Archive for januari, 2011


MOOI

MOOI.

Het is zo mooi.
Alles valt op zijn plaats.
Alles krijgt een plaats.
Het gevoel stapelt het een voor een op.
Net een boekenkast vol boeken.
Maar nu met mooie gevoelens.
Die warm en intens door het lichaam gaan.
Die je voelt beginnen en die door je hart een plaatsje krijgen.
Dat is zo mooi.
Dat alles zijn plaats krijgt en dat het gevoel voelbaar is.
Dat de gedachten meespelen om het gevoel te versterken.
Dat is het ware leven.
Het leven van iets mooi dat niet te zien is aan de buitenkant.
Wel voelbaar is voor jezelf aan de binnenkant.
En dat je onbewust laat stralen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

http://www.youtube.com/user/Boedddha

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

SPIRITUEEL

http://www.youtube.com/user/secretwitch35?feature=mhum

Gewoon prachtig hoe iemand kan groeien in het spirituele.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Van een persoon kreeg ik dit doorgestuurd, en laat ons toch even ergens bij stil staan.
Merkwaardig dat cijfers en datum zo diep kunnen gaan.
Opvallende zijn dan datums als deze.
1-1-11
11-1-11
1-11-11
11-11-11

ook mogen we niet vergeten dat 11 in de numerologie een meestergetal is, en staat voor kracht.
Als men dan nog een stapje verder gaat krijgt men er nog een merkwaardige datum bij
20-11-2011
Gaan we nog een stapje verder naar volgende jaar en waar de Maya kalender te einde loopt is deze datum dan ook heel merkwaardig.
20-12-2012

Wat denken anderen ervan als men datums gaat bekijken, en als men soms eens kijkt wat er allemaal gebeurd is in de wereld als de cijfers op 11 uitkomen.

Nu nog een klein stukje en heel merkwaardig is.
Als men de laatste twee cijfers van jouw geboortejaar neemt  en je telt de leeftijd op die je dit jaar wordt kom je uit op 111.
Voorbeeld. 1962=62+49=111

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

LICHAAMSHOUDING

Een lichaamshouding kan veel kwaaltjes veroorzaken.

Een verkeerde lichaamshouding kan veel pijn, stress en zelfs tot depressie leiden. Dat maakt dat mensen er niet altijd aan denken dat er innerlijk een probleem is dat het te wijden kan zijn aan hun lichaamshouding.
Een voorbeeld ervan naar vrouwen gericht is hoge hakken. Ze gaan dan hun bekken bewust naar voren richten, zo de lage rug belasten. Dat maakt na een lange tijd zo te lopen zal de pijn meer en meer opspelen en zal er op termijn stress ontstaan. Dat dan weer in het dagelijks leven moeilijk te verwerken is, en aanleiding kan geven tot een druk op jezelf.
Ook een zithouding kan voor problemen zorgen.
Te lang in de zelfde houding staan.
Te lang aan een stuk stappen. Zeker met de verkeerde schoenen aan.
Een slechte lig houding of slaaphouding.
Er wordt dan heel veel wetenschappelijke studie gedaan naar de lichaamshouding van mensen. Maar eigenlijk kan je voor jezelf al heel veel voorkomen. Als je kan luisteren naar je lichaam, als je aanvoelt dat je pijn hebt het gaan onderzoeken voor en met jezelf. Als je voelt dat iets even minder gaat aan je houding er aandacht aan geven.
Dan let je eigenlijk al voor jezelf op belangrijke punten van je lichaam. Vele weten niet dat een houding heel veel kwaaltjes te weeg kan brengen. Zelfs zo erg dat het moeilijk is om te leven. Dan is het ook moeilijk om via een arts of dergelijke een goede diagnose te laten stellen. Want velen zoeken dan niet verder dan alleen naar wat de persoon vertelt.
Ook gaan mensen sporten en luisteren ze niet altijd wat het lichaam aangeeft. Ook daar komen dan soms letsels van die gewoon weg voorkomen zouden kunnen worden.
Het belangrijkste aan een houding is geen pijn voelen, ook als je lang in die houding moet staan zitten of liggen. Wordt je iets gewaar is het nuttig om te gaan kijken hoe het komt, wat je eraan kan doen en soms helemaal veranderen van houding zelfs van bepaalde kleding en schoenen. Want ook deze kunnen een innerlijke pijn veroorzaken. Daarom is het belangrijkste aandacht te besteden aan jezelf en hoe je door het leven gaat.
Aan lichaamshouding kan men dan ook heel vaak de emoties van een persoon af aflezen. Dat maakt dat je lichaam een houding gaat aannemen naar gelang je gevoel je emoties je pijn.
Maar een lichaamshouding kan ook verschillende emoties of houdingen laten zien en aanvoelen. In deze gevallen zal de persoon dan ook altijd nadien een positieve of een negatieve last kunnen ondervinden. Bekijk nu maar eens lichaamstaal dat ook met houding te maken heeft en dat ook aandacht vraagt om naar je eigen lichaam te luisteren.
Een klein voorbeeld ervan is.
Wijzen met een gestrekte arm en een vinger vooruit, je gezichtsuitdrukking op een lach of met je ogen heel boos.
In het eerste geval zal je lichaam aangeven zich goed te voelen want je lacht om iets maar je wijst wel naar iets dat dan weer een andere kant kan laten zien.
In het tweede geval zal je nadien emotionele pijnen kunnen voelen of jezelf niet goed voelen. Want boosheid laat veel naar boven komen.

Dat is dus het geval ook met de houding in ons dagelijks leven. Zo zie je dan maar weer een houding neem je naar je gevoel aan of naar wat je op dat moment draagt of met bezig bent. daar kunnen dan soms pijnen van komen die niet altijd te achterhalen zijn, als je niet let op je lichaam zelf.

Mensen ons lichaam vertelt ons zoveel.
Ons lichaam is uniek aan alle anderen.
En luisteren ernaar is dan ook zo van belang om kwaaltjes geen kans te geven.

Om een gezonde lichaamshouding kan je voor jezelf bepaalde dingen doen.

Stretch regelmatig zeker naar een zware dag. Zodat spanningen uit het lichaam gaan.
Enkele malen per week vette vis kan pijnklachten verminderen.
Probeer kleine hulpjes om je houding aan een bureau zo goed mogelijk en aangenaam te maken.
Hou je houding naar gelang je gevoel maar laat geen emoties spelen innerlijk.
Yoga kan soms helpen, maar ook andere manieren zoals gewoon de rust geven als het nodig is.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

DE KLOK

De klok,

Men wind ze op en daar gaat ze
Voor 24u tikt ze iedere seconde weg om een dag tot de nacht te brengen
En van de nacht naar de dag terug te gaan.
Onze klok
We kennen het allemaal
En toch hebben we ze niet echt nodig
Zelfs zouden we soms willen dat er helemaal geen klok was
Zodat even de tijd stil kon blijven staan
Maar de klok is er en overal
Zelfs in ons lichaam
Onze biologische klok
En ook daar moeten we mee afrekenen op een moment
Zo zie je dat we gebonden zijn
Al willen we dan niet altijd aan de tijd aan de klok

Hierin dit stukje tekst kan je eigenlijk psychologisch veel uithalen om te leren dat we opgroeien door de tijd en dat we tijd gebonden zijn.

En dat wij en ons leven geleid wordt door de tijd zowel de klok als biologisch.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

EEN STEUN

Geef iemand kracht
Geef iemand de energie
Om alles goed te laten verlopen
Dat hoeft niet door elkaar te zien of aan te raken
Dat doe je met woorden uit het hart
Dat doe je door gewoon ervoor te zijn
Dat is helpen
Dat is er zijn voor hen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

MEDITEREN

Meditatie verandert het brein binnen acht weken

PSYCHOLOGIE|Geschreven door Caroline Hoek|24 januari 2011 om 10:41 uur

·                                                                             

Steeds meer studies tonen aan dat meditatie meer is dan een rustgevende vrijetijdsbesteding. Uit een recente studie blijkt dat meditatie ervoor zorgt dat mensen minder angst en stress ervaren, beter kunnen leren en een beter geheugen krijgen. Opvallend genoeg is 30 minuten meditatie per dag en dat acht weken lang al genoeg om zulke veranderingen in het brein te bewerkstelligen. 

 

 

De onderzoekers verzamelden zestien proefpersonen en lieten ze acht weken lang deelnemen aan een meditatieprogramma. Deze vorm van meditatie was erop gericht om mensen meer bewust te maken van hun gevoelens. De proefpersonen mediteerden elke dag een half uurtje.

Hersenscan
Om te achterhalen wat de meditatie met de hersenen van de proefpersonen deed, maakten de wetenschappers voor en na het experiment een hersenscan. De verschillen zijn groot.

WIST U DAT…

…uit een eerdere studie al bleek dat vier dagen meditatietraining genoeg is om cruciale cognitieve functies te verbeteren?

Grijze stof
Na het meditatieprogramma hadden de proefpersonen een veel grotere dichtheid grijze stof in de hippocampus. Dit deel van de hersenen is verantwoordelijk voor het leren en onthouden van zaken. Grijze stof verwerkt informatie. De dichtheid in de amygdala – een deel van de hersenen dat verantwoordelijk is voor angst en stress – nam juist af.

Opvallend genoeg veranderden acht weken vol meditatie niets aan de insula. Dit deel van ons brein wordt geassocieerd met ons zelfbewustzijn. De onderzoekers vermoeden dat meditatie dit hersendeel wel degelijk een boost kan geven, maar dat daarvoor meer oefening nodig is.

 

Nu mediteren brengt rust in het brein, als men het goed kan ga je ook merken na een zware of moeilijke taak even mediteren kan wonderen doen. Natuurlijk mogen we niet vergeten zeker niet de mensen die niet dagelijks of juist beginnen met meditatie dat je na het mediteren terug komt in de gewone sferen of situatie. Ook dat moet je dan leren om de rust te blijven bewaren dan pas kan mediteren een nut hebben.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

SLAPELOOSHEID

Slapeloosheid bestrijden met planten

In geval van occasionele slapeloosheid, kunnen middeltjes op basis van planten hulp bieden. Op dat vlak zijn vier planten aangewezen: passiebloem, escholtzia of Californische klaproos, valeriaan en hop.

Geneesmiddelen om slapeloosheid te bestrijden, zijn niet onschuldig. Ze zorgen ervoor dat men beter slaapt, maar ze veroorzaken ook heel wat neveneffecten waarvan het meest bekende en ook het meest gevaarlijke gewenning is. Daarom worden de geneesmiddelen uitsluitend afgeleverd op voorschrift van een arts. Alleen antihistaminica kunnen op eigen initiatief genomen worden om slapeloosheid tegen te gaan, maar dan wel op voorwaarde dat ze maar voor een korte periode en af en toe gebruikt worden.
Dr. Mireille Peyronnet wijst er in haar boek op dat vier planten onvermijdelijk zijn om de slaap te verbeteren.

Passiebloem

Deze plant heeft kalmerende en angstremmende eigenschappen en heeft ook een gunstige invloed op de hartfrequentie en de bloeddruk.
In de vorm van thee: 2,5 g (per kopje), 3 à 4 keer per dag.

Escholtzia

Een andere naam voor deze plant is Californische klaproos. De plant verkort de tijd die nodig is om in te slapen en wordt aangeraden voor die gevallen waarin de slaapstoornissen gepaard gaan met angst.
In de vorm van thee: 1 à 5 g per dag.

Valeriaan

Deze plant vergemakkelijkt het inslapen en verbetert de kwaliteit van de slaap. Naast een kalmerende, krampenwerende en ontspannende werking, beïnvloedt valeriaanwortel ook het centraal zenuwstelsel.
De plant is ook doeltreffend in geval van spanningen.
In de vorm van thee: 1 à 3 g één tot drie keer per dag.

Hop

Deze plant wordt aangeraden in geval van neurologische aandoeningen die gepaard gaan met agitatie, angst en een verstoorde slaap.
In de vorm van thee: 5 g per 500 ml thee die men een kwartier laat trekken, een à twee kopjes voor het slapengaan.

Drie planten die aangeraden kunnen worden in geval van geassocieerde symptomen

– Meidoorn: wanneer palpitaties en een drukkend gevoel gepaard gaan met slapeloosheid.
– Citroenkruid: in geval van gastro-intestinale problemen in combinatie met slaapproblemen.
– Sint-Janskruid: wanneer de slaap verstoord wordt door een depressie.

De planten bestaan ook in de vorm van capsules.

BRON: http://www.e-gezondheid.be/slapeloosheid-bestrijden-met-planten/3/actueel/1185

Zo zie je dat je slapeloosheid ook op een natuurlijke manier kan aangaan. En je hoeft niet altijd snel naar de dokter te gaan om medicatie. Natuurlijk is het altijd nodig de oorzaak aan te pakken en daaraan te werken. Dan ga je ook heel veel resultaat bekomen met natuurlijke producten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Ga niet slapen na een nare gebeurtenis

13:46 Update Wie een nare gebeurtenis wil vergeten, moet niet onmiddellijk daarna gaan slapen. Het is beter om het voorval eerst bewust opnieuw te beleven. Tijdens de slaap fixeert het brein namelijk de herinneringen. Die zijn daarna moeilijker te veranderen.

Dat blijkt uit onderzoek van Duitse en Zwitserse wetenschappers naar het wissen en herschrijven van herinneringen. De resultaten zijn zondag gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature Neuroscience. De uitkomsten van het onderzoek kunnen mensen helpen traumatische ervaringen beter te verwerken.

Memory

De onderzoekers lieten proefpersonen een variant op het spel Memory spelen. Daarbij kregen de proefpersonen een scherpe geur te ruiken, bedoeld om de herinnering aan het spel later te kunnen oproepen. Het experiment werd uitgevoerd tussen 10 en 11 uur ’s avonds. Een deel van de spelers ging meteen slapen, het andere deel bleef op.

Een deel van de wakkerblijvers kreeg de geur opnieuw te ruiken, een ander deel niet. Bij een deel van de slapers werd de geur in de neus geblazen zodra hun hersenen voor het eerst de diepe slaapfase bereikten. Kort nadat ze de geur te ruiken hadden gekregen, werden ze gewekt.

Nog een spelletje

De wetenschappers lieten alle proefpersonen opnieuw een spelletje Memory spelen en vroegen hun daarna waar de kaartjes tijdens het eerste spel hadden gelegen. De groep wakers bij wie het geheugen was geprikkeld door de geur, wist zich 30 procent minder goed te herinneren waar de kaartjes de eerste keer hadden gelegen dan de groep die het zonder geur moest stellen. Bij de slapers die de geur hadden toegediend gekregen, bleek de herinnering juist 40 procent scherper.

Hoewel het om feitelijke herinneringen ging, geloven de onderzoekers dat de conclusies ook gelden voor emotionele herinneringen en dat de bevindingen mogelijk kunnen worden gebruikt in behandelmethoden kort na een traumatische ervaring.

BRON: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1011519/ga-niet-slapen-na-een-nare-gebeurtenis.aspx

Zo zie je dat het soms beter is om ’s avonds het rustig aan te doen en geen dingen te gaan doen waar je brein op blijft denken. Waar je gevoel in kan blijven hangen. Want zo komen er slechte nachten en kunnen dromen extreem worden.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: