpose

De beginnersvriendelijke kattenpose is een ideale manier om de spanning in de ruggengraat, schouders en nek te verlichten en om een boost te geven aan de bloedcirculatie in het bovenlichaam.

Voor deze pose zet je je handen en je knieën op de grond, je hoofd mag naar beneden hangen. Bij het uitademen maak je je ruggengraat ronder. Als je inademt, keer je terug naar een neutrale ruggengraatpositie. Zo geef je meer ruimte aan de tussenwervelschijven, die samengedrukt kunnen worden door de hele dag aan een computer of in een auto te zitten.

2. Adelaarsarmen

Voor deze pose mag je blijven rechtstaan of met gekruiste benen zitten, want het belangrijkste is de houding van je armen. Die hou je ter hoogte van je borstkas gekruist op deze manier. Vooral bij spanning in je schouders is dit de perfecte oefening.

3. Zittend voorwaarts buigen

Voor deze pose ga je gewoon op de grond zitten met je benen voor je en je voeten gebogen. Buig voorover aan je middel en reik met je armen recht voor je uit. Grijp je voeten vast, maar zorg ervoor dat je knieën gestrekt blijven.

Met deze oefening kan je je geest kalmeren en je bloedcirculatie bevorderen. Het hart moet immers hard werken om bloed en zuurstof naar je brein en bovenlichaam te sturen. Als je voorover buigt, gaat het bloed veel makkelijker naar het brein.

4. Kinderpose

Deze pose helpt niet alleen om onze geest te kalmeren, stress te verlichten en angst te verminderen, maar kan ook de spanning van je rug en schouders aanpakken. Het enige wat je moet doen is op je knieën liggen, met je benen onder je lichaam. Je hoofd is naar de grond gericht, je armen gestrekt naast en boven je hoofd. Zo kan je perfect tot rust komen.

5. Benen tegen de muur

Voor deze pose ga je op je rug liggen, met je achterwerk tegen een muur. Je benen gaan in de lucht en leunen aan je enkels tegen de muur. Ook dit is een ideale manier om je geest tot rust te laten komen én om vermoeidheid aan te pakken, twee factoren die bijdragen tot hoofdpijn.

6. Knieën tegen borst

Bij deze pose ga je op je rug liggen en breng je je knieën naar je borstkas. Je scheenbenen hou je ongeveer vijf centimeter onder je knieën. Ontspan in deze pose gedurende 30 à 60 seconden en laat vervolgens los. Herhaal zoals je wil.

Met deze pose maak je de spieren in je rug losser. En als je loslaat, krijgt de bloedcirculatie in je lichaam een geweldige boost.

7. Zittende draaiing van de ruggengraat

Draaiingen van de ruggengraat zijn dynamische poses die heel wat delen van het lichaam aanspreken, het verteringssysteem stimuleren en de ruggengraat meer energie geven.

Voor deze pose ga je gewoon op de grond zitten, met een (onderste) been gestrekt of gebogen. De knie van het andere (bovenste) been wordt gebogen en over het eerste been gezet. Strek de tegenovergestelde arm uit naar de buitenkant van het been en draai lichtjes je rug. Herhaal aan de andere kant.

8. Hoofd naar knie

Deze pose is een variatie op de voorwaartse buiging die kan helpen om een boost te geven aan de bloedcirculatie en de spanning te verminderen. Buig je linkerbeen in een hoek van 90 graden en leg je voet tegen je rechterdij. Je rechterbeen strek je naast je uit. Hef je armen op, buig over je uitgestrekte been en reik naar je tenen. Hou deze pose 60 seconden aan en herhaal daarna met een uitgestrekt linkerbeen.

9. Gestrekt lichaam

Dit is bij heel wat yogalessen de laatste pose, omdat die bedoeld is om rust te brengen in je geest en je lichaam volledig te doen ontspannen. Dat kan natuurlijk ook helpen om de spanning bij hoofdpijn te verlichten. Je kan helemaal opgaan in deze pose, zeker als je je ogen sluit.

Het enige wat je moet doen is op je rug gaan liggen met gestrekte benen en armen. Je armen mogen een beetje verder van je lichaam liggen, met de binnenkant van je armen en je handpalmen naar boven gericht. Vergeet niet te focussen op je ademhaling.

10. Diep ademhalen

Ook een gewone ademhalingsoefening kan helpen om de spanning in je schouders te verlichten en meer zuurstof naar je brein te brengen. Ga met je benen gekruist zitten en trek je schouders zo hoog als je kan op in de richting van je oren bij het inademen. Bij het uitademen laat je je schouders naar beneden vallen. Herhaal drie tot vijf keer, of meer indien nodig. Zo zal je de spanning voelen wegvloeien.

(Door: Lien Buyck)

Knieën tegen de borst. © thinkstock
Kinderpose. © thinkstock
Uit ondervinding en begeleiding weet ik dat met bepaalde Yoga standen en goed resultaat kan behaald worden om pijnen in het hoofd te verzachten. Het heeft te maken met bepaalde houdingen die eigenlijk de spieren in een ruststand laten komen. Daar het lichaam een volledige rust te geven van enkele momenten kan de mogelijkheid erin zitten dat ook de hoofdpijn of bepaalde pijnen verdwijnen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

SPIEGEL,
ALS IK ERIN KIJK MOET JEZELF WETEN WAT JE ECHT ZIET.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Zware benen: is er een verband met waterretentie?

Gerelateerde afbeelding

Waterretentie treft heel wat vrouwen, onder meer om hormonale redenen.

Het gevolg daarvan is overgewicht, spannende kledij en… zware benen.

Waterretentie en zware benen

Waterretentie en de nieren
Waterretentie (oedeem) doet zich voor wanneer onze nieren er niet in slagen een evenwicht te bereiken tussen het water dat we via onze voeding opnemen en het water dat op natuurlijke wijze afgevoerd wordt via urine, stoelgang en transpiratie.

Opzwellingen, vooral van de benen
Ons lichaam slaat dan het overtollige water op, wat leidt tot een zwelling van sommige lichaamsdelen, in het bijzonder ter hoogte van de buik, maar vooral van de benen, de enkels en de voeten.

Waterretentie gaat daarom in de meeste gevallen een gevoel van zware benen met zich meebrengen, wat meestal tegen het einde van de dag toeneemt.

Veneuze insufficiëntie of waterretentie?

Hoewel ze samen met veneuze insufficiëntie kan voorkomen, is waterretentie iets heel anders.

Men kan bijvoorbeeld lijden aan de veneuze ziekte (met spataderen, varicosis en het gevoel van zware benen) zonder last te hebben van waterretentie, of andersom.

Daarom is het belangrijk om samen met uw arts vast te stellen wat de juiste oorzaak is van het gevoel van zware benen, aangezien veneuze insufficiëntie een andere, specifieke behandeling vereist.

De symptomen van waterretentie

Waterretentie gaat vaak gepaard met hormoonschommelingen.

Menstruatie
Zo hebben heel wat vrouwen last van waterretentie vlak voor of tijdens de menstruatie. Sommigen komen dan ook systematisch twee tot drie kilo bij tijdens deze periode van de cyclus. Die kilo’s verdwijnen achteraf op natuurlijke wijze.

Zwangerschap
Oedemen ter hoogte van de benen komen ook vaak voor tijdens de zwangerschap.

Gezwollen enkels
Uitwendig is waterretentie te merken aan gezwollen enkels en aan het feit dat de benen zichtbaar niet meer mooi gewelfd zijn. Een kleine test om te zien of het wel om waterretentie gaat? Druk even met de hand op de gezwollen zone: blijven daarvan sporen zichtbaar enkele seconden nadat u de druk hebt losgelaten, dan is de kans groot dat u last hebt van waterretentie.

De rol van de voeding in geval van zware benen

Voeding kan een belangrijke rol spelen in geval van zware benen.

Zout
Op de eerste plaats is het zeer belangrijk uw zoutconsumptie te beperken. Het volstaat wel niet om het zoutvaatje weg te nemen, u moet ook op zoek gaan naar verborgen zout! Het is dikwijls in grote hoeveelheden aanwezig in bereide maaltijden, ontbijtgranen, soep in blik, koolzuurhoudende dranken, enz.

Water, thee, koffie
Drink voldoende water, maar overdrijf daar niet mee (1,5 liter per dag), drink niet te veel thee en koffie.

Let op: doe ook zo veel mogelijk fysieke inspanningen, dat werkt bevorderlijk tegen zware benen.

Raadpleeg uw arts als u vaak symptomen hebt of als deze symptomen uitgesproken zijn.
De oorzaak van waterretentie kan inderdaad ook minder duidelijk zijn en te maken hebben met de nieren, het hart of de hormoonhuishouding. In dit geval, is een arts dus de aangewezen persoon om een diagnose te stellen.

BRON: http://www.e-gezondheid.be/zware-benen-is-er-een-verband-met-waterretentie/actueel/1033

Dat kan toch een meerwaarde geven voor mensen die ermee geconfronteerd worden. Zelf ken ik er ook, en het eerste wat ik tegen hen als raad geef drink niet echt veel maar kijk ook naar je voeding. En hier lees ik dan de feed-back ervan.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Armbandje als statement tegen pesten

Armbandje als statement tegen pesten

‘You Are Good’, een initiatief van twee Nederlandse vrouwen, lanceert in België een armbandje waarmee dragers een zichtbaar statement maken tegen pesten. De missie van Marije Kat en Lindy Robles bestaat erin “pesten uit de taboesfeer te halen en bespreekbaar te maken”, luidt het woensdag in een communiqué.

 

De armbandjes waren al te koop in Nederland, maar zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in verschillende verkooppunten in België.

Door het armbandje met daarop de tekst ‘You Are Good’ willen de twee vrouwen op een positieve manier aandacht creëren voor het probleem van pesten. Hun initiatief zag het levenslicht na de dood van de Nederlandse jongen Tim Ribberink, die vorig jaar uit het leven stapte na aanhoudende pesterijen. Door pesten uit de taboesfeer te halen, hopen ze dit soort gevallen in toekomst te voorkomen.

De ‘You Are Good’-bandjes kosten twee euro en zijn verkrijgbaar bij Zeeman, Brantano, AVA Papierwaren en Casa, of via de website www.youaregood.org.

In Nederland zijn in de afgelopen maanden al 250.000 armbandjes verkocht. In België hebben al heel wat bekende Vlamingen, onder wie Francesca Vanthielen, Kato, Niels Destadsbader, Wouter Beke en Sean Dhont, hun steun betuigd aan het project en een armbandje gekocht.

BRON: http://www.vandaag.be/binnenland/134627_armbandje-als-statement-tegen-pesten.html

Bij pesten kent geen winnaar had ik het ook al geplaatst. Maar wil het gewoon blijven plaatsen, pesten zou uit ons leven verbannen moeten worden. En niet alleen bij de jeugd die ermee geconfronteerd worden, maar ook ouderen en mensen met een ziekte of handicap.
LAAT ONS MET ZIJN ALLE ROEPEN STOP MET PESTEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Dolle avonturen met nonkel Juul

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

Gedachten over levensstijl en gezondheid. Een blog over gezondheid en fotografie 💌Speciaal voor jou ✅, Samen met jou ✅, Samen door jou ✅💚||You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀 at the bottom of the Website‼ || Thoughts on Lifestyle and Health. A Health 😀 and Photography💥-Blog 💌Especially for You ✅, Together with You ✅, Together by You ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: