Archive for oktober, 2010


VOEL MET WEINIG WOORDEN

WEINIG WOORDEN KUNNEN EEN MOOI GEDICHT VAN WARMTE LATEN VOELEN.

Soms is wachten zo veel energie vragen.
Soms is wachten geduld uit oefenen.
Soms is wachten ons op de proef stellen.

Maar wachten kan zo mooi zijn.
Wachten kan zo intens zijn.
Wachten kan je een hoop geloof en liefde geven.

Laat ons wachten.
En laat ons de hoop nemen.
Zodat we
Kunnen wachten.
In ons geloof van liefde.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Iedereen knarst met zijn tanden. Als je af en toe met je tanden knarst is dat niet schadelijk. Wanneer je het vaker doet kunnen je tanden schade oplopen en kan je orale gezondheid achteruitgaan.

Mensen knarsen hun tanden bij stress en bezorgdheid vaak in de slaap. Fysische redenen kunnen ook zorgen voor het knarsen van tanden, bijvoorbeeld bij een missende tand waardoor je een abnormale beet krijgt.

Het is vaak niet gemakkelijk om te weten of je je tanden knarst, omdat het meestal ’s nachts gebeurt. Hoofdpijn achteraf is een aanwijzing dat je met je tanden hebt geknarst. Je partner waarmee je slaapt hoort wel dat je je tanden knarst. Vraag hem dus of je hebt geknarst.

Je moet je tandarts laten weten dat je met je tanden knarst ’s nachts. Zo kan hij de kaak en mond onderzoeken en de mogelijke abnormaliteiten in het gebit aanpakken.

Waarom is tanden knarsen schadelijk voor het gebit?
Je tanden knarsen kan zorgen voor schade aan de tanden, het losser maken van de tanden en leiden tot het verlies van een tand of tandkroon. Dat kan ervoor zorgen dat het nodig wordt om een nieuw wortelkanaal te plaatsen of zelfs een implantaat, gedeeltelijk of geheel kunstgebit te plaatsen.

De kaken kunnen ook aangetast worden, het gehoor kan verminderen en zelfs het uiterlijk van het gezicht kan veranderen.

Hoe stop je met je tanden te knarsen?
Je tandarts kan een mondbescherming aanraden die ervoor zorgt dat je geen ergere schade oploopt aan je tanden.
Als stress de oorzaak is van het knarsen dan moet je de oorzaak van de stress aanpakken.
Enkele dingen kunnen er ook voor zorgen dat je minder knarst:
– Cafeïne en alcohol vermijden. Die zorgen ervoor dat het knarsen verergert.
– Erop letten dat je niet op een pen bijt. Zorg ervoor dat je enkel op voedsel kauwt.
– Eet geen kauwgom. Als je kauwgom eet maak je je tanden en kaak gewoon aan de beweging van het knarsen.
– Als je merkt dat je overdag je tanden knarst moet je je tong tussen je tanden steken. Zo ontwijk je de beweging die je kaak maakt bij het knarsen en leer je het knarsen af.
– Leer je kaakspieren te ontspannen. Dit kan je zelf in de hand werken door bijvoorbeeld een warm washandje tegen je kaak te houden.

Bron: http://www.goedgezond.be/2010/10/26/tandenknarsen-wacht-niet-tot-het-te-laat-is/

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

Een nachtmerrie is een slechte, enge droom. Iedereen kan nachtmerries hebben, zowel volwassenen als kinderen. Een nachtmerrie maakt je bang maar doet je in feite niets ergs.

Als je slaapt blijven je hersenen actief. Tijdens je slaap doorloop je verschillende fasen. 1 daarvan is de REM (Rapid Eye Movement)-slaap, waarbij je ogen bewegen onder de gesloten oogleden. Tijdens de REM-slaap droom je. Om de 90 minuten kom je terecht in de REM-slaap. De lengte van de REM-slaap wordt hoe langer dat je aan het slapen bent langer. Als je wakker wordt na de REM-slaap is het mogelijk dat je je droom herinnert.

Waarom heb je nachtmerries?

Als er stressvolle dingen overdag gebeuren kunnen die in je droom voorkomen. Dat is een manier van je lichaam om de dingen die overdag gebeurd zijn te verwerken. Redenen van nachtmerries kunnen zijn:
– Problemen thuis, op school/werk of stress
– Iemand verliezen
– Enge films kijken voor je gaat slapen
– Als je ziek bent met hoge koorts
– Bepaalde medicatie
– Soms ook gewoon zonder reden

Hoe vermijd je nachtmerries?

Nachtmerries kunnen vermeden worden aan de hand van enkele technieken:
– Een gezonde slaaproutine ontwikkelen en proberen niet overdag dutjes te doen.
– Vermijden van erge films te kijken voor je gaat slapen.
– Slaap met een vertrouwd iets bij je.
– Doe een nachtlampje aan ’s nachts, zodat je na de droom meteen weet waar je bent.
– Laat de deur openstaan.
Als nachtmerries niet weggaan na het toepassen van deze technieken kan het helpen om te praten over je nachtmerries met een vertrouwenspersoon. Je kan ook praten over de dingen die overdag gebeurd zijn, zodat je ze al verwerkt hebt voor je gaat slapen. Je droom ‘herschrijven’ kan ook helpen. In dat geval verzin je een happy end aan je droom.

Als nachtmerries blijven duren moet je naar een slaapkliniek gaan. Daar onderzoeken ze of er misschien niet een fysische reden schuilt achter je nachtmerries. Fysische redenen kunnen zijn:
– Bepaalde hersenactiviteit
– Een spieractiviteit
– Een ademhalingsprobleem
Belangrijk om te onthouden is dat nachtmerries je niets kunnen doen. Dat je bepaalde dingen ’s nachts droomt betekent niet dat hetzelfde in het echte leven zal gebeuren. Het betekent ook zeker niet dat je een slechte persoon bent die enge dingen wilt doen.

Bron: http://www.goedgezond.be/2010/10/26/wat-zijn-nachtmerries/

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/
 
AUM MANI PADME HUM

WARMTE

WARMTE ZOVEEL WARMTE.

Zoveel warmte.
En zo gelijk weg.
Maar die warmte voel je in je innerlijke.
Die draag je bij je.
En die komt altijd terug.
De warmte om je heen.
Even voelde je het niet meer.
Even was het grijs.
Maar innerlijk geef je liefde.
Liefde van warmte.
En even geef je die armen van jezelf om je heen.
Om te weten ik ben liefde ik geef warmte.

En toe kwam het terug.
Het gevoel.
De gedachten.
En zo voelde je het terug stromen in je innerlijk lichaam.
De warmte die je even niet meer voelen kon.

 

Toch, het was er.
Even niet voelbaar nog voor jezelf nog naar anderen toe.
Maar innerlijk wist je het gewoon.
Het is er en het blijft er.
Dat is de warmte.
Die je koestert en door mag geven.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

LANG GELEDEN

LANG GELEDEN.

Lang geleden.
Voor het denken het toe liet.
Konden we het licht zien.
Konden we de warmte voelen.
En konden we via bepaalde zintuigen met elkaar praten.

Lang ben je niet meer geweest.
Toch is het gevoel er geweest.
Dat we in contact mochten blijven staan.
En dat we zo met elkaar delen konden.

Lange wegen zijn gegaan.
Maar ze lijden allemaal naar een en dezelfde.

De weg van de vrije keuze.
De weg van het pad dat we alle bewandelen mogen.
De weg van karme.

Dat is de lange weg.
Die nooit lang is maar die we bewandelen met ons eigen kunnen.
Dat is de weg die we op een punt ook delen mogen.
Door te weten dat hij er is en blijft.
En op een moment komt de weg samen
En kan je de weg verder zetten.

De weg van ons leven ons bestaan

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 AUM MANI PADME HUM

Het leven,
Is dat wat je er zelf van maakt
Is dat wat voor jezelf voelbaar is
Dat is het leven
Dat je iedere dag aan mag gaan
Soms gemakkelijk soms even moeilijk
Maar het is het leven
Want een dag uit het leven is een dag van lessen van doorzetten
Dan leef je
En leer je vanuit jezelf het nodige op die dag te nemen
Stress is niet nodig
Onder druk staan is niet nodig
Want het leven kan simpel weg gewoon rust geven
Als je voor jezelf de rust maar neem
Dan zit je in je eigen leven

Dit is een stukje waar je vanuit je eigen leven eens moet gaan bekijken hoe jezelf voelt als je ’s avonds thuis in je zetel zit. Hoe je dan even terug je dag kan gaan bekijken en de dag kan afsluiten om te gaan slapen. Het belangrijkste is het afsluiten want dan ga je ook rustig naar je bed en ook altijd proberen van alles positief te bekijken. Door in het negatieve te blijven hangen neem je dat toch mee in je nacht en ga je meer dromen dan dat je de rust vinden kan.

Mensen leef je leven zoals je het zelf aanvoelt, en laat je niet leven. De maatschappij is al druk genoeg om je tegen deze drukte te wapenen en niet mee te gaan wat je ziet of te horen krijgt.

Neem uit het bovenstaande tekstje eens voor jezelf je eigen woorden en probeer zo jouw leven van een dag in te vullen. Wie weet krijg je dan al de nodige inzichten om het morgen anders te doen. Al is morgen toekomst wie weet kan je het nu door het schrijven veranderen en in gedachten en gevoel mee nemen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/
 
AUM MANI PADME HUM

WHEN I NEED YOU

Sluit je ogen voel de ritme van de muziek en neem dan ieder gezongen woord tot je. Zo kom je tot het aanvoelen dat je mag met deze song te horen.
Wie dan voelt of mag voelen zal ook aanvoelen dat hij/zij in gevoel danst met deze waar het gevoel heen mag gaan.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 AUM MANI PADME HUM

Kalmeermiddelen worden vaak genomen door mensen die kampen met slaap- en angststoornissen.

Velen van hen nemen deze middelen op lange termijn om van hun slaapproblemen en angsten af te geraken. Daardoor kunnen ze afhankelijk worden van de middelen die ze innemen. Er zijn echter ook mensen die kalmeermiddelen gebruiken tijdens een korte tijdspanne en geen moeite hebben om ermee te stoppen. Welke middelen worden gebruikt? De meest gekende kalmeermiddelen zijn Benzodiazepines. Deze middelen kalmeren het centrale zenuwstelsel. De voornaamste types zijn de volgende: – Diazepam, beter bekend onder de naam ‘valium’ – Temazepam, alleen geschikt voor kortdurend gebruik omwille van een snelle lichamelijke afhankelijkheid – Nitrazepam, een middel dat vooral gebruikt wordt bij slaapstoornissen – Lorazepam, een middel dat sterke angstwerende eigenschappen bevat – Z-groep bestaande uit Zaleplon, Zopiclon en Zolpidem. Deze middelen werden geïntroduceerd in de jaren ’80. Ze zouden minder risico’s en bijwerkingen bevatten. Maar zoals bij alle kalmeermiddelen is het ook bij deze groep een kort gebruik aangeraden. Welke risico’s houdt het gebruik van kalmeermiddelen in? Het grootste risico is verslaving. Na enkele weken vermindert het effect van het middel, waardoor de dosis om hetzelfde effect te bereiken groter wordt. Dit fenomeen wordt tolerantie genoemd. Wanneer iemand beslist om te stoppen met de inname van kalmeermiddelen, kunnen ontwenningsverschijnselen op treden. Dit betekent dat je het middel nodig hebt om je goed in je vel te voelen. Er kunnen zowel fysieke (hoofdpijn, spierpijn, …) als psychologische (angst, depressie, …) ontwenningsverschijnselen op treden. Alternatieven voor kalmeermiddelen Er zijn heel wat mogelijkheden om angst en slapeloosheid tegen te gaan zonder kalmeermiddelen in te nemen. Door een aantal eenvoudige tips in acht te nemen, kunnen er al heel wat problemen worden opgelost: – Hanteer een gezonde levensstijl. Mijd ’s avonds vettige maaltijden en alcohol. – Zorg voor genoeg lichaamsbeweging. – Mijd zware fysieke en intellectuele inspanningen voor het slapengaan. – Raadpleeg een therapeut voor relaxatieoefeningen. – Valeriaan (een kruidachtige plantensoort) helpt wanneer je gespannen of angstig bent. Grijp dus niet onmiddellijk naar kalmeermiddelen, maar probeer je angsten en slaappatroon onder controle te houden op een natuurlijke manier!

Bron: http://www.goedgezond.be/2010/10/20/kalmeermiddelen-nemen-de-bovenhand/

Wanneer de oorzaak niet wordt aan gepakt zal een medicatie heel veel onderdrukken en zal men lang medicatie moeten innemen. Toch zijn er voor jezelf kleine middelen die een goed resultaat kunnen geven.
Voor je aan zware medicatie begint ga eens na van waar de problemen komen en ga deze al eens te lijf. Ze wel voor depressie, stress of slecht slapen bestaan er alternatieven die even goed werken dan een medicatie maar die wel eerst lange tijd moeten ingenomen worden.
Bij medicatie is dat dus niet zo en is veel sneller resultaat te boeken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

PIJNLICHAAM

Over het pijnlichaam. Woorden ga ik er niet al teveel aan toevoegen. Alleen wil ik gewoon zeggen lees wat er staat en je voelt wat het pijnlichaam tot ongemakken kan geven.
Voed jezelf niet en voed anderen niet, gebeurd het toch even probeer er dan zo snel mogelijk het positieve van terug te nemen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Wegen zijn soms lang en stijl.
Toch als je ze durft te bewandelen dan kom je overal.
Dan zijn er obstakels die je nemen kan dan zijn er bergen die je verzetten kan.
Dan pas leef je vanuit dat waar je voeten je brengen mag.
En kom je dan even op een moment om te rusten.
Dan zal je de rust nemen en merk je hoever je bent gekomen.
Ik vond het zo spreekwoordelijk HET TUINTJE IN MIJN HART.
Want velen zullen het gebruiken kennen of zeggen.
Het voelen en het blijven delen ongeacht de weg stijl of lang dat is belangrijk.

Wanneer er dan een dag begint, kan men ook de dag aftellen.
Dan krijg je zo het gevoel dat het veel sneller komt.
De dag dat je voelt samen te zijn is de dag dat je hartje spreken mag.
Als dat hartje praat zal het in stilte zijn maar met zoveel gevoel.

DIT DRAAG IK OP AAN DEZE DIE NIET ALTIJD AAN MIJN ZIJDE KUNNEN STAAN. MAAR DIE ER ALTIJD ZIJN.

DAAROM BEDANK IK AL EEN BELANGRIJK PERSOON MIJN EIGEN MOEDER.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden
http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Body-Moving-Theo-Herbots

Uw Gezondheid Onze zorg (You can translate any page and message into 110 languages with the GOOGLE-TRANSLATE-WIDGET under each message and page)

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

keşif yolculuğum 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry Magie & Fancy

Mala's magie en Fancy pareljuwelen

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

Inner Power

Blog over bewustwording, persoonlijke groei, gezondheid en spiritualiteit .

WorldsApart 2.0

So Close & Yet So Far...

Life in Copenhagen

Life in Copenhagen, Denmark, after moving during Covid-19.

crazyhormonenhome.wordpress.com/

Hormonen issues en alles wat je moet weten over je schildklier!

Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

Kreativ text, annorlundaskap, dikter, bipolaritet, aspergers syndrom, samhällsdebatt

Fit 'N' Inch

Fitness,food,fashion

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

allisone

we are all connected

<span>%d</span> bloggers liken dit: