Archive for 2 november 2011


ZELFVERTROUWEN

Zelfvertrouwen.

Het woord zelf, doen om vertrouwen te voelen in iets, dat is zelfvertrouwen hebben.
Veel heeft dan ook te maken met eigenwaarde. Toch heeft het ook heel veel te maken met de opvoeding dat we in dit woord niet mogen vergeten. Als men dominant of gemanipuleerd is opgevoeld kan het zijn dat er heel weinig zelfvertrouwen is, net als dat men in de opvoeding alles uit je handen neem.
Dat maakt dat je eigenlijk sterk moet voelen wil je zelfvertrouwen hebben. In zelfvertrouwen zit een belangrijke schakel de lichaamstaal. Zo laat je iets zien of overkomen. Wat ook in het woord verborgen zit is het woord trouw, als je trouw aan jezelf bent en in situaties gelijk welke zal je ook dat aanvoelen als een goed gevoel en zal je zelfvertrouwen ook meer naar boven komen.
Daarom kan je het woord verdelen
ZELF
VERTROUWEN
TROUW
ROUW, ROUWEN
Als men dan bekijkt het eerste woord is dat gelijk aan je eigen leven, “zelf je leven leiden”, eens je leven in eigen handen hebt kan je “eigen leven vertrouwen” en zal je merken dat “je trouw bent aan jezelf en situaties zelfs aan je intuïtie”. Maar als je geen zelfvertrouwen hebt zal je naar jezelf toe rouwen of met jezelf in rouw zijn.
Heel belangrijk in heel het woord is zelfrespect kennen. Dat is soms heel moeilijk omdat te hebben, en kan men in een negatief beeld komen te staan met jezelf. Zelfrespect heeft met geluk te maken, en geluk moet jezelf in je leven opbouwen en leren hebben.
Wanneer men minder zelfvertrouwen hebt zal de houding dit heel snel aangeven. Je staat dan niet standvastig op de grond en je laat je eigenlijk leiden. Hoe sterker je overkomt met je houding hoe meer de ander zal voelen dat er zelfvertrouwen is. Hoe meer je dan ook de ander op zijn gemak kan stellen, van met mij is er niet te sollen. Wanneer zelfvertrouwen niet aanwezig is of bijna niet kan de ander ook gaan manipuleren of domineren want men voelt angst. Wil men dit niet laten gebeuren zal men met zichzelf bezig moet gaan.
Zo is het van belang om:
Geen twijfels van jezelf te hebben.
Geen laag zelfbeeld te hebben.
Weten wie je bent.
Deze drie zijn eigenlijk de belangrijkste factors om je zelfvertrouwen niet omlaag te halen of te laten halen.
Een voorbeeld erop is.
Als men jezelf gaat vergelijken met anderen of met wat de media en boekjes je laten zien en aanvoelen.
Doordat kan er al snel gezegd worden “was ik maar zo”, “kon ik dat maar” of “had ik maar beter ergens mijn best in gedaan”.
Mocht je deze gedachten gaan delen met mensen kan er snel op ingespeeld worden en nog negatiever naar je gepraat worden. Zodat men denkt niemand te zijn op deze wereld.
Een ander positief voorbeeld ervan is.
Als men iets ziet of hoort en je vanuit jezelf kan zeggen, wel dat is spijtig maar ik zie mezelf dat niet zo doen. Hier zie en voel je het zelfvertrouwen hard en men zal niet snel je op een ander spoor kunnen brengen.
Daarom is het van belang wil men een goed zelfvertrouwen opbouwen dat men bewust is van:
Eigen capaciteiten
Eigen grenzen en deze ook de accepteren.
Jezelf kan verdedigen maar op een positieve manier.
Dan ga je merken dat je ook gelukkig voelt en het zelfbeeld ook naar boven komt.
Spiritueel of op psychologisch vlak kan men zeggen hoe hoger het zelfvertrouwen is hoe sterk je voelt als je iets doet iets onderneemt of moet praten. Ook in meditatie heb je zelfvertrouwen nodig, dit begint al met voor jezelf even een plekje te zoeken om tot rust te komen. Eens dat gevonden te hebben om losse kleding aan te trekken en te gaan zitten of liggen, gewoon even alles laten en aan jezelf denken. En je merkt het woord al zelf het zelf doen ondernemen aangeven mocht het nodig zijn om even me rust gelaten te worden. Dan komt het om vertrouwen te krijgen in wat je doet. Ook hier merk je dan ook dat je met jezelf bezig bent en dat dit toch iets is dat je dagelijks nodig hebt. Eens het vertrouwd voelt kan je naar jezelf trouw zijn om door te zetten, iedere dag dat te doen waar je goed in of bij voelt. Je merkt dan al snel op bij alles in ons leven is zelfvertrouwen nodig. En bestaat dan ook uit assertief zijn en opkomen voor jezelf.
Mensen het is dan ook nuttig om in iedere situatie of probleem je zelfvertrouwen hoog te houden. Zo kan je het nodige ondernemen maar ook het nodige doen op het moment dat het nodig is.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

ZWARE BENEN

 

Zware benen? Actie!

Zware benen? Actie!

Hebt u aderproblemen, een zwaar gevoel in de benen of gezwollen benen? Zijn uw benen niet altijd in topvorm? Onze tips om zware benen te verlichten, én ze te voorkomen.

Zware benen? Beweeg!

Het fenomeen van zware benen is het gevolg van een slechte bloeddoorstroming. Bij lang rechtop staan of zitten gaat het bloed minder snel rond in het lichaam waardoor er opstoppingen ontstaan in de voeten en de kuiten. U kunt dat verhelpen door uw benen niet over elkaar te slaan als u lang moet zitten, door regelmatig op te staan en enkele minuten rond te lopen. Moet u lang rechtop staan? Maak dan schommelende bewegingen op uw hielen en kleine draaiende bewegingen met de enkel zodat de bloedstroom weer naar boven (naar de bovenbenen) wordt gestuwd. Ook drukkousen zijn een goede hulp.

Zware benen? Zo veel mogelijk verfrissen

Mijd te grote hitte, want de aders gaan ervan uitzetten (sauna, epileren met te hete was, te lang zonnen) en ook grote temperatuurschommelingen (hammam/koude douche). Een aanrader: als u ‘s ochtends een douche neemt, doe dan met een sterke waterstraal een korte massage van enkele minuten van de enkels tot de dijen. Er zijn ook speciale verkoelende verzorgingsproducten die de microcirculatie weer op gang helpen brengen. U kunt ze op elk moment van de dag aanbrengen, op de huid of op uw kousen (sommige zijn daar speciaal voor gemaakt).

Zware benen? Leve de oefeningen!

Gebrek aan lichaamsbeweging en een zittend leven zijn de grootste vijanden voor uw benen. Niets doet uw bloedvatenstelsel zo goed werken (en helpt langzaam aan spieren kweken) als stappen. Elke dag wat stappen is de beste aanpak. Laat uw auto voor kleine afstanden in de garage staan en ga te voet! Ook fietsen wordt warm aanbevolen. De trapbewegingen stimuleren het spannen van de spieren. Probeer in het algemeen niet te slenteren bij vrijetijdsbestedingen (shoppen, wandelingen) en kies dus ook actieve sporten (squash, tennis of pingpong).

Zware benen? Jacht op spataders

Deze gezwollen of knobbelige, uit de huid puilende aders zijn vaak erfelijk bepaald. Ze kunnen ook na verloop van tijd opduiken. De enige remedie is dan sclerotherapie. U kunt ze helpen voorkomen door minstens anderhalve liter water per dag te drinken, door vezelrijk voedsel te eten en door uw benen hoger te leggen: na het werk tegen de muur , ’s nachts op een plank die u aan het voeteinde van uw bed legt (tussen de bodem en de matras).

BRON: http://www.e-gezondheid.be/zware-benen-actie/gids/1033

We maken het allemaal wel eens mee, onze benen die zwaar aanvoelen of moe zijn ten opzichten van ons lichaam. Ze dan gelijk naar boven leggen kan al helpen en relax badje ook, en ook je benen gewoon moet de douche en fris water spoelen zijn allemaal hulp middelen om het gevoel weg te werken. Als echt niets meer help kan je natuurlijke producten nemen om je benen te laten herstellen. Want het is belangrijk als je heel de dag gewandeld hebt of je benen toch zware inspanningen hebben moeten doen dat je ze nadien de rust kan en mag geven. Kleine middeltjes helpen meestal om het zware gevoel weg te werken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Slaapproblemen? Vergeet warme melk, drink kersensap

Heb je het moeilijk om ’s avonds in slaap te vallen? Drink dan een goed glas kersensap, want dat bevordert zowel de kwaliteit als de lengte van je nachtrust. Helaas belooft het drankje je geen ‘zoete’ dromen, want enkel een zure variant heeft het gewenste effect.

Traditioneel drinken we een kopje kamillethee of een tas warme melk met honing als we de slaap maar moeilijk kunnen vatten. Maar volgens onderzoekers van de School of Life Sciences van de Northumbria University is een glas kersensap een veel beter idee.

Zij voerden een experiment uit, waarbij ze aan één groep het zure drankje toedienden, terwijl een andere groep een placebodrankje kreeg. Vervolgens werd het slaappatroon van beide groepen gedurende zeven dagen onderzocht.

Al snel bleek dat de deelnemers die het kersensap dronken niet alleen langer sliepen, maar ook een kwaliteitsvollere nachtrust hadden. Zo sliepen ze ongeveer 25 minuten langer en zo’n 6 procent beter.

“Het kersensap verhoogt het niveau van melatonine in ons bloed, het hormoon dat onze slaap reguleert”, zegt onderzoeker dr. Jason Ellis. “Onze resultaten zijn vooral hoopgevend voor mensen die moeilijk kunnen slapen door insomnie of slapeloosheid, door afwisselende werkuren of door een jetlag.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Slaapproblemen/article/detail/1342432/2011/11/02/Slaapproblemen-Vergeet-warme-melk-drink-kersensap.dhtml

Het is natuurlijk het proberen waard, want het is dan toch belangrijk om zo zuiver mogelijk kersensap te nemen. Maar lauwe melk met honing net als rustgevende thee’s kan ook perfect helpen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

VUIST MAKEN

ALS JE IN EEN VUIST ZAND WILT VASTHOUDEN ZAL JE MERKEN DAT HET TUSSEN JE VINGERS UIT JE VUIST ZAL GAAN, ALS JE IETS IN HET LEVEN TE VASTHOUD MAAK JE HET VOOR JEZELF MOEILIJK, EN MOET JE LEREN OM HET SOMS UIT HANDEN TE GEVEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: