Archive for 16 mei 2013


GEZICHTSYOGA

Gekke bekken trekken tegen rimpels met gezichtsyoga

Wie vrouwen de lucht ziet kussen of aan hun monhoeken ziet sleuren, kan er vanop aan dat gezichtsyoga er voor iets tussen zit. Celebs als Gwyneth Paltrow en Jennifer Aniston gebruiken het om rimpels glad te strijken, kaaklijnen mooier af te lijnen en een gezonde gloed te verkrijgen. Daarnaast zou het ook goed zijn om spanning rond de ogen te verlichten en hoofdpijn aan te pakken.

De oefeningen zijn gemaakt om zes keer per week toe te passen. Op amper een week zouden de resultaten al voel- en zichtbaar moeten zijn. Fans van gezichtsyoga claimen dat je er minstens vijf jaar mee van je snoet veegt en dat botox er in de verste verte niet aan kan tippen. Even kijken naar enkele basisoefeningen:

Opwarmertje
Om je huid te doen ontspannen, tik je eerst met de vingertoppen over je hele gezicht. Wrijf je handpalmen tegen elkaar tot ze warm zijn en bedek je gesloten ogen. Adem diep in en uit en voel alle gezichtsspieren ontspannen.

Uil
Vorm twee C’s met je vingers rond je ogen. Ontspan je voorhoofd en open je ogen wijd. Herhaal de beweging drie keer en hou telkens voor 10 seconden aan.

V
Maak een V-teken door je vingers op het begin- en eindpunt van je wenkbrauwen te plaatsen en kijke krachtig scheel. Ontspan even en herhaal dit 6 keer. Eindig door je ogen stevig dicht te knijpen voor 10 seconden en ontspan.

Cirkel
Plaats je wijsvingers aan de uiteinden van je wenkbrauwen en tik in een mooie boogbeweging rond je ogen. Herhaal diezelfde cirkel in de andere richting en eindig door vier keer een wrijfbeweging te maken van je neus naar je slapen.

Blaaskaak
Blaas je kaken vol lucht en maak je mond zo klein als je kan. Tik vervolgens lichtjes op je kaken gedurende 30 seconden.

Giraf
kantel je hoofd naar achter terwijl je met je vingertoppen met lichte druk over je hals streelt. Herhaal dit twee keer en steek vervolgens je onderlip uit. Plaats je duimen op je sleutelbeenderen, steek je kin naar voor en trek met je middelvingers zachtjes aan je mondhoeken. Blijf deze positie vasthouden gedurende 4 diepe ademhalingen.

Hamsterkaken
Vul je kaken met lucht en knijp je lippen stevig op elkaar. Verplaats de lucht van links naar rechts gedurende 30 seconden.

Blozekaken
Maak drie zachte knijpbewegingen aan elke kant van je kinlijn tot vlak voor je oren. Plaats je duimen aan de onderkant van je kin en sleep ze met een beetje druk weg van elkaar langs je kaak.

Luchtkusser
Kantel je hoofd naar achter en maak tien keer een kusbeweging met bijhorende geluidjes. Ontspan en adem stevig uit alsof je de kus ver voor je uit stuurt. Herhaal de reeks nog twee keer.

Gezichtsyoga
De achterliggende theorie stelt dat de huid strakker wordt wanneer de gezichtsspieren getraind worden aan de hand van specifieke bewegingen. Dit zou de productie van collageen stimuleren, de proteïne die je huid elastisch en jeugdig houdt. Hoewel je vingers bij gezichstyoga dienst doen als gewichtjes bij een workout, moet je alle bewegingen voorzichtig toepassen, zeker op de gevoelige huid rond de ogen. “Bijna alle 57 spieren in het gezicht en de nek zijn klein en hoeven niet te hard te knokken om resultaten te verkrijgen”, Klinkt het.

(Door: Lynn Formesyn)

Men kan altijd het gezicht een massage geven. Dat ook zal stimuleren. We mogen wel niet vergeten dat het gezicht aan heel wat blootgesteld is en dat maakt dat het soms heel snel rimpels vertoont. Ook voeding kan helpen om de rimpels minder te laten worden.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Waarom op je buik slapen slecht is

Velen kruipen graag dicht tegen hun partner aan in bed zonder daarbij na te denken over hun houding. Velen beseffen niet dat hoe je slaapt een grote invloed heeft op je gezondheid. Artsen geven tips over de beste slaaphoudingen voor je lichaam.

De perfecte slaappositie bestaat niet, maar volgens professor Michael J. Breus zijn sommige slaaphoudingen beter je lichaam dan anderen. Hij onthulde op de Amerikaanse tv-show ‘The Doctors’ dat door verkeerd in bed te liggen je je rug en nek onnodig kunt belasten.

“Op je rug slapen is doorgaans het beste. Hierdoor verdeel je namelijk je gewicht over je hele houding. Dit beperkt op zijn beurt dan weer de kans op spierpijn en overbelasting. Op je buik slapen is het slechtst voor je lichaam, aldus Breus. “Het probleem is dat je dan je hoofd bijna 90 graden moet draaien, want ontzettend slecht is voor je nek. Velen duwen ook hun arm onder het kussen, wat het enkel erger maakt. Een oude matras of een te dik kussen hebben hetzelfde negatieve effect op je nek. De beste slaappositie is echter erg persoonlijk.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1633876/2013/05/16/Waarom-op-je-buik-slapen-slecht-is.dhtml

Op je buik slapen is een van de slechtste houdingen om echt te slapen. Wat men dan ook merkt is dat mensen te lang in deze houding liggen wakker worden en zo weer niet uitgeslapen zijn. Ook kan heel deze houding pijnen veroorzaken aan nek en rug zoals hier al beschreven is.
Maar ook zien we dat eigenlijk niet veel mensen lang op hun buik slapen. Het gaat van enkele minuten tot hooguit 20min. Maar kan al genoeg zijn voor bepaalde pijnen te voelen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

HET EEN IS ZO, HET ANDER IS ANDERS, EN TOCH ALS MEN HET SOMS BEKIJKT EN AANVOELT KAN HET JUIST HET ZELFDE ZIJN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

IK WORDT IN HET WEKEND GEGIJZELD DOOR MIJN KIDS DUS IN HET WEEKEND ZAL IK NIET AANWEZIG ZIJN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: