Archive for 19 maart 2012


ONTSPANNEN KAN MEN LEREN

Snelle ontspanningstips

ontspannen-vrouw-bureau

Het is heel eenvoudig om even een moment te vinden om te kalmeren en je lichaam zo weer helemaal op te laden. In slechts vijf minuten zal je geest volledig tot rust komen.

Yoga
Een paar simpele yogaoefeningen gecombineerd met een gecontroleerde ademhaling zullen meteen je lichaam en geest ontspannen. Lig plat op de grond en hef langzaam je handen over je hoofd terwijl je diep inademt. Breng je handen terug naar je zij terwijl je rustig uitademt. Probeer enkel door je neus te ademen en niet door je mond. Herhaal deze oefening 10 keer.

Doe-het-zelf rugmassage
Lig plat op de grond of op een yogamatje. Breng je knie ter hoogte van je borst, houd je kuiten stevig vast. Rol van de ene zij naar de andere, om de knelpunten in je rug lost te maken. Vervolgens rol je van voor naar achter.

Nekoefeningen
Ga in kleermakerszit op de grond zitten. Adem langzaam diep in en uit. Breng je rechterhand over je hoofd naar de linkerkant. Beweeg je hoofd schuin naar rechts en herhaal aan de andere kant. Herhaal deze oefening enkele keren.

Gezichtsmasker
Een gezichtsmasker aanbrengen is een goede manier om te ontspannen omdat het je verplicht niets te doen of te zien. Zet terwijl het masker intrekt een onstpannende cd op. Achteraf zul je niet alleen meer ontspannen maar ook mooier voelen.

Voetreflexologie
Voetreflexologie combineert verschillende elementen, het is kalmerend en het stimuleert je bloedcirculatie. Schaf jezelf een houten rollertje voor de voeten aan, je vindt dit in de meeste apothekers. Deze masseert de drukpunten op je voetzool. Als je geen rollertje hebt kun je ook een tennis- of golfbal gebruiken om ermee van je tenen tot hiel te rollen. Zelfs even blootvoets op het gras lopen kan je snel beter doen voelen.

Ontspannende geuren
Plant in een klein serrekastje een collectie kruiden en lavendel voor wat aromatherapie. Tijm, peterselie, bieslook en rozemarijn kun je in talloze gerechten gebruiken en door slechts een paar minuten deze kruiden bezig te zijn, zul je kalmer worden.

Zitbal
Een zitbal is een goed middel om je lichaam te helpen bij stretch- en relaxatieoefeningen. Lig op je bal, met je gezicht naar beneden en laat je handen de grond raken. Wandel zo naar voor en achter. Lig vervolgens op je rug en laat de bal zachtjes onder je rollen. Je merkt dat je rustig wordt van deze kalmerende beweging die lijkt op die van een schommelstoel.

BRON: http://www.happynews.nl/2012/03/19/snelle-ontspanningstips/

Wie kent het niet je komt thuis van je werk en heel je lichaam doet pijn van de stress. Dan is het goed om te leren ontspannen. Door enkele rustige bewegingen of zelfs door gewoon op de juiste manier te gaan liggen, ga je merken dat de stress van heel de dag uit je lichaam kan gaan. Je moet er niet voor geleerd hebben of ergens oefeningen voor doen. Een boek kan al volstaan om de juist oefeningen te doen. En wat heel belangrijk is of het belangrijkste van al leer luisteren naar je lichaam. Teveel is teveel, te zwaar is te zwaar. En als je aan dit zinnetje je gevoel geeft kan je lichaam op een moment tot rust komen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Wat je ogen vertellen over je gezondheid

Model, Ogen, Portret, Huid, Schoonheid Meisje

De romantische zielen onder ons mogen dan wel geloven dat onze ogen een spiegel van onze ziel zijn, maar medische experts beweren dat ze ook meer vertellen over onze gezondheid.

Door de ogen te bestuderen, kunnen dokters de eerste tekenen van lichte en levensbedreigende gezondheidsaandoeningen vaststellen. Oogartsen kunnen medische aandoeningen opsporen en behandelen door naar het netvlies, het lichtgevoelige vlies achter in het oog, te kijken. De aandoeningen zijn niet altijd beperkt tot oogziekten zoals cataract en glaucoom, maar zijn ook verbonden aan ziekten zoals diabetes, hart- en vaatziekten en leveraandoeningen.

Oogtest
De eerste tekenen kunnen worden opgemerkt nog voor de symptomen verschijnen. Daarom is het belangrijk regelmatig de ogen te laten testen. “Wat je het beste kan doen om je ogen – en gezondheid – te beschermen is regelmatig je ogen laten controleren. Dit komt omdat de meeste oogziekten enkel zichtbaar zijn met gespecialiseerde apparatuur die bij de achterkant van het oog kan”, zegt specialist Larry Benjamin. Wat vertellen onze ogen dan juist?

Pupillen met verschillende vorm
De pupillen staan meestal symmetrisch, hebben dezelfde vorm en reageren op dezelfde manier wanneer ze worden blootgesteld aan zonlicht. Als de ene pupil groter of kleiner is dan de andere, kan er een onderliggend medisch probleem zijn. Volgens experts kan een verschil in grootte betekenen dat een persoon meer kans heeft op een hartaanval of hersentumor.

Droge ogen
Als je ogen altijd droog en overgevoelig aan licht zijn, kan dat wijzen op een aandoening van het immuunsysteem, het syndroom van Sjögren, waarbij de slijmvliezen van de mond en ogen te weinig vocht produceren. De aandoening treft vooral vrouwen ouder dan 40 met auto-immuunziekten, zoals reumatoïde artritis of lupus.

Troebele ogen
Wanneer je zicht belemmerd wordt door een vertroebelde ooglens kan het zijn dat je lijdt aan cataract. Deze aandoening komt vooral voor bij oudere mensen. Bij jongere mensen wordt het meestal veroorzaakt als bijwerking van diabetes, tumoren en bepaalde medicijnen.

Jeukende ogen
Hoewel er veel dingen zijn die jeuk kunnen veroorzaken rond de ogen, zijn de meest voorkomende oorzaken allergische reacties. Het oog, en het gebied eromheen, is delicaat en gevoelig en kwetsbaarder voor infecties en allergieën. Pollen in de lucht, stof en de vacht van bepaalde dieren kunnen allergische reacties opwekken. Als je oog en oogleden gezwollen zijn en pijnlijk aanvoelen, kan dit een teken zijn dat je te weinig slaapt.

Tranende ogen
Tranende ogen kunnen wijzen op een infectie. Wanneer het oogvocht plakkerig is heb je waarschijnlijk een bacteriële infectie opgelopen.

Bloeddoorlopen ogen
Als je ogen er pijnlijk uitzien door gesprongen bloedvaten, kan dit een teken zijn dat je een hoge bloeddruk hebt.

Voeding aanpassen
Naast een regelmatige controle bij de oogarts, zijn er ook enkele voedingstips die je kunnen helpen om je zicht en gezondheid te verbeteren. Studies tonen aan dat het eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan anti-oxidanten, groene bladgroenten zoals spinazie en boerenkool, het risico op een verminderd gezichtsvermogen beperken. Ook voedingsmiddelen met veel luteïne en zeaxanthine – zoals broccoli, maïs, erwten, rapen en courgette – verminderen het risico op cataract. Bosbessen maken je ogen minder snel moe. Het is ook aan te raden veel fruit te eten. Vooral abrikozen kunnen een goed zicht bevorderen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/143/Oogproblemen/article/detail/1410977/2012/03/19/Wat-je-ogen-vertellen-over-je-gezondheid.dhtml

Ogen het laat onze ziel zien. Maar mensen die het kunnen, kunnen meer in de ogen zien zoals ziekte en dergelijke. Zelf als ik naar een ayuveda dokter gaan dan zal deze ook gelijk naar mijn ogen kijken. En daar kan deze al heel wat uithalen. Daarom is het toch belangrijk om zoals aan heel het lichaam ook aan deze aandacht te besteden, en niet alleen om er eens oogschaduw of iets anders aan te doen. Nee maar om zelf al eens dieper in je eigen ogen te kijken, zo kan je op een moment ook voor jezelf leren hoe je ogen erbij staan door bepaalde situaties of ziekte.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Dag zonder make-up bezorgt ons meer stress dan sollicitatie

Het is misschien de reden waarom de meeste vrouwen zo lang voor de spiegel staan. Een studie toonde namelijk aan dat meer dan twee derde van de vrouwen niet zonder make-up durft te gaan werken. Het huis onopgemaakt verlaten, zou stresserender zijn dan een toespraak voor een publiek, een sollicitatie of zelfs een eerste afspraakje.

Van de 3.000 vrouwen die ondervraagd werden, verklaarden de helft dat ze zich zelfzeker voelen in de buurt van hun vrienden, familie of partner zonder make-up. Maar 70 procent zei dat ze niet door hun collega’s of baas willen gezien worden zonder make-up of met een onverzorgd kapsel. Volgens de studie moeten vrouwen een half uur vroeger opstaan dan hun mannelijke tegenhangers om zich ’s ochtends klaar te maken. Ze spenderen gemiddeld 21 minuten in de badkamer om hun make-up aan te brengen.

Eerste afspraakje
91 procent van de vrouwen gaf ook toe dat ze hun eerste afspraakje nog liever zouden afzeggen dan zonder make-up op te dagen. Verbazend genoeg gaat 31 procent ook niet naar de fitness zonder een laagje make-up en zelfs 1 op de 6 vrouwen zouden de deur niet openen als ze niet opgemaakt zijn.

Masker
Sarah-Jane Froom, make-up artieste bij bareMinerals, vertelt: “Binnen sommige bedrijven is er de veronderstelling dat vrouwen met een goede verzorging automatisch ook beter hun werk kunnen doen. Maar terwijl van vrouwen verwacht wordt dat ze er wakker, helder en stralend uitzien, willen ze niet te zwaar opgemaakt op het werk verschijnen om niet de indruk te geven dat ze een masker te dragen.”

Stigma
Een eerdere studie toonde al aan dat 1 op de 3 werkgevers vinden dat hun vrouwelijke werknemers teveel make-up dragen. Psycholoog Celia Bibby vertelt: “Veel vrouwen voelen dat er een stigma verbonden is aan het niet dragen van make-up en dat hun werkgevers hen discrimineren als ze er niet “uitgedost” uitzien.”

Mannelijke collega’s
“Het is belangrijk niet te veel lagen make-up aan te brengen. Zwaar opgemaakte vrouwen worden al snel als onbetrouwbaar gezien. Wij mogen dan de druk hebben om make-up aan te brengen als deel van het “werkuniform” maar voor mannen is het nog veel moeilijker om hun individualiteit te tonen, aangezien ze enkel een kapsel en outfit hebben om zich van hun collega’s te onderscheiden”, aldus nog de psychologe.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/567/Werkende-vrouwen/article/detail/1410780/2012/03/19/Dag-zonder-make-up-bezorgt-ons-meer-stress-dan-sollicitatie.dhtml

Nooit mogen we vergeten dat make-up een masker kan leggen op iemand gezicht. Dat wel eens een nadeel kan zijn als je deze dan ’s morgens uit het bed ziet komen. Of dat men ze tegenkomt ergens waar ze geen make-up dragen. Nu er zijn er die het altijd zullen dragen en aanbrengen. Mensen je blijft innerlijk altijd dezelfde ongeacht of je nu veel of weinig make-up draagt. Het kan mooi zijn als het niet overdreven is, en het kan ook mooi zijn als men de ogen iets opmaakt.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Mensen het zomeruur komt weer in aantocht. Dat maakt dat deze zaterdag 24/3 op zondag 25/03 de klok een uurtje vooruit gezet mag worden.

dit gebeurd dus in de nacht en is het verstandig om voor het slapen gaan de klokken die je hebt te veranderen om op een juist uurtje uit bed te stappen.

Dat maakt dat het langer licht blijft en dat het aangenamer wordt.  

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hou je ogen wakker!

Onze ogen bestaan uit ruim 2 miljoen deeltjes en staan in voor 85% van de kennis die we tijdens ons leven vergaren. Door een hele dag voor een scherm te zitten, doen we onze ogen echter geen plezier. Reken daar nog eens de luchtvervuiling, airconditioning, rook en het slecht gebruik van contactlenzen bij en het is niet verwonderlijk dat 30% van de bevolking wel eens oogklachten heeft. Toch kan je je ogen makkelijk trainen.

Hou je ogen wakker!

Hou je ogen wakker!

Oefening 1: deze drukoefening leert je ogen om samen te werken. Hou een pen voor je gezicht op armlengte afstand. Kijk naar een punt op de pen en breng de pen dichterbij. Doe dit tot je een dubbel beeld krijgt.

Oefening 2: hier train je de ogen om minder snel vermoeid te raken. Hou een boek of krant dichtbij je ogen zonder dat de tekst wazig wordt. Staar hier 15 seconden naar en kijk dan even lang naar iets dat tien meter van je verwijderd is. Herhaal dit vijf keer.

Oefening 3: een oefening om de bloeddoorstroming te verbeteren. Draai met gesloten oogleden je ogen rond. Doe dit zowel tegen de klok als met de klok mee. Hou nog steeds je ogen dicht en kijk nu van links naar rechts en omgekeerd. Doe dit vijf keer.

Oefening 4: ontspanning is belangrijk voor je vensters op de wereld. Sluit de ogen, leg je handpalmen ertegen en druk lichtjes. Maak van je handen kommetjes en houdt ze voor de ogen. Open nu de ogen en kijk hiernaar gedurende 30 seconden.

Ten slotte is het ook goed voor je kijkers om niet steeds contactlenzen te dragen en ze regelmatig te vervangen door een bril, je ogen te ontschminken voor je gaat slapen en genoeg te knipperen.

BRON: http://lifestyle.be.msn.com/welzijn/hou-je-ogen-wakker

De ogen onze ziel, die door iedereen gezien wordt. Dat maakt dat heel wat vrouwen en nu ook mannen daar aandacht aan geven. Het is gewoon een prijskaartje van je hele zijn en lichaam.
Mooie ogen is een mooie zien.
Een mooie ziel zijn twee mooie ogen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Blootsvoets leven is gezonder

Niets zo heerlijk als na een dagje werken je schoenen uitdoen. Is dit omdat schoenen knellen of omdat het contact met de aarde je beter doet voelen? Sommige wetenschappers zien ‘aarding’ als de nieuwste gezondheidsrevolutie.

Gerelateerde afbeelding

Blootsvoets leven is gezonder

Aarding bestaat erin blootsvoets contact te maken met de aarde. Het aardoppervlak is elektronisch geladen en bestaat uit een continue hernieuwbare voorraad van vrije elektronen. Wanneer men hiermee rechtstreeks in contact komt, worden deze elektronen overgebracht op de mens. Dit proces wordt echter bemoeilijkt door onze schoenen met synthetische zolen en de hoge gebouwen die het straatbeeld sieren. We geraken hierdoor geïsoleerd van de elektronische ladingen van de aarde.

Gezond

Door blootsvoets rond te lopen, word je natuurlijke elektronische staat hersteld en onderhouden. Bovendien zou je je er niet alleen beter door voelen, ook je gezondheid heeft er baat bij. Uit onderzoeken blijkt dat door aarding spierpijnen en ontstekingen afnemen. Verder zou het ideaal zijn voor mensen met slaapproblemen of om een jetlag te voorkomen.

Klinkt dit als je reinste waanzin? Toch leveren steeds meer onderzoeken bewijs aan dat de theorie wel degelijk op waarheid gestoeld is. Verder heeft nog geen enkele studie ooit het tegendeel beweerd. Bovendien verlies je er niets bij het eens te proberen. Loop elke dag een half uurtje blootsvoets rond in je tuin en ervaar zelf of je je er gezonder door gaat voelen of niet!

BRON: http://lifestyle.be.msn.com/welzijn/blootsvoets-leven-is-gezonder

Het is gezond alleen moet men wel weten dat men ook de voeten moet behandelen met de nodige zorg. Dan is het heel gezond zeker in de zomer als men met blote voeten over gras kan lopen. Het gevoel dat je ervan krijgt is meer dan er in te gaan liggen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

JEZELF

VOOR DIT CITAAT TELT EEN DING GEWOON JEZELF.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

bijonsinhuissen.wordpress.com/

𝙽𝚘𝚝 𝚊𝚕𝚕 𝚝𝚑𝚘𝚜𝚎 𝚠𝚑𝚘 𝚠𝚊𝚗𝚍𝚎𝚛 𝚊𝚛𝚎 𝚕𝚘𝚜𝚝

%d bloggers liken dit: