Archive for 6 februari 2012


Zo krijg je perfecte benen… dankzij je favoriete schoenen

Om mooie benen te krijgen, moet je veel sporten en de juiste dingen eten. Maar je kunt je benen strakker maken door simpelweg je favoriete schoenen te dragen. Fitnessexperte Nicki Waterman onthult de voordelen van populaire schoenen als Uggs of stiletto’s. Daarnaast kun je ook door de juiste dingen te eten je benen sterk houden.

Ballerina’s
Door het gebrek aan steun van dit soort schoeisel moeten je spieren in de dijen en de kont harder werken dan anders. Je verbrandt er minder calorieën mee dan met andere schoenen, maar je kunt ze wel langer dragen. Waardoor je in totaal meer calorieën verbrandt. Als je graag dit soort schoeisel draagt, ga met je voeten lichtjes uit elkaar staan en plaats je handen op je heupen. Span de spieren in je achterwerk op, ga lichtjes door je knieën en laat je heupen naar beneden zakken. Je knieën mogen niet verder dan je tenen komen. Ga vervolgens terug naar je startpositie. Herhaal dit 15 keer.

Uggs

Ugg-laarzen helpen de spieren samen te trekken en de beenspieren te verlengen, zonder ze te overbelasten zoals dat soms bij hakken het geval kan zijn. Ze zorgen ook dat je tenen krullen om meer grip op de zool te krijgen, dit traint je dij- en kuitspieren. Waardoor je tot 264 calorieën kunt verbranden door een uur te wandelen. Ga achter een stoel staan, hou de leuning van een stoel vast en ga met je benen op heupbreedte uit elkaar staan. Hef je rechtervoet omhoog ongeveer tien centimeter omhoog naar voren. Span je buikspieren op en plooi je linkerknie. Verdeel je gewicht om je evenwicht te bewaren. Hou dit twee seconden vol en doe dit vijftien keer voor elk been.

Stiletto’s
Door hoge hakken te dragen moeten je spieren in de bovenbenen en kuiten harder werken zodat je benen gespierder worden, ook al sta je stil. Experts raden aan dat je dit niet te vaak draagt, omdat dit schoeissel knie- en rugproblemen kan veroorzaken, maar ook voetproblemen. Door te wandelen in stiletto’s kun je tot 312 calorieën per uur verbranden. Om je benen strak te maken zodat ze er mooi uitzien in stiletto’s, ga je met je benen uit elkaar staan. Hou een zware handtas vast met beide handen, buig lichtjes door je knieën, hou je rug recht en span je buikspieren op.  Buig voorover, zodat je heupen in een hoek van 45 graden zijn, hou dit vijf seconden vol en ga dan terug naar je startpositie. Herhaal dit vijftien tot 20 keer.

Voeding
Voedingsexperte Amanda Ursell raadt aan gezond te eten om  mooie benen te krijgen, als ze er goed moeten uitzien, moeten ze ook gezond zijn binnenin. Beenderen hebben heel wat voedzame stoffen nodig om ze sterk te houden. Zo helpt vitamine D dat je lichaam calcium opneemt uit voeding, maar meer dan de helft van de volwassenen heeft hier een tekort aan. Probeer het niveau hiervan te verhogen, door minstens 20 minuten in het zonlicht te zitten. Ook zijn vette vissen hier een goede bron aan, kies voor makreel, sardines en tonijn.

Calcium
Calcium is een hard mineraal dat helpt je botten sterk en veerkrachtig te houden. Wanneer je hier een tekort aan hebt, kun je broze botten ontwikkelen en loop je een verhoogd risico op breuken en fracturen. Je vindt deze stof in melk, yoghurt, kaas, amandelen en donkergroene groenten. Zorg ook dat je genoeg fruit en groenten eet als vitamine K, C en B, deze helpen dat calcium niet uit je ‘beenderen’ lekt.

Zorg dat je niet te veel proteïnes eet, dit vind je in vlees, vis en kaas, wanneer je hier te veel van opneemt, kun je een tekort aan calcium oplopen. Vermijd ook cafeïne, dit kan de beenderen schaden. Beperk je consumptie tot twee tot drie cafeïnehoudende drankjes.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/798/Tips/article/detail/1390794/2012/02/06/Zo-krijg-je-perfecte-benen-dankzij-je-favoriete-schoenen.dhtml

Je krijgt ze mee maar je kan er zelf veel aan doen om de mooie benen te laten zien wanneer het weer het toelaat.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Minder slaappillen voorgeschreven

Sinds slaappillen niet meer worden vergoed, stellen artsen minder vaak een angst- of slaapstoornis vast bij patiënten. Ook worden bij nieuwe patiënten minder vaak benzodiazepines, zoals de medicijnen heten, voorgeschreven.

Dit blijkt uit een publicatie van onderzoekers van de Universiteit Utrecht en het Nivel in het wetenschappelijke tijdschrift Annals of Family Medicine.

De Nederlandse overheid schafte begin 2009 de vergoeding voor benzodiazepines af om de kosten en langdurig gebruik te verminderen. Met slaappillen kun je korte periodes van slapeloosheid of angststoornissen overbruggen, maar op de lange duur kunnen ze verslavend zijn en werken ze niet meer. Terwijl honderdduizenden patiënten ze regelmatig gebruiken.

De onderzoekers analyseerden de gegevens van 13.596 patiënten met een angst- of slaapstoornis. Nadat de vergoeding is afgeschaft stelden huisartsen minder nieuwe diagnoses van slaapstoornissen (2.863 in 2009, vergeleken met 3.254 in 2008) en minder nieuwe diagnoses van angststoornissen (3.710 in 2009 vergeleken met 3.769 in 2008).
Bovendien nam het aantal patiënten af dat na de eerste diagnose een benzodiazepine kreeg voorgeschreven. Bij angststoornissen van 34 naar 30% en bij slaapstoornissen van 69 naar 59%. Ook kregen deze patiënten minder vaak een herhaalrecept.

De benzodiazepines verdwenen zelfs uit de top 10 van meest voorgeschreven geneesmiddelen en behoorden tot de top 10 van geneesmiddelen met het sterkst afgenomen aantal voorschriften. De onderzoekers vonden bovendien geen toename in gebruik van de alternatieve behandeling van angststoornis met SSRI’s (Selectieve Serotonine Heropname-remmers).

Nivel-programmaleider Liset van Dijk: ‘Dit betekent, dat je met een overheidsmaatregel artsen in hun voorschrijfgedrag kan beïnvloeden. Je kan nieuw gebruik van slaappillen voorkomen en zo het gebruik terugdringen.’

Bron: Nivel
BRON: http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2012/02/06/minder-slaappillen-voorgeschreven#more-8400

Dat vind ik prachtig om te lezen. Dat ze in Nederland bepaalde medicatie niet meer voorschrijven. Het is in eerste instantie altijd van belang de oorzaak op te zoeken voor men met de slaappillen begint. Er zijn zo van die goede alternatieven maar de meeste mensen willen maar altijd grijpen naar het ultieme en het snel werkende. Alleen staan ze er niet bij stil dat de oorzaak het ultieme is alvorens men verder kan gaan.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Ook oudere papa verhoogt het risico op autisme

Koppels hebben meer kans op een kind met autisme als één van de twee ouders een 35-plusser is. Dat blijkt uit een grootschalige Deense studie. Het resultaat komt als een verrassing, want vooraf dacht men dat vooral de leeftijd van de mama een invloed had.

De bevindingen komen uit een studie bij 1,3 miljoen Deense kinderen, die geboren werden tussen 1980 en 2003. Bij 9.566 daarvan werd later een autistische stoornis vastgesteld, waaronder autisme, het Syndroom van Asperger of een andere ontwikkelingsstoornis.

Risico
Daarin werd duidelijk dat het niet uitmaakt of de moeder of de vader ouder is dan 35 jaar. De stijging van het risico is namelijk in beide gevallen gelijk, meer bepaald 27 procent. Het is echter niet zo dat het risico nog meer stijgt als beide ouders de 40 naderen.

“Die laatste bevinding brengt de traditionele verklaring in het gedrang”, zegt professor Parner van de University of Aarhus. “Die stelde dat natuurlijke veranderingen in eicellen of sperma het risico op autisme verhogen.”

“Dat leidt tot de verwachting dat het risico nog meer stijgt bij ouders die allebei ouder zijn dan 35, maar dat bleek niet het geval te zijn. Er moet dus nog een bijkomende verklaring zijn, die we voorlopig nog niet kennen.”

Factoren
Volgens de wetenschappers zijn er verschillende opties. “Het is mogelijk dat oudere koppels sneller hulp zoeken wanneer hun kind zich trager ontwikkelt, omdat ze weten dat het risico groter is”, denken de wetenschappers.

Maar daarnaast veronderstellen ze ook beïnvloeding van ziektes, medicatie of vruchtbaarheidsbehandelingen. Om die risicofactoren bloot te leggen, is verder onderzoek noodzakelijk.

Tot slot merkten de wetenschappers nog op dat er wel een sekseverschil is wanneer één ouder jonger is dan 35, terwijl de andere ouder is dan 40. In dat geval is er meer risico op autisme met een oudere moeder (65 procent) dan met een oudere vader (44 procent).

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/331/Autisme/article/detail/1390546/2012/02/06/Ook-oudere-papa-verhoogt-het-risico-op-autisme.dhtml

Sorry mensen maar soms vind ik het gewoon erg zoiets te moeten lezen, en ook op mijn blog te zetten. Uit respect doe ik het altijd. Want nu de laatste tijd komt autisme toch heel hard naar boven. Wat gaan ze nog allemaal bedenken van waar dit kan voortkomen. Als men weet dat het een ontwikkelingsstoornis is dat in de hersenen zit, en dat meestal nog samen gaat met andere stoornissen heeft het dan te maken met een ouder die ouder is om nog een kind te krijgen. Als ik dan even rond me heen kijk en die ik ken dan zouden deze mensen allemaal een angst hebben om een kind op de wereld te zetten. En er zijn er heel veel die na hun 35 nog aan kinderen beginnen.
Sorry het is mijn mening erover en ik hoop dat ze soms wetenschappelijk eens meer voor deze mensen moeten gaan doen dan eigenlijk bekijken van waar het komt. Het is al erg genoeg dat ze ermee moeten leren leven, en deze mensen hebben geen voldoening van waar het komt maar wel hoe ze beter en aangenamer door het leven kunnen gaan.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Van dit voedsel word je slechtgezind!

Het gezegde ‘je bent wat je eet’ zou in sommige gevallen wel eens meer waarheid kunnen bevatten dan we denken. Drew Ramsey en Tyler Graham, de auteurs van ‘The Happiness Diet’, zijn ervan overtuigd dat eten een aanzienlijke impact kan uitoefenen op onze gemoedstoestand. Eens kijken welke voedingsstoffen nefast zijn voor onze stemming…

Zo zou je wel een slechtgezind kunnen worden van …

… bagels

Overgewaaid uit Amerika, hebben bagels hun weg gevonden naar ons ontbijtaanbod. Helaas zouden ze niet alleen slecht zijn voor onze taille, maar ook voor onze stemming. Bagels zijn valse vrienden omdat ze je energiepeil pijlsnel boosten, een effect dat enkele uren later even snel weer verdwijnt. Deze crash maakt veel mensen geïrriteerd, licht in het hoofd en zelfs droevig. Andere koolhydratenbommen doen echter net hetzelfde: donuts, pannenkoeken, wafels en ontbijtgranen zijn dus ook geen ideale start van je dag.

… eiwitten

Je hebt ongetwijfeld al wel eens te horen gekregen dat je eigeel moet vermijden in de strijd tegen een te hoge cholesterol. Wat je misschien echter niet weet, is dat net daar alle voedingsstoffen zitten die een impact hebben op je gemoed.

Omega-3, vitamine D en B12 en foliumzuur reguleren je stemming door de gezondheid van hersencellen te bevorderen. Hierdoor voelen we ons stabiel en energiek. Zelfs de Harvard School of Public Health heeft eieren (als geheel) uitgeroepen tot een gezonde hersenhap. Mensen die enkel eiwitten eten, ontsnappen dus aan de positieve invloed van deze essentiële voedingsstoffen en behoren mogelijk tot de grotere grompotten onder ons.

… frisdrank

Vandaag de dag krijgen we wekelijks bijna meer suiker in ons systeem dan mensen vroeger op een heel jaar consumeerden. Dit is zonder twijfel de grootste verandering in het menselijk dieet sinds het ontstaan van de landbouw. Suiker staat dan ook op kop van de lijst met voedingsstoffen die een grote impact hebben op ons gemoed én onze hersenactiviteit.

Verschillende onderzoeken, waarbij gebruik gemaakt werd van de allernieuwste beeldvormingstechnieken, toonden al aan dat zwaarlijvigheid en diabetes (dé kinderen van onze suikerverslaving) op lange termijn het volume van onze hersenen aantasten. Dé bron bij uitstek is frisdrank. De gemiddelde Amerikaan zou jaarlijks niet minder dan 600 van deze suikerbommen consumeren. Benieuwd of wij hiervoor nog moeten onderdoen.

… margarine

Dit alternatief voor ‘echte boter’ werd decennia lang gebombardeerd als zijnde gezond voor het hart, tot onderzoekers ontdekten dat het een van de grootste bronnen is van transvetten. Van alle vetten zouden ze het ongezondst zijn voor ons hart en een recente Spaanse studie doet er nog een schepje bovenop. Zo zouden margarine-eters 50 procent meer risico lopen om depressief te worden.

… sojayoghurt

De obsessie met dierlijke vetten heeft geleid tot de ontwikkelingen van ‘gezondere’ alternatieven, zoals maïs- en sojaolie. Deze hebben op hun beurt de weg vrijgemaakt voor nieuwe industriële creaties die toch niet bepaald natuurlijk zijn. Denk maar aan kaas zonder vetten, eivervangers en sojayoghurt.

Het klinkt misschien gezond, maar sojayoghurt is rijk aan omega-6-vetzuren die de goede werking van omega-3 met de grond gelijk maken. Onze hersenen bestaan uit vetten en meerdere studies hebben aangetoond dat het evenwicht tussen de verschillende soorten vetten van fundamenteel belang is voor een goede gemoedstoestand. Voedingsmiddelen die te veel omega-6 bevatten (en daarnaast ook veel suikers) kunnen dan ook negatieve invloed uitoefenen op onze stemming.

… fruitige smoothies

Ook smoothies én fruitsappen zijn valse vrienden, ze klinken misschien gezond, maar verbergen helaas bergen suikers. In elke supermarkt heb je tegenwoordig een breed gamma aan ‘verse smoothies’. Wat is daar nu ongezond aan? Veel, zo blijkt! In een gemiddeld flesje zit namelijk 44 gram suiker, wat meer is dan de 30 gram in een standaar blikje frisdrank. Ze bevatten misschien ook veel vitaminen, maar suiker blijft suiker en de groeiende obesitasepidemie is allesbehalve een fabeltje.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psychologie/article/detail/1390578/2012/02/06/Van-dit-voedsel-word-je-slechtgezind-.dhtml

Het is van belang om zo een goed mogelijke voedingspatroon te hebben. Een verkeerde of ongezonde voedingsgewoonte kan heel snel op het gevoel gaan werken. Dat maakt dat je dan in een cirkel komt waar de kilo’s heel snel zullen te zien zijn aan het lichaam, of omgedraaid als men ziet dat afvalt. Want ook dat kan, mensen die eten maar nadien heel snel de vinger in de mond gaan duwen, of het eten gaan weg gooien. Ook zien we meer dat mensen in een bepaalde situatie naar voeding gaan grijpen, meestal dan nog met heel wat calorieën. Je bent wat je eet, is eigenlijk een mooie zin om bij stil te blijven staan.
Het is daarom zo verstandig om op je voeding te letten wil je toch zo goed mogelijk leven.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

GELUK

DE GELUKKIGSTE TIJD VAN JE LEVEN, IS DAAR WAAR JE TELKENS HET GELUK MAG KENNEN EN VAN VOELEN IN HET LEVEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Dolle avonturen met nonkel Juul

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

Gedachten over levensstijl en gezondheid. Een blog over gezondheid en fotografie 💌Speciaal voor jou ✅, Samen met jou ✅, Samen door jou ✅💚||You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀 at the bottom of the Website‼ || Thoughts on Lifestyle and Health. A Health 😀 and Photography💥-Blog 💌Especially for You ✅, Together with You ✅, Together by You ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: